[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:14

even nieuwe pagina dan.
Deel 1 van 3 kasten in de maak, heb tweede handje nodig, dus lieve marjo komt helpen :D
de planken zijn zoo verschrikkelijk hoog :P niet te tillen

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:14

even nieuwe pagina dan.
Deel 1 van 3 kasten in de maak, heb tweede handje nodig, dus lieve marjo komt helpen :D
de planken zijn zoo verschrikkelijk hoog :P niet te tillen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:45

haha 2x op de nieuwe pagina.
Succes met de kasten.

Weer terug met joepi uit het bos.Heerlijk 2 uurtjes gereden,sommige paden nog wel met ijs en sneeuw,maar er zijn hier zoveel bospaden dat je die makkelijk kan omzeilen.Veel reeën en herten gezien.
was vanmiddag 5 graden met wat wind,maar ook zon.Was fijne paardendag. ;)
Ze staan nu lekker aan de warme slobber :P

Zo lekker uitsmijtertje maken met ham en kaas en 3 eieren van onze eigen kippen. :9

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:16

Zo dat was een lekker paarden dagje vandaag <3

Voor het eerst na lange tijd weer naar buiten geweest met Mandy samen met Wystan :D en poepie braaf gewoon,ik heb gewoon een Winter paard ze vind deze temperaturen en geen vliegen echt veel fijner :o

Even een foto voor Karin....ouwe jongens krentenbrood....ik herken het zo goed...geen speld tussen te krijgen :+

Afbeelding

Tink werd getolereerd (moeilijk woord...) achter het lijntje 8-)

Afbeelding

Marlis

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:29

Haaihaai
Heb niks gelezen dus ook even niks om op te antwoorden of mee te kletsen hier, sorry.
Maar heb even een vraagje mischien weet iemand hier wat het is of kan zijn en kunnen jullie mij helpen.

Peep had gisteren al dunne mest en vandaag (was een paar uur op stal) heeft ze aan een stuk door scheten gelaten en elke keer als ze een scheet liet spoot er heel bruin water(echt zo dun als water) uit haar achterste. Met poetsen lagen er elke keer kleine plasjes op de grond. Ze zit echt helemaal onder heel der staart, billen en achterbenen. Net alles schoongemaakt. iemand enig idee wat het zijn kan?
Als het morgen nog zo is bel ik zoiezo even de DA voor overleg.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:35

Marlis schreef:
Haaihaai
Heb niks gelezen dus ook even niks om op te antwoorden of mee te kletsen hier, sorry.
Maar heb even een vraagje mischien weet iemand hier wat het is of kan zijn en kunnen jullie mij helpen.

Peep had gisteren al dunne mest en vandaag (was een paar uur op stal) heeft ze aan een stuk door scheten gelaten en elke keer als ze een scheet liet spoot er heel bruin water(echt zo dun als water) uit haar achterste. Met poetsen lagen er elke keer kleine plasjes op de grond. Ze zit echt helemaal onder heel der staart, billen en achterbenen. Net alles schoongemaakt. iemand enig idee wat het zijn kan?
Als het morgen nog zo is bel ik zoiezo even de DA voor overleg.

Peeps is drachtig,vind het ernstig genoeg klinken om toch maar direct de dierenarts te bellen.Ook een paard kan zeer snel uitdrogen en dat is echt gevaarlijk

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:38

Lijkt mij aan het voer te liggen....een nieuwe kuilbaal met meer eiwitten wellicht,Mandy reageerd daar ook heel erg op en legt dan koeienvlaaien neer,Warenko ging altijd spontaan aan de spuitmest met heel veel vocht er bij.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:51

doppie45 schreef:
Lijkt mij aan het voer te liggen....een nieuwe kuilbaal met meer eiwitten wellicht,Mandy reageerd daar ook heel erg op en legt dan koeienvlaaien neer,Warenko ging altijd spontaan aan de spuitmest met heel veel vocht er bij.

Der mest in der stal was vandaag niet echt dun maar gisteren wel. Het was elke keer niet overdreven veel wat eruit kwam maar toch wel wat. Heb echt heel stal rond gevraagd maar niemand wist wat het zijn kon, iedereen zei zou een dagje af wachten en ze at wel goed vandaag. Kuil is altijd wel goed bij ons en eigenlijk ligt er elke dag een andere baal en heeft ze nergens last van normaal gezien iedergeval.

Ze was wel actief en alles dus vandaar dat ik dacht als ze het morgen nog heb bel ik de DA, want ze is wel drachtig maar het kan ook dat het veulen drukt natuurlijk. Al heeft ze dit nog niet eerder in de dracht gehad

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:51

kan inderd voer zyn maar dan zouden er ook andere paarden last moeten hebben , maar kan ook wormen zyn, ook kan het zand zyn maar dat lykt me nu niet logïsch. zal toch de veearts raadplegen ivm haar dracht. nou ik heb ook heerlyk buiten gereden kwam jet nog tegen. had risotto gemaakt en die was helemaal perfect en daarna een appelflap :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:52

wormen sluit ik uit denk ik. Ze wordt met regelmaat ontwormt.
Hoow wil graag nog naar stal mischien dat ik zo nog even ga. Alles voor de veiligheidvan peep.

Bedfankt voor jullie reacties.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:16

ik ga even naar stal toe :) Ook tempen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:14

Nou ik ben weer terug van stal, DA is langs geweest.
Haar mest(ze heb veel te weinig gemest) en wat ze had is veel te nat, DA is er in geweest bij der en het vocht allemaal wat ze eruit spuit was ook niet goed. Ze heb een bacteriele infectie, en mag nu geen kuil wat ze normaal altijd krijgt, geen brokken en geen appels/wortels of iets. Enkelt oud hooi. Tot haar mest zoiezo weer goed is heeft ze ook iets gekregen waar ze twee maal daags voor 450 kilo van moet krijgen, Finidiar. Het mest is ook nog mee voor onderzoek

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:28

nou marlis ik hoop dat het snel beter gaat met pepe.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:30

Ja idd. Voor zover hij kon voelen (hij kon namelijk niet ver veulen lag bij de uitgang en is wss een groot en heel levendig veulen) kon hij geen verstoppingen voelen. Maar moeten in de gaten houden of ze koliekerig wordt aangezien ze smiddags paar keer gerolt heeft en net schopte naar der buik.

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:33

dat is minder dat hij niet veel kon voelen vanwegen het veulen.
nou ik hoop het beste voor jullie.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:33

Marlis schreef:
Nou ik ben weer terug van stal, DA is langs geweest.
Haar mest(ze heb veel te weinig gemest) en wat ze had is veel te nat, DA is er in geweest bij der en het vocht allemaal wat ze eruit spuit was ook niet goed. Ze heb een bacteriele infectie, en mag nu geen kuil wat ze normaal altijd krijgt, geen brokken en geen appels/wortels of iets. Enkelt oud hooi. Tot haar mest zoiezo weer goed is heeft ze ook iets gekregen waar ze twee maal daags voor 450 kilo van moet krijgen, Finidiar. Het mest is ook nog mee voor onderzoek

Verstandig om veearts te laten komen, zeker in haar geval.
Hoop dat het snel weer beter gaat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:34

Ja dankjewel. Vertrouwden het niet dus naar stal gegaan en was niet echt beter geworden dus ik dacht ik bel en laat hem komen beter teveel dan te weinig. Maar is dus goed geweest :)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 07:46

nou succes met peeps wel goed dat je de veearts hebt laten komen. morge iedereen. en press is het gelukt met je kastjes?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:31

guten morgen

Alles weer wit en bevroren hihi,maar dit dooit straks wel weer,een bietje winter vind ik niet erg.

Pres zit geloof ik opgesloten in de kast Aman haha en je chips is op.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:48

goeie morgen!! 1 van de drie kasten staat :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:43

Goedemorgen

Wat een leuke foto van Warenko en Gerritje Marion en echt heel herkenbaar na gistermiddag met Chiosso en Blando. Ja die twee kunnen nog steeds supergoed bij elkaar staan en vooral spelen en steigeren hahaha en in elkaars neusje bijten, Chiosso heeft al een klein wondje op zijn neus en Blando ook. Gaat super tussen die twee.

Jeetje wel voorzichtig zijn met Peeps en ik hoop echt dat ze heel snel weer beter is en dat alles goed blijft gaan, ook voor het veulentje.

Presje, super van je dat je kasten in elkaar kan zetten, je blijft voor verrassingen zorgen ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:03

hahaha blijf voor verrassingen zorgen? :P ben best handig hoor ;)
hihi ga me maar eens klaarmaken voor werk :D
werkse allemaal!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:22

rustig hier zeg.

met joepi naar de binnenrijhal geweest, waar die eerst een 20 minuten flink aan het klieren is geweest om vervolgens super fijn te lopen.
Onbbegrijpelijk waarom diie altijd eerst een kwartier alles uit de kast haalt met klieren.Hij heeft het nog nooit gewonnen dus je zou zeggen dat die nou wel eens moet begrijpen dat het toch niks uithaalt.

Was hier de hele dag maar 2 graden dus echt verder dooien doet het nog niet.

Ga woensdagmiddag met Aiko naar de binnenrijhal.Mag mijn haffie ook weer ff dressuren. ;)

Nou Pres op naar de volgende kast.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:26

Nog twee kasten te gaan :P

Lekker anita even dresuren :)

Met peep gaat het nog niet veel beter dan gister. Het enige wat wat minder is is het bruine water wat ze eruit spuit elke eer dta is iets minder geworden. Haar mest was erg nat en dun en ze wil het liefst alleen maar binnen staan, normaal altijd buiten juist. Ze staat er ook sago en suf bij. En ze is boos dat ze nu geen lekkers mag. Ze mag geen wortelen/brokken en kuil dus vind ze niet tof :P Vanavond weer even naar peeps toe even in de bak en medicijnen geven.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:31

Marlis schreef:
Nog twee kasten te gaan :P

Lekker anita even dresuren :)

Met peep gaat het nog niet veel beter dan gister. Het enige wat wat minder is is het bruine water wat ze eruit spuit elke eer dta is iets minder geworden. Haar mest was erg nat en dun en ze wil het liefst alleen maar binnen staan, normaal altijd buiten juist. Ze staat er ook sago en suf bij. En ze is boos dat ze nu geen lekkers mag. Ze mag geen wortelen/brokken en kuil dus vind ze niet tof :P Vanavond weer even naar peeps toe even in de bak en medicijnen geven.

waardeloos dat het nog niet beter gaat.
Goed contact houden met dierenarts en haar zoveel en goed mogelijk in de gaten houden.Succes en sterkte ermee