KNHS instructieweek 10!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: KNHS instructieweek 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:33

Alleen dewi, die was 4e en net geen wp :j
Fijn dat het weer beter gaat met Uuk, hoop echt voor je dat die in augustus weer op conditie is hoor we willen hem wel meeten! :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:26

Fleurrr_ schreef:
Vandaag weer naar stal geweest,
eerst weer Donja gereden, ging goed, ze liep lekker :D
Daarna mijn stal even gedaaan.
En daarvoor nog even gekletst, ik ga een jonge pony nu verder inrijden, is wel zadelmak maar heeft nu een maand stil gestaan, eentje van de kantje's familie :D
echt goede gangen maar nu een beetje bang.
Vandaag heb ik em dus lekker geknuffeld, morgen longeren en deze week rustig opbouwen, onder begeleiding 2 weken rijden enz. dan hopelijk dat ie mee kan in de les en ondertussen ook sprongetje mee pakken denk ik, dat kan hij namelijk wel erg goed :D
Misschien maak ik nog wel een itp topic van em :D

Ook nog even met uukje gewandeld, toen werd er tegen me gezegd, waarom ga je er niet even opzitten dus heb even in de bak kwartiertje op em gestapt bij de les in en ging prima! Wel raar om weer op em te zitten maar stappen ging goed, nu rustig opbouwen.. :)

Oeh super van Uuk !
Is dat die ene waar Remke in de kerstvakantie opging, en die toen een keer aan de longe alle kanten opvloog, die is leuk <3
Dat was toch een halfzusje van Uuk?

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:32

Ik kan het opzoeken, maar ik doe het graag op de makkelijke manier :P
Wat is er aan de hand of gebeurd met Uuk?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:32

Hij heeft een spier gescheurd in de wei, 6 weken rust (ik denk inmiddels nog maar 5), alleen aan de hand stappen.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:10

Jammer geen wp.. :(

Ja nu nog 4 weekjes denk ik, hoop ik? :)

Maar niet dat zusje van uuk, nee een ander, dat zusje van uuk is al langer onder t zadel deze, 3 maandjes ongeveer waarvan de laatste 2 maanden bijna niet...

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:24

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:27

helloo,
damn jullie praten best veel maare hoe gaat het met uuk fleur?
ik heb vandaag echt lekker gereden veel overgangen en lekker lang en laag en verder lekker losgewerkt met buig oefeningen van de masseur en het helpt echt kei goed ik doe het nu al 2 weken en ik merk echt verschil

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:31

Ja vandaag kwartier naast hem gestapt en kwartier erop, dit ging goed :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:33

oooh mooi ik hoop dat je het kamp haalt kwa conditie enzo:D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:45

Oh oke, geen idee dan.
Haha ja ik kom naar EP&PD ben waarschijnlijk zaterdag en zondag er :D
Zaterdag maar even hoor, moet 's avonds werken en paard dus 's middags helemaal klaar maken en tja faya is nu net varken dus :Y)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:10

haha ik krijg het nog druk:
Morgen wedstrijd Empe ga ik groomen met 2 meisjes van mijn stal.
En 's ochtends nog even aan school werken :(
Maandag school 1-7 en toets Nederlands, Dinsdag school 1-7 Toets Engels,
Woensdag 1-4 laatste lesdag, 's avonds bos in!
Donderdag met jonge pony beginnen en Donja rijden,
Vrijdag weer jonge pony en Donja,
Zaterdag Eerbeekse Paard en pony dagen, 9 uur coupons rondbrengen en even met een meisje van stal en haar pony helpen met losrijden, daarna Donja losrijden voor 't meisje die haar dan in het BB groen start, aaawh.
Dan zondags wss weer de jonge pony en elke dag de jonge pony, ondertussen ook elke dag met ukanho stappen...

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 03:13

Queelens schreef:
Helaas net geen winst maar wel een hele nette plaatsing voor de selecties hoor, is best streng gejureerd dan?

Lisa hoe komt het, heeft die een rodeo aan je weggegeven? :D

wij hebben meestal een open deur zegmaar, maar vandaag vanwege wind en regen was die dicht, en dat moest dus even gevierd worden.
en er lag een dekje bij de ingang, wat heel eng was.
dus heb ongeveer 5/6 keer gehad dat hij wel 10 keer achter elkaar stijger/bok deed... wat nogal frustrerend is..
dus ik kan jullie zoiezo al voorbereiden op kamp, mijn allergrootste angst is nl dat hij nergens langs 'durft'...
en dan krijg je dit soort taverelen, echt heeel vervelend.
maar dit doet hij heel vaak, bij mijn vorige stal waren alle mensen onder indruk wat voor debiele bokken en draaien hij kon maken, maar ben bang (hoop het niet) dat jullie het op kamp allemaal zullen zien van hem. hij heeft echt een hele eigen wil en doet absoluut niks wat hem niet aanstaat!

ben btw heel trots op mezelf dat ik dit foutloos kan typen want heb echt veeeelteveel op....

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:07

Wat een drukte allemaal.

Ik heb gister me verjaardag gevierd, dus weer allemaal kadootjes gehad :D

Vandaag huiswerk maken, naar beide opa's en oma's en Val rijden :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:22

Elise95 schreef:
Wat een drukte allemaal.

Ik heb gister me verjaardag gevierd, dus weer allemaal kadootjes gehad :D

Vandaag huiswerk maken, naar beide opa's en oma's en Val rijden :)

Haha ja, bijna vakantie :D
Maandag nog even toetsen, wiskunde en nederlands en sporttoernooi. "s avonds barbeque.
En dan vakantieeeeeeeeeeeeeee *\o/*
Vandaag nog even heeeeeeel hard leren en bij opa langs en op geslaagdenvisite :P
En vanavond werken

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:26

Trouwens vet stom hier, mn vader spreekt altijd allerlei dingen af. Zoals uit en eten met opa en oma, oud en nieuw vieren en nog 2000000000 andere dingen, zonder ook maar iemand hier even in te lichten. Vandaag gaan we wokken met opa en oma. Me vader had niks gezegd, kwam ik vorige week thuis van me werk zegt me vader wanneer moet je werken dus ik zeg ja vrijdag zaterdag zondag. Is me vader echt super boos want ja dan zouden we wokken, ja hallo zeg dat dan even. En nu is ie nog steeds boos op mij want ik dus echt onterecht vindt. Ja wel altijd tijd voor de paarden maar niet eens om te wokken en nu mag ik ook niet rijden. Misschien hoef ik nooit 's ochtends te werken omdat niemand om 9 uur een pannenkoek wil ?! -:(-

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:31

Stom zeg. Voortaan zelf maar in de agenda kijken :).

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:57

Ik had trouwens een badeendje gehad voor mijn verjaardag :D

De zelfde die jij gaf Michelle, maar dan in het rood. Nu heeft die van jou een maatje :))

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:48

Elise95 schreef:
Ik had trouwens een badeendje gehad voor mijn verjaardag :D

De zelfde die jij gaf Michelle, maar dan in het rood. Nu heeft die van jou een maatje :))

Aaaaaawh <3

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:27

Nu heb ik er twee voor de instructieweek :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:51

Lisaa_ schreef:
Queelens schreef:
Helaas net geen winst maar wel een hele nette plaatsing voor de selecties hoor, is best streng gejureerd dan?

Lisa hoe komt het, heeft die een rodeo aan je weggegeven? :D

wij hebben meestal een open deur zegmaar, maar vandaag vanwege wind en regen was die dicht, en dat moest dus even gevierd worden.
en er lag een dekje bij de ingang, wat heel eng was.
dus heb ongeveer 5/6 keer gehad dat hij wel 10 keer achter elkaar stijger/bok deed... wat nogal frustrerend is..
dus ik kan jullie zoiezo al voorbereiden op kamp, mijn allergrootste angst is nl dat hij nergens langs 'durft'...
en dan krijg je dit soort taverelen, echt heeel vervelend.
maar dit doet hij heel vaak, bij mijn vorige stal waren alle mensen onder indruk wat voor debiele bokken en draaien hij kon maken, maar ben bang (hoop het niet) dat jullie het op kamp allemaal zullen zien van hem. hij heeft echt een hele eigen wil en doet absoluut niks wat hem niet aanstaat!

ben btw heel trots op mezelf dat ik dit foutloos kan typen want heb echt veeeelteveel op....

Hm dat is inderdaad niet fijn, ik raad je aan, om aan te geven daar of je bij 'rustige' paarden in de bak kunt die niet snel bang van iets zijn.
De mijne is op wedstrijd nooit echt ergens bang van althans niet zo debiel bang dat hij er niet langs gaat en debiel gaat lopen doen.
Hij kijkt er naar en loopt er de 1e keren mischien met een boogje omheen maar dat is het, ik verwacht van hem geen rare taferelen op dat gebied. De mijne kan alleen heel erg nerveus en druk zijn maar dat is afwachten hoe hij dat daar doet!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:08

ik heb toetsweek deze week dus heb het lekker chil elke lekker vroeg uit:p

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:09

Komen jullie allemaal maar bij mij in de les en naast Annie staan, haha. Als ik jullie verhalen allemaal zo hoor is Annie toch wel een onwijs makkelijk paard. Tuurlijk kan ze altijd eens schrikken, maar ze is bijna nooit bang en als ze iets 'spannend' vind dan loopt ze even te aarzalen maar als ik laat weten dat ze erlangs kan dan volgt ze gewoon. Ook is annie gewoon super relaxed, wat voor omgeving en wat voor omstandigheden dan ook.

Gisteren met de selecties was het natuurlijk onwijs slecht weer en het waaide keihard. Ook hadden ze allemaal van de lint gespannen wat onwijs klapperde en stond er een grote tent met vlaggetjes dat ook wapperde. Veel vonden het eng, maar Annie staat heel rustig te kijken wat er allemaal is. Ik stap erop en loop zo met haar naar de inrijruimte, vele paarden heb ik op sleeptouw genomen. Dat vind ik dan zo machtig, zo'n groot, vrij jong paard dat gewoon als een stoere knol overal langsloopt. Ze vind het alleen maar onwijs leuk! Ik ben er wel blij mee hoor, dat Annie zo koel is in haar hoofd, scheeld een hoop gedoe. Nu kan ik gewoon lekker alleen met mijn vader of opa opstap enzo, en kan ik het gewoon allemaal zelf op mijn gemakkie doen.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:10

Haha, ik heb lekker VAKANTIEEE!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:12

Sorry, moest even kwijt hoe GEWELDIG mijn paard eigenlijk wel niet is en hoe super blij ik met mijn reuze knuffelpaard ben! Dat me elke dag begroet met een luid gehinnik en kusjes en knuffels.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:18

Elise95 schreef:
Stom zeg. Voortaan zelf maar in de agenda kijken :).

Daar staat het ook niet in, gaat echt nergens over, ze explodeerde btw net weer :(
Ja nu weet ik het wel, hij zegt niks komop zeg -:(-