. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
alleen Querubi wilde haar besnuffelen en dat vond ze niet zo leuk
?

. Fijn hoor! Geniet maar lekker van m!

, ach die van mij snapt heeel goed wat ie moet doen in de bak maar maakt ook wel is gekke wendingen/springt opzij omdat ie afleiding zoekt om onder het werk uit te komen, de draak
.
. Op zich wel fijn want zolang je nog contra moet doen in je proeven is het alleen maar lastig een paard wat zomaar om springt. Zag dat bij L.inn dr paarden toen ook, waren natuurlijk ook springers. Vooral als die merrie heet werd kon ze om de pas changeren
. Niet handig als je een contra probeert te tonen voor een jury..... Dan moet je echt heel consequent zijn en heel goed je hulpen blijven geven want bij de kleinste gewichtshulp springen ze al om
.
. Maar galopswissel rijden lijkt me nog verrekte lastig, eerst verzamelen en op de achterkant zetten (dat wordt al drama bij Shaggy) en dan een galopswissel op je hulp in 1x springen en niet in tweeën. Zie er genoeg Z ruiters bij ons op stal mee tobberen.... Sommige paarden doen het (te) makkelijk en andere daar zie je echt hele aparte dingen voorbij komen
. Als een hert doorspringen met twee benen, omhoog komen doordat de rem er te hard op gezet worden, in tweeën springen, alleen voor of alleen achter omspringen. Ben blij dat het Z en zeker het Z2 toch voor mij onhaalbaar is
. Eenvoudige galopwissel moet nog gaan lukken, maar een vliegende.....
.
. Voorlopig is mijn doel M1+1, dat wordt ook nog een hele klus om dat te halen
. Het gaat inderdaad al een stuk beter, maar er wordt wel veel van je verwacht als combinatie in het M en vooral het Z. In het M redt je het nog met gewone gangen en netjes op de letter rijden en je oefeningen goed afwerken. Maar in het Z verwachten ze net dat beetje extra, vooral in de middengangen (en die zijn heeeeeeel moeilijk voor Shag
).
!