Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skylineJarig

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:21

Nah ben vandaag toevallig wat ziekjes , en voor de rest wel goed heb nu heel veel vrij van school echt maar 2 schooldagen wat ik wel raar vind maar het is wel lekker en binnenkort stage ik hoop dat ik het leuk vind al had ik wel liever een betaalde stage gehad :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:34

Voor welke dagen zoek je iemand Channah?

skylineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 16:43

Liefst doordeweeks de dagen maken mij niet zo heel erg uit :)
Alleen maandag niet want dan moet ik de paarden naar binnen doen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:10

Ik heb het luchtje Coco Chanel gekregen van mn lieve schat :+:

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:40

Ik ga morgen weer het verband van Aikie's been halen.... Hopelijk is de wond dan nu eindelijk dicht!! Vandaag precies staat ze al 3 weken op stal ;( En dan als het dicht is, laat ik haar nog even een paar dagen op stal staan, kijken hoe het dan vordert (of ze er niet tegen aan gaat stoten etc) en dan hooooooooopelijk volgende week beginnen met haar en dan gauw er een keer op stappen! :+: Ze begint al lekker 'dik' te worden: Ik durf er nu wel een zadel op te gooien!! :D

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:22

Super nice! Hou ons op de hoogte :D

Djerkoh is vandaag naar de osteopaat geweest. Nu bijna 2 maanden terug is hij met zijn been achter het hekwerk blijven hangen tijdens het longeren. Alles leek genezen, maar met het zadel aanmeten bleek dat hij behoorlijk scheef was en dat z'n bekken ook scheef stond. Dat is vandaag recht gezet :D De osteopaat was blij dat we er zo snel bij waren. Jonge paarden zijn makkelijk ''recht te zetten''. Dus na een weekje stappen er weer op. Zal heel anders aan moeten voelen zei ze, dus ben benieuwd :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:45

Ik lees goede berichten! :D drie weken zijn snel voorbij gegaan zeg! Ben benieuwd hoe de wond is en denk aan mijn tip (is ook online te vinden) voordat. Je chemisch spul gebruikt ter wondgenezing.

Dat is wel schrikken iris! Gelukkig kan het bij ons haast niet gebeuren omdat het gewoon in de bak is. Maar wat een invloed heeft zoiets zeg in het lichaam. Hij zal vast lekker soepel zijn tijdens rijdn!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:06

Ik heb zalf van mijn DA, dus dat smeer ik er op. :) Ben niet zo van de andere middelen als ik ze zelf niet (goed) ken. :o Maar drie weken duurde voor mij wel erg lang.. Net verband verwisseld en het ziet er goed uit. Maar heb nog wel een keer weer het verband erom heen gedaan, wil het voor 100% zeker dicht hebben. Begin volgende week kan het er wel af denk ik!

Oh, dat wist ik niet Iris, dat die dat heeft gehad! Idd, goed dat jullie er vroeg bij waren.. zo kunnen jullie hem goed en op tijd behandelen!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:53

Melanie_B schreef:
Ik heb zalf van mijn DA, dus dat smeer ik er op. :) Ben niet zo van de andere middelen als ik ze zelf niet (goed) ken. :o Maar drie weken duurde voor mij wel erg lang.. Net verband verwisseld en het ziet er goed uit. Maar heb nog wel een keer weer het verband erom heen gedaan, wil het voor 100% zeker dicht hebben. Begin volgende week kan het er wel af denk ik!

Oh, dat wist ik niet Iris, dat die dat heeft gehad! Idd, goed dat jullie er vroeg bij waren.. zo kunnen jullie hem goed en op tijd behandelen!!

Dat kan ik begrijpen. Alleen wij heb door meerdere ervaringen met het spul met wonden gezien
dat het én goed geneesd én geen tot nauwelijks littekens achterlaat, in tegenstelling tot gewone
(chemische) zalfjes.

Drie weken is indd erg lang. Hoe ziet de wond eruit? Gewoon dicht of nog erg week?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:07

3 weken is niet lang :n Het voelt heel lang, maar relatief gezien is het niet lang ;)

Wel fijn Mel dat het zo goed gaat! Ben zo benieuwd hoe ze onder het zadel is. Jij ook natuurlijk!

Kirs, bedoel jij Mesistran?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:44

Broccoli schreef:
3 weken is niet lang :n Het voelt heel lang, maar relatief gezien is het niet lang ;)

Wel fijn Mel dat het zo goed gaat! Ben zo benieuwd hoe ze onder het zadel is. Jij ook natuurlijk!

Jaaa achteraf is het lang :P, maar drie weken in een box vind ik wel lang :(:)

Nee, lavendelzalf! Mesistran ken ik niet, effe googlen!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:07

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:

Dat kan ik begrijpen. Alleen wij heb door meerdere ervaringen met het spul met wonden gezien
dat het én goed geneesd én geen tot nauwelijks littekens achterlaat, in tegenstelling tot gewone
(chemische) zalfjes.

Drie weken is indd erg lang. Hoe ziet de wond eruit? Gewoon dicht of nog erg week?

De wond is nog wel een beetje 'week' maar wel bijna volledig helemaal dicht! Dus ik wacht nog even totdat het helemaal dicht zit, en dan doe ik het verband eraf. In de buiten lucht heelt het ook wat sneller! En dan hopelijk gauw aan het werk.. madame is nu erg fris (ze krijgt natuurlijk wat reserves nu) en staat te bokken in d'r stal :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:16

Oh dat is wel lastig, want wat je zegt het heelt beter in de buitenlucht, maar omdat het zo'n nare
plek is , is het risico natuurlijk ook wel groot dat het scheurt. Gelukkig is er geen infectie bijgekomen in
ieder geval!

Ach arm kind, ja die zou wel flink tekeer gaan als je zou gaan longeren, dan moet die wond echt helemaal
dicht zijn, daar denken ze dan echt niet aan :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:17

Hoe staat het trouwens met je zoektocht naar weidemaatjes? Staan er al twee ontsnappertjes in je wei :P?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:35

Kirsten_S schreef:
Oh dat is wel lastig, want wat je zegt het heelt beter in de buitenlucht, maar omdat het zo'n nare
plek is , is het risico natuurlijk ook wel groot dat het scheurt. Gelukkig is er geen infectie bijgekomen in
ieder geval!

Ach arm kind, ja die zou wel flink tekeer gaan als je zou gaan longeren, dan moet die wond echt helemaal

Ja het is echt op een hele lastige plek, daarom ben ik er ook zo voorzichtig mee! Ik heb liever dat ze nog een week langer moet stilstaan en dat het dan heel goed dicht is, dan dat ik nu al wat met haar ga doen en ze haar been een keer aantikt en het dan weer open heeft... dus we moeten, helaas, nog even wachten!

Ja dat denk ik ook haha! := Moet nu ook elke dag goed uitkijken met de stal uitmesten, want ze is heel vlug bij de opening := Maar ik ga eerst weer een beetje met haar stappen, en dan ga ik haar longeren (wel direct aan de bijzet, want dan moet ze zichzelf nog een beetje inhouden) en als ze dan braaf is, haal ik 'm er wel weer af. Mag ze eerst paar dagen zonder bijzet aan de longe en daarna moet ze aan de bak. Heb vandaag mn longeersingel binnen gekregen! *\o/*

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:35

Kirsten_S schreef:
Hoe staat het trouwens met je zoektocht naar weidemaatjes? Staan er al twee ontsnappertjes in je wei :P?

Heb heeel veel reacties gekregen.. Maar mede daardoor wil en zoeken we nu ook gratis dieren. Gezien het aanbod moet dat lukken. Maar momenteel heb ik er nog niet echt actief achter aan gezeten ivm me tante..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:47

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:
ieder geval!

Ja het is echt op een hele lastige plek, daarom ben ik er ook zo voorzichtig mee! Ik heb liever dat ze nog een week langer moet stilstaan en dat het dan heel goed dicht is, dan dat ik nu al wat met haar ga doen en ze haar been een keer aantikt en het dan weer open heeft... dus we moeten, helaas, nog even wachten!

Ja dat denk ik ook haha! := Moet nu ook elke dag goed uitkijken met de stal uitmesten, want ze is heel vlug bij de opening := Maar ik ga eerst weer een beetje met haar stappen, en dan ga ik haar longeren (wel direct aan de bijzet, want dan moet ze zichzelf nog een beetje inhouden) en als ze dan braaf is, haal ik 'm er wel weer af. Mag ze eerst paar dagen zonder bijzet aan de longe en daarna moet ze aan de bak. Heb vandaag mn longeersingel binnen gekregen! *\o/*

jaa lastig! hahaa jaa die denkt ook, ik wil der uit haha. Miss kan je der met het lopen ook al laten wennen aan de bijzet,
als ik aan ringo denk en dan na weken weer zou moeten lopen, zou ik het denk ik niet lang overleven haha :P Weet niet
hoe zij is of je der genoeg kan terugroepen?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:48

Melanie_B schreef:
Kirsten_S schreef:

Heb heeel veel reacties gekregen.. Maar mede daardoor wil en zoeken we nu ook gratis dieren. Gezien het aanbod moet dat lukken. Maar momenteel heb ik er nog niet echt actief achter aan gezeten ivm me tante..

Jaa die zou je vast ook hebben nu, zat mensen die het gewoon weg doen.

Ohja, hoe gaat het met haar ? Goede kant op?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:42

Kirsten_S schreef:
Broccoli schreef:

Jaaa achteraf is het lang :P, maar drie weken in een box vind ik wel lang :(:)

Nee, lavendelzalf! Mesistran ken ik niet, effe googlen!

Oeps verkeerd geschreven zie ik nu. Mesitran moet het zijn!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:45

Ik heb het gelezen! Lijkt me ook een goed middel indd! Ook voor mensen zag ik. Kan je dat
gewoon bij een apotheek of bij een drogisterij kopen?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:54

Ja volgens mij wel!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:42

Goedenavond!
Ik heb heerlijk gereden :D! Mocht de slof proberen als klein hulpje. Nou ik weet nu pas wat een wending is. Wauw! Hij zette ze achterhand eronder en stoof zwevend weg! Geen zweep meer, spoortje is genoeg om hem aan te sporen, niks lui meer. Heb zelfs schouderbinnenwaarts gedaan in draf en galop gedaan :oo, wist niet of ik dat nog kon, maar hup zo uit zijn hoefjes geschud! :D
Wat een klein hulpje wel niet kan, terwijl hij gewoon los hing , alleen met de wendinen wat hulp.

Paardrijden is leukkk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:10

Heerlijk Kirs! Lijkt me echt fijn om zo bezig te kunnen zijn :j

Ik ga morgen kijken en bespreken bij een paardje in Utrecht :) Vanavond mn spulletjes opgehaald bij de stal waar Cress stond, en morgen dus die richting uit. Ben benieuwd haha, zou wel heel fijn zijn!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:27

Emmaa_ schreef:
Heerlijk Kirs! Lijkt me echt fijn om zo bezig te kunnen zijn :j

Ik ga morgen kijken en bespreken bij een paardje in Utrecht :) Vanavond mn spulletjes opgehaald bij de stal waar Cress stond, en morgen dus die richting uit. Ben benieuwd haha, zou wel heel fijn zijn!

Jaaaa. En gewoon kunnen lachen op je paard dat alles goed zit,heerlijk!

Ooh ik hooop het voor je ems! Als je nou snel je rijbewijs gaat halen weet ik nog een leuke merrie!! Scheelt zo als je overal heen kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:39

Haha voorlopig woon ik lekker in Utrecht en een rijbewijs (laat staan een auto) zit er voorlopig helaas nog niet in :p Maar wel lief van je!