Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En dan als het dicht is, laat ik haar nog even een paar dagen op stal staan, kijken hoe het dan vordert (of ze er niet tegen aan gaat stoten etc) en dan hooooooooopelijk volgende week beginnen met haar en dan gauw er een keer op stappen!
Ze begint al lekker 'dik' te worden: Ik durf er nu wel een zadel op te gooien!!
De osteopaat was blij dat we er zo snel bij waren. Jonge paarden zijn makkelijk ''recht te zetten''. Dus na een weekje stappen er weer op. Zal heel anders aan moeten voelen zei ze, dus ben benieuwd
drie weken zijn snel voorbij gegaan zeg! Ben benieuwd hoe de wond is en denk aan mijn tip (is ook online te vinden) voordat. Je chemisch spul gebruikt ter wondgenezing.
Ben niet zo van de andere middelen als ik ze zelf niet (goed) ken.
Maar drie weken duurde voor mij wel erg lang.. Net verband verwisseld en het ziet er goed uit. Maar heb nog wel een keer weer het verband erom heen gedaan, wil het voor 100% zeker dicht hebben. Begin volgende week kan het er wel af denk ik! Melanie_B schreef:Ik heb zalf van mijn DA, dus dat smeer ik er op.Ben niet zo van de andere middelen als ik ze zelf niet (goed) ken.
Maar drie weken duurde voor mij wel erg lang.. Net verband verwisseld en het ziet er goed uit. Maar heb nog wel een keer weer het verband erom heen gedaan, wil het voor 100% zeker dicht hebben. Begin volgende week kan het er wel af denk ik!
Oh, dat wist ik niet Iris, dat die dat heeft gehad! Idd, goed dat jullie er vroeg bij waren.. zo kunnen jullie hem goed en op tijd behandelen!!
Het voelt heel lang, maar relatief gezien is het niet lang 
Broccoli schreef:3 weken is niet langHet voelt heel lang, maar relatief gezien is het niet lang
Wel fijn Mel dat het zo goed gaat! Ben zo benieuwd hoe ze onder het zadel is. Jij ook natuurlijk!
Kirs, bedoel jij Mesistran?
, maar drie weken in een box vind ik wel lang
Kirsten_S schreef:Melanie_B schreef:Ik heb zalf van mijn DA, dus dat smeer ik er op.Ben niet zo van de andere middelen als ik ze zelf niet (goed) ken.
Maar drie weken duurde voor mij wel erg lang.. Net verband verwisseld en het ziet er goed uit. Maar heb nog wel een keer weer het verband erom heen gedaan, wil het voor 100% zeker dicht hebben. Begin volgende week kan het er wel af denk ik!
Oh, dat wist ik niet Iris, dat die dat heeft gehad! Idd, goed dat jullie er vroeg bij waren.. zo kunnen jullie hem goed en op tijd behandelen!!
Dat kan ik begrijpen. Alleen wij heb door meerdere ervaringen met het spul met wonden gezien
dat het én goed geneesd én geen tot nauwelijks littekens achterlaat, in tegenstelling tot gewone
(chemische) zalfjes.
Drie weken is indd erg lang. Hoe ziet de wond eruit? Gewoon dicht of nog erg week?
? Kirsten_S schreef:Oh dat is wel lastig, want wat je zegt het heelt beter in de buitenlucht, maar omdat het zo'n nare
plek is , is het risico natuurlijk ook wel groot dat het scheurt. Gelukkig is er geen infectie bijgekomen in
ieder geval!
Ach arm kind, ja die zou wel flink tekeer gaan als je zou gaan longeren, dan moet die wond echt helemaal
dicht zijn, daar denken ze dan echt niet aan
Moet nu ook elke dag goed uitkijken met de stal uitmesten, want ze is heel vlug bij de opening
Maar ik ga eerst weer een beetje met haar stappen, en dan ga ik haar longeren (wel direct aan de bijzet, want dan moet ze zichzelf nog een beetje inhouden) en als ze dan braaf is, haal ik 'm er wel weer af. Mag ze eerst paar dagen zonder bijzet aan de longe en daarna moet ze aan de bak. Heb vandaag mn longeersingel binnen gekregen!
Kirsten_S schreef:Hoe staat het trouwens met je zoektocht naar weidemaatjes? Staan er al twee ontsnappertjes in je wei?
Melanie_B schreef:Kirsten_S schreef:Oh dat is wel lastig, want wat je zegt het heelt beter in de buitenlucht, maar omdat het zo'n nare
plek is , is het risico natuurlijk ook wel groot dat het scheurt. Gelukkig is er geen infectie bijgekomen in
ieder geval!
Ach arm kind, ja die zou wel flink tekeer gaan als je zou gaan longeren, dan moet die wond echt helemaal
dicht zijn, daar denken ze dan echt niet aan
Ja het is echt op een hele lastige plek, daarom ben ik er ook zo voorzichtig mee! Ik heb liever dat ze nog een week langer moet stilstaan en dat het dan heel goed dicht is, dan dat ik nu al wat met haar ga doen en ze haar been een keer aantikt en het dan weer open heeft... dus we moeten, helaas, nog even wachten!
Ja dat denk ik ook haha!Moet nu ook elke dag goed uitkijken met de stal uitmesten, want ze is heel vlug bij de opening
Maar ik ga eerst weer een beetje met haar stappen, en dan ga ik haar longeren (wel direct aan de bijzet, want dan moet ze zichzelf nog een beetje inhouden) en als ze dan braaf is, haal ik 'm er wel weer af. Mag ze eerst paar dagen zonder bijzet aan de longe en daarna moet ze aan de bak. Heb vandaag mn longeersingel binnen gekregen!
Weet nietMelanie_B schreef:Kirsten_S schreef:Hoe staat het trouwens met je zoektocht naar weidemaatjes? Staan er al twee ontsnappertjes in je wei?
Heb heeel veel reacties gekregen.. Maar mede daardoor wil en zoeken we nu ook gratis dieren. Gezien het aanbod moet dat lukken. Maar momenteel heb ik er nog niet echt actief achter aan gezeten ivm me tante..
Kirsten_S schreef:Broccoli schreef:3 weken is niet langHet voelt heel lang, maar relatief gezien is het niet lang
Wel fijn Mel dat het zo goed gaat! Ben zo benieuwd hoe ze onder het zadel is. Jij ook natuurlijk!
Kirs, bedoel jij Mesistran?
Jaaa achteraf is het lang, maar drie weken in een box vind ik wel lang
![]()
Nee, lavendelzalf! Mesistran ken ik niet, effe googlen!
! Mocht de slof proberen als klein hulpje. Nou ik weet nu pas wat een wending is. Wauw! Hij zette ze achterhand eronder en stoof zwevend weg! Geen zweep meer, spoortje is genoeg om hem aan te sporen, niks lui meer. Heb zelfs schouderbinnenwaarts gedaan in draf en galop gedaan
, wist niet of ik dat nog kon, maar hup zo uit zijn hoefjes geschud! 

Vanavond mn spulletjes opgehaald bij de stal waar Cress stond, en morgen dus die richting uit. Ben benieuwd haha, zou wel heel fijn zijn! Emmaa_ schreef:Heerlijk Kirs! Lijkt me echt fijn om zo bezig te kunnen zijn
Ik ga morgen kijken en bespreken bij een paardje in UtrechtVanavond mn spulletjes opgehaald bij de stal waar Cress stond, en morgen dus die richting uit. Ben benieuwd haha, zou wel heel fijn zijn!