Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:27

Maar zelfs als er een goede bodem ligt, dan kan die op het moment van de wedstrijd nog niet geschikt zijn (bijv. te nat, of te droog). Eef is ook een keer naar een wedstrijd van nota bene de NRHA afgereisd waar de bodem zeiknat was en er ook niet knap in geschowd kon worden.

Maar een falikant verkeerde bodem, en dan nog eisen dat je gaat spinnen en sliden of tenminste je paard rond gaat rijden zou mij te ver gaan.

Het vinden van geschikte accomodaties voor westernwedstrijden is al heel moeilijk. Maar een verkeerde locatie kiezen en dan maar roepen dat ze het er mee moeten doen, dan kan in mijn ogen echt niet!

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:30

Cassidy schreef:
Het vinden van geschikte accomodaties voor westernwedstrijden is al heel moeilijk. Maar een verkeerde locatie kiezen en dan maar roepen dat ze het er mee moeten doen, dan kan in mijn ogen echt niet!

Mee eens!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:32

Hier ook eens !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:32

San1978 schreef:
Dat bedoel ik met lekker laten kletsen. Of onderneem actie of accepteer dat het is zoals het is. Ik zou persoonlijk als ik een wedstrijd elders zou starten eerst informeren naar de bodem voordat ik een hele reis voor Jan met de korten achtenaam maak. Of is dat dan weer iets té overdreven?

Ik weet het niet, als je helemaal heen en weer moet rijden naar de andere kant van het land is het natuurlijk niet ideaal. Persoonlijk zou ik mijn rijstijl aanpassen als het echt bar slecht is. Dan maar geen mooie slides of spins. Aan de andere kant was de bak in Middenmeer ook niet perfect, te zwaar naar het schijnt. Veel mensen kozen ervoor om 'zacht' te stoppen waardoor hun paard een paar meter doorstuiterde, wat de benen ook alles behalve ten goede komt. Dus of je nu wel een mooie slide maakt of een stuiterstop wat beide net zo schadelijk is (zoniet is het doorstuiteren volgens mij zelfs schadelijker) zou je ook juist punten kunnen pakken op het wel maken van een mooie slide. Eigenlijk is het alleen al belachelijk dat westernruiters zich zorgen moeten maken over het wel/niet hebben van een goede bodem. Het is van de zotten dat je het als wedstrijdruiter er maar mee te doen hebt, als je een wedstrijd organiseert doe je dat niet half/half maar je moet iets goeds neerzetten. Hoe wil je anders verwachten het niveau van de westernruiter in Nederland op te kunnen krikken? Als de meeste al afhaken met stops bij een slechte bak (waarbij de schuld geheel bij de organisatie ligt) kan je er als associatie nooit voor zorgen dat ze op hetzelfde niveau komen als hoe het er in het buitenland aan toe gaat :n

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:34

@ beau : lekker op dreef hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:37

Cassidy schreef:
Maar zelfs als er een goede bodem ligt, dan kan die op het moment van de wedstrijd nog niet geschikt zijn (bijv. te nat, of te droog). Eef is ook een keer naar een wedstrijd van nota bene de NRHA afgereisd waar de bodem zeiknat was en er ook niet knap in geschowd kon worden.

Maar dat is dan toch ook geheel de schuld van de organisatie? Als je weet dat er een reining wedstrijd in aantocht is die in de binnenbak word gehouden (buitenbak en weersomstandigheden ff daar gelaten), dan hou je toch weken van te voren al rekening met het feit dat de bak perfect moet zijn?

@Rien: Haha ja! Ik vind het gewoon raar dat iemand die de moeite neemt om de sport hoog in het vaandel te willen houden, door een mooie proef neer te zetten, word afgescheept met een slechte bak :n

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:52

Wat is bokt toch gezellig!! _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:03

Miss_Montana schreef:
Cassidy schreef:

Maar dat is dan toch ook geheel de schuld van de organisatie? Als je weet dat er een reining wedstrijd in aantocht is die in de binnenbak word gehouden (buitenbak en weersomstandigheden ff daar gelaten), dan hou je toch weken van te voren al rekening met het feit dat de bak perfect moet zijn?

Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat het geen zin heeft om ver van tevoren het hele land door te crossen om te controleren of de bak idd geschikt is voor de discipline die je wilt rijden (in dit geval de reining) als er op korte termijn nog dingen gedaan kunnen worden (per ongeluk of met opzet) waardoor hij alsnog ongeschikt wordt (zoals, teveel water erop).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:07

Cassidy schreef:
Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat het geen zin heeft om ver van tevoren het hele land door te crossen om te controleren of de bak idd geschikt is voor de discipline die je wilt rijden (in dit geval de reining) als er op korte termijn nog dingen gedaan kunnen worden (per ongeluk of met opzet) waardoor hij alsnog ongeschikt wordt (zoals, teveel water erop).

Nee idd, dat heeft ook eigenlijk geen zin. Maargoed, het is te hopen dat de western sport binnenkort wel toch wat serieuzer genomen gaat worden mbt bodems ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:59

Gaan we het nu weer over iets onzinnigs hebben ? :))

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:01

San1978 schreef:
Gaan we het nu weer over iets onzinnigs hebben ? :))

_O- *\o/*

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:01

ja hoor ! Ik hou van onzinnigheid lol

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:02

@San ik zag net een foto van jou in een dressuur outfit....grappig hoor

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:03

Heu? Waar heb je die nou weer vandaan? Vast uit mijn carroussel periode? (of is Kim weer losgegaan en heeft zij een foto bewerkt hmmm >;) )

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:06

San vanuit je hyves.....verveelde me en ben bij iedereen foto's gaan bekijken en toen kwam ik hem tegen hihi

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:12

Oh haha, ja dat ben ik met Lexia. Een chagerijnige merrie waar je als je haar een beetje beter leert kennen accuut verliefd op word. Het was mijn carrousselpaard, jaja dat heb ik ook nog gedaan :o .

Daarna ben ik heel hard naar Starnmeer gehold :D ....

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:16

Trouwens wel very nice dat jij kan Hyves tijdens werktijd zeg! Ben je nog meer leuke dingen van andere tegen gekomen?

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:34

Even iets voor de pennies:

ene S&P hebben de vraag of ze zich nog kunnen aanmelden voor penny ponykamp..... :\ wat gaan we hiermee doen?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:41

Ja das een goeie. Kunnen we het daar vanaaf even over hebben?

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:43

ja .....dacht ik kaart het vast aan!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:46

@Thirz: Zo beter??? (weet niet hoe je foto's verstuurd per Hyves... dus zo maar even)

Afbeelding

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:51

Kim, jij bent echt goed bezig zeg!

Zal ik S&P even een mailtje sturen dat we hun verzoek even in de groep moeten gooien maar dat ze het zo snel mogelijk horen?

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:01

@ "T: wow is wel heel stoer hoor!

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:02

@ San : ja is goed...we hebben het er vanavond over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:08

Hahaha jeetje wat een stoere actiefoto Thirza _O-

Over S&P moet idd maar ff vanavond besproken worden. Zij waren idd op vakantie met de sluitingsdatum dus ik snap het wel als ze nog mee willen doen. Weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer het inschrijven mogelijk was :)