De VELDTSCHATJES in de zon, op Bokt met een BonBon: Part 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Re: De VELDTSCHATJES in de zon, op Bokt met een BonBon: Part 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:58

Wat stil hier??!!!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:00

Vanmorgen was het verschrikkelijk koud op de manege,me tenen waren bevroren heb voor het eerst met handschoenen uitgemest deze winter.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:02

Paardjes stonden de hele ochtend los,was zo stil op stal.Nicole,Moon,Maisie,Blitz,Rozette en Maxiem die liet zichzelf binnen,die liep de hele ochtend al los en denderde gewoon tegen de bakdeur aan en deze vloog open en stond ie er ook gezellig bij.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:40

Nicole1995 schreef:
Heb je al veel kadootjes gehad Liquita?

Jaja...als eerste m'n zadel natuurlijk (en die is gelijk voor de komende 10 jaar ;) ), cadeaubordje voor uiteten bij de Mexicaan :9 , een leesbrilletje, antirimpel crème, tekentablet, geld (ik heb een heel mooi dekje gezien, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar die te koop is), bloemen en bakjes met bolletjes en gisteren nog van Erik een 40 prachtige mooie rode rozen *D *D *D .

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:46

LIQUITA schreef:
Nicole1995 schreef:

Jaja...als eerste m'n zadel natuurlijk (en die is gelijk voor de komende 10 jaar ;) ), cadeaubordje voor uiteten bij de Mexicaan :9 , een leesbrilletje, antirimpel crème, tekentablet, geld (ik heb een heel mooi dekje gezien, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar die te koop is), bloemen en bakjes met bolletjes en gisteren nog van Erik een 40 prachtige mooie rode rozen *D *D *D .

Dat klinkt heel erg goed,super joh dat je zadel er is heb je er al mee gereden?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:48

Nicole1995 schreef:
Wat stil hier??!!!

}:0 }:0 -K+G+dag!!!

Ik heb gewerkt tot kwart voor 2, daarna meteen door naar de manege. het was wel koud, maar het zonnetje scheen heerlijk op onze stallen. Ik mest de hele winter al uit met handschoenen :j. Ben wel blij dat ik meteen geweest ben, hoef is vanavond de deur niet meer uit. Schijnt weer behoorlijk koud te worden en vanavond zou ik toch geen kant op kunnen. De stapmolen was nu al flink bevroren, dus laat staan vanavond. Net nog met de honden gewandeld, dus nu heel even tijd voor me zelf en Bokt natuurlijk := .
Laatst bijgewerkt door LIQUITA op 26-01-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:50

Nicole1995 schreef:
Dat klinkt heel erg goed,super joh dat je zadel er is heb je er al mee gereden?

NEEEJ...ik heb m'n zadel nog niet, was dat maar waar. Moet nog geduld hebben ;( .

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:42

LIQUITA schreef:
Nicole1995 schreef:

Wat lief van Erik en wat romantisch :D (ook nog één witte er bij?)
Je bent zo te lezen goed verwend.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:44

Ja, het is alweer goed aan het vriezen, nu alweer min 7 1/2 hier.
Vandaag was het heerlijk om te lopen, zo met het zonnetje erbij. Heb er wel een poosje langer over gedaan, de binnenwegen zijn hier spiegelglad. En dan gaat ikkes echt nie fietsen nie.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:45

Ga zo samen met Beau Sanne van de trein halen.
Misschien tot vanaaf. Eet smakelijk allemaal.
(wij gaan aan de witlof-ovenschotel)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:09

meelen schreef:
Ga zo samen met Beau Sanne van de trein halen.
Misschien tot vanaaf. Eet smakelijk allemaal.
(wij gaan aan de witlof-ovenschotel)

Hahaha...wat toevallig. Ik heb ook en witlof-schotel in de oven staan :9 .

Eet smakelijk!!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:12

Hi San :wave:

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:13

hoi liquita, ff een berichtje via bokt. chantal doet vanavond na de biks de boven deuren dicht, en sandra doet ze morgen ochtend weer open!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:13

oh hoi hihi, dacht dat ik alleen was hahahaha

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:15

wat is het koud he!!! was net ff buiten, maar ben blij dat ik nu weer bij mijn warme kacheltje ben!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:15

_sandra schreef:
hoi liquita, ff een berichtje via bokt. chantal doet vanavond na de biks de boven deuren dicht, en sandra doet ze morgen ochtend weer open!

Heel fijn :j . Zat er net aan te denken, hoopte al dat ze dat ging doen. Nancy had vanmiddag al bevroren water in haar drinkbak.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:16

LIQUITA schreef:
_sandra schreef:

Heel fijn :j . Zat er net aan te denken, hoopte al dat ze dat ging doen. Nancy had vanmiddag al bevroren water in haar drinkbak.

arme schatjes, ik ga echt een kacheltje vragen aan diana hahahahahah

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:16

_sandra schreef:
wat is het koud he!!! was net ff buiten, maar ben blij dat ik nu weer bij mijn warme kacheltje ben!

Ja..en als ik het goed heb begrepen gaat dit weer nog wel even door.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:17

Hoe laat ben je morgen op de manege?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:19

Vrij helder, vannacht matige tot strenge vorst. Morgen van het noordwesten uit toenemende bewolking gevolgd door (natte) sneeuw, overgaand in regen.

Vanavond en komende nacht neemt van het noorden uit de sluierbewolking langzaam toe. Het vriest opnieuw matig en lokaal streng en mogelijk ontstaat een enkele mistbank. De noordoostenwind is overwegend zwak tot matig, maar neemt sterk af en wordt veranderlijk. Later in de nacht steekt er in het noordwestelijk kustgebied een matige zuidwestenwind op.

Morgen overdag neemt de bewolking geleidelijk verder toe. Rond het middaguur valt er in het noorden al wat lichte neerslag en deze trekt in de loop van de middag en avond verder naar het zuidoosten. Aan zee valt de neerslag in de vorm van regen of natte sneeuw, dieper landinwaarts (natte) sneeuw. Lokaal kan daar rond de 5 cm sneeuw vallen. De kans op gladheid neemt dan ook sterk toe. Later in de avond gaat de neerslag op steeds meer plaatsen over in regen en is IJZEL niet uitgesloten. De temperatuur loopt overdag in het noordwesten op naar +5 graden, landinwaarts vriest het meest licht. De wind is zuid tot zuidwest en neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4, aan zee en op het IJsselmeer naar krachtig of hard, 6 tot 7 Bft. In de loop van de avond draait de wind overal naar een noordwestelijke richting en komt het kwik geleidelijk overal boven nul.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:19

LIQUITA schreef:

ik ga om twaalf uur heen. wil mav en willie longeren. dan hoeven we morgen avond niet heen met roan! als het druk is in de bak met longeerders ga ik rijden op mav en willie aan de lijn.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:20

Het is hier nu 1 graad warmer geworden vergeleken met 17.45 uur hihihi

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:20

precies waarom ik morgen avond niet naar manege wil. wordt waarschijnlijk spek glad op de weg!!!
meelen schreef:
Vrij helder, vannacht matige tot strenge vorst. Morgen van het noordwesten uit toenemende bewolking gevolgd door (natte) sneeuw, overgaand in regen.

Vanavond en komende nacht neemt van het noorden uit de sluierbewolking langzaam toe. Het vriest opnieuw matig en lokaal streng en mogelijk ontstaat een enkele mistbank. De noordoostenwind is overwegend zwak tot matig, maar neemt sterk af en wordt veranderlijk. Later in de nacht steekt er in het noordwestelijk kustgebied een matige zuidwestenwind op.

Morgen overdag neemt de bewolking geleidelijk verder toe. Rond het middaguur valt er in het noorden al wat lichte neerslag en deze trekt in de loop van de middag en avond verder naar het zuidoosten. Aan zee valt de neerslag in de vorm van regen of natte sneeuw, dieper landinwaarts (natte) sneeuw. Lokaal kan daar rond de 5 cm sneeuw vallen. De kans op gladheid neemt dan ook sterk toe. Later in de avond gaat de neerslag op steeds meer plaatsen over in regen en is IJZEL niet uitgesloten. De temperatuur loopt overdag in het noordwesten op naar +5 graden, landinwaarts vriest het meest licht. De wind is zuid tot zuidwest en neemt toe naar matig, kracht 3 tot 4, aan zee en op het IJsselmeer naar krachtig of hard, 6 tot 7 Bft. In de loop van de avond draait de wind overal naar een noordwestelijke richting en komt het kwik geleidelijk overal boven nul.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:21

meelen schreef:
Het is hier nu 1 graad warmer geworden vergeleken met 17.45 uur hihihi

en hoe warm is het dan nu hihihi?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:21

_sandra schreef:
LIQUITA schreef:

ik ga om twaalf uur heen. wil mav en willie longeren. dan hoeven we morgen avond niet heen met roan! als het druk is in de bak met longeerders ga ik rijden op mav en willie aan de lijn.

Oke...misschien ga ik dan s'morgens even rijden als het goed is. Ik denk dat First het longeren een beetje zat is. Wordt af en toe een beetje wild...of het komt door de kou, hihihi.