mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:28

Jaa tuurlijk, het komt heus wel weer goed! :D
En je kan altijd van paard vallen toch, ookal is het een stokoud dier haha :+ Ze kunne altijd schrikke ofsoo...

Ik was iets van een jaar geleden ofso (??) een keer heel hard van boy afgevallen, met m'n hoofd/nek als eerst op de grond..
De volgende dag had ik een wedstrijd (B-proef, op andere manege).
Ik wilde persé meedoen (heel eigenwijs), dus hele dag asperientjes ingenomen :P Uiteindelijk zat ik op me paard, kon ik me amper bewegen! Had zulke lage punten gehaald, dat ik niet eens wist dat dat kon haha :+

Jaa, ben sooo blij dat ik Royal kan rijden met de wedstrijden :D We hebben heel wat (valpartijen :P) moeten overwinnen, maar het gaat steeds iets beter :D

K_im

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:38

Gefeliciteerd iedereen :)

Oh.. Chantal.. Dus het gaat ook wel eens wat minder :') Elke keer als ik jou zie rijden, dan ziet het er super goed uit. Het lijkt wel alsof Royal het ook echt leuk vind als jij erop zit.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:55

@K_im; Haha jaa hoor, ook bij mij gaat het wel eens wat minder :P Al moet ik zeggen dat het met Royal wel erg goed gaat :D

Maar bijvoorbeeld de tweede keer dat ik FNRS reed op de Delft, toen ging ik op Corina.. En toen met inrijden ging het echt super goed, liep ze heel mooi enzo! En toen ging ik de wedstrijdbak in.. en toen was Corina super bang! Ik kon niet eens over de hoefslag lopen, want ze sprong steeds weg enzo! Heb m'n proef toen ook niet gehaald haha :P

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:58

Dat dacht ik toen al. Je zat daarna niet zo heel vrolijk meer op Corina.. (als ik het goed heb)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:45

Haha nee ik vond het niet echt leuk haha, maar ik vond het niet heel erg omdat Corina wel dr best had gedaan =] Ze was gewoon heel bang, daar kon ze niet echt iets aan doen :)

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 23:34

Nou ik was ook trots op mijn Victor F12 en 215 pt :D

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:48

Zoo, wat is het rustig hier :j. Wie heeft er nog proefjes gereden vandaag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:16

Ik had gereden, was laatste ofzo :') Wel netaan gehaald met 210.. Wally had z'n dag weer eens niet zo heel erg (lees: lekker bokken omdat hij linksom niet goed aan wilde springen), en ik ook niet.. (rugpijn nogsteeds) Had ook net als de vorige keer vet slechte punten voor m'n houding. Toch maar eens naar de dokter voor m'n rug denk ik, vind 't zo ook niet leuk meer..

En Chantal weer gewonnen natuurlijk :)) Nog gefeliciteerd trouwens! Wie waren er eigenlijk manegekampioen geworden?

Hahaha ik ontdek opeens nieuwe smileys :')
<:) :){

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:07

Gelukkig heb je 'm nog gehaald :D. Hopen dat de dokter het wondermiddel heeft voor je rug :)

Chantal, heb jij geschreven (rond 4 uur?). En moest je op schoot bij sinterklaas? :')

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:17

Jaa gelukkig dat je hem nog gehaald heb!! :D Jury was wel errug streng hoor, niet echt hoge punten :P

Hihi, jaa Royal had het weer super gedaan, ben trots op hem :D

Jups, ik heb geschreven bij de jeugd.. F4, F7, F8 en F10 :P Was wel leuk haha :P

En jaa ik moest op schoot bij sinterklaas whaha xDxD Maar wel een leuke reden iig, want ik was clubkampioen geworden :D

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:19

F10, Dan heb ik je dus gezien. M'n nichtje reed de F10 op Kelly, en toen kwam ik ff zegen dat ze op Kelly reed. :')

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:20

Haha ooowjaa! :P Dat weet ik nog wel hihi xD Weet alleen niet meer wat ze gereden had?

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:22

Ze had 208, ze had een 4 omdat paard schrok (zwarte pieten gingen op de wand bonken), dat vond ze niet echt terecht, maar ze had het pas 2x gehaald bij deze jury :') . En ze had 1e keer galop verkeerde galop, dus ook een 4.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:05

Oowja, ik herinner me het idd wel! Daar had ik nog opgeschreven dat het paard schrok toch? :P Ik vond het ook niet echt terecht.. alsof sij iets kon doen aan die optocht enzoo.. Majaa :P Ik ben niet de jury :P

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:12

Dat klopt, er stond: Paard schrikt.

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:24

Maar ze had het pas 2x bij deze jury gehaald, dus ze zag het zoiezo niet zo positief in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:26

Deze jury was idd streng, en ik dacht dat die vorige al streng was. Hij/ zij had trouwens ook een fout gemaakt bij mij. Er stond bij regelmaat van het tempo: 'mag iets vlotter' Maar vlotter heeft natuurlijk niks met regelmaat te maken :') Lekker intelligent weer.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:27

@Juul; Ik heb ook bij de jury waarbij ik schreef, bij regelmaat van het tempo, heel vaak 'Vlotter' moeten opschrijven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:28

Lekker dan. Volgens mij begrijpen ze dan echt niet helemaal wat regelmaat inhoudt :')

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:29

Ze hebben vast jaren geleden hun cursus gehad :+

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:29

Whaha, jaa best vaag.. :P Maar misschien was de regelmaat wel goed, maar was het gewoon niet vlot genoeg? :P En hebbe ze het maar daar neergezet ofzo haha :P
Was wel leuk om een keertje te schrijven! Leer je echt van :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:44

Even een vraagje trouwens: Wie geeft er allemaal privéles op de manege en op welke dagen, en wie is de beste? :P Ik wil namelijk een keer een privélesje met Wally voor die linkergalop enzo..

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:45

Oh, daar ben ik ook benieuwd naar,wil namelijk ook een keertje priveles.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:49

Ik heb altijd privéles :D Op de zaterdag =]
Er wordt meestal alleen privéles gegeven, op de zaterdag voor de wedstrijd (en anders doordeweeks in de avond geloof ik)..

Ik reed altijd privéles bij Diana, gaf heel fijn les enzo, maar die is nu helaas gestopt..

Heb één keer privéles gehad van Annelies, beste privéles ooit haha! Maar Annelies geeft eigenlijk alleen privéles aan "eigen" paarden..

Heb de laatste aantal keer priveles gehad van Laura. Geeft ook wel fijn les hoor, maar beetje oppervlakkig vind ik (gaat niet echt diep op dingen in). Wel let Laura erg goed op houding (handen, hakken enzo)

M'n laatste privéles (afgelopen zaterdag), had ik van Bianca (is net nieuw op onze manege..). Ze geeft erg goed les. Wel een beetje 'kinderlijk', maar ze geeft echt hele goede tips over hoe je figuren beter kan rijden en hoe je iets beter kan aanpakken. Zij heeft zelf ook veel wedstrijdervaring.

Genoeg info? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:52

ja thanks :D

Maar die privélessen zijn dus anders alleen doordeweeks, en niet op zaterdag?