Hee Noor, ik zie je bericht nu pas. Ben je geslaagd? Je zag er in ieder geval wel blij uit op stal!
Zal even een klein verslagje typen van ons ponykamp!
Donderdagochtend kwam Mar me thuis ophalen, had een flinke reistas, slaapzak, kussen en losse tas als bagage. Ook ging mijn steengrill mee. Met alle spullen doorgereden naar Faunaland om biks en muesli te kopen. We moesten illegaal over het fietspad van de Westvlietweg, want er was een heel stuk afgesloten vanwege wegwerkzaamheden. In Faunaland werden we al snel afgeleid door de nijntjes en de paardenspulletjes. Alle zakken op de kar en naar de kassa! Mis!! We kwamen nog leuke kaarsjes en potpourri tegen, die moesten ook mee op kamp. Eindelijk bij de kassa aangekomen een heel rek met leuke sokjes met nopjes eronder. Ideaal voor in de blokhut, dus voor iedereen een setje aangeschaft, het uitzoeken van de sokjes duurde erg lang... 
Naar stal, paardenspullen inladen, vergat bijna mijn zadel...
Paarden erin, Zucco ging er vlot in, Hailey wou eerst even snuffelen aan haar nieuwe reispartner, maar liep er ook zo in. Ze stonden naast elkaar aan het hooinet te vreten of ze elkaar al jaren konden, heel lief.
Even Ria gedag zeggen. Daar nog een half uurtje wezen kletsen. Dennes riep allemaal akelige dingen naar ons, omdat hij jaloers was en ook mee wou op ponykamp.
De reis ging voorspoedig. Blokhut inspecteren, stallen opgestrooid, paarden uitgeladen en alle spullen uitgeladen. We hadden een eigen zadelkamer. Blokhut ingeruimd, kaarsjes en potpourri uitgestald.
Naar Harskamp gereden om boodschappen te doen voor 4 dagen, inclusief gourmett voer. De kar zat zo vol, dat er simpelweg niets meer bij kon. 11 boodschappentassen gevuld...
Terug naar blokhut en koelkast en kasten inruimen, het waren veel boodschappen, heel veel...
Cleo en Rocky kwamen eraan. Daarna Merel, Sandra, Donja en Gea. Afscheid genomen van Franciska, die had de dames gebracht. Ciska presteerde het om in 45 minuten weer naar Den Haag te rijden, wel met boete vanwege trajectcontrole...
Paardjes op de wei gezet, we hadden een eigen weitje die je kon zien vanuit de blokhut, echt heel leuk.
Eten koken: bloemkool, witlof ham en kaas, aardappels (veel...) en een lekkere rollade en appelmoes.
Spelletje gespeeld en wijn gedronken.
Ik was elke dag vroeg wakker, dus ik heb elke dag de paardjes 's ochtends gevoerd. Ook elke ochtend een wandeling gemaakt als de rest van de dames nog lag te slapen.
Vrijdag een ex-slaapzak van een militair voor Sandra gekocht (ze had het erg koud) Merel en Cleo hadden daar voor iedereen een dino-ei gekocht, die moesten in een beker water en die zouden dan uitkomen. Daarna een buitenrit gemaakt, was geweldig! Snel even een soepje en kipshoarma gegeten en daarna om 19:00 uur paraat in Sauna Drome voor een massage arrangement. Na een aantal wijntjes en de massage waren de meeste over de bloot angst heen en lekker wat sauna's en grotten in geweest. Ook was er een hamamsauna met warme stenen plaat waar je op kon liggen, ik associeerde dat direct met steengrillen. Het geheel was een soort mix tussen de Efteling en Centerparcs, maar dan naakt. Afgesloten met een vruchtensapje en een bittergarnituur.
Erachter gekomen dat we al aardig wat muggenbulten hadden en jawel na zo'n avondje broeierige sauna werden we die nacht allemaal lek gestoken.
Zaterdag eerst muggenstif gehaald. Helaas regen, maar toch een flinke tocht van 4 uur gemaakt. Gecrossed over de zandverstuiving. Nog hertjes gezien op het ruiterpad. Verkleumd kwamen we weer terug in de blokhut, douchen en de steengrill voorbereiden. Heerlijk gegeten!
Zondag nog een tocht naar de zandverstuiving gemaakt, een slapend hertje ontdekt onder de bomen. Heerlijke rit het was droog en de temperatuur was ook precies goed. Teruggekomen was Franciska al aangekomen om Donja en Gea op te halen.
Merel en Franciska gingen al eerder weg. San zou met Cleo meerijden. Wij nog even een lunch naar binnengewerkt. Opruimen en helaas vertrekken... 
Kortom, ik heb het erg naar mijn zin gehad!