doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:17

Shalimar schreef:
Bij ons is er 1 prijs op de 4 ruiters. Daar komt bij dat bij ons alle verschillende proefjes aparte prijzen hebben. Alle F1 bij elkaar, alle F2 etc. Anders zou het niet helemaal eerlijk zijn...Dan zou bijvoorbeeld bij mijn F8 213 halen en iemand van de F2 233..vind ik niet echt fair...

Dat vind ik ook, maar helaas gaat het bij ons zo wel...
Wij werken met junioren en senioren. En alle junioren worden wel per proef beoordeeld (dus alle F1 bij elkaar, alle F2 enz), maar de senioren worden als 1 groep beoordeeld. En ik hoor bij de senioren, helaas... Er rijdt bijvoorbeeld altijd een meid mee met haar eigen pony, en die is altijd eerste. Niet dat ik het haar niet gun hoor, het is echt een toffe meid, maarja zo is het voor de rest natuurlijk ook niet zo leuk meer.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:20

Zo, wij hebben een weekend FNRS proeven achter de rug. Ongeveer 90 ruiters zijn gestart, was erg druk en erg leuk. Vind het altijd leuk om te zien hoe ze allemaal naar de proeven uitkijken en hoe ze dan rijden. Hoeveel inschrijvingen zijn er op jullie manege ongeveer per wedstrijd?

Bij ons krijgen de 1e 6 plaatsingsstrikken en de overige krijgen een roze. De prijzenschaal is 1 op de 4 deelnemers krijgt wat. Als er leuke dingen worden gesponsord, zoals armbandjes van KNZ, of andere dingen, dan krijgt iedereen wat!

Als er minder dan 4 deelnemers zijn, dan gaan bijv 1,2 en 3 in handicap, of 6 en 8. Er moeten minstens 4 deelnemers per proef zijn.
Wij werken ook met junioren en senioren. Daarnaast worden de eigen pony's in een aparte rubriek gezet, want die rijden over het algemeen meer dan de manegeklant, dus dat is niet eerlijk.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:27

Hoeveel betalen jullie trouwens voor je proefje? ik 6 euro

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:34

smurffie schreef:
ow oke ik snap het Haha!

om aan caprillie te mogen meedoen moet je wel een F6 diploma hebben

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:37

9moonlight9 schreef:
Ik vind het alleen zo vreemd dat als je 223 punten haalt o.i.d dat je dan 5de ofzo eindigt. Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt en ik vond de jury vaak gewoon slecht, niet dat ik niet blij was met mijn punten maar als je zelf door heb dat je te laat van been heb gewisseld en de jury heeft dat niet gezien. Dan denk ik wel eens wat zitten ze te doen in dat jury hokje.

ik snap dat jij dat denkt maar vergeet niet dat er veel te beoordelen valt en de tijd daar best kort voor is kortom je als jury dus best iets kunt missen en ik raad je aan om een keertje te gaan schrijven bij de jury dan zie je dat er een wereld voor je open gaat en hoe snel alles gaat

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:38

Ier schreef:
viewtopic.php?f=10&t=694768
Hier staan de hele filmpjes van mn proef Ja
Mandyy; Het was ook een rare bok, schuin en naar buiten..
Naar de zweep Scheve mond

Eerste plaats was voor iemand uit de F2..
243 punten.. Tja, als ik die zag inrijden enzo..
Vraag ik me af hoe ze aan zoveel punten kwam Scheve mond

243 punten?
das achtelijk veel zeg
zo hoog heeft iemand nog nooit bij mij gereden
moet dus wel een hele goede geweest zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:39

Als je diegene had zien rijden, heb haar zien inrijden..
Nee sorry, ik vraag me echt af hoe ze aan 243 komt.. Scheve mond..
Ze reed niet eens recht van A nr C.. Scheve mond..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:40

confetti schreef:
Zo, wij hebben een weekend FNRS proeven achter de rug. Ongeveer 90 ruiters zijn gestart, was erg druk en erg leuk. Vind het altijd leuk om te zien hoe ze allemaal naar de proeven uitkijken en hoe ze dan rijden. Hoeveel inschrijvingen zijn er op jullie manege ongeveer per wedstrijd?

Bij ons krijgen de 1e 6 plaatsingsstrikken en de overige krijgen een roze. De prijzenschaal is 1 op de 4 deelnemers krijgt wat. Als er leuke dingen worden gesponsord, zoals armbandjes van KNZ, of andere dingen, dan krijgt iedereen wat!

Als er minder dan 4 deelnemers zijn, dan gaan bijv 1,2 en 3 in handicap, of 6 en 8. Er moeten minstens 4 deelnemers per proef zijn.
Wij werken ook met junioren en senioren. Daarnaast worden de eigen pony's in een aparte rubriek gezet, want die rijden over het algemeen meer dan de manegeklant, dus dat is niet eerlijk.

ja jullie hebben veel starts maar dat kan ook als je daar 2 dagen voor uittrekt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:45

Ier schreef:
Als je diegene had zien rijden, heb haar zien inrijden..
Nee sorry, ik vraag me echt af hoe ze aan 243 komt.. Scheve mond..
Ze reed niet eens recht van A nr C.. Scheve mond..

Hi hi had de jury de juiste bril wel op Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:50

Denk 't wel.. Tong uitsteken
Want ik moest direct daar na en zij gaf mij wel de punten die ik ook echt verdiende.
Zowaar ook met redelijk wat commentaar waar ik ook wat aan heb.

Alleen was de bok volgens de jury wegens protest op de spoor.
Maar was toch echt de zweep.. Schijnheilig

Ze zal wel gewoon heeeele soepel zijn geweest Tong uitsteken

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:53

@Flurk, bij ons worden regelmatig hoge punten gegeven, in de richting van 240 en hoger en dan krijgen we als compliment van de jury dat het niveau op onze manege best hoog is.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:03

Bij ons worden soms ook wel 245 punten weggegeven. Maar ja onze instructeur die Z2 rijdt doet mee in dezelfde klasse als ik Haha! (heb nog nooit hoger dan een B proef gereden) en nu zelfs in een klasse 2 proeven lager Tong uitsteken Zou wat zijn als die niet veel hoger zou eindigen Clown

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:28

Helaas, 209 punten.
Had er eigenlijk 211, maar omdat er tijdens mijn proef, in de stal die aan de binnenbak grenst gevoerd werd, hoorde ik niet wat er gezegt werd, en reed ik de verkeerde volte, dus 2- punten, had me proefje wel geleerd, maar op dat moment ging dat niet helemaal... Verdrietig

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:30

He balen zeg, en ik snap best dat je het dan even niet weet, want je bent zo geconcentreerd bezig op dat moment.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:35

hammie schreef:
He balen zeg, en ik snap best dat je het dan even niet weet, want je bent zo geconcentreerd bezig op dat moment.

Ja best wel, vooral omdat ik al een na laatste startte, 8 minuutjes later had niemand last gehad van het voeren..maar goed, het is gebeurd, en probeer het de volgende keer gewoon opnieuw.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:37

He max, jij hier? Tong uitsteken Ik ben vandaag doorgestroomd naar de F12a Haha! Strenge jury hadden we he? Heb nog nooit zo'n goede proef gereden met Cant en ik had maar 215 punten (ok, wel een winstpunt ik moet niet zeuren). Ga je de volgende keer weer op Spring?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:37

Ja helaas kan je aan zulke situatie's niets veranderen. En inderdaad volgende keer beter Lachen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:48

He, altijd jammer als je maar 1 puntje tekort komt voor een pp. Volgende keer beter. Bij ons doen ze nooit voeren onder het rijden, of ze maken er tijd voor vrij.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:50

Cantheon schreef:
He max, jij hier? Tong uitsteken Ik ben vandaag doorgestroomd naar de F12a Haha! Strenge jury hadden we he? Heb nog nooit zo'n goede proef gereden met Cant en ik had maar 215 punten (ok, wel een winstpunt ik moet niet zeuren). Ga je de volgende keer weer op Spring?

Ja wel weer op Spring, baal wel dat er gevoerd werd tijdens de proef, anders had ik die 2 minpunten niet gehad..en had is dus mijn puntje. Maar ja..De volgende keer beter en zal dan wel ff vragen of er later gevoerd kan worden Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:51

Da's balen M-Horse

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:57

Ier schreef:
viewtopic.php?f=10&t=694768
Hier staan de hele filmpjes van mn proef Ja
Mandyy; Het was ook een rare bok, schuin en naar buiten..
Naar de zweep Scheve mond

Eerste plaats was voor iemand uit de F2..
243 punten.. Tja, als ik die zag inrijden enzo..
Vraag ik me af hoe ze aan zoveel punten kwam Scheve mond

Flurk schreef:
243 punten?
das achtelijk veel zeg
zo hoog heeft iemand nog nooit bij mij gereden
moet dus wel een hele goede geweest zijn

wij hadden vandaag ook fnrs proeven(ik rijd ze niet meer, maar mijn nichtje ging op haar eigen pony & de vriendin van mijn zusje mocht ook op die pony) & in de F1 was het laagst 240 & het hoogste 256 dat vind ik wel heel erg hoog toen ik die proefjes nog reed was het hoogste meestal rond de 228 ofzo iets

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:01

Ier schreef:
Ik had vandaag mn F5a met mn VP..
Het ging niet zo super geweldig.
Meneer deelde een flinke bok uit naar de zweep;
Ben wel 2e geworden v/d 14 met 222 punten Lachen

gefeliciteerd, ik heb jou niet zien rijden, want toen ik kwam met mijn nichtje gingen jullie net weg

Midget

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:04

Ik rijd F4 ben net begonnen op deze manege vanaf zomer vakantie dus ja Tong uitsteken

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:07

Midget schreef:
Ik rijd F4 ben net begonnen op deze manege vanaf zomer vakantie dus ja Tong uitsteken

owkee Haha! , ik ben gestopt met F proeven toen ik F6 had gehaald,dus ik mag F7 maar ik rijd nu B

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:41

Zo ik heb gister ook weer een F proef gereden, Cali was wel een beetje zenuwachtig en aan het dribbelen, maar ik was best tevreden (F8). Maar ik wist wel dat ik een paar foutjes had gemaakt ( ik moet goed oefenen dat als ik ga afwenden dat de pony niet 'uitzwaait', en mijn voltes 10 meter moet ik zeker kleiner rijden haha). Maar goed met de hakken over de sloot heb ik 210 punten. Nog 1 puntje en dan de F9 , en in tegenstelling tot veel mensen, vind ik het heerlijk dat je mag doorzitten Lachen.
Ik had trouwens nog een mooi compliment gekregen over de middendraf ( goed opgebouwd en terug genomen) een 8, daar ben ik ook erg blij mee!!

De puntenaantallen hierboven genoemd vind ik wel erg veel.