Milly_ schreef:ieuuuuuuwww de hoefslag![]()
haha
had je daar een eigen paardje staan ofzo?
is de hoefslag niet chique vernieuwd?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Milly_ schreef:ieuuuuuuwww de hoefslag![]()
haha
had je daar een eigen paardje staan ofzo?
Kikker2 schreef:Ahnee, ik dacht dat het om de hoefslag in Zwijnaarde ging, sorry
Senzafine schreef:Mensen die iets weten van Le Cheval Blanc in Aalst?
Ik zou graag weten of je er lessen kan nemen zonder eigen paard (ik dacht van niet maar heb op internet een paar dingen gelezen die me doen twijfelen) en of je er de piste kan huren als je paard er niet gestald staat?
En Stoeterij Ten Rozen? Kun je daar de piste huren?
@Jessol: In vergelijking met de lessen die ik hier in de omgeving al heb gezien springt de Vinkemolen te Oosterzele eruit.
_Flor_ schreef:Zoek wel een manege in de buurt van Gent![]()
Kent iemand Hof ter Zeedycke ??? Heb er vorige week mijn A-brevet gedaan en is een super manege, helaas veel te ver om lessen te volgen.
Theake schreef:Hey
Le Cheval Blanc is een manege, dus je kan er les nemen zonder eigen paard!
(ken een van de eigenaars heel goed) Tenemieken hier op bokt staat daar met haar paardje!
Ten Rozen, is prive, maar je kan de piste huren
ponyzotje schreef:Ook ik zie dit topic nu pas... even reagerenAmaris schreef:Wel ja, in elk geval van Kevin... lindsey is daar niet meer
Kevin en Lindsey ken ik ook goed, maar hoe komt het dat lindsey er niet meer is..? Echt jammer...!
Manege DERBY in Middelkerke ken ik, ga daar af en toe strandritten rijden..yulan schreef:Kent er iemand de Gaverranch in Harelbeke?
Ja die ken ik, maar het is lang geleden... is nochtans niet zover rijdenyulan schreef:Heeft er iemand ervaring met Stal Epona in Marke?
Zekerligt op twee straten van mijn huis, prachtige manege!!!
Ik woon bij Kortrijk in West-Vlaanderen, deze manege's ken ik:
- Waregem: Bloso Gaverbeek
- Marke: Epona
- Marke: Saeftinghe (nooit gaan)
- Bissegem: Leiedal
- Harelbeke: Gaverranch
- Derby Middelkerke
- De Vinkemolen
nog wel een paar
'k Heb 8 jaar in Waregem gereden, prima manege bevalt me erg goed maar ben er nu wel uitgeleerd. Mede daardoor (en doordat ik startte met univ.studies) ben ik gestopt met rijden, nu exact een jaar geleden. Ik zou heel graag herbeginnen, maar op dezelfde manege lijkt me wat nutteloos.
Daarom ben ik naar Epona geweest gisteren (kwam er wel vaker rondlopen en kijken) en heb ik geïnformeerd naar lessen. Heb ook heel eerlijk verteld dat ik nooit hele goede instructie (of niet voor lang) gehad heb, en er dus waarschijnlijk flinke rijfouten in mijn houding zitten. Ze raadde me een halfgevorderdenles aan en zei dat ze me erna zou indelen.
Qua 'rijden' zit ik zeker wel bij de gevorderden, maar qua houding nog maar een beginnelingik rijd gewoon efficiënt maar niet echt netjes
Zo, lang verhaal... hopelijk kan ik na deze zomer terug beginnen rijden, ik mis het heel erg
Soleil_Lover schreef:Ik ben er 1tje van Vlaams-Brabant voor de duidelijkheid xP
Ik reed vroeger in Vissenaken bij Manege De Hoefslag,maar die manege was niet erg goed aangezien elke les wel enkele pony's en/of paarden wegschoten,dus nu zit ik in Geetbets bij Dressuurstal Epona,een echte topmanege met Überlieve paarden =D
magli schreef:Kent d'r hier iemand manege Derby in Westende?
ponyzotje schreef:magli schreef:Kent d'r hier iemand manege Derby in Westende?
Derby is in Middelkerke (in Westende heb je Van Dooren).
Er worden daar strandritten gegeven. Ik ben erg teleurgesteld in die manege. Ben er al vaak geweest voor strandritten maar de laatste keer geweest, was ook echt de allerlaatste! Hun omgang met de paarden is echt een ramp. Rukken in de mond met volle gewicht in alle gangen, totaal niet kunnen rijden en dan toch nog durven beweren van wel (heb het dus over de begeleiders van de strandritten, niet over mensen die zomaar meereden he), je ziet de angst en paniek soms in die paarden hun ogen dat ze er geen hol van snappen... Het tuig is niet om over naar huis te schrijven en de waterleiding werkt niet optimaal waardoor er soms gewoon geen water is voor de paarden. Bovendien vind ik persoonlijk de stallen erg klein...
Het zal best zijn positieve kanten hebben ook, zo mogen de paarden jaarlijks een paar maand op weide staan, wat op vele andere plaatsen niet het geval is, maar ik kreeg toch echt een pijnlijk gevoel in mijn maag tijdens die rit, de omgang met de paarden etc...