Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:29

Saaie boel hier............. :Y)

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:30

*\o/* Heeeee! Nieuwe pagina!!!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:53

Even een kleine Saoura spam :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

musiqolog

Re: Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:56

Ja, saaie boel...

We zijn nu weer drie weken open. Helaas ben ik door een vakantie en een recenseeropdracht nog maar één keer geweest.

Ik moet weer eens iets kwijt over Lugano. Iets positiefs! Toen de manege weer openging was ik er dus nog niet bij en zat iemand anders op Lugano. Echt zo'n ervaren amazone, die de heetste paarden (althans: de heetste die wij hebben) onder controle krijgt. Wat denk je: zij kon geen land met hem bezeilen en vond het razend knap dat ik hem zonder moeite in de galop kreeg! Blijkbaar ben ik het kneus-stadium ook weer voorbij. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:33

Mensen, slecht nieuws.... instructeur Daan stopt ermee. Hij neemt een pauze tot januari. Meneer moest zo nodig twee studies gaan doen en ja, dan kom je tijd tekort...

Voor wie niet weet over wie ik het heb: Daan is een jonge, flamboyante homo met van die typische uitspraken als:

Citaat:
Gas met die knollie, gas, gas!!

of
Citaat:
Eén, twee, drie, en nou allemaal: "Daan, we love you!"

of over een meisje dat verhuist en onze groep verlaat:
Citaat:
Ga je weg? Dat wordt dan toch wel een sad love song!

En Champagne noemt hij "Champopo". En o ja: natuurlijk moet je al zijn uitspraken met een overdreven zangerig stemmetje horen, want dat heeft hij ook.

Ik zal hem best missen. We hebben heel wat goede en leuke instructrices, maar die doen niet van die aparte uitspraken.... Kennen jullie hem ook? En hebben jullie ook uitspraken van hem?

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:29

Whahaha!! Wat een geniale kerel die Daan! XD Ik zou veel te giechelig worden om nog serieus te kunnen rijden. Wat jammer voor jullie dat hij stopt, hij is wel een gangmaker als ik dat zo lees.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:17

Er is nog iemand gestopt trouwens: Helen. :(

Hè, die was al gestopt toch? Ja, die ging bij haar man in Sliedrecht wonen, kreeg een drukkere baan, geen tijd meer voor de halve dag les en zo, dus toen had ze privélessen. Maar nu is ze daar ook mee gestopt. Eigenlijk zou die laatste les al voor de vakantie zijn, maar ze wilde nog eens definitief afscheid nemen. En omdat ze het nu zo druk heeft, werd dat uitgesteld tot vandaag.

Emotioneel momentje... Drie jaar geleden begon ik met paardrijden - privélessen bij Helen, ik weet gewoon niet beter (ook al rijd ik allang in de groepsles en deed ik die privélessen er maar sporadisch naast). Ik had echt een enorm zwak voor haar. :'( Ik vond het zelfs niet verder vertellen jammer dat ze al getrouwd was.... Daarom heb ik haar goed geknuffeld, wat ik eigenlijk helemaal niet durf. Nou ja, het muurtje van de binnenbak zat ertussen. :)

Oké, genoeg emotioneel gezemel. Jullie hebben vast ook wel herinneringen aan Helen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:12

Hm, ik heb leuk en minder leuk nieuws.

Ik heb vandaag vrijdag de dertiende gevierd door van Piet af te vallen. Precies op mijn slechte schouder die al vaker uit de kom is geweest. Ik heb wel even een paar woorden gebruikt die de leskindjes beter niet hadden kunnen horen.... Maar goed, het was helemaal mijn eigen schuld: ik had ik de regen gereden en bleef banketstaaf achter de stijgbeugel haken bij het afstijgen.

Maar de les zelf: prima. Ik krijg Piet nu wel een kwart bak in galop (voor de duidelijkheid: dat is noch mijn, noch zijn sterkste punt) en belangrijker: hij gaat precies naar waar ik hem wil hebben (had je anderhalf jaar geleden moeten komen!). En tussen Manon, de nieuwe instructrice, en mij klikt het ook wel. Zakelijk dan. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:37

Nou, het loopt hier als een trein zeg.... Hoe krijgen we de Groenesteyners weer naar Bokt?

Ik heb vandaag Pleasure cadeau gedaan. :P Tenminste: ik ben op kraamvisite geweest en heb een pluchen paardje meegenomen. Zwart, met hier en daar iets wits. Een naam was gauw gegeven. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:32

Jongens, ik snap het niet. Groenesteyn draait prima en dit topic is morsdood.... :\ Waar zijn jullie, Bokkende Groenesteyners?

In elk geval: ik ben vandaag voor het eerst in twee jaar op Pleasure gestapt. Als je nooit iemand anders rijdt dan Piet, Lugano of Iemkje is dat een hele toer. :) Ik moet zeggen: het lukte me redelijk om haar onder controle te houden, maar er zal nog wel een lesje overheen gaan voor ik het pookje echt gevonden heb. :)

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:26

Hoe was Pleasure op stal? Ik durfde haar echt niet te benaderen in stal, vertrouwde haar voor geen meter. Als ze er eenmaal uit was ging het perfect maar tot die tijd... :S
Met rijden vond ik haar altijd wel leuk!
Leuk dat je op steeds meer verschillende paarden gaat rijden! ^_^

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:11

Pleasure moet gewoon op de poetsplaats worden gezadeld. Iemand met veel ervaring haalt haar eruit en brengt haar weer terug, met halster en al. Het liefste zou ik dat met Lugano ook doen, maar we hebben maar plaats voor één paard en Pleasure, die ook elke groepsles wel loopt, gaat natuurlijk voor.

Ik vond het ook fijn om haar te rijden, maar de galop heb ik nog even overgeslagen. Ze is nog geen Senaat of Indiaan, maar als je haar niet terugrijdt loopt ze wel flink door. (Toen ik twee jaar geleden op haar zat, werd dat ook geen succes: ik had mijn zithulp verwaarloosd en ik kreeg haar gewoon niet de draf uit. Als je doorlopend aan de teugels trekt, gaat Iemkje of Lugano wel terug maar Pleasure gaat er alleen maar harder van lopen.)

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 04:10

Het Groenesteyn topic loopt dus echt niet, en inderdaad mensen genoeg, 'oud mensen' genoeg, maar niemand wil hier zijn ervaringen delen, of komen niet aan de 20 nuttige , benodigde berichten om hier iets te mogen plaatsen. Of ze weten het gewoon niet te vinden, dat kan ook :Y) Ik heb even terug gelezen en kan bij de nick-names even geen personen plaatsen. Behalve musiqolog... :j Het verhaal van Helen is al bekend, getrouwd-> baan -> woont ver weg -> keuzes maken.. Daantje geeft tegenwoordig op Vrijdagavond les, van 18u tot 21u, niet omdat ie dat leuker vind, maar meer omdat het beter uitkomt met z'n studie, die keuzes hebben we vroeger allemaal moeten maken, en je moet doen wat het beste is.

Nog even iets over de 'moeilijke' paarden, Pleasure is een verhaal apart, daar is ooit iets mee gebeurt wat dat paard als traumatisch beschouwd , niemand weet wat, maar het is gebeurd, want toen ze hier kwam was het nog niet. Beestje beschouwd haar eigen stalletje als haar eigendom en veilig en probeert dat ook te verdedigen, ik neem het haar niet kwalijk, zou ik ook doen als ik geen vertrouwen meer had in het volk wat op m'n rug zit en m'n bek loopt te trekken om maar een beetje stelling te krijgen. Andere paarden zijn ook moeilijk op stal, en waarom? Er heeft er 1tje geen zin, en gaat lopen draaien op stal, en geloof mij, een paard met hersenen ter grote van een mensenvuist, het zijn niet meer dan gewoontedieren, nemen dingen van elkaar over. Paarden kijken dingen van elkaar af, en de nieuwe manege bied daar alle mogelijkheid toe met die open tralies. Niet zo raar dat (op Pleasure na) alle moeilijke paarden achterin staan. Zo dom zijn ze nog niet, ze zijn slimmer dan we denken... Dus musiqologo, Wouter, Nooit het paard de schuld geven als het niet lukt, en al helemaal niet jezelf, ook niet degene die je les geeft, maar gewoon denken dat het de volgende keer wel beter zal gaan. Wie is die DJ_Ro die al deze pulp je toe rakelt? Nou, dat ben ik dus...

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:19

Ik ben niet zo vaak op bokt, maar ik lees het nu allemaal weer eens haha. Maar ben een oud groenesteyner.. Dus kan eigenlijk niet zo goed meepraten over de paarden. Ik ken ze wel maar heb er nooit op gereden, omdat ik al jaren Zimba heb :)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:25

Ik volg jullie wel. Ben er zelf maar 1x geweest om Jacintha op te halen. En heb haar nu nogsteeds :)

Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:45

Lugano is al een tijdje kreupel. :\ Ik heb in zijn plaats op Pleasure en Piet gereden, maar dat werd niet zo'n succes. Daarom hebben ze nu Iemkje weer onder mijn kont gezet. Dat gaat eigenlijk wel goed. Ik merk dat ik een stuk verder ben dan toen ik nog regelmatig op haar reed, maar dat ik tegelijk ook nog een hoop moet leren.

Wel krijgt ze vanwege haar hoge leeftijd (dit jaar wordt ze 26) veel rust; ze wordt alleen bij uitzondering van stal gehaald. Wat een dikke pens heeft ze gekregen zeg, ze lijkt wel zwanger. Je krijgt die singel echt met geen mogelijkheid meer vast! :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:21

Iemkje is de laatste tijd iets afgevallen, Lugano komt heel langzaam terug. Maar gisteren moest ik weer op Pleasure. Het ging al wat beter, maar ik vind haar toch wel erg voorwaarts. Als je opstijgt, moet je al uitkijken dat ze niet met je wegstapt, draven wordt vanzelf middendraf en terug naar stap krijg ik haar nauwelijks (achter een trager paard aan rijden werkt nog het beste). De galop heb ik maar even overgeslagen; ik was bang dat ik haar ook uit die gang ook niet zou krijgen... Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat dat allemaal aan mijn rijkunsten (of het gebrek daaraan) ligt... :)

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:49

Zo, ik heb ook weer eens bijgelezen! Inderdaad niet zo veel drukte in dit topic!

Lies, als we het over de pony's gaan hebben zijn er nog best wel wat waar je over kan meepraten denk ik.. En je mag hier ook over Zimba praten hoor.. die is zelfs opgegroeid op Groenesteyn!! Net als wij overigens..

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:52

Ik begin wel weer met een poging om dit topic nieuw leven in te blazen door wat foto'tjes te plaatsen :) :)

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:53

Groentesteyn

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:55

Hmm waarom lukt het mij niet om een foto te plaatsen?

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:04

Afbeelding
De gouwe ouwe van groenesteyn!
Jacintha inmiddels 26 lentes jong <3

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:43

Hoi Lisette, ben jij "de" Lisette? De instructrice?

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:16

musiqolog schreef:
Hoi Lisette, ben jij "de" Lisette? De instructrice?

Klopt inderdaad :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:20

De laatste maanden weinig meer gereden, vooral om financiële redenen, dus had ik hier niet zoveel te melden....

Zoals ik hierboven al eens gezegd had: een vriend van mij werd eind vorig jaar vader, en op kraambezoek bracht ik een pluchen paardje mee. Het beestje heet Pleasure, naar onze merrie. De baby in kwestie is intussen ruim negen maanden oud. Gisteren kwam ik nog eens bij die vriend thuis, en ik geloof dat Pleasure liefdevol is opgenomen:

Afbeelding

Als dat kind geen paardenmeisje wordt... dan heeft het toch niet aan mij gelegen!