Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:07

Ik doelde op het 'pittige' gedeelte van de opvoeding en de zorg die je een kind moet bieden als het gehandicapt is.
Dat moet met zoveel soorten kinderen ..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:09

jaa maar een kind dat 'lastig' is in de pubertijd is in de meeste gevallen maar tijdelijk. Een gehandicapt kind zijn hele leven en dan is het ook niet zeker dat hij of zij uit huis gaat zoals bij een 'normale' levensfase van een jongere word verwacht.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:14

Maar daarnaast worden ze ook niet heel oud :) .
Maar ieder zn mening :D .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:20

nou daar kan je je nog wel op verkijken hoor. En dat ligt er maar net aan welke beperking het is.
Jawel ieder zijn mening vind ik belangrijk en zeker in zo'n moeilijke situatie moet je gewoon kunnen zeggen wat je vind ongeacht wat de samenleving graag ziet..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:23

En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:02

Goeeeeiemorgen. :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:41

Moggeeel

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:54

jullie zullen wel denken wat is die Noortje vroeg op :oo jaja :D
m'n kinddddd gaat vandaag voort eerst op de weide MET vriendjess!! :D Dus ik ga eens ff kijken hoe dapper hij is :D en daarna naar de sportmasseur EINDELIJK! kan nie wachten!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:55

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:32

Emmaa_ schreef:
skyline schreef:
Ach ja als ik ooit toch nog een kind krijg dan wil ik iedergeval dat het gezond is en geen beperkingen heeft.
Anders laat ik het weghalen :=

Meen je dit nou echt serieus? Sorry maar dit vind ik een ONWIJS domme opmerking.

Ik vind het ook niet echt een domme opmerking ik zou daar ook niet echt op zitten te wachten.
En zou dan ook overwegen het weg te halen.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:33

Kirsten_S schreef:
Ik denk dat het in alle opzichten wel egocentrisch is. Je kan het weghalen om jezelf
de extra moeite te besparen en de kans op afstoting van moeder (+samenleving) te verkleinen.
Of je wilt persee het kind (ieder kind een kans, etc. ) met het risico op afstoting van de samenleving.
Aan beide kanten zit een nare smaak, en ik vind niet dat je iemand voor dom uit kan maken (miss kwam het
wat grof over, maar denk niet dat ze het zo bedoeld neem ik aan). Iedere moeder heb de keuze het wel
of niet weg te halen (wanneer er bekend is dat er wat mis is) en je moet zelf sterk genoeg zijn om het
wel te houden. Zoals Danïëlle al zegt het is een behoorlijke taak om er voor zorgen dat hij krijgt wat
hij verdiend, en uit mijn omgeving weet ik ook dat het ook een grote impact heeft op het leven van de
familie, zowel fysiek als geestelijk. Persoonlijk zou ik het ook weghalen wanneer blijkt dat er wat mis is.
(Bijna) vanzelfsprekend hou je zielsveel van je kind, maar je bespaart hij of zij vaak wel veel ongemak.
Zeker als de handicap dermate beperkend is dat diegene niet voor zichzelf op kan komen. De verhalen
van misbruik van gehandicapten geven hier het bewijs.

Ik vind het dan ook goed om erover na te denken wat je in zo'n situatie zou doen. Hier is geen fout
of goed, of dom, het blijft in alle gevallen een persoonlijke keuze.

Ja hier ben ik het ook mee eens :D

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:43

Maar het is maar net wat je onder gehandicapt vind vallen.

Ik ben dan als ADHD ook als gehandicapt telt ook gehandicapt
Ben dyslectisch en heb een vorm van discalculie (hoe je dat ook schrijft :P )

Maar bij mij valt dan onder gehandicapt dat het kind veel medicijnen zal moeten slinken
operatisch zal moeten onder gaan om in leven te blijven.

Geestelijke afwijkingen zie je voor zo ver ik weet niet in de baarmoeder en testen ( meeste gevallen)
en kom je pas achter als het kind moet gaan leren praten, kruipen lopen ect.

maar iemand die een erge vorm van downsyndroom heeft kunnen ook velen hart afwijkingen bij van toepassing komen. En je zal je hele leven vol voor die persoon moeten gaan zorgen voor hem op moeten komen.
want de regering maakt het er ook niet veel makkelijker op.

Maar gelukkig zijn er nu testen dat je weet of jouw kindje zulke ' afwijkingen' heeft en kan je er voor kiezen of je het zou willen houden. En ja misschien wordt het als on-etische gezien, maar ik kan heel goed begrijpen als iemand zo een beslissing maakt.

En dus vind ik het een beetje raar om dan te roepen dat het een domme opmerking is of egoïstisch.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:46

Pff slaap nog half en moet al naar school tot 5uur :+

Wat ik me ook altijd af vraag wij hadden Vegatarierers gister in het restaurant
die geen vis en vlees aten maar ze droegen wel leren schoenen.En leren tas.

Ik vroeg me dan af ben je als vegatarier tegen het eten van een beest of tegen het doden ?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:17

Annie_ schreef:
Kirsten_S schreef:
Ik denk dat het in alle opzichten wel egocentrisch is. Je kan het weghalen om jezelf
de extra moeite te besparen en de kans op afstoting van moeder (+samenleving) te verkleinen.
Of je wilt persee het kind (ieder kind een kans, etc. ) met het risico op afstoting van de samenleving.
Aan beide kanten zit een nare smaak, en ik vind niet dat je iemand voor dom uit kan maken (miss kwam het
wat grof over, maar denk niet dat ze het zo bedoeld neem ik aan). Iedere moeder heb de keuze het wel
of niet weg te halen (wanneer er bekend is dat er wat mis is) en je moet zelf sterk genoeg zijn om het
wel te houden. Zoals Danïëlle al zegt het is een behoorlijke taak om er voor zorgen dat hij krijgt wat
hij verdiend, en uit mijn omgeving weet ik ook dat het ook een grote impact heeft op het leven van de
familie, zowel fysiek als geestelijk. Persoonlijk zou ik het ook weghalen wanneer blijkt dat er wat mis is.
(Bijna) vanzelfsprekend hou je zielsveel van je kind, maar je bespaart hij of zij vaak wel veel ongemak.
Zeker als de handicap dermate beperkend is dat diegene niet voor zichzelf op kan komen. De verhalen
van misbruik van gehandicapten geven hier het bewijs.

Ik vind het dan ook goed om erover na te denken wat je in zo'n situatie zou doen. Hier is geen fout
of goed, of dom, het blijft in alle gevallen een persoonlijke keuze.

Ja hier ben ik het ook mee eens :D

Ik ga hier ook in mee..
Het verhaal heeft 2 kanten. Het is van de ouders een harde keuze om het weg te laten halen, maar het is ook
een harde keuze het kind te houden..
zoals net al gezegd werd, gedeeltelijk zit de maatschappij niet op gehandicapte te wachten(even bod gezegd).
Dus kan zo'n kind zijn plek in de maatschappij vinden?
Daarnaast hebben kinderen vaak ook lichamelijk afwijkingen erbij, wil je een kind dat aandoen?

Ik vind het goed dat er zo'n test gedaan kan worden, zodat ouders kunnen 'kiezen'.
Noem het lichtelijk appels met peren vergelijken, maar niet iedereen neemt ook bijvoorbeeld een kreupel paard aan.
Waarom? Financiele redenen, emotionele redenen en ga zo maar door..
Dit is bij een gehandicapt kind ook het geval. Kan je het aan?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:20

Emmaa_ schreef:
Dus stel jij wordt zwanger en je hebt dus een levend wezen in je, je komt erachter dat het kind een handicap heeft en je zou het dan laten weghalen?!! Dit vind ik een domme opmerking ja, want denk je niet dat je onvoorwaardelijk van je kind zou moeten houden, en niet zodra de uitkomst je niet bevalt het zou moeten laten weghalen?

Denk je dat die ouders hun kind emotieloos weg laten halen?
Tuurlijk hou je van een kind, maar het is de vraag of je zoiets aan kan.
Een kind heeft er niks aan, als de moeder het niet aankan en het kind in de goot eindigd.
Er zijn genoeg gehandicapte kinderen die mishandelt worden om dit soort redenen.

Daan, echt petje af dat jullie jouw zoon zo opvoeden! ook voor die keuze heb ik respect.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:44

Wat een pittige discussie...
Als ik zwanger zou zijn van een kindje met het syndroom van down zou ik het ook weg laten halen...

Omdat ik het niet echt het bestaan vind wat ik mijn kind gun.
Maar ook wel uit eigenbelang ja, dat durf ik wel toe te geven.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:54

Pebbs schreef:
jullie zullen wel denken wat is die Noortje vroeg op :oo jaja :D
m'n kinddddd gaat vandaag voort eerst op de weide MET vriendjess!! :D Dus ik ga eens ff kijken hoe dapper hij is :D en daarna naar de sportmasseur EINDELIJK! kan nie wachten!

Vet leeeuk :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:56

Bleegh ik moet zo naar de begravenis ,

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:59

Sterkte...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:06

sterkte meis!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:11

Sabinee__ schreef:

Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:12

noorrr heb je wel je camera meegenomen, dat is wel heel leuk om vast te leggen :D!!

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:32

Kirsten_S schreef:
Sabinee__ schreef:

Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.

Of de bezuinigingen in het speciaal onderwijs en op het rugzakje.

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:59

[
Sabinee__ schreef:

Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.[/quote]

Of de bezuinigingen in het speciaal onderwijs en op het rugzakje.[/quote]

tja ik ga er niet te veel op in.Is te dichtbij.
Kevin wordt niet door iedereen geaccepteerd maar door vele wel.
Ook op de manege is het top voor hem.Hij mag vaak ook helpen en dan is hij beretrots !!!!! :o

Die het niet doen,dat zegt meer over hun dan over Kevin.
Kevin zal ook nooit alleen kunnen wonen,ik kan hem niet alleen laten.Hij heeft extra begeleiding nodig.
Nou en,.ik geniet van mijn zoon.
En laat wat dingen en werk ook thuis.Ben er altijd voor hem. Ik ben zijn moeder en als er wat is dan ben ik er.
Ik kan dat hem bieden.Dus ik ga er met volle honderd procent voor.Denk ook aan mijn man en ik,.Want hij gaat sinds ong 2 jaar op pad met zorg ondersteuners. Zodat wij bij kunnen tanken dat dagje of weekend.
Kev geniet er van.En ik nu ook.Voelde eerst als soort dumpen zeg maar.

maar verder stop ik met antw want dit onderwerp is te persoonlijk en anders zeg ik straks dingen die ik niet wil zeggen.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:46

Daann! hou je hoofd omhoog hoor! Jij steekt met kop en schouders boven ons uit!
Dat jij ZO goed met je zoon omgaat en hem zo opgevoed hebt tot de jonge man die hij nu is, is echt fantastisch! Trek het je echt niet persoonlijk aan hoor! Denk maar gewoon, nou ik kan het lekker wel! Jij hebt laten zien wat jullie kunnen! En jullie genieten van elkaar! Laat anderen maar lekker l*llen.
Nogmaals jij ( en je man en Kevin ) steken er met kop en schouders boven uit!