Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
.
jaja 
Dus ik ga eens ff kijken hoe dapper hij is
en daarna naar de sportmasseur EINDELIJK! kan nie wachten! Emmaa_ schreef:skyline schreef:Ach ja als ik ooit toch nog een kind krijg dan wil ik iedergeval dat het gezond is en geen beperkingen heeft.
Anders laat ik het weghalen
Meen je dit nou echt serieus? Sorry maar dit vind ik een ONWIJS domme opmerking.
Kirsten_S schreef:Ik denk dat het in alle opzichten wel egocentrisch is. Je kan het weghalen om jezelf
de extra moeite te besparen en de kans op afstoting van moeder (+samenleving) te verkleinen.
Of je wilt persee het kind (ieder kind een kans, etc. ) met het risico op afstoting van de samenleving.
Aan beide kanten zit een nare smaak, en ik vind niet dat je iemand voor dom uit kan maken (miss kwam het
wat grof over, maar denk niet dat ze het zo bedoeld neem ik aan). Iedere moeder heb de keuze het wel
of niet weg te halen (wanneer er bekend is dat er wat mis is) en je moet zelf sterk genoeg zijn om het
wel te houden. Zoals Danïëlle al zegt het is een behoorlijke taak om er voor zorgen dat hij krijgt wat
hij verdiend, en uit mijn omgeving weet ik ook dat het ook een grote impact heeft op het leven van de
familie, zowel fysiek als geestelijk. Persoonlijk zou ik het ook weghalen wanneer blijkt dat er wat mis is.
(Bijna) vanzelfsprekend hou je zielsveel van je kind, maar je bespaart hij of zij vaak wel veel ongemak.
Zeker als de handicap dermate beperkend is dat diegene niet voor zichzelf op kan komen. De verhalen
van misbruik van gehandicapten geven hier het bewijs.
Ik vind het dan ook goed om erover na te denken wat je in zo'n situatie zou doen. Hier is geen fout
of goed, of dom, het blijft in alle gevallen een persoonlijke keuze.
)
Annie_ schreef:Kirsten_S schreef:Ik denk dat het in alle opzichten wel egocentrisch is. Je kan het weghalen om jezelf
de extra moeite te besparen en de kans op afstoting van moeder (+samenleving) te verkleinen.
Of je wilt persee het kind (ieder kind een kans, etc. ) met het risico op afstoting van de samenleving.
Aan beide kanten zit een nare smaak, en ik vind niet dat je iemand voor dom uit kan maken (miss kwam het
wat grof over, maar denk niet dat ze het zo bedoeld neem ik aan). Iedere moeder heb de keuze het wel
of niet weg te halen (wanneer er bekend is dat er wat mis is) en je moet zelf sterk genoeg zijn om het
wel te houden. Zoals Danïëlle al zegt het is een behoorlijke taak om er voor zorgen dat hij krijgt wat
hij verdiend, en uit mijn omgeving weet ik ook dat het ook een grote impact heeft op het leven van de
familie, zowel fysiek als geestelijk. Persoonlijk zou ik het ook weghalen wanneer blijkt dat er wat mis is.
(Bijna) vanzelfsprekend hou je zielsveel van je kind, maar je bespaart hij of zij vaak wel veel ongemak.
Zeker als de handicap dermate beperkend is dat diegene niet voor zichzelf op kan komen. De verhalen
van misbruik van gehandicapten geven hier het bewijs.
Ik vind het dan ook goed om erover na te denken wat je in zo'n situatie zou doen. Hier is geen fout
of goed, of dom, het blijft in alle gevallen een persoonlijke keuze.
Ja hier ben ik het ook mee eens
Emmaa_ schreef:Dus stel jij wordt zwanger en je hebt dus een levend wezen in je, je komt erachter dat het kind een handicap heeft en je zou het dan laten weghalen?!! Dit vind ik een domme opmerking ja, want denk je niet dat je onvoorwaardelijk van je kind zou moeten houden, en niet zodra de uitkomst je niet bevalt het zou moeten laten weghalen?
Sabinee__ schreef:En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?
!! Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?
Ik denk dat de samenleving graag ziet dat je het houd, want jaa het kind heeft recht om te leven, etc. Maar zodra het participeert in de samenleving word het volgens mij weer afgestoten door diezelfde mensen, als in niet als gelijke worden gezien en het maar een raar mens vinden.. Het is zeker niet makkelijk als je een beperking hebt, want de samenleving is daar simpel weg niet op gebouwd. Kijk maar naar de plekken waar een rolstoel in kan of blinden een speciaal pad hebben (of hoge stoepranden), het is er wel maar heel weinig.
Sabinee__ schreef:En de samenleving ziet wel of niet graag gehandicapten?