"Hof ter Ede" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: "Hof ter Ede" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:13

even eens scheldwoorden proberen:

oliebol fiets appelflap merde damn oelewapper godver kak

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:14

laverite schreef:
hahaha grappig,
nu staat er : fiets oliebol appelflap

oliebol wordt dus oliebol

ik had dus gezegd:

"sh-it alison" Tong uitsteken

@helene: nja dat zeiden de mijne ook..

maar toch heb je een gekregen Vork

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:15

poedersuiker --> k*t
miljaar

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 22:19

ja toch Knipoog

aaah poedersuiker Haha! die was ik vergeten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:03

en banketstaaf Clown l*l

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:10

appelflap ->god-verdomme
klote --> kl*te

djee er wordt veel gecensuureerd Vork

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:31

ja inderdaad Knipoog Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:36

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:42

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:44

kheb voor de moment geen boxen, maar ze komen morgen (hopelijk) terug Vork, kzal dan eens kijken Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:44

oliebol k schaam me Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:45

ben jij dat met de bril en de streepjes das Haha! ?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 21:54

uhm ja Tong uitsteken ( schaam! )

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:30

Yoo
kzit op school in informatica
en tis nog leuk
tis op google
maja kben weer op bokt bezig Tong uitsteken en keb een hele zak snoep bij me Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:31

leuk les gehad Ja twas les van brain, sabien was ziek.
normaal heeft brain alleen springels aan eigenaars, enkel in uiterste nood geef tie ana manegepaarden les. vandaag was da dus blijkbaar Clown
tegen lisa en ik : jullie rijdt echt heel goed met deze paarden(ik peggy, lisa nestor), jullie zijn goede manegeruiters, ziet er prima uit en balabla Nagelbijten / Gniffelen we zaten daar Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen. Volgens mij heeft tie nog nooit ne manegruiter in de hand zien rijden of zo Vork, ie leek echt verwonderd Nagelbijten / Gniffelen
was wel fijn, zoveel complimentjes in 1 les Vork zaten we daar te glunderen Nagelbijten / Gniffelen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:50

haha ja idd leuk helene! Haha!
hah alsof manegeruiters niet in de hand kunnen rijden Tong uitsteken lekker puh Haha!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:53

Is altijd leuk, complimentjes Tong uitsteken

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:56

tjaach bij ons wordt da bijna nie gedaan oor Clown
lisa en ik en nog een enkelin de zaterdag ofzo. de eneige die 'vanzelf' in de hand kunnen zijn diaz nestor en fiat, die kunenn da al vanaf da ze ier staan. peggy is de enige diet geleerd heeft, want die was nog nei zadelmak toen ze hier kwam. Khebbet aar denkek wel tmeest geleerd, krij der altijd mee Nagelbijten / Gniffelen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:59

bij jullie wordt dta snel aangeleerd dat ind ehandrijden?
bij osn niet, moet je 'zelf leren', zien ze dat je echt pogingen doet, helpen ze je wel. maar anders wordet nie geleerd da in de hand rijden
vroeger wel bij kevin, van kevin heb ik het geleerd Lachen

ooch wat mis ik kevin Vork die was zooooo zalug Haha! die lessen waren de max Haha! altijd keihard werken, maar even veel lol, altidj lachen Nagelbijten / Gniffelen. Kevin was dressuurruiter, maar gaf graag springen, altijd parcourtjes of lange lijnen enzo. Nu heeft tie eigen manege ergens bij zwijnaarde, de vinkemolen, kzou super graag eens gaan, maar die herkend me wss niet meer Nagelbijten / Gniffelen, tis al lang geleden

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:06

Pff kheb groomtekort Clown Zaterdag is 't heel de dag BRP-wedstrijd en tis ardennen en communies en van die rare beesten.
't Wordt tijd dak me pa leer voorlezen, laatst zat ie te zeggen dak me goniometrische figuren juister moest rijden, hij bedoelde dus dak me cirkel ronder moest rijden Clown

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:19

haha goniometrische figuren Vork. lolbroek je pa Vork

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:46

pffft vandaag in nederlands Bloos!
we waren bezig over shakespeare en' the taming of the feeks'.
zat tei dus te vertellen over wa dat gaat enzo. tga dus over een vrouw die getemd wordt door haar aanstaande verloofde enzo. Ze was enorm koppig en nananana en hij temde haar door er heel hard mee te zijn, haar te 'breken' met als vergelijkend punt: zoals je een paard zadelmak maakt Sigaar. Ik zat daar Scheve mond en ik zei zo tegen melissa, wtf zegd tie em nu Sigaar Verward. hoort tie da, zegt tie zo, wa zeide??? kzei dan maar dakket gewoon vree slechte vgl'ing vindt, zo maakte paarden nie zadelmak. En dan zo jaaach je hebt gelijk, maar soms moet je een paard wel een 'goed' aanpakken en al die zever Sigaar.
djee da tie zwijgt man Nagelbijten / Gniffelen
en toen moesten we scène naa spelen, van da stuk, Rolleyes toevallig mee paarden :s:s en ik moest jaja toevallig katrina de feeks spelen :s:s: en we moesten paardrijden op stok(naja ik een lange lat, laurent me de kapstok en jarne met gewone stok). en we moesten da dus na spelen, laurent da stoeren utgangen, ik de pretmadame en jarne de knecht. ik haaaaat toneel spelen en zekers als ik moet doen alsof ik paardrijd op een grote lat zeg Sigaar. gelukkig mochtek in 'amazonezit' op mijn lat zitten want kwas de pretmadame. moesten we beetje doen als of we paardrijden en domme tekst zeggen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:02

Helene_ schreef:
bij jullie wordt dta snel aangeleerd dat ind ehandrijden?
bij osn niet, moet je 'zelf leren', zien ze dat je echt pogingen doet, helpen ze je wel. maar anders wordet nie geleerd da in de hand rijden

Nja bij ons begint het met gewoon de basis. En dan leren we stelling vragen en zo. En dan leren we "aan de hand rijden" . De lesgever benadrukt elke les hoe belangrijk het is dat het van achter naar voor gebeurt. Dat van achter de motor zit, maar toch zie je nog bij zoveel mensen dat ze gewoon het paard aan de teugel TREKKEN. Dus de meeste paarden lopen er niet in de hand maar lopen in een krul. En dat is wel jammer. Veel ruiters denken dan van: "waaw ie loopt zo mooi" terwijl het in feite allesbehalve mooi is. De lesgever blijft zeggen: "drijven drijven, wat je van voor ophoudt moet je van achter er bij drijven" maarja, dan moeten ze het ook nog doen hé Lachen

Maarja ik besefte dat vroeger ook niet hoor Lachen

En dan als we dat voldoende kunnen met diverse paarden, dan beginnen we aan zijgangen.
Eerst schouder buitenwaarts, dan schouder binnenwaarts en een beetje wijken.

Als we ook dat voldoende kunnen gaan we ook in de galop meer gaan verzamelen etc en daarin een paar oefeningen doen. Vroeger heb ik nog contragalop en zo gedaan met de paarden maar met bastet zijn we daar nog niet aan toe Haha!

Soms is dat zo lastig, dan rijd ik vb in een les, en dan kijken de mensen met de geschoolde manegepaarden "op me neer" omdat ik met bastet nog niet kan wat zij met die paarden kunnen.
(vb contragalop )
halloo, zet mij op hun manegepaardje en ik ga het ook kunnen hoor... Daar kan ik echt niet tegen hé.
Dat ze denken dat ze beter zijn omdat hun manegepaard het kan...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:07

hier kijken ze neer op de manegeruiters juist, die kunnen alleen rondjes lopen en op en neer hobbelen. zijgangen komen er bij ons zelden tot nooit aan te pas. De paarden kunnen het niet en de lesgevers leren het ons niet. Bij kevin vroeger soms wel, maar echt op oefenen niet. Oja, ria doet soms wel schouderbinnenwaarts Clown maar die legt het zo vreselijk slecht uit en wat nog erger is, zij heeft het over de paarden in de krul rijden, niet paarden in de hand rijden, ze zegd het zo hééé! 'wnr jullie paarden in de krul zijn, dan kunnen jullie dit en dat doen' Sigaar.

zodus kan ik geen zijgangen, geen contragalop, en kheb ook veel moeite met stellingen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:19

@helene: lesgever bij ons zegt altijd; "elk paard kan het" Haha! (mits oefening natuurlijk Lachen )

Ik kan ook geen contragalop hoor, tenzij met de "knopjespaarden" Lachen
Stelling kan ik wel Haha! Al zeg ik het zelf Knipoog Maar dat ligt voor een groot deel aan het feit dat bastet van nature al een zeer soepel paardje is Lachen

Een vriendin van me die haar rijdt als ik op reis ben zegt dat ook: "waaw ze is echt soepel" Haha!
Ikke trots Knipoog

Zijgangen heb ik geleerd van lesgever waar ik nog steeds lessen bij volg maar ik vind het nog altijd niet simpel hoor Lachen

Ik kan wel van alles iets, maar zeker nog niet genoeg en ik maak dagelijks fouten en heb in het verleden al zoveel fouten gemaakt ( oa ook met bastet )

Dat is zo confronterend met je eigen paard, alles wat je paard fout begint te doen is eigenlijk je eigen schuld, daar heb ik al veel tranen voor gelaten Tong uitsteken

Maar de laatste tijd heb ik geen reden tot klagen Lachen