Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:36

Goedemiddag :wave:

Paardjes zijn vandaag verhuist, en wat waren ze blij! Straks maar weer even bij ze kijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:02

Lekker zo de paarden buiten! Daarom ook verhuist?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 19:11

Jup hier staan ze lekker samen op het land, en ook een veel groter stuk. Bij S&P stables hadden we veel kleinere stukjes (1/6 van dit stuk zo ongeveer), moesten ze verplicht apart en was het gras na een maand al praktisch op. En voor de kosten ook erg leuk, we besparen per paard 155 euro. Dat is nogal wat ;). Ze worden uitgemest (elke dag in plaats van een keer in de week) worden buiten gezet en binnen gehaald (zonder er extra voor te moeten betalen) krijgen veeeeeel meer ruwvoer +:)+ en komen ook in de winter buiten (dan wel in de buitenbak en niet op land maar ze kunnen in ieder geval benen strekken). En het enige wat we hebben ingeleverd is een binnenbaan. Ach daar kan ik mee leven :D.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:26

Dat scheelt heleboel geld! Zeker voor 2 paarden. Dus nu kun je elke maand nog wat leuks gaan doen :P
Fijn dat ze gemest worden en binnen en buitengezet en genoeg ruwvoer krijgen. Als je keer dagje niet kan en ze staan lekker buiten, is het ook niet zo'n probleem. Ze hebben beweging, sociaal contact, eten. Binnenbaan hebben we bij Mazzel ook niet. Op de dagen dat prutweer is, mis je dat. Maar in een regenpak kun je ook best uurtje rijden of zelfs 2 uur, strand is dan lekker rustig :o Hebben jullie wel een goede buitenbaan om in te rijden? Of anders lekker buitenrijden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 22:06

We hebben een goede buitenbaan inderdaad, met van die tapijtsnippers dus ook in de winter met vorst nog te rijden ;). En de Bernisse is nu ook op 10 min stappen, dus dat is ook fijn! Kan ik ook wat vaker een rondje buiten doen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:59

Lekker Es! Klinkt als een super vooruitgang :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:40

Klinkt goed Es!! Kunnen jullie mischien ook eens samen een lekker ritje maken?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:08

Ben er zeker heel blij mee, en wie weet inderdaad kan Stiek ook nog is mee naar buiten lekker stapritje doen door de Bernisse!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:35

Stiek heeft ons vandaag ook de schrik van ons leven bezorgd..... Hij is in de sloot gevallen... Gelukkig uiteindelijk niks aan over gehouden, maar wat een topwerk heeft de brandweer geleverd! Ik zat op werk en was voor mij al heel naar, Leon was wel redelijk snel ter plaatse maar die vond het ook echt verschrikkelijk om te zien. Je bent zo machteloos op zo'n moment. Gelukkig liep ie vanmiddag alweer vrolijk met Shaggy in de bak en kunnen we nu lachen om de foto's....
http://www.grootnissewaard.nl/lees/4295 ... abbenbroek
http://www.fotojohnbiert.nl/253288343

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:06

Jemig Es dat is schrikken!! Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden! Ga je een draad langs de sloot spannen? Gelukkig waren de hulpdiensten er op tijd bij zeg zulke situaties kunnen heel naar aflopen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 08:32

De eigenaar van stal zei al gelijk dat ie de slootkant gaat afzetten, dus dat is wel fijn! En inderdaad fijn dat de hulpdiensten er zo snel bij waren! Sowieso dat ze op onze nieuwe stal altijd thuis zijn en de paarden goed in de gaten houden en ook snel konden handelen. Voor het zelfde geld kijkt niemand en ligt ie daar uren.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:23

Ja en dat is gevaarlijk... fijn dat ze er zo snel bij waren en dat ze ook accuraat handelen!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:24

Nou inderdaad, ze hebben direct de brandweer gebeld en daarna Leon. En per toeval reed er ook net een dierenarts langs dus die heeft ook gelijk geholpen en Stiek nagekeken.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:51

Zo dat is helemaal fijn dat er een DA net voorbij reed!
Hoe zit het met de kosten voor de brandweer? Moet je die in zo'n geval zelf betalen? (vroeg ik me even af)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:00

Ik heb het even na zitten kijken, maar denk van niet.... Brandweer doet hulpverlening in principe gratis. Zouden we nu geen maatregelen nemen en het gebeurd nog 3x dan zijn er korpsen die wel een rekening gaan sturen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:00

Maar al zouden we een rekening krijgen dan betalen we die met liefde, zonder hun had Stiek er niet meer gestaan!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:13

Ja dat eerste dacht ik ook al, ja natuurlijk betaal je daar met liefde voor ze hebben toch je dier gered! Ik vroeg het me alleen af omdat er bij een vriendinnetje op stal ook een paard uit de sloot gehaald moest worden en die kreeg (volgens mij) een rekening thuis gestuurd maar ik weet niet hoe vaak die al in de sloot was beland!

Is Stiek niet helemaal ok? Omdat hij alleen stapritjes maakt?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:21

Hij is wel nog helemaal gezond, maar de laatste 5 maanden niet meer onder het zadel geweest (op oude stal was het voor Stiek gewoon niet fijn). Dus we doen maar rustig aan met m... Leon wil m wel weer wat vaker gaan rijden en zondag voor het eerst weer is gereden. Maar dat is nog rustig aan beetje stappen en een klein drafje en galopje. Maar als we naar de Bernisse zouden gaan moeten we ook rustig aan doen, dat is natuurlijk weer ff stukje verder rijden ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:05

Hey, mag ik vragen waarom die stal niet fijn voor hem was? Is het al een ouder paard? (sorry ben een beetje nieuwschierig!)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 14:23

Stiek is al 21, dus ook met semi pensioen.... Ze kwamen op de oude stal amper buiten (maar van juni tot eind augustus, alleen bij goed weer en stonden allemaal apart) en rijden ging ook niet lekker omdat het zo druk was en er allemaal van die dressuurmiepen reden. Leon was daardoor ook beetje het plezier erin kwijt en voor Stiek natuurlijk niet lekker dat ie maar zo weinig buiten kwam. En nu gaan ze van maart tot oktober op het land en in de winter mogen ze los in de bak/paddock. En doordat het kleinschalig is en lekker rustig kan Leon ook weer gewoon relaxed met Stiek rondhobbelen zonder dressuurgeweld te moeten ontwijken ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:24

Ahhh ok dat verklaart een hoop, hij is gelukkig dus wel gezond alleen doet het rustiger aan! Wel lekker zon'n oude sjokopa wil ik ook wel :-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 05:45

Hahahaha nou Stiek voelt zich alles behalve oud :'). Afgelopen winter heb ik hem nog wel is een paar keer gereden maar zat liever op Shaggy dan op Stiek. Stiek zag namelijk overal spoken en dan kon die echt een enorme bok geven en er vandoor racen. Dat doet Shaggy niet :P. Maar hij kan ook wel heel relaxed zijn, het ligt er beetje aan of ie er zin in heeft of niet :).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:57

Ohhh nou dat klinkt niet echt als een 21 jarige!! Maar als hij met regelmaat beweging krijgt gaat die gekkigheid er (waarschijnlijk) vanzelf wel uit :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 07:26

Nou :'). Ook toen ik m regelmatig reed deed ie gek hoor. Vooral als het waait, dan heeft ie helemaal de kolder in zn kop :P. Shaggy is wat dat betreft veel stabieler qua karakter. En bij hem voel ik het aankomen als ie een schrikbeweging maakt en die houd ook meestal zn voeten aan de vloer. Stiek kan echt enorm bokken (zondag bij Leon zelfs steigeren :')) en er dan vandoor racen. Maar het scheelt nu ook wel denk dat ze gewoon lekker op het land hun ei kwijt kunnen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:14

Nou klinkt gezellig!! Zou geen paardje voor mij zijn haha. Maar Leon vind zulke gekkigheid wel leuk? Kan me niet voorstellen dat jij daar op zit te wachten?