[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:44

ik heb geen foto's van wannadoo met boogje :p hihi

vandaag eindelijk weereens gereden! Wat een genot! Hij liep echt heeeerlijk! Knappe jongen!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:45

Hele leuke foto's van Doodle en Wyssie.

Ben doodmoe en ga zo naar bedje toe.

truste

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:59

slaap lekker kaar!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:07

Leuke foto's van wannadoo en wystan :D

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:14

fijn dat al die paarden zo leuk gaan samen! :j

ik ga zo eten en vanmiddag nr stal. Weer lekker rijden. Gisteren heeft hij ook een half uur met champ in de bak gerend... Hij wilde zo graag! Misschien buiten rijden? (@ Ka en Marion?)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:41

guten morgen.
Heeft weer een heel klein beetje gesneeuwd.

Denk dat ik straks de kerstspullen ga oopruimen.

Als jullie gaan buiten rijden veel plezier.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:04

Goedemorgen

Ben alweer een tijdje wakker na bijna klokkie rond te hebben geslapen.

Denk niet dat ik al buiten ga rijden Marjolein, Blando is zo lang niet onder het zadel geweest door de sneeuw dat ik hem eerst even in de bak wil rijden vandaag. Gisteren is hij lekker uit z'n dak geweest in de bak. De energie eruit gebokt, gerend en scheten gelaten haha.
Zelfs de stapmolen is vandaag nog even uit den boze, die heeft hij bijna 4 weken gezien dat dat nu even niet hoeft.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:34

goeie morgen!!
Rijze straks marjo!

Ik ga zo even naar kwantum en ikea, waarschijnlijk een bed kopen en afspraak maken om kast te laten bezorgen :D
de nieuwe gordijnen hangen , wat een hoop licht!! Heeeerlijk :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:44

Hoihoi ik heb even een vraagje aan jullie :P

Maar peep heeft al een tijdje aan allebij de kanten van haar lichaam dus zowel rechts als links op precies dezelfde plek twee verdikkingen. Is dit gewoon vocht ofzo of kan dit wat anders zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:58

Geen idee,ziet eruit als vochtophopingen,mensen houden ook met zwangerschap vaak vocht vast,misschien paarden ook???

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:58

Kay en Soph: komen jullie vandaag nog naar stal? Of ander keertje?

Soph: ik heb meerdere dames voor de speeddate?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:00

AnitaJoeri schreef:
Geen idee,ziet eruit als vochtophopingen,mensen houden ook met zwangerschap vaak vocht vast,misschien paarden ook???

Volgens mij heb ik weleens gelezen wat het is, maar geen idee meer...! Wystan is blijkbaar af en toe ook schijnzwanger, hij heeft daar ook weleens vetophopingen. Als hij iets te dik is, misschien is ze gewoon iets te dik?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:03

Volgens mij niet te dik, ribben kan je goed voelen. Denk inderdaad ook dat het vocht is.
Ze heeft er geen last van, wanneer ze er last van krijgt ga ik pas stappen ondernemen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:04

Ze heeft het sinds een tijdje dus het is na halverwege haar dracht gekomen, te dik is ze niet. Puur echt een babybuik. Paarden kunnen wel vocht vasthouden, maar precies allebij de kanten zelfde plek? En het is aardig hard.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:29

Marlis schreef:
Ze heeft het sinds een tijdje dus het is na halverwege haar dracht gekomen, te dik is ze niet. Puur echt een babybuik. Paarden kunnen wel vocht vasthouden, maar precies allebij de kanten zelfde plek? En het is aardig hard.

zwangere mensen houden ook vaak in beide benen vocht vast,niet in 1 been of enkel.
Als alles verder normaal is zou ik me niet te druk maken.
Misschien als er toevallig een veearts op stal is kun je ff tussendoor vragen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:32

Marlis schreef:

Is het hard? Oke, bij wyssie was het nooit hard. Ja mogelijk door haar drachtigheid hoor...Maar misschien toch doketer naar laten kijken?

Alleen het is niet echt alleen puur een babybuik hoor... toen ze nog niet drachtig of net drachtig was, was ze niet bepaald aan de lichte kant. Wil niet zeggen dat ze echt veels te dik was/is, maar slanker mag wel! (en mijn paard ook hoor, alhoewel hij nu eindelijk weer de goede kant op gaat, maar mag nog wel wat kilootjes vanaf)

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:37

Marlis schreef:
Hoihoi ik heb even een vraagje aan jullie :P

Maar peep heeft al een tijdje aan allebij de kanten van haar lichaam dus zowel rechts als links op precies dezelfde plek twee verdikkingen. Is dit gewoon vocht ofzo of kan dit wat anders zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lil heeft die plekken al jaren bij lil is het een huidplooi
lil heeft van zichzelf een dikkebuik (lijkt altijd drachtig)
de huid onder de buik staat strakker als haar afhangende huid komt door druk van het gewicht
weet niet of dat bij peeps ook zo is
waar je wel op moet letten is met de singel ff been naar voren trekken om drukking te voorkomen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:53

En anders toch de DA even vragen. Vochtophoping kan, zeker als ze drachtig is. Het kan ook een teken zijn dat ze niet genoeg afvalstoffen af kan voeren, heeft ook met de pompfunctie van het hart te maken Niet meteen schrikken!!! Je moet je wel bedenken, dat Peeps in haar toestand haar organen twee keer zo hard laat werken.

Geef haar bleekselderij te eten, je weet wel, van die groenige stengels. Kost zeer weinig en is een beproefde vochtafdrijver.

En anders echt de DA even laten kijken. Succes!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:57

Ga zo mijn wilde poownie temmen! Heb trouwens een nieuw bit moeten kopen, hij heeft een brede bakkes! Echt een boerenHafhoofd! Haha, en nu moet ie aan zijn nieuwe bit gaan wennen en flink aan het werk.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:07

morge,

nou zo lekkr naar tankie :D

je kan voor peeps toch even de veearts gewoon bellen en vragen misschien zegt hij dat het heel normaal is hoeft hij niet eens langs te komen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:11

amandaaa schreef:
morge,

nou zo lekkr naar tankie :D

je kan voor peeps toch even de veearts gewoon bellen en vragen misschien zegt hij dat het heel normaal is hoeft hij niet eens langs te komen.

het is al middag hoor hihi

Veearts bellen vind ik eigenlijk ook goed plan

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:12

gelukkig nieuwjaar allemaal !!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:14

even telefonisch overleggen , misschien wil de VA komen kijken, misschien niet, succes ermee!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:20

Lijkt me Zucht.. hoewel dat meestal wel wat lager onder de buik zit volgensmij. Is normaal bij zogende merries en merries aan het eind van hun dracht. Maar je kunt voor de zekerheid de dierenarts even bellen, misschien mag je de foto´s mailen en kunnen ze er zo even naar kijken.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:23

Jetta schreef:
En anders toch de DA even vragen. Vochtophoping kan, zeker als ze drachtig is. Het kan ook een teken zijn dat ze niet genoeg afvalstoffen af kan voeren, heeft ook met de pompfunctie van het hart te maken Niet meteen schrikken!!! Je moet je wel bedenken, dat Peeps in haar toestand haar organen twee keer zo hard laat werken.

Geef haar bleekselderij te eten, je weet wel, van die groenige stengels. Kost zeer weinig en is een beproefde vochtafdrijver.

En anders echt de DA even laten kijken. Succes!

vochtophoping van het hart vormd zich meer naar het midden en zoekt het diepste punt heeft te maken met het pompen van het hart
wilgentakken drijven vocht af
maar als je het niet vertrouwd beter ff de da bellen beter 10 keer te veel als een keer te LAAT