Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:04

leuk linn :)
alleen wat ik ook geplaatst heb, vind ik dat je erg veel been geeft en dat verstoort het plaatje nogal..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:24

Me tongpiercing doet zeer vandaag....de onderkant voelt een btj beurs ofzo...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:30

_Lucy schreef:
leuk linn :)
alleen wat ik ook geplaatst heb, vind ik dat je erg veel been geeft en dat verstoort het plaatje nogal..

Same here :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:30

Goed opletten dat het niet gaat ontsteken Lin!

Stalgenootje van me zou vandaag Ferro weer eens longeren en kijken of, en wat voor, tips ze me kan geven waar ik dan weer mee aan het werk ga. We hadden tussen half 4 en 4 uur afgesproken op stal maar ze is helemaal niet gekomen... Ik had geprobeert te bellen maar ze nam telkens niet op. Vind het niet eens zo erg dat ze er niet was, maar je zou bijna gaan denken dat er iets gebeurd is...

Ennnnnn!!! Een ander stalgenootje gaat me helpen met inrijden :D! Zij heeft heel veel paarden ingereden/opnieuw doorgereden, jong, oud, lastig, rustig etc. Wss gaat zij dr de eerste paar keer op en al snel ga ik er dan zelf op en helpt zij me er telkens bij. Maar eerst eens die basis er in krijgen en dan rustig aan af en toe dr op.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:34

leuk Ella!
denk dat het wel heel fijn is als iemand die ervaren is je er mee helpt
en in het begin heeft ferro natuurlijk nog heel veel steun van degene die op de grond staat en ik denk dat het voor hem alleen maar vertrouwder is als jij dat bent in plaats van dat jij er op gaat :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:37

Goedzo Ella dat zij je helpt! Wil je het nog steeds van het voorjaar en bitloos doen? Of ga je er dan nu toch al mee bezig?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:40

Lucy dat vind ik juist er lastig... Is het nou beter voor het paard dat de gene die hij vertrouwd er op gaat of juist niet.... Hij kent iedereen hier op stal wel dus hij zal de rest ook wel accepteren.

Voorjaar denk ik inderdaad dat hij ingereden wordt omdat hij nog niet helemaal 'klaar' is op de grond maar het gaat de goede kant op! Ik heb in ieder geval geen deadline, dat levert alleen maar stress op. Wil nu ontspanning bereiken op de grond en zodra dat er goed in zit verder oppakken onder het zadel. Maar wel ondertussen af en toe zitten, meer niet, dat was ik sowieso al van plan

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:46

Ik denk dat Lucy wel gelijk heeft... degene die er het eerst op gaat moet vooral handig met hun lichaam zijn, paard heeft meer steun aan degene naast hem... zoals het altijd was.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:53

Autorijles ging goeeed net jongens :)

Hmm iemand die ik op fb heb wil gaan fokken met haar vermoedelijk 5 maanden oude katje uit kreta waarvan ze de achtergrond niet weet.. Ik kan daar niet zo goed tegen geloof ik :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:58

suus ik kan dat ook niet hebben hoor... Er zijn zoooooo veel katten die nog geen baasje hebben, en ze is pas 5 maanden!!!! Belachelijk...

Evelijn: de eerste keer dat ik er op ging was hij heel rustig, hij keek nog achterom met zo'n blik van ooh baasje ben je nu daar? Nou okee... Haalde nog net niet zijn schouders op :+

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:59

de "oude" manier van beleren is, eerst het paard het leren op de grond.
dan iemand er op die "mee lift" en iemand op de grond die oefeningen met hem doet tot hij dan alles kan (met iemand er op moet hij zn evenwicht natuurlijk weer opnieuw vinden)
en dan degene die er op zit langzamerhand het een beetje over nemen
om zo maar even simpel te zeggen.

ik denk dat dat eigenlijk wel een hele goede manier is. het paard is gewend om de commando's enzo te krijgen van degene op de grond of degene die hem longeerd.
het is natuurlijk nieuw en vreemd dat er iemand op gaat zitten, en ik denk dat het het duidelijkst voor hem is om dan eerst gewoon alles het zelfde te doen als altijd maar dan met iemand op zijn rug.

degene die er op zit ziet hij niet (zo goed als degene er naast). ik denk dat degene er naast (vooral in het begin) het meeste steun kan geven.
hij voelt de energie van degene die op zijn rug zit natuurlijk wel, en ik denk dat iemand anders die het vaker gedaan heeft rustiger blijft en beter kan ontspannen zodat het voor Ferro ook minder eng is.

ook omdat het de vorige keer niet helemaal goed ging (toen waren jullie in de sloot beland toch?) niet banketstaaf bedoelt, maar ik denk dat jij snel gespannen kan worden omdat je daar terug aan denk, en dan is het voor Ferro ook niet meer vertrouwd.

maar ik ken ferro natuurlijk niet in het echt, dus misschien kan je het aan degene die je ging helpen vragen.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:06

kan ik ook niet echt goed tegen, er zijn zoo veel katten die elk jaar gedumpt worden met hun kittens..
onze kat kwam ook bij ons 1 jaar oud met 5 kittens in een doos op straat gedumpt, zo sneu!
kwam helemaal uitgemergeld hier thuis.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:06

Toen was alleen Ferro in de sloot beland en ik 15 minuten daar voor in het hek :')

Ik ben inderdaad van plan om eerst hem alle commando's heel goed aan te leren, zodra er dan iemand op gaat kan je langzamerhand die commando's om gaan zetten in been- en teugel hulpen. Zij zal daar inderdaad wel iets handiger in zijn dan dat ik ben. Het gekke is alleen dat ik normaal gesproken best snel angstig heb maar ik ben geen seconde bang geweest toen ik op hem zat! Pas toen ik er naast lag had ik het idee van hmm dat was niet zo handig... Zelf natuurlijk super veel pijn maargoed.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:13

Tja.. maar je wil ook niet straks bang worden... dat je je nu veilig voelt bij Ferro is natuurlijk hartstikke mooi en gelukkig maar want het is je eigen paard. Maar je zal de eerste niet zijn die het vertrouwen in zijn paard verliest door zichzelf te overschatten. Inrijden, er voor het eerst op gaan zitten (zeker bij Fjordenpaard) wordt er erg makkelijk over gedaan... maar het is wel een belangrijke stap. Dan moet je wel weten wat je aan het doen bent... en beetje lenig helpt vaak ook ;) Ken wel bij Fjordenpaard ook aantal die zichzelf overschatten waardoor die paarden nu niet zo makkelijk zijn als ze hadden kunnen zijn.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:14

haha oke,
maar ik denk daarom idd dat de eerstkomende keer er misschien beter iemand anders op kan.
want voor Ferro was dat natuurlijk ook een hele enge ervaring, wss nog veel erger dan voor jou.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:21

Oeeh mag Twister 2 weken voor mezelf :D En floris weer tijdelijk 2 keer per week

EllaBellaah

Ja dat zeker! Maar het is voor zo'n jonkie altijd spannend, wie er dan ook opgaat. Het is gewoon zo lastig dat je geen stuur of rem hebt als een onbeleerd paard schrikt. Nou zijn die profs misschien wel wat handiger in het blijven zitten maarja...

XNienke_

okee, dit maakte ik vanochtend mee toen ik op de fiets zat..
hele broek en schoenen nat.
en het was best koud water :brr:

het zag er wel grappig uit volgens mij, haha echt als in zo'n filmpje

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:45

EllaBellaah schreef:
Ja dat zeker! Maar het is voor zo'n jonkie altijd spannend, wie er dan ook opgaat. Het is gewoon zo lastig dat je geen stuur of rem hebt als een onbeleerd paard schrikt. Nou zijn die profs misschien wel wat handiger in het blijven zitten maarja...

ja tuurlijk is het altijd spannend, en misschien vind hij het nog wel spannender door de vorige keer (geen idee watvoor herinderingen hij er aan heeft, en of hij iemand op zn rug koppelt aan in de sloot belanden ofzo) en dan is iemand die het niet zo spannend vind en zeker van zijn zaak is wel heel fijn om steun te geven denk ik..

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 21:50

Evelijn schreef:
Tja.. maar je wil ook niet straks bang worden... dat je je nu veilig voelt bij Ferro is natuurlijk hartstikke mooi en gelukkig maar want het is je eigen paard. Maar je zal de eerste niet zijn die het vertrouwen in zijn paard verliest door zichzelf te overschatten. Inrijden, er voor het eerst op gaan zitten (zeker bij Fjordenpaard) wordt er erg makkelijk over gedaan... maar het is wel een belangrijke stap. Dan moet je wel weten wat je aan het doen bent... en beetje lenig helpt vaak ook ;) Ken wel bij Fjordenpaard ook aantal die zichzelf overschatten waardoor die paarden nu niet zo makkelijk zijn als ze hadden kunnen zijn.

haha ja op het fp merk je idd vaak dat een aantal zich overschatten
heel veel zeggen van ik wil een onbeleerde of een hele moeilijke, en dan zijn ze uiteindelijk hartstikke blij met hun brave paardje.
maar dat is bij veel de leeftijd ook denk ik :+
ik ging de eerste keer ook meteen bij "gek/moeilijk" naar voren en kreeg Jolito, nouja echt heel moeilijk of gek was die niet :+
maarja gelukkig kunnen ze dat wel redelijk inschatten :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:16

Leuk ella dat je hulp krijgt!
En zeker degene op de grond moet je vertrouwen in hebben!
Bij mij op stal die mensen beleren ook paarden, eerst longeren en dan zitten ze er al vrij gauw op.
Soms als ik er ook eens op mag zitten dan zeggen ze vertrouw maar op ons. Belangrijk dat degene die ernaast staat en het paard vast houdt wat er ook gebeurt het paard vast houdt! Ik weet van hen dat ze dat altijd doen.
En als je er dreigt af te valen dan kunnen ze je er aftrekken. Probeer dus aan de binnenkant te vallen mocht je valle. Dan kunnen ze het paard omtrekken, zodat niet de achterbenen naar jou gericht zijn!

Succes he! :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:48

Het ziet er zeker beter uit linn !
Idd alleen je benen echt stiller houden en je hakken uitdrukken..
En wat doe je bij 2.46 ong met je binnenhand :P ?

Ella; fijn joh dat er iemand je wil helpen !

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:55

jaaa ik ga slapen jongens Truste!!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:16

En leuk filmpje linn.
Zou idd toch wat meer proberen je benen stiller te houden.
Zo lijkt het allemaal wat onrustig omdat je wat hobbelt zegmaar...

Misschien eens een les zonder beugels rijden?> Enorm goed voor je zit! *( je gaat wel spierpijn krijgen :P)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:32

Super tof dat je hulp gaat krijgen ella!! En ik ben t verder met Lucy eens, degene op de grond moet ie vertrouwen en als leider zien, degene die dr op zit moet vooral handig zijn en weten wat ze doet.
Leuk simoon twiss 2 weken voor jezelf, hoe dat zo?
Ik gaat lekker slapen :) truste