Pebbs schreef:Misschien kan ie wel hartstikke goed springen van moederskant uit
Ohjaah dat was nog mijn aanvulling. - we wachten nog wel effe af, wantttt > jouw aanvulling
!Edit; foutje
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Maar het hoeft toch geen ZZ springpaard te worden?
Uhh, dat zeg ik niet, maar een sprongetje tegen de 1 meter zou wel fijn zijn als
die dat kon.. Wat ik hieruit kan opmaken is dat het niet verstandig is om mee te gaan
springen (en dan staat er nog geen eens een hoogte). Kijkend naar stalinhoud van de
manege zal het daarentegen wel fijn zijn als die ook wat meer kan dan alleen leuk lopen
.
.
Kirsten_S schreef:Maar of het goed gaat is vaak een combi
van hoe vaak en hoe intensief het paard die dag gereden heeft en
de ruiter zelf.

.. DenK4ever schreef:Kirsten_S schreef:Maar of het goed gaat is vaak een combi
de ruiter zelf
dat ben ik wel met je eens
er staan heus paardjes die met de juiste ruiter erop wel wat kunnen!

Kirsten_S schreef:Hij is best knap die Oscar!
maar dit klinkt niet zo positief:
Oscar heeft ruim voldoende aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een goed gevoel. Als springpaard heeft Oscar onvoldoende afdruk. Hij heeft onvoldoende beentechniek en onvoldoende bascule. Oscar is onvoorzichtig en toont over onvoldoende tot matig vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Oscar onvoldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een slecht gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Kirsten_S schreef:Ushi is ook van Oscar en die springt als de beste..Sabinee__ schreef:Maar het hoeft toch geen ZZ springpaard te worden?
Uhh, dat zeg ik niet, maar een sprongetje tegen de 1 meter zou wel fijn zijn als
die dat kon.. Wat ik hieruit kan opmaken is dat het niet verstandig is om mee te gaan
springen (en dan staat er nog geen eens een hoogte). Kijkend naar stalinhoud van de
manege zal het daarentegen wel fijn zijn als die ook wat meer kan dan alleen leuk lopen
Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Maar het hoeft toch geen ZZ springpaard te worden?
Kirsten_S schreef:Naa ze kunnen best wat hoor, meestal als het in de hoogte gaat dan gaan
ze ineens die rug gebruiken. Maar of het goed gaat is vaak een combi
de ruiter zelf.
Melanie_B schreef:Sabinee__ schreef:Ik denk dat sowieso ALLE paarden die er staan met de juiste ruiter toppers kunnen worden ..
Al is het enkel dat er niet wekelijks 25 verschillende ruiters op rijden ..
Daar ben ik het niet mee eens.
Maargoed, hangt er ook van af hoe ieder een 'topper' beschrijft.
. Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Maar het hoeft toch geen ZZ springpaard te worden?