Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:54

Hoi hoi hier ben ik ook weer!! Lekker aan het werk Tong uitsteken. Vandaag weet ik misschien al of ik vrijdag kan paardrijden!! Heb namelijk veel meer zin om te paardrijden als zown etentje...

Owww en sas heeft je mams nog een beetje lekker gereden of was ze blij toen ze er weer naast stond Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:55

Daar kan Bowie ook goed mee helpen hoor, je van zijn rug afkrijgen Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:23

hahahaha en dat doet hij ook met liefde.... ik heb het al een aantal keer mogen ervaren Tong uitsteken. mij vind ie denk niet zo leuk...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:29

Of juist wel, leuk omdat hij jou eraf kan krijgen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:53

Ja dat zou ook nog kunnen Tong uitsteken. Het is ook weer zown schatje he... Maar ja dat is haflinger eigen... Als een haflinger niet eigenwijs is dan issie niet lekker ofzo Lachen. Bij ons op stal staan ook drie haflingers en daar lig je ook telkes om dubbel... Dr zijn dr maar twee die lastiger zijn en dat zijn de shetlanders (hoe kleiner des te meer praatjes hebben ze...)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:24

Haflingers zijn zo leuk Haha! Mexx is precies het zelfde, als je even niet op let gaat ze d'r eigen dingen doen. Hoe kleiner hoe meer praatjes kan wel kloppen als je Mazzeltje af en toe kijkt, eigenwijze pony.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:34

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
En bollie Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:46

Leuke foto's! Jazz is echt een bollie ja, die buik!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:11

Hahaha inderdaad die buik Haha! Lijkt net of ie alleen naar deze kant uitsteekt Knipoog

Het was een hele interessante les op Bowie, vooral voor Bowie. Hij deed niet bijzonder veel Bloos Stap en draf ging sloom en galop ging niet. Hij sprong aan en toen wilde m'n moeder van de hoefslag af en daar stemde Bowie ook wel mee in. Hij ging braaf van de hoefslag af en stromde vervolgens in volle galop op Lando af om hem eens een mep te verkopen. Vervolgens draaide Bowie bij, was Lando een halve bak verder en stromde hij opnieuw op Lando af. Toen werd maar besloten dat het galopperen voor Bowie klaar was. Moeder boos, want die wilde het nog niet opgeven, maar goed anders hadden we straks heel wat paardjes minder, dus nu wil ze volgende week maar weer op hem Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:48

Zo, hij krijgt nog fans! En bowie galopperen midden in de bak, bij mij draaft hij dan meestal al, dus probeer zo veel mogelijk op de hoefslag te rijden.
In stap en draf moet je hem ook beetje flink wakker maken en aan het werk zetten, veel overgangen rijden Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:03

Ik kon met Bowie juist nooit op de hoefslag galopperen, maakte altijd erg veel voltes met hem, zo kon ik hem het beste in galop houden... Maar ik geloof dat hij wel iets moeilijker geworden is nu Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:07

Zodra ik hem er af stuur draven we. Probeer beetje door te draven op de hoefslag achter mijn voorganger of als ik de ruimte heb wat langzamer en dan aan te springen en hem in galop te houden. Alleen in de bak doet hij dat een stuk beter Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:15

Ja absoluut, dan rijden er geen 10 konten in de weg! Ik kan hem echt niet in galop houden op de hoefslag, hij gaat veel te hard Nagelbijten / Gniffelen Op voltes galopperen vind hij wel moeilijk, maarja hij maakt het jou ook moeilijk Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:27

haha ja Tong uitsteken Hij kan soms best rustig galopperen op de hoefslag, zat laatst een keer in galop achter pablo geloof ik wat best lekker ging.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:31

Ik heb al een hele tijd niet meer op Bowie gereden, dus niet echt een idee. Kon me wel herinneren dat ik toen ook meestal op de volte ging, maar goed. Hij zal wel lastiger geworden zijn Ja (of beter op de hoefslag te rijden Knipoog )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:49

Ja laten we het positief bekijken Fen...

Onze wekelijkse lessen op Bowie en Luna zijn gewoon verleden tijd. (Ook al hadden we tussendoor wel eens Djoll en Koos maar dat was het, meer niet toch?)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:52

nope, meer niet He, wat jammer. Toen wisten we het niet te waarderen, maar nu... Ik zou voor de grap wel eens op de pony willen hoor.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:57

Ik ook Ja

Eigenlijk vond ik het toen alleen niet zo fijn dat ik steeds op Luna zat, prima paard, maar niet elke week!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:59

oke, eerst komende keer als ik op Bowie zit ruil ik wel met 1 van jullie Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:03

Wedden dat ik dan continu op Bo zit Knipoog

Luna, tja, die begon ik langzaam te waarderen. Je kan het trouwens nog nakijken Sas, even het hele topic doorspitten Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:08

Luna heb ik ook paar weken gehad, toen een opmerking erover gemaakt en niet meer op Luna gereden Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:24

Ik heb al mijn lijstjes nog hoor Ja (Vanaf 2002 geloof ik Clown)

Dat heb ik nu met Guus ook, ik heb het idee dat ik daar 3 keer vlak achter elkaar op gereden heb, dus ik vind het eerlijk gezegd wel weer even genoeg voorlopig. Terwijl ik Guus echt best wel leuk vind Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:31

Wat is Jazz moooiiiiiii!!!!! En die eerste foto van Ontaro, om bij weg te kwijlen, wat een spetter!!!
En ja Bowie, zie je wel dat hij gevaarlijk is Knipoog Arme Lando

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:46

hoi hoi ik ben ook weer aanwezig.... ik kom net bij atlas vandaan, ik weet niet wat die had vandaag... op weg naar de longeerbak was het al draf stap draf stap... en in de longeerbak gelijk rollen allebei de kanten... (vaak kon die niet eens op zijn andere kant komen Tong uitsteken) hij stond en begon gelijk te lopen (natuurlijk linksom) dus ik heb m rechtsom gezet en na één rondje snel stappen had ie dr wel heel erg zijn want hij sprong in de rechtergalop aan (wat ie altijd verkeerd doet en nu zat ie in één keer goed...) maar ja toen liet ik m maar ff uitrazen... hij ging dr zelf bij bokken... zag dr echt maf uit Tong uitsteken. maar ja de rest van het half uur longeren ging vooral in zo hoog mogelijk tempo door de longeerbak heen en af en toe galopje tussendoor en bokken dr bij... Ik kreeg bijna de twijfels of het atlas wel was... (maar het was m wel echt Tong uitsteken). En toen die klaar was stond ie me ook echt aan te kijken van nu al klaar... Echt waar hij last van had....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:54

Wat een buik krijgt Jazz al zeg!! Ze ziet er ook super uit.... Die manen ook... Kwijl

Wanneer komt het veulentje ongeveer?