Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe1234

Re: Weer of geen weer, nog een keer, De Groene Meer !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:56

Wat een heerlijk weer zeg! En ik heb ook nog het geluk vanmiddag vrij te zijn dus ik ga zo lekker naar stal.

Is het gelukt met je zadel Tav?

Mooie foto's debbie! Wat is Xantha toch een lekker dier!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:30

Ja,het is gelukt met een zadel,ik heb gekozen voor de Massimo dressuur type 2

Die gaat nu op maat gemaakt worden en over een paar weken is hij klaar als het goed is. :D

Afbeelding

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:51

Wauw wat een mooi zadel zeg. Ik ben benieuwd hoe Tence eronder staat *D
En ik weer eens brokkenpiloot :+ . Net op stal in de spuitplaats uitgegleden. Boven op beide knieen....nu blauw en buigen doet beetje auw en handen doen ieniemini auw, want daar ving ik mezelf mee op (tenminste....dat probeerde ik :D)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:53

En we noemen haar Truus Flater! _/-\o_ .O,o hoe kom je nu weer zo.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:19

Hahahahahaha...gladde schoenen en onhandige beweging. Tja...leeftijd gaat tegen mij werken, maar ik viel wel soepeltjes :D Gelukkig heeft niemand het zien gebeuren, maar ja...je loopt over het erf heen en dan wordt er gevraagd met verbaasde blik op mijn broek "wat heb jij nu gedaan...je was toch naar het bos?" Nu even bijkomen met een eigen gemaakte Granberry likeurtje. Smaakt goed en zie de wereld uiterst zonnig nu...burb _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:22

Haha, dat is inderdaad niet handig!
Taverno, mooi zadel hoor voor tence. Ziet er erg chique uit!
Pff, zit een dag thuis en ben het alweer zat, haha. Bij als ik morgen weer kan werken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:23

Zuipschuit,gelukkig drink ik nooit! :D

Ik ga zo maar weer eens naar stal,ben alweer 2,5 u thuis!

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:06

Ik drink ook nooit :D . Veel plezier op stal :)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:23

Wow dat ziet er mooi uit Marion. ;)

Sec, hoe kan je je nou vervelen als je vrij bent?? :+

Nicolette, voorzichtig doen hoor. :(:)

Vandaag lekker een dagje vrij geweest, Xantha had ook vrij dus had ik weer eens tijd voor andere dingetjes.
Heerlijk !! Lekker bij een vriendin langs geweest en wat boodschapjes gedaan.
Morgen weer aan het werk :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:24

Shake hands Nicam!! :') Hopelijk alleen bij wat kneuzingen gebleven? Anders kunnen we een clubje oprichten := .
Wat een prachtig zadel Mer! Zit ie net zo lekker als je vorige? Als hij klaar is, mag ik als het goed is weer rijden :D.
Ik ben ook zat van het thuiszitten, morgen gelukkig werken bij paps.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:34

De club van brekebenen of klunzen zoals ik :D . Een collega van mij heeft ook al haar voet gebroken....lijkt wel mode. Jij wel gauw weer opknappen hoor Ilv, want dit is niks en doet nog pijn ook. Ik heb geloof ik alleen blauwe plekken en een gedeukt ego :D , zoals ik het nu zie en voel.
Jij gelukkig weer werken...tja thuiszitten is zeker niks...vooral als iedereen werkt of gewoon uit de voeten kan.
Sec ook al aan het vervelen en Xantha een lekker dagje vrij....die zal zich zeker niet vervelen ...lekker in het gras, zonnetje en vriendinnen...wat wil je nog meer?!?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:42

Ahw.. een deuk in je ego en een bijnaam :(:)
Pijn valt mee hoor, meer het gips wat ik vevloek! De 24e krijg ik de uitslag van de medische molen, hopen dat ze me weer goed kunnen oplappen zodat ik de rest van mn leven nooit meer thuiszit :D.
Ik heb nog een mooie lijfspreuk geleerd in het ziekenhuis:
Een gezond mens heeft zoveel wensen en een ziek mens heeft er maar 1.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:51

Hoop dat je de 24ste goed bericht krijgt en natuurlijk lappen ze je weer op *D . Nooit meer thuiszitten is een droom....oke...af en toe een licht griepje om even bij te komen en verder niets.
1 wens is voor velen mensen de wens voor hun leven. Ik hoop dat ik velen wensen mag houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:22

Xantha schreef:
Wow dat ziet er mooi uit Marion. ;)

Sec, hoe kan je je nou vervelen als je vrij bent?? :+

Nicolette, voorzichtig doen hoor. :(:)

Vandaag lekker een dagje vrij geweest, Xantha had ook vrij dus had ik weer eens tijd voor andere dingetjes.
Heerlijk !! Lekker bij een vriendin langs geweest en wat boodschapjes gedaan.
Morgen weer aan het werk :D

Was niet vrij, maar was afgelopen nacht ziek door buikgriep dus had geen oog dicht gedaan. Durfde niet in de auto te stappen naar mijn werk en vermoed dat ik op mijn werk ook in slaap zou zn gevallen. Vertrouwde bovendien mijn buik nog niet zo. Dus dan zit ik een beetje opgesloten in hus, blergh... Heb ook een grote blaar onder mijn voet, dus had ook geen zin om het huis te poetsen met mijn hinkebeen. [/klaagzang]
Deze week komt mijn bijrijdster voor het laatst, die gaat naar haarlem verhuizen. Heb besloten geen nieuwe meer te zoeken, ze kappen allemaal binnen een jaar. Ga mijn ogen open houden of ik ergens een advertentie zie van iemand die zoekt, maar ga niet actief zelf zoeken. Dagen dat ik niet kan mag hij lekker de hele dag grasjes eten.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:11

Ooooo.vandaar, nou beterschap dan maar.
Balen dat je bijrijdster gaat verhuizen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:34

Lenke en als je een keer niet kan kan je toch ook een stalgenoot vragen oom naar hem te kijken?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:53

Lenke, wat voor soort bijrijdster zoek je? Ik weet misschien nog wel iemand :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:12

@ sec: zo doe ik het ook, ik heb ook geen vaste bijrijder. Zico krijgt 1x per week een rustdag. Heeft hij lekker een dagje vrij (ik ook natuurlijk ;) ) en hij wordt toch buitengezet. Als ik meerdere dagen niet kan door ziekte oid is er altijd wel iemand op stal die hem voor je wil doen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:14

De paardentandarts is vandaag bij zico geweest. Hij had wat scherpe haken dus die zijn weer netjes glad. Hij was echt super braaf, vond het de eerste 2 minuten wat spannend en daarna was stond hij heel rustig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:53

@ruitje: ik heb op dit moment niet echt een idee wat ik zoek. Ik ben heel erg aan het nadenken wat ik zelf wil met Hill eigenlijk.
Heb een paar maanden met het idee gespeeld hem eind september naar Limburg te gaan brengen en met pensioen te doen, maar merk dat hij tijdens de lessen nu zooooo ontzettend gemakkelijk loopt en iedere week tijdens de les zo ontzettend verbeterd. Alleen lukt het me helaas nog niet, maar samen met Kim halen we echt het beste in hem naar boven.
En dan komt toch mijn stiekeme wens weer naar boven: een Z proef rijden met stang en trens tijdens de onderlinge wedstrijd bij mijn ponyclub in Leunen... Dus ik heb een heel goed gesprek gehad met Kim en we hebben overlegd om tot November te gaan kijken wat hij doet, aangezien ik alleen twijfel hoe hij de winter door komt: afgelopen jaren zakte hij echt in en was er niets met hem te beginnen, maar toen stond hij ook binnen als hij niet gereden werd en nu gaat hij natuurlijk lekker naar de paddock met soortgenootjes. Kheb iig daarom besloten dat hij dit jaar maar deels geschoren wordt, alleen de onderkant van de hals en het hoofd denk ik zodat hij niet teveel energie kwijt is aan het zichzelf warm houden enzo.

Ik wil nu een bijrijdster hebben die een beetje aansluit bij het verder trainen van Hill, tot nu toe heb ik bijrijdsters gehad die ik een mogelijkheid wilde geven om te leren van Hillie, omdat hij zo ontzettend braaf is, maar kben het een beetje beu dat ze allemaal na een jaar vertrekken, zodra ik het idee heb dat ze echt wat kunnen gaan doen met hem en een team beginnen te vormen. Vindt het ook niet eerlijk tegenover het paard, die heeft er iedere keer moeite mee om een nieuwe ruiter te leren kennen merk ik, met name als ze niet ervaren zijn en maar een beetje hobbelen. Zodra ze dan aan de slag kunnen dan stoppen ze weer...
Dus mocht ik ergens iemand zien die van aanpakken weet en gewoon flink ervaring heeft en echt wil trainen dan wil ik misschien nog een poging gaan wagen, anders dan houdtut over en dan loopt hij gewoon lekker 3-4x per week met mij en de rest van de dagen vrijaf, wat tuttel of eventueel inderdaad iemand van stal vragen. Heb niet het idee dat Hillie er moeite mee heeft om weer opgepakt te worden na een paar vrije dagen, in tegendeel..
Ik zit tot januari 3-4 dagen in de week in Utrecht met een reistijd van 2x 1 uur en dan is het gewoon erg pittig voor me om daarna nog naar stal te gaan. Vanaf januari zit ik 4dgn in de week in Den Haag als het mee zit en dan heb ik ook weer tijd om vaker te gaan.

Zo, heel verhaal, haha.

@Fabienne: wie heb je laten komen?

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:15

Ze heet Therese, haar achternaam weet ik niet.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:43

Ik heb weer fijn over de baan gereden,Tence moest even maf doen toen ik de baan op wilde en de quad er aan kwam. :D

Daarna heb ik Tence weer bij zijn maatje gebracht en ze allebei een appeltje gegeven en Noah nog een extra knuffel gegeven.Tencie is dan wel een beetje jaloers als ik dat doe. :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:47

Die tence :D het is ook ff lekker heerlijk weer zeg!
Ik ga zondag weer starten na ruim een maand, hoop weer goed te rijden zodat ik L2 mag starten, al doe ik er dan nog een paar L1 :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:53

Je zal toch maar vakantie hebben!Afbeelding

Succes alvast Linds!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:55

Ik heb pas 24 sept vakantie ....

Thanks!