Stal Midden Delfland roddels 4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:17

truste allemaal

Marion, er zijn echt wel andere leuke, wel goede paardjes die net zo leuk zijn als Jim, gewoon ff blijven zoeken
Het zou toch erg jammer zijn als je door het beenprobleem al binnen enkele jaren afscheid zou moeten nemen, je hebt al genoeg narigheid gehad met andere paardjes

Mallow, is idd dat halster met dubbele neus :-)

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 23:27

Lieve Marion,

Ik zou je echt afraden een paard te kopen die niet goed gekeurd wordt of niet goed loopt. Ik snap dat je een verliefde blik heeft met jou Jim maar doe het niet. Zoals meerdere hier zeggen zijn er genoeg andere paardjes die wel goed zijn en misschien nog voor minder geld ook. Als de eigenaar van Jim straks na de keuring weet dat het niet goed is met Jim en zegt oke neem maar mee voor een goed onderkomen kun je altijd nog voor jezelf zeggen ja dat doe ik. Maar nu zeg ik je, geen goed keuring laat hem daar dan lekker staan. Sorry, ben weer even hard.

Lay

Re: Stal Midden Delfland roddels 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:19

goede nacht!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:23

zo nog maar 4,5uur en dan zit mijn eerste nachtje er op :z zit met niet zo'n leuke collega.. Dus worden nog 2lange nachten als het rustig is :( vandaag is het wel druk, veel oktjes, dus lekker bezig..
Hee wilma wanneer had jij nou nachtdienst?

Zo mijn lesje ging vanmorgen echt super!! Lay liep echt heel braaf ook hele stukken met goede ontspanning.. Moest vandaag veel vierkante voltes rijden ;) dat was wel ff lastig, maar uit eindelijk toch goed gekomen.. Lay schok een paar x aangezien ze aan het jagen waren..

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:25

john ik ben het met je eens wat betreft jim.. Wel jammer, maar ja zijn genoeg andere paarden.. Zal nu wel even niet zo voelen aangezien je nu in love bent met jim..

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:27

hmm ga zo maar even wat eten, lekker saucijzenbroodje of gevulde speculaas of snoep of soep... Lastig, lastig, lastig... Hihi :o

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 08:12

:Z

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 08:13

en toen werd het al weer licht.. Ga zo lekker slapen.. :)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 08:46

Eva, je hebt met een Monty Robberts net even iets meer te vertellen met wandelen dan een gewoon halster. Als je dit halster op de juiste manier gebruikt is het een vriendelijk halster maar als het nodig is kan je Clover gewoon veel beter corrigeren. Blando neem ik echt niet mee het park in zonder dit halster.

Marion als Jim niet goed gekeurd wordt dan gaan we gewoon op zoek naar een ander paardje voor je. Een paard met been problemen die heb je nu wel genoeg gehad. Je zegt, ik heb niet het eeuwige leven maar je hebt ook geen geldboom. Je kan Jim wel in de verzekering krijgen maar zijn been wordt dan uitgesloten. Het is zo zonde van je geld. Als je alleen een wandelpaard zoekt dan weet ik er nog wel een paar voor je maar dat wil je niet echt.

Mocht je toch er toch voor kiezen om Jim te kopen dan lijkt het mij wel verstandig om zijn been en zijn rug op de foto te laten zetten om te kunnen zien wat het probleem is. Kissing Spines, artrose, enz. De kosten zijn dan wel voor de huidige eigenaresse en dan kan je altijd nog beslissen of je hem wel of niet koopt maar dan weet je wel zeker wat het probleem is. Ook gezien het feit dat hij verder geen papieren heeft waar zijn geboorte datum uit blijkt, behalve een dierenpaspoort. Het kan ook heel goed zijn dat Jim ouder is dan 13 jaar. Heb je daar ook aan gedacht Marion?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 09:38

Guten morgen.

Marion kijk uit.Karin en de rest heeft echt gelijk.Dit gaat je in de toekomst echt veel geld kosten en laten we eerlijk wezen je kunt hem nog zo leuk vinden van hem houden ga je pas als je hem in je bezit heb.Je komt vast nog wel eens een andere leukert tegen.Er staan zoveel paarden in de verkoop.
Uiteindelijk is dat ook de bedoeling van een keuring,dat je start met een zo gezond mogelijk paard.

het heeft hier vannacht gemiezert,maar het is nu droog maar wel somber weer.
Ga zo naar een kerstmarkt.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 09:49

Mallow schreef:
Dat is zo'n halster met dubbele neus bedoel je?
Ja lijkt me een goed plan :D, hoop dat ze daar beter op reageerd, want vind t gewoon beetje gevaarlijk om met zo'n zwaargewicht stuiterend aan een touwtje, zonder op mij te letten een stukje te gaan wandelen.. Terwijl ze verder op t erf 9 van de 10 keer ( :+ ) wel op me let. Maargoed zijn gewoon alle nieuwe indrukken, en daar wil ik haar ook geen slechte ervaring mee geven door het af te straffen ofzo. Lastig situatie haha :P

nee hoor helemaal geen lastige situatie.
Opvoeden is heel belangrijk.Ook in nieuwe situaties kun je een paard niet over je heen laten denderen.Dat kan ook levensgevaarlijke situaties voor anderen opleveren en dat wil je toch ook niet.
Opvoeden begint direct en niet na een paar jaar.
Maak gebruik van allerlei dingen:m.r.halster.niet alleen op stap gaan maar met iemand samen en ga alleen op pad wanneer je tijd heb,maar bedenk wel nee is nee en ja is ja.Vraag vooral hulp als je er niet uitkomt.Andere meningen moet je niet als bemoeizucht zien maar als een verrijking waar je je voordeel mee kunt doen.
Maar blijf ten alle tijden opvoeden met een jong paard er gebeuren genoeg ongelukken met niet opgevoede paarden.Dit verhaal is bedoeld als hulp en niet als kritiek.Heel veel succes.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:19

Thanks voor je reactie, maar clover wordt echt wel opgevoed hor :), het is alleen ook voor m'n eigen veiligheid dat ik niet verder ga dan de parkeerplaats, daarom is het inderdaad verstandig is met iemand anders te gaan :)
Als ze omhoog komt, of door me heen denderd krijgt ze echt wel gigantisch op dr kop, omdat ik ook vind dat dit echt niet mag. En dan komt ze wel tot bedaren.. Meestal :P Ze is gewoon nog helemaal niets gewend, en ben nu vooral bezig met dat ze respect moet krijgen voor mijn ruimte, en daar uit moet blijven als ik haar dat vraag.. En dat doet ze buiten dus nog niet, omdat ze dan zo druk is met alles om dr heen. Terwijl ik zeker weet dat als ze wat 'relaxder' zou zijn, ze zoo zou genieten van een lekker wandelingetje buiten. Maargoed alles op z'n tijd :D, we hebben nog jaaaaaaren de tijd :)

Thanks allemaal voor jullie tips!!!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:48

nou het is gaan regenen en goed ook hihi,op buienradar te zien moet het straks wel weer droog worden.
heb ff uitgemest en ben nu pepernoten en gevulde speculaas aan het bakken.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:33

goede morgen..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:52

:( :( :( :( en niet niet niet niet :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:13

Zondebokje schreef:
:( :( :( :( en Piet Piet Piet Piet :D

doe niet aan sint heb net stuk chocola van de kerstman gekregen hihi

heb mijn kerstboom ook gekocht.2 zelfs

ga nu mijn gevulde speculaas in de oven zetten.Misschien stiekem toch een beetje sinterklaas.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:20

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:35

Die Fjord :+:, normaal ben ik niet zo van de fjorden. Maar die zou ik zó willen meenemen, ondanks zijn 'handicap' :+:

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:38

Ha,ha ik ben ook niete zo van de Fjorden maar vind deze wel iets hebben,lekkere maantjes en een lief koppie!!
Laatst bijgewerkt door doppie45 op 05-12-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:40

En Nous kan heeel goed scheren :D heb ik gelezen 8-)

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:21

doppie45 schreef:
En Nous kan heeel goed scheren :D heb ik gelezen 8-)

hahahh ik kan heeeeel goed scheren maar ik verhuur me er niet voor :P
Mag je mooi zelf doen, ik vind t echt een butklus :+

hahha als je n.iet neerzet dan wordt t Piet

Die fjord ziet er trouwens wel leuk uit, met die tinker heb ik wat minder :o wel veel wit, dan mag je wel aandelen biotex nemen om haar wit te houden hihi

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:07

_O-

Citaat:
boos poppetje = :(
n.iet (zonder puntje) = Piet
b.ek (zonder puntje) = kruidnootje
z.euren (zonder puntje) = cadeaus geven
. . . (aan elkaar) = puntjepuntjepuntje
w.ijf (zonder puntje) = speculaaspoppetje
z.agen (zonder puntje) = plakband plakken
i.dioot (zonder puntje) = banketletter
s.odemieter (zonder puntje) = tumtum
S.tom (zonder puntje) = Sinterklaas
r.uzie (zonder puntje) = meningsverschil
m.ishandeling (zonder puntje) = hard aaien
p.esten (zonder puntje) = schoorsteenvegen
G.odver (zonder puntje) = Stoomboot
T.rut (zonder puntje) = pepernoot
B.itch(zonder puntje) = Merrie
K.reng(zonder puntje) = Surprise
R.ellen (zonder puntje)= de gezelligheid opzoeken
L.ul (zonder puntje)= banketstaaf
} > (aan elkaar) = }>

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:33

Oooooh die tinker :+:

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:37

Vind je haar leuk?
Ik ook hoor alleen dat roze om haar snuit en ogen ben ik iets minder van.....gaat ook vaak giganties verbranden in de zomer ;(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:39

Dat wel, maar daar heb je zonnenbrand voor :D, ja ik vind haar geweldig! Ze doet me denken aan amy van Sita_ @ bokt, daar ben ik ook zo weg van!
Heel leuk apart getekend :j