"Hof ter Ede" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re: "Hof ter Ede" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:22

Mieke, da zadeldoek in de vorm van een zadel, is da dressuur of vzh?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:42

t past zowel onder mijn dressuurzadel als veelzijdigheidszadel

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:43

je mag t wel proberen hoor anders

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:22

whaaaa!

kmoest na verhoestraete vo m'n zadel binnen te doen vo te laten opvullen éh en keb dan paar botten aangehad en webn dr besteld ma moen wel de helft betalen Tong uitsteken maja tzijn soubirac Premium classic en ze zitten echt supergoed!

dit zijn ze:
http://mon-cheval.fr/images/produits/1101010053.jpg
alleen zonder da rood lijntje want das al een vernieuwde versie drvan denkek Knipoog

kga nu eerst nog gaan rijden met desprit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:57

mooi Ja

gisterenavond voorstelling gehad, tis kweenie oe laat geworden Sigaar. sommige mensen weten echt niet wnr ze naar huis moeten gaan Nagelbijten / Gniffelen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 12:50

hoeveel kosten ze ali ak da mag weten Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:06

mooie botten, soubirac hebben goed, enkel opletten van de rits en voering aan de zool (maar is bij elke leren laars)
altijd het zand ervan weghalen best.

kzou graag nieuwe tok hebben en nieuwe schoentjes onder chaps, en ook wil ik nog dit en dat en nog veeel meer Schijnheilig. maar tzal beetje (lang) wachten zijn Clown.

Vanavond bedanking voor de cross, wandeling naar kasteel nokere en dan 'barbecue'. Maar nu weetek dus nog nie op dak mee peggy mee kan Sigaar. ze stuurde zo iets onduidelijsk terug :
"Peggy staat genoteerd , maar 't is niet zeker dat je die kunt krijgen !
Dat zien we zaterdag wel !"

fijn zo :s:s:s:s:s

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:09

ja lastig helene, dan kan ze evengoed niets sturen Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 13:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:42

leuke foto's Haha!.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:52

Héhé bastetje!
Ik mis het wel hoor die toffe dagen in hof ter ede met ons samen Tong uitsteken
mrja , tis ook wel leuk op de weide met dessie Clown

De botten kosten 300 euro Sigaar Maar de helft betalen m'n ouders en de andere helft ga ik zelf betalen met het geld dat ik verdien bij m'n werk Tong uitsteken kzal wel nie toekomen maar keb nog geld op m'n spaarrekening Knipoog

Om oe laat gaje naar hte morgen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:57

Twas kweenie oe leuk de wandeling, en khad Peggy Schijnheilig. Iedereen had miserie om te weten op wie ze moesten rijden, behalve ik, haha Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen.

Ze was cool peggy, voor de eerste keer zo ver op wandel te gaan Ja. Heel de baan naar Nokere was ze braaf behalve net voor we het kasteelpark binnen ging. Die straat is zo allemaal mee bomen en twas super veel wind daar en twaren daar twee honden en dan was peggy weg in galop. Maar ne keer da we in het park zelf waren was ze weer braaf, en dan gingen we in het water. Peggy gaat in bloso wel door het water, maar wel met wat moeite dus ik zat al voorbereid Clown. Kzat achter amour en die ging dus nie int water en omda zij er nie in wou peggy eerst ook nie. Peggy had lijk schrik van da water eerst, want das echt zo super grote vijver. Dan ander paard gevolgt die er wel meteen in ging en ze volgde braaf toen (a). Ze vonnet nog sjiek da water ne keer da ze der in zat Vork. Twas zo wel super lawaaierig al da geplets van die paarden, gehoord echt niets anders meer dan water dan Clown. Dan hebben we galop gedaan en was ze ook braaf Haha!. Ik begon ongeveer vooraan de groep en eindigde als laatste Clown. Iedereen was vollen bak weg en Peggy bleef in aar tempo Schijnheilig. Wel wa bokjes ma kwas blij da ze nie aanzette, Twas zo op super groot veld.
Daarna kregen we drankje aan een restaurant in nokere dorp, moesten we stilstaan, da vond Peggy nie zo leuk, ze zat heeltijd te slaan naar al de paarden Sigaar. Dan weer vertrokken en zo door zigzag graspad. Da vond ze wel hip behalve toen twee veulens aankwamen koersen en ze kanonschoten ofzoiets aflieten gaan voor de vogels. Dan begon ze weer mee aar hobbelbokkengedoe. Guido reed achter mij en die is er dan wel afgevallen omda zijn paard schrok van Peggy Schijnheilig Bloos. Maar twas nie erg, ie stond op zijn voeten Vork.
Peggy was wel een ijzer kwijt Sigaar Ma ze liep er nie onregelmatig door gelukkig Lachen.

Daarna nog wa eetsel gekregen en rondleiding in het nieuwe sporthotel Bloos!. Tis echt suuppppper groot zeg vanbinnen Bloos! en mooi allemaal! Het al afgewerkt, behalve de meubels nog. Alles is echt super mooi!!! De badkamers ook heel mooi en mega grote eetzaal en keuken en klaslokalen enzo Bloos!. Kvin super jammer dak te oud ben om op kamp te gaan nog Clown, Anders kwammek zekers nog keer op kamp om daar te slapen haha Vork.

Owja en we mogen van Tom ook met de manegepaarden mee doen aan de internationale paardenparade op 19 augustus Vork. Das zo stoet in allemaal verschillende tema's. Kzou graag mee doen me Peggy (jaach wie anders Clown), ma da ga wel wa stressbedoening zijn denkek. Ktwijfel nog wa.

sorry lang verhaal, gemoetet nie lezen oor Vork.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:09

Amai Helene, ja 't kasteelpark in Nokere is echt om te kwijlen é, en die vijver ... amai Tong uitsteken

Mieke, ak je es zie kan 'k et mss es passen?
Leuke foto's!

Ali, proficiat met je botten Tong uitsteken Antoine heeft vandaag toevallig juist dezelfde gekocht Clown

Kheb met Fly gereden! Kheb mss een fotootje, kga es kijken.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:14

Toof! Fly Haha!
Fotofoto!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:28

Noodsprong Clown
Afbeelding

Hier is ze gestopt en heeft ze dan toch gesprongen Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

En met mij erop, mo ze was al moe, dus kheb nie lang meer gereden.
Afbeelding

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:31

die eerste sprong Haha! haha
tziet er wel n tof beest uit *LOL*

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:34

Super tof beestje fly Ja Haha!. Doe je mee morgen aan de cross ? of ziej je nog goe het weer morgen is?
De grodn hier is redelijk droog, ze droogd heel snel op, ik weet niet goe het in brugge zit Clown.

Ja super mooi is het park Ja met sint-hubertus gaan we er ook. Nu vonneket leuker, twas minder chaotisch Vork.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:47

Fly is cool én eventingpaard-voor-de-toekomst.
Nee, kga nie meedoen, 'k wil geen risico nemen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:51

uhu, begrijpelijk, de volgende keer lukt vast wel Knipoog.
zou je later graag ook niet 'fulltime' crossruiter worden? Met winnetou of een ander paardje. Ti amo zou nie slecht zijn ws? palestro vd begijnakker, veel crossers Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:52

TJa, 'k wil da Fly grandprix paard wordt ! Vork Moja, de eigenaar heeft zelf altijd eventing gereden vroeger en hij wilt da Fly eventingpaard wordt! Clown
Met Winnetou kan ik nie lang meer rijden é.
Ti Amo is te heftig vo mij, 't is echt ne mannenpaard en als die weg is kan ik mezelf gewoon nog maar vast houden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:56

Je kan bij de paarden starten. Een mevrouw van 30 reed ook met een pony van 140 bij de paarden. Ze kon perfect mee, ze reed nie op snelheid en toch was ze binnen de tidj altijd. en afstanden zijn het zelfde Tong uitsteken.
Nu is haar pony verkocht aan anne, zij gaat er volgend jaar mee starten.
en maxime heeft met zijn pony M paarden gestart Vork Nagelbijten / Gniffelen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 23:05

@yulan; mooie foto's maar aaah mager Knipoog maarja komt wel goed! Die jongen springt wel goed vindik Lachen

@helene: haha zo'n verhaal, leuk dat je toch nog met peggy mocht!

@ali: mis je ook Knipoog en jaaa je botten! Haha!

les ging goed!
We moesten eerst gewoon ontspannen rond draven met losse teugels, paardjes lekker op eigen benen laten lopen, zoals ze vb aan de longe lopen
( ik weet wel dat er gezegd wordt dat je altijd moet contact houden maar ik sta volledig achter deze oefening eigenlijk, het is echt goed om eens gewoon je paard te kunnen laten lopen )

In het begin liepen ze een beetje weg maar na een tijdje vond elk paard zijn eigen kadans, eigen ritme en liepen ze in een constant tempo. We moesten figuren rijden door gewoon onze handen te verplaatsen en beenhulpen te geven.

Na een kwartier moesten we gewoon heel het zelfde doen maar dan doorzitten en gewoon genieten. Dat was al wat moeilijker want bastet laat zich echt niet makkelijk uitzitten. Dus daar wou ze eerst wat weglopen van de druk op haar rug. Maar toen begon ze te ontspannen en mocht ik lichtjes contact nemen zonder iets te dwingen of te forceren. Gewoon teugels aannemen en drijven drijven drijven. En toen liep ze echt zo heel ontspannen, lekker voorwaarts Lachen Echt supergevoel.

Dan weer na een kwartier gaan lichtrijden met losse teugels en bastet liet meteen haar nek vallen en met haar neusje op de grond.

Dan hebben we ze zo'n 5tal minuutjes wat laten rechterstelling lopen en een galopje laten doen en toen was het gedaan.

Galop ging ook nog goed Lachen Ik was echt tevreden van haar

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:09

Tof mieke dat zo goed ging!
Kvond jammerdak nie langer kon blijven maja desprit stond al in de vanne Clown en je weet Tong uitsteken desprit en wachten gaan niet samen Haha! maja kga morgen mss wel es na hte komen Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 23:16

snappie papie hoor Haha!
ahja ali donderdag gawe na ciné vo me verjaardag dus vrijhouden Knipoog

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:34

tof da de les goed ging Ja. is eens leuke manier van rijden Knipoog.

ben je binnenkort jarig?