Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebbs

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:26

we zijn de hele avond open gebleven voor een reservering van 5 personen :+
dat waren ook de enigste gasten :+

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:33

Elja schreef:
Wat naar ..

Vorige week was de broer van Marnix (vriend van vriendinnetje) bij zn ouders thuis en Marnix was net onderweg naar zn ouders tot hij gebeld werd door zijn ouders. Marnix' broer was weggelopen van huis en is van een flat afgesprongen. Afgelopen vrijdag was de uitvaart..

Ooh das ook heel vervelend , bij ons was die man naar china gevlogen en van 27 hoog naar beneden gesprongen , en zijn vrouw en kinderen achter gelaten

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:28

Woww dat is heftig.

Zelfmoord blijft voor mij een interessant en ingewikkeld onderwerp. Ik kan er uren over nadenken (niet voor mezelf overigens).. Ik vind het zo iets bizars en ik begrijp niet waarom mensen anderen zoveel pijn aandoen door het voor zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken.
Hiermee zeg ik niet dat jezelf doden eenvoudig is, want dat zal het zeker niet zijn. Over zoiets denk je heel erg lang na en je hoofd moet ik wel pretty fiets up zijn om het uiteindelijk nog te doen, maar toch. Het is ontzettend egoïstisch want op deze manier kies je voor jezelf de makkelijke uitweg en zadel je anderen met jouw problemen op waardoor die mensen het nog zwaarder te voortduren krijgen. Dood zijn is één, maar zelfmoord is een heel ander verhaal.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:40

Pebbs schreef:
Romana01 schreef:
noortje, welke kleuren bandages??

lichtgroen ( beetje lime achtig ) , babyblauw, donkergrijs
hoeveel zou je voor de donkergrijze willen hebben en hoeveel voor de babyblauwe??

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:00

Há! Ik wist gewoon in welke kleuren je interesse zou hebben! 8-)

Aaaaah crap hier word ik toch zo schijtziek van. :( Nou kan ik aankomende dinsdag wéér niet rijden, kon vorige week ook al niet en twee weken daarvoor ook niet. :(

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:03

@ Gina, doe maar een leuk bod! het hoeft niet veel te kosten want ik gebruik ze toch niet en ze zijn nog helemaal goed!

@ Esmee, je kan toch op een andere dag je les inhalen ? dan rij je iig nog!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:08

esiebessie schreef:
Há! Ik wist gewoon in welke kleuren je interesse zou hebben! 8-)

Aaaaah crap hier word ik toch zo schijtziek van. :( Nou kan ik aankomende dinsdag wéér niet rijden, kon vorige week ook al niet en twee weken daarvoor ook niet. :(

DUUHH :P _O-, tuurlijk babyblauw en donkergrijs, wat moet ik met andere kleuren (zwart heb ik al :D )

balen zeg!! ik kan woensdag niet, en die woensdag daarna niet en miss zelfs die woensdag daarna ook niet ;(

@ Noortje, ik ga ff kijken hoeveel geld ik na mijn vakantie over heb, heb je ze dan nog steeds, komt er waarschijnlijk heel zeker een bod van deze kant :P

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:13

is goed hoor Gina!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:26

Elja schreef:
Woww dat is heftig.

Zelfmoord blijft voor mij een interessant en ingewikkeld onderwerp. Ik kan er uren over nadenken (niet voor mezelf overigens).. Ik vind het zo iets bizars en ik begrijp niet waarom mensen anderen zoveel pijn aandoen door het voor zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken.
Hiermee zeg ik niet dat jezelf doden eenvoudig is, want dat zal het zeker niet zijn. Over zoiets denk je heel erg lang na en je hoofd moet ik wel pretty fiets up zijn om het uiteindelijk nog te doen, maar toch. Het is ontzettend egoïstisch want op deze manier kies je voor jezelf de makkelijke uitweg en zadel je anderen met jouw problemen op waardoor die mensen het nog zwaarder te voortduren krijgen. Dood zijn is één, maar zelfmoord is een heel ander verhaal.

Hoezo zadel je een ander op met jouw probleem? En waarom zou iemand moeten blijven voor een ander? Dat is ook egoïstisch van die ander dan. Maar goed, als je de definitie van egoïsme neemt, ja dan is het egoïstisch, maar wel dè ultieme manier van voor jezelf kiezen.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:05

Elja schreef:
Woww dat is heftig.

Ik ben al jaren suïcidaal, weet ook al precies hoe en wanneer ik eruit stap.
Niet onaardig bedoelt maar je snapt er helemaal niets van en zo oordelen over iets waar je niets van snapt is nogal ruw.

Groetjes Marjolein.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:11

Zie ik net een vrouwtje uit haar auto stappen en weglopen en onderhand rijdt haar auto achteruit. Dus ik dacht dat ze een lift had gehad en dat de ander nu weer weg zou rijden. Blijkt dat ze de auto niet op de handrem heeft gezet dus nu staat die auto midden op het parkeerterrein en zij is weg en ik weet niet waarnaar toe. :')
Gebeurd echt heel vaak hier dat mensen hun auto niet op de handrem zetten, sukkels! 8-)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:55

Goede middag :D
Ik zal vanmiddag even bijlezen en op iedereen reageren! En nog even vertellen hoe mijn leventje gaat :P
Momenteel zit ik een week in een huis in Lelystad! Lekker met een zwembad, jacuzzi en sauna in de tuin :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:21

Elja schreef:
Wat naar ..

Vorige week was de broer van Marnix (vriend van vriendinnetje) bij zn ouders thuis en Marnix was net onderweg naar zn ouders tot hij gebeld werd door zijn ouders. Marnix' broer was weggelopen van huis en is van een flat afgesprongen. Afgelopen vrijdag was de uitvaart..

Heftig El, hoe oud is die geworden? Sterkte en jij ook channah!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:27

Broccoli schreef:
Elja schreef:
Woww dat is heftig.

Hoezo zadel je een ander op met jouw probleem? En waarom zou iemand moeten blijven voor een ander? Dat is ook egoïstisch van die ander dan. Maar goed, als je de definitie van egoïsme neemt, ja dan is het egoïstisch, maar wel dè ultieme manier van voor jezelf kiezen.

Ik denk dat ik mezelf niet in de ogen kan kijken als er iemand in de nabije omgeving
zelfmoord pleegt. Altijd het schuldgevoel hebben dat ik iets had kunnen doen om dit
te voorkomen. Zelfs bij Amy Winehouse zat ik bij mezelf te denken dat ik het had kunnen
voorkomen (totaal niet realistisch maar toch). Als iemand echt al járen en járen (ernstige)
problemen heeft én!! hulp heeft gehad, wat niet helpt (maar geen baat heeft gehad), ja
dan denk ik dat het voor diegene 'beter' is, om eindelijk rust te krijgen..

Het blijft egoïstisch, voor diegene die het doet en voor de omgeving die diegene probeert
tegen te houden..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:31

Marjolein29 schreef:
Niet onaardig bedoelt maar je snapt er helemaal niets van en zo oordelen over iets waar je niets van snapt is nogal ruw.

Groetjes Marjolein.

Wow marjolein dat wist ik niet (duh ik ken je ook niet, maar toch).
Dus zeg je hiermee dat als je niet op een manier sterft (ongeluk of
iets wat je niet kan overzien of tegenhouden) dat je hoe dan ook
zelfmoord gaat plegen?

Maar hoezo kan Elja er helemaal niets van begrijpen? Moet je zelf suïcidaal
zijn om te begrijpen waarom mensen dit doen?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:32

Pebbs schreef:
we zijn de hele avond open gebleven voor een reservering van 5 personen :+
dat waren ook de enigste gasten :+

ja echt niet te begrijpen, volgens mij zijn de kosten om open te blijven hoger
dan de rekening van die 5 personen :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:33

Astor schreef:
Goede middag :D
Ik zal vanmiddag even bijlezen en op iedereen reageren! En nog even vertellen hoe mijn leventje gaat :P
Momenteel zit ik een week in een huis in Lelystad! Lekker met een zwembad, jacuzzi en sauna in de tuin :D

Lekkekerrrrr!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:37

Haai!
Ik denk ik kijk hier weer is ff, meteen zn zwaar onderwerp...
Maar wil er wel even op reageren.
Want ik snap wel goed wat Marjolein bedoelt.

Stel iemand is heel erg diep ongelukkig, voelt dat elke dag, de hele dag, die pijn.
En vind het leven gewoon echt niet meer leuk, en wilt eindelijk rust, verlichting, verlost zijn.
Waarom zou diegene dat egoistisch zijn als hij/zij ertussen uit stapt?
Ik vind het namelijk ook egoistisch als je verwacht dat iemand blijft leven, voor jou.
Omdat jij diegene niet kan missen, terwijl jij los van die pijn, gelukkig bent.
En die ander alleen maar pijn had, en nergens meer van kon genieten.

Zo zijn er 2 kanten aan, ik snap wel dat het heel erg is voor de nabestaanden.
Sterkte voor Channah en Elja.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:10

Marjolein29 schreef:

Groetjes Marjolein.

Wauw, wat ben jij kortzichtig.

Ik had geen behoefte in alles op tafel te leggen maar bij deze zal ik het vertellen. Ik denk elke dag nog na over zelfdoding, ookal typte ik daarvoor van niet. Ik wil mensen daar niet mee afschrikken of iets dergelijks. Dat gaat hen verder ook niets aan.
Anyway. Mijn moeder heeft met mij open besproken zelfmoord te willen plegen. Dit doet mij nog steeds heel veel pijn..

"Niet onaardig bedoelt" is bij mij ook verkeerd gevallen aangezien jij mij hier in een hoekje plaats.

Enfin, dit in een notendop, ga er verder geen woorden meer aan wijden. Als je meer uitleg wil stuur je maar een berichtje en misschien antwoord ik wel.

Nadine, ik geloof dat ik het nooit zo in zal kunnen zien als dat jij het hebt bekeken. Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, want zo is dat niet bedoeld.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:11

Marjolein29 schreef:
Elja schreef:
Woww dat is heftig.

Groetjes Marjolein.
Snap precies wat je bedoelt. Heb jij therapie gehad, of niet?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:13

Tja, mijn vader heeft meerdere suïcidepogingen gedaan. Ben twee vriendinnen verloren en heb zelf ook een poging gedaan een aantal jaar geleden. Nadenken over suïcide en het willen uitvoeren vind ik een verschil..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:14

Elja schreef:
Nadine, ik geloof dat ik het nooit zo in zal kunnen zien als dat jij het hebt bekeken. Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, want zo is dat niet bedoeld.

Wat precies?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:26

Elja schreef:
Mijn moeder heeft met mij open besproken zelfmoord te willen plegen. Dit doet mij nog steeds heel veel pijn..

jeetje, dit gaat wel verder dan heel veel pijn,.. Wat lijkt mij dit
ontzettend moeilijk om uberhaupt te verwerken..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:26

Broccoli schreef:
Tja, mijn vader heeft meerdere suïcidepogingen gedaan. Ben twee vriendinnen verloren en heb zelf ook een poging gedaan een aantal jaar geleden. Nadenken over suïcide en het willen uitvoeren vind ik een verschil..

:(:)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:29

Eigenlijk wil ik deze dingen helemaal niet horen, laat staan dat jullie een poging willen doen. Dan ben
ik maar egoïstisch, verwerken zal ik nooit als ik jullie kwijt raak aan dit..