Goed weekend ja! Vanochtend met Mazzel rondje gehobbeld. Hij was voor verandering goed aan het been. Soms vloog hij zonder been te geven al weg. Stap galop overgang zit erop, als hij wil stilstaan was vandaag heel moeilijk en aanstellen was heel leuk
Saskia89
Geplaatst: 17-05-15 20:56
Is dat een musical Antoinette? Ik heb ook vrij t/m woensdag. Lekker!
Weekend was hier ook lekker. Gisteren met vrienden gegeten en Friends gekeken. Vandaag hondentraining, gewandeld en verder lekker thuis gehangen
Het is een theaterstuk met Andre van Duin, men wat is die man goed!
lekker Sas lang vrij! ga je nog iets bijzonders doen? Hoe gaat het op hondentraining?
Wij gaan van de week de tuin aanpakken, zo even een aanhanger ophalen en dan ga ik even terug naar bed wat ik ben weer aardig beroerd (verkouden keelpijn oorpijn, bah)
Ik had een wisselend weekend . Woensdag was ik al niet lekker, maar stug doorgewerkt. Donderdag was ik vrij en lag ik ziek op de bank. Vrijdag nog niet helemaal fit maar wel mn les gereden en verder weinig gedaan.... Zaterdag wedstrijd gereden, toch nog 1 winstpuntje en daarna geschreven bij de jury en 's avonds lekker op de bank flimpje gekeken. Zondag heb ik ook maar de tuin onder handen genomen, eerst de voortuin onkruidvrij gemaakt en de klimop even bijgetrimt zodat ie niet tegen de muur op groeit. Daarna aan de achtertuin begonnen en ook een aardig eind gekomen. Nu alleen het tuinset nog even schoonmaken en als het weer een keer mooi blijft de schutting in de beits zetten en de steigerhoutentafel weer even opschuren en opnieuw behandelen. Ook lekker druk gehad dus .
Ook maar aan de hondentraining begonnen Sas, hoe gaat dat? Moet jij ook met clicker werken?
En fijn toch zo'n voorwaarts paard Wendy . Shaggy kan tegenwoordig ook heel goed stap galop overgang. En galop stap is me van de week ook een keer goed gelukt, dat is nog wel lastig om ze goed te verzamelen en op het achterbeen te krijgen en ze terug te rijden.
Antoinet, jij hebt ook een mooi project zo te horen . Succes ermee, is altijd fijn dat een tuin vaak snel opknapt en je snel resultaat ziet!
Nu wel weer een beetje opgeknapt? En voor jou Beterschap Antoinette!
Wij trainen zonder clicker Es. Vind jij het wat? Vroeger met Troy wel gedaan, maar vond het altijd zo'n gedoe. Lali pikt alles eigenlijk wel snel op. Alleen het aan de riem lopen is nog lastig vanwege haar enorme enthousiasme. En ze is nogal heel snel afgeleid
Ik vind die clicker geweldig, werkt bij Puk echt fantastisch. En ook veel opgestoken bij de theorielessen qua gedrag van honden en hoe dingen het beste op te pakken. Puk wilde ook nog wel is gigantisch trekken aan de lijn en uiteindelijk tijdje gentleleader gebruikt en nu gaat het hartstikke goed.
Hopelijk na Egypte de rest van de beginnerscursus afmaken en dan kunnen we weer verder . Puk was natuurlijk loops geworden waardoor we niet verder konden met de training . Maar thuis wel ook elke keer dingen meepakken en dat doet ze echt goed!
Saskia89
Geplaatst: 19-05-15 10:25
O, mag je dan niet naar de training? Wist ik niet.
Gentleleader hebben wij ook nog liggen. Was er nooit zo'n fan van en degene die bij ons de training geeft ook niet. Dus we gaan het nog even zo proberen. Op zich gaat het aardig. Als ze trekt en ik ga stilstaan komt ze wel gelijk terug. Maar ja, dat is lastiger als ze denkt dat ze mag rennen, een kat ziet of we andere honden tegenkomen. En met Bobbie erbij lopen is lastig, want Lali slingert nogal
Hahahahaha ja wij moeten dan telkens ergens anders heen lopen als ze trekken, want trekken doen ze omdat ze ergens graag heen willen . Is bij puk een ander verhaal, die wil overal graag heen maakt niet uit welke kant ik op ga .
Verder waren de tips bij trekkende honden, laat ze los (waar dat kan en als ze luisteren) en bij kleine honden kan je het trekken ook voorkomen door ze op te tillen. Dat is beide geen oplossing maaaar ze trekken niet .
Bij mij tegenwoordig ook, alleen moet ik af en toe nog even mn best doen om dr blafaanvallen te negeren maar als ik dat doe werkt het wel. Moet dan echt geen aandacht geven al blaft ze naar me, springt ze tegen me op enz. En dat is zoooooo lastig!
Klinkt alsof jullie er wel komen! toen wij Jock net hadden was het een regelrechte terror-terriër. Ik heb heel veel geleerd door naar de Dog Whisper te kijken, maar het is erg lastig om een oude hond trucs af te leren.
Ja dat merk ik nu met Puk ook . Maar volharding erin werkt wel . Je moet echt uitkijken dat je het niet een keer toe staat of net wel die negatieve aandacht geeft (is ook aandacht). Als puk naar me blaft en naar me opspringt als ze los loopt negeer ik dr, hoe moeilijk het ook is soms.... Maar het werkt wel, al gaat ze soms extra dr best doen maar als je dan op zo'n punt boos wordt en er ook op reageert tja dan weten ze als ze extra hun best doen dat ze die aandacht wel krijgen. Was heel grappig als je dat dan leert zo met theorie en het vervolgens ook ziet gebeuren.
Absoluut helemaal mee eens. Het probleem is dat Gijs en ik niet helemaal op 1 lijn liggen. Ik ben veel strenger terwijl Gijs meer natuurlijk overwicht heeft waardoor Jock sneller naar Gijs luisterd. Jock is voor mij juist weer beschermender.
Hahahahaha dat klinkt als Leon en mij . Met bij mij de factor dat Puk mij gewoon veel liever vindt en altijd bij mij ligt als ik thuis ben . Maar dat komt doordat Leon altijd boos wordt en ik dingen op hele andere manier aanpak volgens mij . Als ze iets 'stouts' heeft gedaan komt ze ook altijd bij mij .
Combinatie van beide Sas hij was nogal jolig en ik zag deze plotselinge wending niet aankomen. Heb wel last van mijn hoofd gehad maar gewoon veel geslapen. Vandaag heerlijk op Omar gereden lekker verstand op nul en genieten zalig!
Gaat het rijden weer goed met je heup, antoinette? Balen dat arko beetje jolig was. Gelukkig heb je vandaag van Omar kunnen genieten!
En de honden zijn zo slim en uitgekookt. Mijn vader is strengst thuis en mijn moeder het liefst voor d'r en dat weet ze maar al te goed. Kaya moet je ook negeren, niet naar kijken, niet tegen praten, echt niets.
Vandaag Mazzel weer voor de kar gehad, rondje Noordwijk gedaan. Hij was weer super braaf! Morgen rondje hobbelen met hem.
Oei dat is niet fijn zeg Antoinet! Gelukkig ging het op Omar wel goed .
Was mooi weer om te mennen volgens mij Wendy . Nog lekker gereden?
Ik heb een heel druk weekend gehad . Vrijdag nog redelijk relaxed even klein buitenritje gemaakt met Shaggy en verder niks. Zaterdag begon het circus . Leon vroeg op omdat ie Sab moest lezen in het Z1 en daarna ik naar stal om Shaggy te knotten. Moest starten na een combinatie die al Grand Prix had gereden, zelf ook jury was (ook voor hogere klasses) en ook met alle jury's vriendjes was. Ze had nog een 'jong' dier bij zich die op zich netjes rond reed alleen af en toe ook echt zn kont in de krib gooide. Eerste dag had ik 176 & 175, Shaggy vond het allemaal nog wel spannend daar maar op zich redelijk gereden eenmaal in de ring. Was al heel tevreden. Had wel op winst gehoopt, maar helaas net niet (wel echt k*t dat ze bij de prijsuitreiking de protocollen, die ook verkeerd geschreven waren, hadden verwisseld. Kreeg eerst protocollen met mijn naam erop met 2x 1e met 192 en 204... Dacht al dat kan niet kloppen ).
Dag 2 was Shaggy met losrijden al veel fijner en gingen de proeven ook echt stuk beter. Helaas weer geen winst met 176 & 172. Had ze volgens Leon wel verdient en die vond me echt enorm verbeterd en had zelf niet eens gedacht dat ik dit niveau al haalde (hij had me al tijdje niet zien rijden dus leuk compliment!). 's middags nog snel boodschappen gedaan en huis op orde want Leon was jarig en vierde het voor het eerst in heeeel lang . Was wel gezellig maar was echt kapot eind van de dag .
Dag 3 had Shaggy het allemaal wel gezien, en ik ook . Was al van te voren gezegd dat het hele strenge jury was die echt belachelijke punten gaf enz enz. Maar goed ik heb gewoon me best gedaan en op zich weer fijn gereden, natuurlijk kunnen altijd dingen beter maar impuls was die dag wel gewoon goed en oefeningen gingen ook fijn (op wijken voor rechterbeen en middendraf na). Kregen in verloop van de dag al te horen dat er maar 1 iemand bij haar winst had gereden, dus heb me protocollen maar door Sab mee laten nemen en ben er niet speciaal voor terug gegaan. Had uiteindelijk nog 178 & 177. Toch best trots op bij zo'n jury (zit net de lijst na te kijken en inderdaad zijn er genoeg die maar in de 160 hebben gereden. En diegene die voor me reed en zelf jury was enz had in dr eerste proef 168 en lager dan mij. Nou die had een heel verhaal op facebook gezet dat die jury maar door KNHS aangepakt moest worden en dat het echt niet kon enz enz. En enige wat ik dacht was zo streng was ze niet als ik vergelijk met overige dagen. Was niet dat ik ineens die derde dag zoveel beter reed. Ben nu wel benieuwd wat er op mn protocol staat van die dag .
Al met al ontzettend trots op Shaggy! Zo na twee jaar voor het eerst op vreemd terrein en ook nog is drie dagen! Hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen! Na de vakanties gaan we wel weer verder oefenen en de wedstrijden weer oppakken. Nu eerst even relaxen