What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:50

Hey Mntj, ik dacht dat ik je ff "zag" :D

mntj

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:52

en ze was weer snel weg haha
nu is het bedtijd. doegie...

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:53

Ik mag geloof ik nu ook een wortel of komkommer ???

Nah, geef mij toch maar chocolade :9

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:53

mntj schreef:
en ze was weer snel weg haha
nu is het bedtijd. doegie...

Hè wat flauw.
Het is hier al zo rustig.

Welterusten dan :z

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:57

Ik heb eigenlijk ook niets interresants te melden.

Ik ga eens ff kijken of ik nog leuke wedstrijden kan vinden in oktober, november en december.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:03

Hackie schreef:
En Hackie :D

Ja gelukkig zijn ze hier niet zo duur :)

dat zal dan ook aan de kwaliteit van de machine liggen. Heb begrepen dat je van dezelfde merken grote kwaliteits en prijs verschillen hebt. dit ligt o.a. aan de fabriek waar gefabriceerd wordt. Miele en bosch heb je nl met Duitse onderdelen (= kwalitatief en prijstechnisch hoog) en met Spaanse onderdelen (kwalitatief minder en prijstechnisch lager). en dat kun je niet zien vanaf de buitenkant

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:04

Hackie schreef:

heb je bij jullie ook machines die de was zelf ophangen, zo een zoek ik er namelijk

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:07

LIQUITA schreef:
Win, ik heb de tips binnen hoor. Dank je wel :* . Er zitten nuttige tips tussen. Weet nu waar ik van aan kom. Wij hebben de tv altijd aan tijdens het eten := .

nou ook zonder de tv aan kom je aan hoor, wij hebben hier nooit (behalve tijdens wk) de tv aan staan (probeer het goede voorbeeld te geven) maar de kilo's zijn er echt niet aan komen vliegen (en ja ik mag mijn schildklier wel een beetje de schuld geven, maar ieder pondje gaat toch echt door het mondje). Maar het is wel zo dat als je ge echt richt op de maaltijd je bewuster eet en niet vanzelfsprekend alles in je mond schuift.
Pannen niet op tafel werkt ook goed (moet je niet 2x naar de keuken lopen om op te scheppen , anders werkt het nog niet, kun je net zo goed uit de pan eten, scheelt weer vaat)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:09

LIQUITA schreef:
FF gegoogled, en ik vond ze ook nog!

21 simpele tips als je wil afslanken

1. Zet potten en pannen niet op tafel

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die 1 bord voorgeschoteld kregen (zonder dat potten en pannen op tafel stonden) tot 35% minder calorieën aten dan mensen die zelf konden opscheppen.

2. Eet eiwitten bij iedere maaltijd

Personen die wat meer eiwitten eten, verliezen meer gewicht terwijl ze zich beter in hun vel voelen dan mensen die weinig eiwitten eten. Eiwitten zijn de beste voedingsmiddelen om je metabolisme op te voeren, geven veel langer een “vol” gevoel en zorgen er voor dat je bij de volgende maaltijd minder eet.

3. Eet granenbrood

Wit brood bevat enkel het zetmeel van de tarwe, terwijl granenbrood ook de vezels bevat. Granenbrood verzadigt meer, wordt minder snel door je lichaam verteerd en zorgt voor een gezonde en vlotte stoelgang. Wit brood heeft hetzelfde effect op je lichaam als snoep en suiker!

4. Denk aan vis

2 maal per week vette vis eten (zalm, haring, tonijn, makreel, forel,…) zorgt voor een beter concentratievermogen, geheugen en hersenactiviteit.

Daarnaast is vis caloriearm, bevat het gezonde eiwitten en is licht verteerbaar.

5. Drink ‘s morgens een tweede kopje koffie

Het kan de kans op ouderdomsdiabetes verminderen

6. Zet de TV uit als je eet

Onderzoekers hebben ontdekt dat mensen die voor de TV eten, gemiddeld 288 calorieën meer eten dan mensen die rustig aan tafel eten. De verklaring is dat als je ondertussen TV kijkt, je niet bewust met je eten bezig bent.

7. Leg je vork neer tijdens het kauwen

Of neem een slokje water tussen 2 happen door. Langzamer eten verhoogt de productie van 2 hormonen die verantwoordelijk zijn voor het verzadigingsgevoel

8. Denk na voor je drinkt

Gemiddeld drinken we 400 calorieën per dag en krijgen we 10 koffielepels pure suiker binnen via onze dranken.

Vervang je chocolademelk, fruitsappen en frisdranken door caloriearme dranken (water, thee) en je kan tot 20kg in een jaar verliezen!

9. Denk na voor je eet

Britse onderzoekers ontdekten dat mensen die aan hun laatste maaltijd dachten voor ze wilden snoepen, 30% minder calorieën aten dan anderen. De verklaring: als je aan je laatste maaltijd denkt, denk je aan hoe verzadigend deze was (en misschien aan de “slechte” dingen die je toen gegeten hebt) waardoor je minder gaat snoepen.

10. Verwijder 25% van je bord

Mensen die meteen 25% van hun bord verwijderden, aten gemiddeld 10% minder calorieën zonder honger te hebben. Bedien je jezelf? Denk dan aan de portie die je normaal zou eten en verwijder dan meteen 25% hiervan.

Slank worden heeft weinig te maken met een strikt dieet volgen, maar eerder dergelijke kleine zaken in je dagelijks leven toepassen.

11. Eet ‘s morgens roggebrood

Zweedse onderzoekers ontdekten dat mensen die ‘s morgens roggebrood aten, 8 uur later nog steeds een “voller” gevoel hadden dan mensen die ‘s morgens tarwebrood aten. De verklaring is dat roggebrood meer vezels bevat en een minimale invloed op je suikerspiegel heeft.

12. Eet dagelijks je groenten en fruit

Deze hoeft weinig uitleg denk ik ;-) Groenten en fruit bevatten veel vitaminen, mineralen en essentiële voedingsstoffen en leveren zeer weinig calorieën.

13. Drink groene thee

Groene thee staat al eeuwenlang bekend om zijn heilzame werking. Het verhoogt je verbranding, geeft sterkere botten en is erg gezond. Vervang regelmatog een kopje koffie door groene thee.

14. Beweeg voor je eet

Je zal minder calorieën en gezonder eten. De reden is simpel: je wil het goede van de beweging niet teniet doen door ongezond of teveel te eten. Ga dus 30 minuten voor het eten een goede wandeling maken

15. Slaap 8 uur per nacht

Te veel of te weinig slapen kan voor extra kilo’s zorgen. Als je moe bent, geef je vlugger toe aan slechte voedingsmiddelen. Teveel slapen maakt je lui.

16. Drink dagelijks 2 glazen magere melk

Mensen die regelmatig magere melk drinken, zouden 16% minder kans op een hartziekte hebben

17. Eet de voedingsmiddelen die je graag eet

Slank zijn betekent niet dat je jouw favoriete voedingsmiddelen moet schrappen. Wel dat je oplet met hoeveel je er van eet. Waarom zou je je overeten in een hamburger als je verzadigd bent met een minder grote portie?

18. Eet zoveel mogelijk verse, onbewerkte voedingsmiddelen

Probeer zoveel mogelijk voedingsmiddelen te eten die niet bewerkt zijn, waar geen smaak-, geur- en kleurstoffen aan zijn toegevoegd.

19. Knabbel op noten

Dagelijks een handvol noten (pinda’s, cashewnoten, walnoten, hazelnoten, amandelen,…) doet je goede HDL cholesterol stijgen, verlaagt je slechte LDL cholesterol en zorgt er voro dat je minder calorieën eet.

Noten zijn voedingsmiddelen met een hoge voedingsdensiteit. Dit betekent dat er erg veel voedingsmiddelen “samengepakt” zitten en je er weinig van nodig hebt om van de voordelen te genieten.

20. Eet ‘s morgens een eitje

Mensen die ‘s morgens eieren eten in plaats van brood, aten tijdens de dag gemiddeld 264 minder calorieën. De reden is simpel: de eiwitten geven langer een voldaan gevoel dan koolhydraten en verstoren je suikerspiegel niet.

21. Las regelmatig een lichte maaltijd in

Als je steeds zware gerechten en maaltijden eet, geef je jouw lichaam niet de tijd om lichaamsvet te verbranden. Regelmatig een lichte, eiwitrijke maaltijd (bijvoorbeeld een Slimshake Maaltijdvervanger) inlassen, geeft je maag en lichaam even rust., en gevonden:

haha, en ik denk ik zet ze hier niet op, lopen er straks 2 van die slanke dennen bij Veldt en iedereen jaloers......

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:12

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:
niet te snel hoor, ik geniet op het moment met volle teugen (als ik de pijn wegdenk).
Ben goed gehumeurd, heb sjans bij het leven en lach de hele wereld toe en uit.

Kun je daar een stekkie van planten, zodat ik er deze winter ook wat van mee krijg? :D

een stekkie positief denken, ja hoor die kan ik wel voor je kweken

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:13

Haha, veel doe ik al maar nog steeds niet slank :+

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:16

Hackie schreef:

schiet op jij.... (alcohol zijn ook dikmakers)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:17

winnitou schreef:
Hackie schreef:

heb je bij jullie ook machines die de was zelf ophangen, zo een zoek ik er namelijk

Ja, hij vouwt ook alles op, en legt het in de kast,
Hebben jullie die nog niet in NL :) ??

xan

Weet iemand van jullie of ze bij de Beemsterruiters 2 binnenbakken hebben ????
Ik wil daar wel starten, maar ben nogal verwend, wil ook binnen inrijden :P

Shenavallie

Hackie schreef:
Nee het is echt niet lekker, ben blij als die rot maand weer om is, geef mij maar november t/m juni dat is het lekkerst :j
Oh moest van Willem nog de groeten doen aan je broer
En wanneer die nou eens een bakkie kwam doen whuhahaha.
Ik hoorde het verhaal trouwens van ze paarse Harlet met zijn roze pluche zitje, en dat hij de hells angels tegen kwam, geweldig :D

Wat leuk! Ik heb hem net even gebeld (hij zit met m'n vader in Frankrijk momenteel) en hij zat helemaal te grinniken: "Dat is echt Willem, inderdaad". Dank je wel voor het doorgeven! +:)+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:18

Hackie schreef:
Met de paardjes gaat het goed :j
Hengst is gecastreert, dat had best wat voeten in de aarde,
Beestje is errrug sterkk :+

Merrie is een toppertje :D vijf gangen, nog niet helemaal bevestigd
En het is even zoeken naar de knopjes :D

Vanavond komen er weer twee :D een klein merrietje, voor de kinderen, en nog een paso fino merrrie
Een palomino ;)

Dat wordt vanavond weer wachten op de boot :D

Gaaf!!!! Oh jee, weer in spanning, het lijkt wel of je op de boot van Sinterklaas zit te wachten: wat voor cadeaus komt hij dit keer brengen :D

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:19

Wat een achterlijke mensen bestaan er toch -:(- . Ik was aan het wandelen met Mavantos, en er werd mij wat gevraagd. Dus ik stond stil tussen de stapmolen en de vlaskar in. Het was nogal druk met auto's op het erf, en er stond een auto (geen idee waar die vandaan kwam) voor mee, richting de "ingang" van de parkeerplaats. Ik had geen idee wat ze wilde doen, maar ineens zet ze haar auto in haar achteruit en rijdt mij bijna aan. Ik maakte een gebaar van dat ze op moest passen. Had geen idee wat ze nou wilde, en degene met wie ik stond te praten ook niet. Vervolgens rijdt ze naar voren en toen kreeg ik al het idee dat ze het terrein af wilde. Dus ik dacht ga ff om die auto heen om ruimte te maken, komt ze weer met een noodvaart op me af. Zie dat ze allerlei gebaren loopt te maken, dus ik trek die deur open en vroeg wat ze nou wilde. Ze wilde dus inderdaad van het erf af, en ik stond in de weg en of ik dat niet zag. Dus ik zeg dat ik dat inderdaad niet begreep, maar ze vond dat ik dan blind was. Ik nog duidelijk maken dat ik met een paard sta op een plek waar normaal geen auto's rijden en dat voetgangers en paarden voorrang hebben op het erf. Vervolgens trok de bijrijder de deur dicht en scheurde mw. met een hoge snelheid het erf af. Ik stond echt even te koken, wat een achterlijke mensen heb je toch ~~}> .

Zo...moest ff m'n verhaal kwijt hoor :D .

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:21

winnitou schreef:
Hackie schreef:

schiet op jij.... (alcohol zijn ook dikmakers)

Mijn verhoudingenzijn niet goed, ik snoep te veel en beweeg te weinig.
Toen ik bij de paarden werkte was ik best slank, maar dat zie je zelf niet. :P

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:21

Belachelijk dat soort mensen.
Jammer dat Mav niet ff lekker uithaalde naar die auto.

Super dat je hebt gezegd dat paarden en voetgangers daar voorrang hebben.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:22

winnitou schreef:
LIQUITA schreef:
FF gegoogled, en ik vond ze ook nog!

21 simpele tips als je wil afslanken

1. Zet potten en pannen niet op tafel

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die 1 bord voorgeschoteld kregen (zonder dat potten en pannen op tafel stonden) tot 35% minder calorieën aten dan mensen die zelf konden opscheppen.

2. Eet eiwitten bij iedere maaltijd

Personen die wat meer eiwitten eten, verliezen meer gewicht terwijl ze zich beter in hun vel voelen dan mensen die weinig eiwitten eten. Eiwitten zijn de beste voedingsmiddelen om je metabolisme op te voeren, geven veel langer een “vol” gevoel en zorgen er voor dat je bij de volgende maaltijd minder eet.

3. Eet granenbrood

Wit brood bevat enkel het zetmeel van de tarwe, terwijl granenbrood ook de vezels bevat. Granenbrood verzadigt meer, wordt minder snel door je lichaam verteerd en zorgt voor een gezonde en vlotte stoelgang. Wit brood heeft hetzelfde effect op je lichaam als snoep en suiker!

4. Denk aan vis

2 maal per week vette vis eten (zalm, haring, tonijn, makreel, forel,…) zorgt voor een beter concentratievermogen, geheugen en hersenactiviteit.

Daarnaast is vis caloriearm, bevat het gezonde eiwitten en is licht verteerbaar.

5. Drink ‘s morgens een tweede kopje koffie

Het kan de kans op ouderdomsdiabetes verminderen

6. Zet de TV uit als je eet

Onderzoekers hebben ontdekt dat mensen die voor de TV eten, gemiddeld 288 calorieën meer eten dan mensen die rustig aan tafel eten. De verklaring is dat als je ondertussen TV kijkt, je niet bewust met je eten bezig bent.

7. Leg je vork neer tijdens het kauwen

Of neem een slokje water tussen 2 happen door. Langzamer eten verhoogt de productie van 2 hormonen die verantwoordelijk zijn voor het verzadigingsgevoel

8. Denk na voor je drinkt

Gemiddeld drinken we 400 calorieën per dag en krijgen we 10 koffielepels pure suiker binnen via onze dranken.

Vervang je chocolademelk, fruitsappen en frisdranken door caloriearme dranken (water, thee) en je kan tot 20kg in een jaar verliezen!

9. Denk na voor je eet

Britse onderzoekers ontdekten dat mensen die aan hun laatste maaltijd dachten voor ze wilden snoepen, 30% minder calorieën aten dan anderen. De verklaring: als je aan je laatste maaltijd denkt, denk je aan hoe verzadigend deze was (en misschien aan de “slechte” dingen die je toen gegeten hebt) waardoor je minder gaat snoepen.

10. Verwijder 25% van je bord

Mensen die meteen 25% van hun bord verwijderden, aten gemiddeld 10% minder calorieën zonder honger te hebben. Bedien je jezelf? Denk dan aan de portie die je normaal zou eten en verwijder dan meteen 25% hiervan.

Slank worden heeft weinig te maken met een strikt dieet volgen, maar eerder dergelijke kleine zaken in je dagelijks leven toepassen.

11. Eet ‘s morgens roggebrood

Zweedse onderzoekers ontdekten dat mensen die ‘s morgens roggebrood aten, 8 uur later nog steeds een “voller” gevoel hadden dan mensen die ‘s morgens tarwebrood aten. De verklaring is dat roggebrood meer vezels bevat en een minimale invloed op je suikerspiegel heeft.

12. Eet dagelijks je groenten en fruit

Deze hoeft weinig uitleg denk ik ;-) Groenten en fruit bevatten veel vitaminen, mineralen en essentiële voedingsstoffen en leveren zeer weinig calorieën.

13. Drink groene thee

Groene thee staat al eeuwenlang bekend om zijn heilzame werking. Het verhoogt je verbranding, geeft sterkere botten en is erg gezond. Vervang regelmatog een kopje koffie door groene thee.

14. Beweeg voor je eet

Je zal minder calorieën en gezonder eten. De reden is simpel: je wil het goede van de beweging niet teniet doen door ongezond of teveel te eten. Ga dus 30 minuten voor het eten een goede wandeling maken

15. Slaap 8 uur per nacht

Te veel of te weinig slapen kan voor extra kilo’s zorgen. Als je moe bent, geef je vlugger toe aan slechte voedingsmiddelen. Teveel slapen maakt je lui.

16. Drink dagelijks 2 glazen magere melk

Mensen die regelmatig magere melk drinken, zouden 16% minder kans op een hartziekte hebben

17. Eet de voedingsmiddelen die je graag eet

Slank zijn betekent niet dat je jouw favoriete voedingsmiddelen moet schrappen. Wel dat je oplet met hoeveel je er van eet. Waarom zou je je overeten in een hamburger als je verzadigd bent met een minder grote portie?

18. Eet zoveel mogelijk verse, onbewerkte voedingsmiddelen

Probeer zoveel mogelijk voedingsmiddelen te eten die niet bewerkt zijn, waar geen smaak-, geur- en kleurstoffen aan zijn toegevoegd.

19. Knabbel op noten

Dagelijks een handvol noten (pinda’s, cashewnoten, walnoten, hazelnoten, amandelen,…) doet je goede HDL cholesterol stijgen, verlaagt je slechte LDL cholesterol en zorgt er voro dat je minder calorieën eet.

Noten zijn voedingsmiddelen met een hoge voedingsdensiteit. Dit betekent dat er erg veel voedingsmiddelen “samengepakt” zitten en je er weinig van nodig hebt om van de voordelen te genieten.

20. Eet ‘s morgens een eitje

Mensen die ‘s morgens eieren eten in plaats van brood, aten tijdens de dag gemiddeld 264 minder calorieën. De reden is simpel: de eiwitten geven langer een voldaan gevoel dan koolhydraten en verstoren je suikerspiegel niet.

21. Las regelmatig een lichte maaltijd in

Als je steeds zware gerechten en maaltijden eet, geef je jouw lichaam niet de tijd om lichaamsvet te verbranden. Regelmatig een lichte, eiwitrijke maaltijd (bijvoorbeeld een Slimshake Maaltijdvervanger) inlassen, geeft je maag en lichaam even rust., en gevonden:

haha, en ik denk ik zet ze hier niet op, lopen er straks 2 van die slanke dennen bij Veldt en iedereen jaloers......

Whahaha...ik denk maar 1 hoor! Slanke den zal ik nooit worden, dan moet ik het wel heel lang vol houden om niet ieder pondje door het mondje te laten gaan.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:23

Hahahaha jullie willen die 21 regels wel ERRUG vaak in beeld.

Zou het helpen ??? :P

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:25

xan schreef:

Ben alleen bang dat ze dat niet meer heeft gehoord.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:26

LIQUITA schreef:
xan schreef:

Ben alleen bang dat ze dat niet meer heeft gehoord.

Weet je nog wat voor merk en kleur auto het was ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:27

Vanavond nog even met Sytje in de les gereden: het is werkelijk niet te geloven, waar haalt ze die energie toch vandaan... Ik hoorde een paar oude mannetjes aan de kant: "Hé, een nieuwe Fries? Welke is dat?" "Nee hoor, dat is Syt van Oege". "Och nee he, die?" en "Oh dat beest, lieve hemel". Aan de ene kant moest ik wel lachen om de reacties, maar aan de andere kant was ik op een gegeven moment even licht wanhopig aan het worden. En eindelijk kreeg ik een aanwijzing en ingeving waar ik wat mee kon/leek te bereiken: ze begon ietwat in te dimmen. Je hoeft maar even je aandacht te verliezen of de leidsels iets te los te laten en mevrouw schiet er als een sniper vandoor:roll:. Maar wat ben ik blij dat Oege op het eind zei: "Wat liep ze af en toe toch mooi, he". :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:29

LIQUITA schreef:
Wat een achterlijke mensen bestaan er toch -:(- . Ik was aan het wandelen met Mavantos, en er werd mij wat gevraagd. Dus ik stond stil tussen de stapmolen en de vlaskar in. Het was nogal druk met auto's op het erf, en er stond een auto (geen idee waar die vandaan kwam) voor mee, richting de "ingang" van de parkeerplaats. Ik had geen idee wat ze wilde doen, maar ineens zet ze haar auto in haar achteruit en rijdt mij bijna aan. Ik maakte een gebaar van dat ze op moest passen. Had geen idee wat ze nou wilde, en degene met wie ik stond te praten ook niet. Vervolgens rijdt ze naar voren en toen kreeg ik al het idee dat ze het terrein af wilde. Dus ik dacht ga ff om die auto heen om ruimte te maken, komt ze weer met een noodvaart op me af. Zie dat ze allerlei gebaren loopt te maken, dus ik trek die deur open en vroeg wat ze nou wilde. Ze wilde dus inderdaad van het erf af, en ik stond in de weg en of ik dat niet zag. Dus ik zeg dat ik dat inderdaad niet begreep, maar ze vond dat ik dan blind was. Ik nog duidelijk maken dat ik met een paard sta op een plek waar normaal geen auto's rijden en dat voetgangers en paarden voorrang hebben op het erf. Vervolgens trok de bijrijder de deur dicht en scheurde mw. met een hoge snelheid het erf af. Ik stond echt even te koken, wat een achterlijke mensen heb je toch ~~}> .
Oeh, zo iemand zou je toch wat aan willen doen....! _-:( Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen!
Zo...moest ff m'n verhaal kwijt hoor :D .