Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:59

Ben blij met mijn nieuwe lens zeg :D Echt een wereld van verschil. Eindelijk de scherpte die ik zocht bij de Canon!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:53

@ Sabine, leuk dat je het vraagt! Longeren ging heel erg goed, gisteren moest ze er nog wel weer even 'in' komen: het omdraaien vond ze nog niet heel grappig, maar vandaag ging dat al veel beter en heeft ze maar 1 keer stil gestaan omdat ze het even niet snapte, haha! Maar ze loopt echt super mooi! :)

Afbeelding

Gisteren heb ik haar gelongeerd in die bak waar ik voor een kleine vergoeding terecht kan, en vandaag bij ons op de vereniging, dus beide keren vreemd terrein en ze was zooo braaf! En ze is zoooo anders dan WB! :o

Ik heb trouwens voor diegene die dat wil foto's van haar, dan kun je een overzicht zien hoe ze qua bouw is veranderd al in nog geen week tijd! Wel via pb!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:46

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:54

Leuk Mel! Mark moet even een keer filmen als je longeert! :D

Melissa, mooie foto's! Ik ken het meisje niet..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:57

Ja misschien morgen even Nadien!

Is dat Thirza?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:01

Melanie, dat is inderdaad Thirza Odijk! Ik ken haar ook al echt jaren, samen in de les gereden op de manege. Echt vanaf het begin, begin.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:25

Melanie_B schreef:
@ Sabine, leuk dat je het vraagt! Longeren ging heel erg goed, gisteren moest ze er nog wel weer even 'in' komen: het omdraaien vond ze nog niet heel grappig, maar vandaag ging dat al veel beter en heeft ze maar 1 keer stil gestaan omdat ze het even niet snapte, haha! Maar ze loopt echt super mooi! :)

[ Afbeelding ]

Gisteren heb ik haar gelongeerd in die bak waar ik voor een kleine vergoeding terecht kan, en vandaag bij ons op de vereniging, dus beide keren vreemd terrein en ze was zooo braaf! En ze is zoooo anders dan WB! :o

Ik heb trouwens voor diegene die dat wil foto's van haar, dan kun je een overzicht zien hoe ze qua bouw is veranderd al in nog geen week tijd! Wel via pb!

Wat goed Mel! Klinkt echt heel leuk allemaal! :D

Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's van haar!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:29

@ Iris jaaa leuk idee!
@kirsten ja gaat goed met mij druk met stage ! Lief dat je het vraagt

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:30

Iriis_ schreef:
Wouwww ziet er super gaaf uit Melis!! Kan je misschien uitleggen wat je met zo'n lens meer en beter kan? Ik weet dat allemaal niet zo heel goed, maar vind het wel heel interessant! Heb je zeker flink voor moeten sparen? Haha :P

Die lens geeft mijn foto's zoveel meer scherpte. En dat heb ik gewoon heel lang niet gehad.
En een pluspunt aan deze lens is, dan het een lichtsterke lens is. Dus ik kan met weinig licht beter fotograferen zonder dat er veel ruis oid bij komt kijken.
Je krijgt ook een hele mooie wazige achtergrond en het onderwerp is dan juist heel mooi scherp. En het is een tele zoom lens dus ik kan verder zoomen dan met mijn vorige lens.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:46

Iris zal je morgen de fotos sturen. Moet zo melken en daarma word het te laat!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:28

Annie_ schreef:
@ Iris jaaa leuk idee!
@kirsten ja gaat goed met mij druk met stage ! Lief dat je het vraagt

Dat is fijn om te horen!

Mel ik ben benieuwd naar je foto's! Lekker gewerkt dus met aiko!

Mooie foto's melis!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:32

Heb ringo vandaag voor het eerst sinds een week weer gereden. Nou dat heb ik gemerkt hahah :=. Maar na een kwartiertje uitrazen liep die hartstikke fijn dus ik benn tevreden. Gelukkig effe wat beweging want anders was de springles woensdag niet heel verstandig haha

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:09

Kirsten en Iris, jullie hebben een PB!
Haha, hij zal wel fris zijn geweest Kirst? :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:40

Aiko is bekapt! :D

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:04

Super leuk paardje melanie ! ben ook benieuwd naar meer foto's !

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:35

Vet leuk! Door die betaalde verkoopshoot van gisteren heb ik al iets van 5 opdrachten aangeboden gekregen! Allemaal van dezelfde stal!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:57

Oh mooi melis!

Verkoopt thirza der paard of was het een ander?
Hoe kon ze trouwens in de buitenbak rijden, dat vroeg ik mij echt af haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:02

Melanie_B schreef:

Haha jaa nog zacht uitgedrukt.
Eerste kwartier was het een stuiterbal qua rechte lijnen lopen, alle paarden interessant , niet kunnen stappen. Dus hij mocht even fijn een aantal rondjes uitgestrekte draf lopen haha.
En hij deed bokken haha, elke keer met aanspringen of wissels haha. Arme paard weet dan echt niet wat hij met zichzelf aanmoet. Gelukkig wordt hij wel steeds controleerbaarder. Vroeger kon die nog heeel sterk worden en nu veel minder en krijgt hij een zachter mondje. Dus dat is heel fijn.

Enn waar ik gewoon blij mee ben, een simpel overgang van stap naar draf gewoon contstant blijven in hoofdhouding. Dat lukt steeds beter. We gaan (on)bewust erg goed vooruit.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:35

Astor schreef:
Iriis_ schreef:
Wouwww ziet er super gaaf uit Melis!! Kan je misschien uitleggen wat je met zo'n lens meer en beter kan? Ik weet dat allemaal niet zo heel goed, maar vind het wel heel interessant! Heb je zeker flink voor moeten sparen? Haha :P

Die lens geeft mijn foto's zoveel meer scherpte. En dat heb ik gewoon heel lang niet gehad.
En een pluspunt aan deze lens is, dan het een lichtsterke lens is. Dus ik kan met weinig licht beter fotograferen zonder dat er veel ruis oid bij komt kijken.
Je krijgt ook een hele mooie wazige achtergrond en het onderwerp is dan juist heel mooi scherp. En het is een tele zoom lens dus ik kan verder zoomen dan met mijn vorige lens.

Heel gaaf!! :D Ben benieuwd naar wat voor foto's je ermee zal gaan schieten. Die van Thirza waren in ieder geval alweer mooi! Vooral met rij foto's een wazig achtergrond krijgen vind ik altijd zo gaaf :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:23

:wave:

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:00

Kleine Aiko! :+:

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:37

Wat een schatje zeg :D Ik ben ook wel erg benieuwd naar de foto's van Aiko hoe ze 'aangekomen' is deze week! Fijn dat het zo goed gaat!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:58

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:48

Aaah die veulen foto is echt super lief!! Ik heb ook veulen fotos van Djerkie! Echt leuk!

@ nadien, zijn er veel bijrijders bij jou in de omgeving of valt dat tegen?

Djerk van vandaag behoorlijk stout. Door de kou kan hij heel fris worden. Dan reageert hij heel erg op andere paarden en gaat hij er rennend (en soms ook bokkend) vandoor. Afgelopen week was eigenlijk juist heel sloomig.. Zou bijna denken dat er iets mis met hem was. Maar vandaag was hij weer helemaal wakker. Merkte het al met uit stal halen. Best balen eigenlijk. Want Maaike zou vandaag op hem rijden om te kijken hoe het zou gaan. Mijn moeder en ik zijn er as weekend namelijk allebei niet.

Ik ging er eerst even op. Hij liep echt wel fijn! Lekker veel pit, flink verruimen. En toen toen ging Maaike erop. Hij heeft haar echt in de maling genomen. Sprong bij voorbij komende paarden weg. Iedere keer weer rennen. Opgeven moment is maaik afgestapt. Nou en ik wilde er ook niet meer op. Haha hij is zoo snel..

Morgen ga ik hem weer lekker longeren en ik hoop dat hij dan woensdag weer wat braver is. Maar ik vind het wel jammer voor maaik want hij liep verder wel echt netjes bij haar! Ik ben toch ook wel bang dat hij een beetje eenkennig is..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:50

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:

Haha jaa nog zacht uitgedrukt.
Eerste kwartier was het een stuiterbal qua rechte lijnen lopen, alle paarden interessant , niet kunnen stappen. Dus hij mocht even fijn een aantal rondjes uitgestrekte draf lopen haha.
En hij deed bokken haha, elke keer met aanspringen of wissels haha. Arme paard weet dan echt niet wat hij met zichzelf aanmoet. Gelukkig wordt hij wel steeds controleerbaarder. Vroeger kon die nog heeel sterk worden en nu veel minder en krijgt hij een zachter mondje. Dus dat is heel fijn.

Enn waar ik gewoon blij mee ben, een simpel overgang van stap naar draf gewoon contstant blijven in hoofdhouding. Dat lukt steeds beter. We gaan (on)bewust erg goed vooruit.

Fijn dat je al zo veel meer controle hebt! Wil jij niet ook dressuur wedstrijden gaan starten? :D
Logeren jullie Ringo vaak?