Ik heb ook lekker weekend gehad, paardjes mochten weer voor het eerst op het land . Zaterdag had Shaggy dagje vrij en zondag heb ik hem nog even gereden. Volgende week weer wedstrijd .
Gisteren met de honden naar dat bospad achter de Bergstichting geweest en Lali ook losgelaten. Ze bleef heel goed bij me (beter dan Bobbie ) en wilde eigenlijk alleen maar dat ik stokjes en ballen gooide. Hele teleurstelling toen de bal de sloot in ging. Was een moeilijk afscheid. De terugweg kwam ik weer langs dezelfde plek. Mevrouw al helemaal kijken en uiteindelijk gaat ze toch de bal uit de sloot vissen. Volgens mij is ze wel slim
Wat fijn zeg! Lekker inderdaad als ze los kunnen (en dan goed luisteren). Dat sippe moment van de bal kwijt raken ken ik . Maar gelukkig is zij wel slim genoeg om m terug te vinden, dat is Puk duidelijk niet .
Ik heb Puk wel is meegenomen, dat ging prima . Kan ik best nog een keertje doen hoor! Vind wandelen in het bos in Noordwijkerhout ofzo ook wel weer is een keer leuk! Of lekker naar strand . Kan alleen niet garanderen dat ze begint met heel veel naar mij blaffen . Zit nu in de dat afleren fase maar dat kan misschien nog wel ff duren .
Haha lol. Ja, kunnen we wel doen! Ik ben nog een beetje aan het testen hoe ze reageert op voorbij vliegende elementen. Als in... hopen dat ze er niet achteraan gaat . Gisteren ging het goed langs schaapjes en hertjes. Moet niet hebben dat ze een konijn ziet en weg is. Verder heeft ze alleen oog voor de bal, dus dat moet goed komen.
Puk heeft alleen maar oog voor mijn heuptasje met snoepjes . Zaterdag liep ze in Kooisteebos wel gewoon lekker voor me uit, alleen het eerste pad toen ik dr net los niet begon ze om me heen te springen en naar me te blaffen maar dat heb ik heel hard genegeerd (en het duurde laaaaaaaang voor mn gevoel). Uiteindelijk begreep ze dat ze geen aandacht van me kreeg en ging ze zelf lekker rondspeuren enz. Dan houd ze me wel in de gaten maar doet ze lekker dr eigen ding. De bal vindt ze ook leuk maar die gaat ze halen en vervolgens laat ze m niet meer los .
Ahh, Bobbie stijl! Die vindt het het mooist als je achter hem aanrent terwijl hij de bal heeft. Was Puk nou ook een beetje angstig of valt dat wel mee? Lali is wel heel makkelijk naar andere honden in elk geval.
Puk is af en toe een held op sokken, die moet altijd eerst even de kat uit de boom kijken. Dat is vooral bij grotere honden bij de hondjes die kleiner zijn dan haar (en niet naar dr blaffen) wil ze er wel altijd gelijk naar toe, de held .
Puk vindt het inderdaad ook fantastisch als je achter dr aan rent als ze de bal heeft . En ook dat vernietigen van het object wat ze weet te scoren is favoriet (vergeet nooit meer Bobby die de bal vermoorde toen in duin ).
Ja en 3 keer raden we de muis heeft afgeslacht... Gijs!! Het beestje zat gisteren in de keuken stil te zitten en had Gijs niet in de gaten totdat die een mes op zijn kop kreeg Jock heeft wel last van zijn artrose verder zijn ze gelukkig gezond!
Agosh het muisje! Artrose is ook wel vervelend. Oud manneke
Leuk joh. Ik een frisbee gekocht voor Lali, welke ze matig interessant vond. De bal is veul leuker namelijk. Nu vond Bobbie de frisbee wel leuk. Beetje jammer dat hij hem binnen de twee seconden gesloopt had. Mormel
Helden op sokken, de 2 oudjes dus. Gijs als muizenvanger, tijd voor een kat?
Esther, kan je Kaya leren dat een bal leuk is om te halen? Ze haalt hem hooguit uit de sloot, maar verder mag ik zelf balletjes gaan halen. Alleen dennenappels gaat ze halen, maar die houdt ze dan om te slopen.
O jee. Met Troy hadden we daar nooit zo'n last van gelukkig. Maar kan me voorstellen dat het lastig kan zijn.
Gewoon kwestie van wennen voor ze Antoinette
Kammen hebben we nog niet gedaan. Ze heeft wel wat klitten achter haar oren en poten die nog even weg moeten, maar verder heeft ze niet echt een klitvacht (denk ik).
Fok plannen met puk, esther? Wij hebben kaya laten helpen, ideaal geen bloed meer in huis, geen gedoe met loopsr teef en hitsige reuen. Kleinere kans op melkkliertumoreb. Helaas alleen dichtere vacht.
Ik zou het leuk vinden, Leon niet zo denk ik . Zullen ook best wel fokkers zijn die haar willen gebruiken, het schijnt echt een perfecte hond te zijn om mee te fokken (uiterlijk voldoet perfect aan rasstandaard en karakter is ook goed om een felle hond te kunnen gebruiken, heb ik mij ooit laten vertellen).
We willen haar wel laten helpen maar dan via kijkoperatie en dat kost natuurlijk wat meer dan de standaard operatie . Maar puk is echt te neurotisch om met zo'n kap rond te laten lopen. En als het via kijkoperatie gebeurd dan zijn ze zo weer op de been en is het ook zo genezen (zeggen ze). Maar ja we denken er ongeveer 1x in het jaar aan en dan vergeten we het weer .
Ahh ja, zo'n kap. Dat vind ik altijd zielig. Gelukkig hoefde Troy dat niet, want was ook niets voor haar geweest. Toen deden ze nog zo'n netje om, maar dat schijnt ook niet meer de standaard te zijn.
Lali is al geholpen, dus daar hebben we bij haar geen last meer van
Horsefreak
Geplaatst: 28-04-15 19:38
ik ben opgeleid met intradermaal hechten van buikwond bij zulke operatie. En proberen gat zo klein mogelijk te houden. Intradermaal hechten is ideaal, als je goed doet geen draadjes aan buitenkant, meeste dieren blijven er goed af. Heb je geen kap of pakje nodig. En als het niet geheel netjes is doet beetje wondlijm ook wonderen. Dat is toch wat de eigenaar beoordeeld. Wat je binnen doet zien ze niet. Houd alleen wel rekening dat puk wat ouder is, als de baarmoeder afwijkend is, is het normaal dat die er ook uit gehaald wordt, dan zal ze als nog open moeten.