Wie rijden er carrousel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:59

wij rijden het NK ook niet allemaal op onze eigen paarden. Wij doen samen met de Schimmelkroft...

maar die uitwisselingen is:
- oefenen op de proef, en daarbij dus ook feedback van een jurylid, dus kan je nog dingen veranderen
- oefenen op een ander paard is zeker wel goed voor je
- ook gewoon leuk! Lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:59

Inderdaad, en op een ander paard is weer eens wat anders ja!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:04

WillemYntJee schreef:
Wij zijn met 12, wel allemaal op manegepaarden (als mist er nog 1tje omdat er vorig jaar een merrie is overleden..). Maar er rijden wel mensen mee die een eigen paard op de manege hebben staan Lachen

Dat is bij ons ook, sommigen (eigenaren van eigen paard/pony) rijden dan op een manegepaard/pony sommigen op hun eigen paard/pony.

Het is wel handiger om in de toekomst met 4 extra paarden te komen. 16-tallen krijgen namelijk meer punten, omdat de moeilijkheidsgraad dan hoger ligt.
Knipoog

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:14

Ik heb 2 jaar caroussel gereden (Cind'y Posse van de Hollandsche mange uit Amsterdam). Ben nu gestopt, want ik ben van die manege weggegaan. Maar we verloren altijd Huilen van het lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:41

Haha echt joh!? Dat wist k helemaal niet dat je dan meer punten krijgt! Nja we hebben niet genoeg manegepaarden daarvoor en volgens mij zijn er ook niet genoeg (leuke) mensen die er nog bij willen/kunnen in de groep.

Maar als je met een manege samen doet met de paarden, trappen die beesten elkaar dan niet helemaal verrot? Bedoel ze kennen elkaar natuurlijk niet..Die van ons vinden elkaar soms al zoo ontzettend aardig..(not) Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:47

Ja onze manege doet alweer heel wat jaartjes mee met het NK carousselrijden. De paardengroep deed na degradatie afgelopen keer de tweede keer mee in de B-poule. Onze ponygroep zit alweer meer dan 7 jaar in de A-groep en was in 2000 2002 2004 en 2006 Nederlands Kampioen.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:40

Lous schreef:
Ja onze manege doet alweer heel wat jaartjes mee met het NK carousselrijden. De paardengroep deed na degradatie afgelopen keer de tweede keer mee in de B-poule. Onze ponygroep zit alweer meer dan 7 jaar in de A-groep en was in 2000 2002 2004 en 2006 Nederlands Kampioen.

In 2008 mogen jullie weer Huilen van het lachen Dit jaar zijn wij aan de beurt!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:51

Het is 2008..Knipoog K hoop dat wij t dit jaar ook weer zo goed gaan doen als vorig jaar ! Toen waren we kampioen in de D-poule en zitten nu dus voor t eerst in de C-poule..

Ursje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:37

Lous schreef:
WillemYntJee schreef:
Wij zijn met 12, wel allemaal op manegepaarden (als mist er nog 1tje omdat er vorig jaar een merrie is overleden..). Maar er rijden wel mensen mee die een eigen paard op de manege hebben staan Lachen

Dat is bij ons ook, sommigen (eigenaren van eigen paard/pony) rijden dan op een manegepaard/pony sommigen op hun eigen paard/pony.

Het is wel handiger om in de toekomst met 4 extra paarden te komen. 16-tallen krijgen namelijk meer punten, omdat de moeilijkheidsgraad dan hoger ligt.
Knipoog

Volgens mij is dat niet waar hoor. Het gaat om de bakverdeling. En dat is met 12 moeilijker.
Wij rijden al jaren met 12 en rijden nu in de A-poule.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:10

WillemYntJee schreef:
Het is 2008..Knipoog K hoop dat wij t dit jaar ook weer zo goed gaan doen als vorig jaar ! Toen waren we kampioen in de D-poule en zitten nu dus voor t eerst in de C-poule..

Huilen van het lachen................. Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:14

Ursje78 schreef:
Volgens mij is dat niet waar hoor. Het gaat om de bakverdeling. En dat is met 12 moeilijker.
Wij rijden al jaren met 12 en rijden nu in de A-poule.

Wat ik van onze oude commandant heb begrepen krijg je meer punten met 16. Kijk als je proef zelf goed is heft dat natuurlijk een beetje op in het puntentotaal. Poule heeft er misschien iets mee te maken. Maar afgelopen jaren heb ik alleen 16-tallen Nederlands kampioen in de A-pule zien worden.
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-02-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:16

[/quote]

Knipoog[/quote]

Wij rijden al jaren met 12 en rijden nu in de A-poule.[/quote]

Ik hoorde ook een keer van onze vroegere commandant dat je als je met 12 bent zoiezo niet bij de eerste drie eindigt. Ik rij zelf al drie jaar op 2e sectie (dit is het 4e jaar) en wij merken toch wel dat alle figuren beter uitkomen en mooier zijn met 16. Het eerste jaar reden wij ook met 12 en ik vind het best een groot verschil, de figuren komen echt beter uit.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:13

Toch banketstaaf dan dat wij afgelopen NK met zn 12en D-poule kampioen zijn geworden Knipoog En t komt prima uit hoor met zn 12en !

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:20

MieLo schreef:
Ilsuuuh schreef:
hallo dat is lang geleden dat ik hier wat gezegt heb!!
Ik rij nog steeds geen carrousel met me eigen paard ivm droes..
al ruim 2,5 maand op een manege paard maar als t goed gaat kan die over 4,5 week weer mee Haha!
T gaat bij ons opzich wel goed met rijden!!
De proef is bijna af!!
Alleen nou is die commandanten cursus en ze oefenen op ons :S
erg leuk!!!

wie bedoel jij dan? Arno doet het tog gewoon?

mijn tante doet toevallig die cursus, en heeft afgelopen week ook moeten oefenen op een carrousselgroep (in houten).[/quote]
jaa dat waren wij.. wie was je Tante!!?

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:20

Hebben jullie dan nooit dat het minder past bij figuren als het dubbel tourniquet (weet niet hoe je het schrijft) en bijvoorbeeld de acht achterwaarts?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:22

Dubbele tourniquet gaat prima hoor, welk deel zou er niet moeten passen ? die voltes op t midden ? want als je die met 4 doet heb je denk k wel een gesloten volte maar in principe maakt dat niks uit voor t figuur.

Acht achterwaarts doen wij niet (ken k ook niet Tong uitsteken)

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:23

FenDT schreef:
WillemYntJee schreef:

Huilen van het lachen................. Nagelbijten / Gniffelen

goedzoo Fenna!!!!!!!!!!!!!! Koe

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:24

Ja met dat sluiten van die voltes bedoel ik, maar ook als we uit figuren komen en dan weer achter de eerste sectie komen, past het nu veel beter dan toen we met 12 reden.

Ursje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:34

Wij hebben het een keer gevraagd tijdens een vergadering. En volgens de heer van Opstal maakt het niet uit of je met 12 of 16 bent.
Onze figuren komen altijd goed uit. wij schrijven ze namelijk allemaal zelf.
Ach al worden we geen Ned kampioen. We zijn nog steeds het beste 12-tal van Nederland. Is ook best leuk.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:18

De onderlinge wedstrijden zijn bij ons bekend! Wie moet er ook op 6 april in Assendelft rijden?

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:24

Hier op Austerlitz is er weer onderlinge ponycarrousel op 9 maart. Haha!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:07

Leandra schreef:
De onderlinge wedstrijden zijn bij ons bekend! Wie moet er ook op 6 april in Assendelft rijden?

wij ook!!!!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:53

Wij gaan dit jaar maar meedoen aan 1 onderlinge. 20 april hebben we een clinic op de manege. Dit om te kijken wat er verbeterd kan worden in de proef. En dan natuurlijk het NK in juni!

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:50

ik rij ook carrousel Clown

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:13

Nathaliia schreef:
ik rij ook carrousel Clown

Zoooo Nahal, dat is nieuws! Ik heb je nog nooit gezien! Huilen van het lachen