Stal midden Delfland roddels .. 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelon31

Re: Stal midden Delfland roddels .. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:04

we zullen allemaal duimen voor je moeder hoor xeen.!

En nee vanavond niet naar buiten...heli krijgt massage hihi

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:35

Duimt ook hard voor je moeder Xeen Ach gut

Ik zit onder de niet loslatende witte verfplekken Haha!

Vanmorgen/middag? lekker Par gereden, was weer lekker voorwaarts die doos, heb nog gezegd dat het daar veelste warm voor was maar was ze het niet mee eens, maar joh, aan het eind was ze lekker op dreef.
Kimberly heeft daarna op Beer gereden en daar heb ik foto's van gemaakt die ik zo ga uploaden en plaatsen, zitten een paar hele geinige bij.

En gedaan!!!
viewtopic.php?f=10&t=653377

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:16

Hey

Vandaag ga ik met Irene en Evita een ritje in de wagen maken. Leuk hoor na zoveel jaar. Rijen rijen rijen in het wagentje, als je dan niet rijen kan dan draag Verward ik je.......Vandaag ga ik samen met Kayleigh ook proberen of we Spetter weer ingespannen krijgen.....hoop dat het lukt en zoniet tja ......dan maar een oplossing zoeken. Alleen doen we het dit keer maar in de bak en het zal alleen inspannen worden en verder niet. Heb geen idee hoe hij gaat reageren na de vorige keer. We hopen er maar het beste van.......Het inrijden met Zara gaat gewoon super, hij is zo verschrikkelijk braaf. Loopt alleen niet harder dan strikt noodzakelijk is maar ja.....dat is Spetter hè zullen we maar denken. Het oefenen met longeren ging vandaag ook beter dan de vorige keer zoals ik het nu geleerd heb op de N.H. manier.
We zullen doorgaan totdat we het allemaal onder de knie hebben en ik zeker. Spettertje verdiend het. De schat.
Nou de meeste zal ik wel zien vandaag op stal.....dus tot straks allemaal.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:28

Kaar succes met Spetter, hoop dat alles goed gaat met het inspannen!! En natuurljk ook veel plezier met het ritje met Ireen en Evita!!

Zijn er nog mensen die maandag willen lessen?? Ik heb waarsch nog wel plekkie(s) vrij

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:02

Hai,

he eef als het nou helemaal niet lukt ga ik hiervoor hihi.
kijk maar op de site over trailertraining.

gr shir

http://www.balingehof.nl/

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:02

Zou ik zeker doen....

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:04

Jetta schreef:
Zou ik zeker doen....

dat is een snelle reactie of was die voor iemand anders?

hai jet hoe is het niet aan het werk of effe uurtje vrij?

gr

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:27

nou, op woensdag ben ik even thuis, daar is ook genoeg te doen...
De reactie was idd voor jou. Ik denk dat het laadprobleem opgelost kan worden door met kundige mensen aan de slag te gaan, want weet je.....het ligt meestal niet eens aan het paard, maar aan de aanpak, de mens, dus.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:41

Regina wilde ook nooit....die is 1x aantal jaren geleden achterover geklapt uit de trailer...die was zich zo kapot geschrokken (ik ook natuurlijk stond gigantisch te huilen hihi) en die is er sind die tijd super goed in gelopen die had echt zoiets van laat iknou maar eens een keer normaal doen haha! Gevolg wel een aantal scheven rugen vervels maar...ze ging er wel weer normaal in....achhhh wel sneu!

Wij hebben ook een vrouw gehad op de manege die help bij probleem gevallen kan wel eens navragen hoe zij heet.....?!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:45

vera23 schreef:
Regina wilde ook nooit....die is 1x aantal jaren geleden achterover geklapt uit de trailer...die was zich zo kapot geschrokken (ik ook natuurlijk stond gigantisch te huilen hihi) en die is er sind die tijd super goed in gelopen die had echt zoiets van laat iknou maar eens een keer normaal doen haha! Gevolg wel een aantal scheven rugen vervels maar...ze ging er wel weer normaal in....achhhh wel sneu!

Wij hebben ook een vrouw gehad op de manege die help bij probleem gevallen kan wel eens navragen hoe zij heet.....?!

hai ja als je wilt graag.

vernania is een beetje een apart geval, de ene keer loopt ze zo door en de andere keer heeft ze zoiets van ja doei maar ik ga niet of toch wel of toch niet.
de laatste keer was het misschien (wel zeker) mijn fout ze stond al effe op de poetsplaats en daarna wilde ze niet meer groot gelijk na al dat wachten.
de vorige keer liep ze erin na een minuut of 15 en terug in 1 keer.
dus nu maar afwachten hoe ze het doet.
heb al doorgegeven dat ik kom maar als ze niet de trailer ingaat dus niet kom hihi.

gr

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:47

Jetta schreef:
nou, op woensdag ben ik even thuis, daar is ook genoeg te doen...
De reactie was idd voor jou. Ik denk dat het laadprobleem opgelost kan worden door met kundige mensen aan de slag te gaan, want weet je.....het ligt meestal niet eens aan het paard, maar aan de aanpak, de mens, dus.

ja dat denk ik ook wel.
je moet eigenlijk weten hoe je moet reageren op een reactie van het paard.
wij doen eigenlijk maar wat.
dus een laadcurses zou niet eens zo gek zijn.
meerdere mensen interesse misschien komt ze dan wel hierheen of misschien iemand uit de buurt?

gr

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:49

ja het is balen altijd als ze dat doen....het kan angst zijn maar ook gezeur....Ukaat wil ook de ene keer wel en de andere keer niet maar dat verschilt per trailer....1 met een lichte binnenkant loopt ze sneller in als 1 met een donkere binnenkant...snap ik opzich wel.

Ik doe er altijd een longeer lijntje achter voor de zekerheid en meestal loopt ze er dan wel zo in...even een kontje geven haha!

als ik het niet vergeet dan zal ik het even na vragen vanavond....!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:52

vera23 schreef:
ja het is balen altijd als ze dat doen....het kan angst zijn maar ook gezeur....Ukaat wil ook de ene keer wel en de andere keer niet maar dat verschilt per trailer....1 met een lichte binnenkant loopt ze sneller in als 1 met een donkere binnenkant...snap ik opzich wel.

Ik doe er altijd een longeer lijntje achter voor de zekerheid en meestal loopt ze er dan wel zo in...even een kontje geven haha!

als ik het niet vergeet dan zal ik het even na vragen vanavond....!

ja lastig is dat he vooral als je wegmoet jij met het starten.
longeerlijn hebben we ook gedaan maar daar geeft ze geen moer om die duwt ze gewoon kapot, ze gaat erop zitten nee ze heeft er gewoon schijt aan zeg maar.
zelfs een zweep helpt niet (ze ging telkens stijgeren naar de mensen toe en dan kreeg ze ook een tik nou hielp dus niet)
volgens mij staat ze gewoon iet wat boven de mens als ik het zo bekijkt.
al heeft ze geen schijt aan mike maar die geeft haar met rijden ook meer op haar donder en die staat boven haar en daar liep ze dus wel mee de trailer in.

echt raar die beesten eigenlijk.

gr

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:57

Ja dan is het echt zeuren volgens mij....zweep ben ik nooit zo voorstander van daar maak je ze meestal alleenmaar bozer mee en dan doen ze het helemaal niet meer.....moet je morgen weg of vanavond...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:03

vera23 schreef:
Ja dan is het echt zeuren volgens mij....zweep ben ik nooit zo voorstander van daar maak je ze meestal alleenmaar bozer mee en dan doen ze het helemaal niet meer.....moet je morgen weg of vanavond...

morgenavond heb les om half 8 tot half 9 (als ik het zolang volhou hihi)

en ik hou ook niet van zweep maar ze was naar mijn mening gewoon de boel aan het belazeren en naar mensen stijgeren dat straf ik dus wel af, heeft ze in het verleden ook gedaan toen kon er niemand mee lopen (tenzei je een paard op 2 benen achter cq boven je wilde)

maar als je iemand weet die weet wat ze doet graag.
anders trek ik mike van zijn gat en komt die maar effe laden Haha!

gr

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:12

Een paard belazert de boel niet, want zo denkt een paard niet. Het gaat om het feit of je het paard genoeg vertrouwen kan geven en de leidersrol op je kan nemen. Warenko doet ook wel maf met laden, maar dan gaat ie er met mijn oerkreet toch in. En je geduld nooit verliezen is ook moeilijk, maar paarden doen niet aan klokkijken!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:14

Jetta schreef:
Een paard belazert de boel niet, want zo denkt een paard niet. Het gaat om het feit of je het paard genoeg vertrouwen kan geven en de leidersrol op je kan nemen. Warenko doet ook wel maf met laden, maar dan gaat ie er met mijn oerkreet toch in. En je geduld nooit verliezen is ook moeilijk, maar paarden doen niet aan klokkijken!

ik bedoel eigenlijk meer het schijt aan je hebben. en dat doen ze wel.
geduld is een schone maar moeilijke zaak heb ik wel gezien.
we gaan het donderdag gewoon weer proberen en anders een curses laden want ik ga niet zelf zitten klooien.

en zelfs met een oerkreet hielp het niet ze kijkt om van wat doe jij raar!!

gr

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:16

Dan is het geen echte oerkreet.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:17

Jetta schreef:
Dan is het geen echte oerkreet.

nog harder haha.

doe eens voor jet hoe doe je dat?

gr

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:24

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:28

Binar schreef:
www.twomoons.nl Knipoog
Ik ken haar Haha! Echt een aanrader Ja

thanxs ga gelijk effe kijken.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:36

Nou volgens mij kan een paard echt wel de boel belazeren die beesten zijn slim zat.....en heb een aantal beesten meegemaakt bij anderen die je toch echt flink in de maling zaten te nemen....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:54

En met de clicker, Shir? Haha!
Ik ken wel iemand met een paard dat heel erge trailerangst had, die door middel van clickertraining nu prima de trailer op loopt. Maar dat is wel een manier die wat meer tijd kost waarschijnlijk.

Ik geloof ook niet zo dat een paard echt de boel wil belazeren, om lekker mensje te pesten Knipoog
Het schijnt dat paarden van nature claustrofobisch zijn, wel logisch natuurlijk omdat het vluchtdieren zijn! Daarom is een trailer voor veel paarden echt heel eng.. Gelukkig heb ik met Evita nooit problemen gehad met laden, die begint pas als ze er eenmaal in staat.. staat te dansen in de trailer ofzo Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:56

haha lekker dansen.....nou moet eerlijk zeggen ik zou het ook echt dood eng vinden om in zo n trailer te staan vind het helemaal niks zo n klein ding hihi

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:42

Deze kreeg ik net van een collega, ik vind hem echt geweldig Haha!

Onderwerp: Nieuwe alcoholtest 100% zekerheid

Het blazen in ademtesttoestel en ademanalysetoestel wordt per 1/09/06 afgeschaft en vervangen door een leestest.

Voor de politie een grote vereenvoudiging, maar als "klant" zal je goed uit je doppen moeten kijken.

De test zou volgens de ontwikkelaars onfeilbaar moeten zijn en met 100% zekerheid de chauffeurs die teveel gedronken hebben moeten kunnen identificeren.
Een en ander heeft te maken met het niet kunnen
uitspreken van bepaalde lettercombinaties wanneer men gedronken heeft.
Om u toch toe te laten u ietwat voor te bereiden, voeg ik hier de te lezen tekst bij, zodat u niet meteen voor verrassingen komt te staan.
Je mag pas terug achter het stuur kruipen als je deze tekst vlot kan lezen zonder te barbarabbelen, sorry zonder te brabbelen..
Veel succes… en begin maar alvast te oefenen !!!

In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd.
Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde omtrek, en iedereen was zo gek op de rabarberpudding van Barbara dat iedereen haar Rabarberbarbara noemde.

Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen.

Natuurlijk werd de bar de Rabarberbarbarabar genoemd.
Rabarberbarbara had in haar Rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de meest bekende klanten waren wel 3 barbaren die regelmatig van rabarberbarbara's rabarberpudding genoten in de rabarberbarbarabar.

En omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om rabarberbarbara's rabarberpudding te eten kregen zij op een gegeven moment de bijnaam " Rabarberbarbarabarbarbaren".

De Rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden en deze werden natuurlijk de
rabarberbarbarabarbarbarenbaarden genoemd.

Als de rabarberbarbarabarbarbaren hun
rabarberbarbarabarbarbarenbaarden wilden verzorgen, dan gingen zij altijd naar de barbier:
De rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.

De rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier besloot om samen met de rabarberbarbarabarbarbaren een barbecue te organiseren:
Een rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbecue.

Als je dit kunt uitspreken zonder fouten laten ze je gaan...!