Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik je.......Vandaag ga ik samen met Kayleigh ook proberen of we Spetter weer ingespannen krijgen.....hoop dat het lukt en zoniet tja ......dan maar een oplossing zoeken. Alleen doen we het dit keer maar in de bak en het zal alleen inspannen worden en verder niet. Heb geen idee hoe hij gaat reageren na de vorige keer. We hopen er maar het beste van.......Het inrijden met Zara gaat gewoon super, hij is zo verschrikkelijk braaf. Loopt alleen niet harder dan strikt noodzakelijk is maar ja.....dat is Spetter hè zullen we maar denken. Het oefenen met longeren ging vandaag ook beter dan de vorige keer zoals ik het nu geleerd heb op de N.H. manier. Jetta schreef:Zou ik zeker doen....
vera23 schreef:Regina wilde ook nooit....die is 1x aantal jaren geleden achterover geklapt uit de trailer...die was zich zo kapot geschrokken (ik ook natuurlijk stond gigantisch te huilen hihi) en die is er sind die tijd super goed in gelopen die had echt zoiets van laat iknou maar eens een keer normaal doen haha! Gevolg wel een aantal scheven rugen vervels maar...ze ging er wel weer normaal in....achhhh wel sneu!
Wij hebben ook een vrouw gehad op de manege die help bij probleem gevallen kan wel eens navragen hoe zij heet.....?!
Jetta schreef:nou, op woensdag ben ik even thuis, daar is ook genoeg te doen...
De reactie was idd voor jou. Ik denk dat het laadprobleem opgelost kan worden door met kundige mensen aan de slag te gaan, want weet je.....het ligt meestal niet eens aan het paard, maar aan de aanpak, de mens, dus.
vera23 schreef:ja het is balen altijd als ze dat doen....het kan angst zijn maar ook gezeur....Ukaat wil ook de ene keer wel en de andere keer niet maar dat verschilt per trailer....1 met een lichte binnenkant loopt ze sneller in als 1 met een donkere binnenkant...snap ik opzich wel.
Ik doe er altijd een longeer lijntje achter voor de zekerheid en meestal loopt ze er dan wel zo in...even een kontje geven haha!
als ik het niet vergeet dan zal ik het even na vragen vanavond....!
vera23 schreef:Ja dan is het echt zeuren volgens mij....zweep ben ik nooit zo voorstander van daar maak je ze meestal alleenmaar bozer mee en dan doen ze het helemaal niet meer.....moet je morgen weg of vanavond...
Jetta schreef:Een paard belazert de boel niet, want zo denkt een paard niet. Het gaat om het feit of je het paard genoeg vertrouwen kan geven en de leidersrol op je kan nemen. Warenko doet ook wel maf met laden, maar dan gaat ie er met mijn oerkreet toch in. En je geduld nooit verliezen is ook moeilijk, maar paarden doen niet aan klokkijken!
Jetta schreef:Dan is het geen echte oerkreet.
Echt een aanrader
Binar schreef: