Grunneger peerdewichter kletspraat topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: Grunneger peerdewichter kletspraat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:50

Misty en Alvaro&Storm staan niet bij elkaar? Lijkt me wel veel werk als je alles zelf moet doen. Als je dan een weekje weg bent, moet je altijd iemand regelen!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:52

Sodeletuut schreef:
Jorinda, klinkt wel als een super plekje!

Emma, waarom wilde je inderdaad scheren? :) Jij woont trouwens heel dicht bij mij. :D Waar in Eelde woon je ongeveer?

Ik woon dicht bij de vijver waar altijd de corso-markt is. Jiske staat 24/7 met een pony op een biologische vleesboerderij, die hebben zaterdag open dag van 10 uur. Er is daar een bak en mijn spullen staan goed. In de winter krijgen ze hooi bij gevoerd.

Ik wou hem scheren omdat hij lastig zijn hitte kwijt kan in de zomer en bij blijft maar uitharen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:54

Nee ze staan helaas niet bij elkaar, maar goed dat is niet anders. En tsja, het is zo nou eenmaal een stuk goedkoper dan in pension. En ik wil ook persé dat mijn paarden in de zomer en in de winter dag en nacht buiten staan, en dat vind je op bijna geen enkele pensionstalling.

Emma, ah ik weet wel waar dat is. Mijn opa woonde aan de Kamperfoelieweg. :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:00

Wat betaal je daar nou voor als ik vragen mag? Voor 3 paarden?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:01

maar carm, hoezo staan alvaro en storm niet bij misty dan :) ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:02

Normaal betaal ik voor Misty 60 euro inclusief hooi en stroom.
Voor Alvaro en Storm betalen we weihuur: 40 euro, baal hooi 30 euro.
Dus normaal voor 3 paarden: 130 euro. Maar we betalen voor Misty nu al een paar maanden niet meer, wegens omstandigheden thuis mochten we voorlopig gratis daar staan, super lief. Dus we zijn nu voor de paarden zo'n 70 euro in de maand kwijt aan 'vaste lasten'. Maar ik ben stilletjes op zoek naar een ander plekje voor Alvaro en Storm, in een grotere kudde, en dat zal wel duurder worden. Maar goed, het zal nooit in de buurt komen van de 250 euro die je op een pensionstalling betaalt, voor een paard wat het grootste gedeelte van de dag binnen staat....... :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:04

MightyJoe schreef:
maar carm, hoezo staan alvaro en storm niet bij misty dan :) ?

Nou, in het begin toen we alvaro net kregen, hebben we hem bij Misty en Spetter (weidegenootje) gezet, en toen werd alvaro kort en klein geschopt, dus toen hebben we een ander plekje voor hem gezocht. Toen we storm kregen hebben we hem bij Alvaro gezet. Maar ik kan Misty nu niet bij Spetter weghalen, want die twee zijn onafscheidelijk, maar de wei waar Misty en Spetter staan is te klein voor 4 paarden (zomerwei dan, winter zou nog kunnen). Vandaar. :D

MightyJoe

Wat goedkoop carm! ik ben 150 per maand kwijt. Daar eb jij 3 paarden voor staan!

Sodeletuut

150 valt ook nog mee, als je het vergelijk met alle andere stallingen waar een bak bij zit enzo. :)
Maar goed, ik ben ook heel bij met wat wij betalen, maar het kost ook veel tijd. :j

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

Ik ben 245 (zo uit mijn hoofd) kwijt voor 1 paard :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

Jannickee schreef:
Ik ben 245 (zo uit mijn hoofd) kwijt voor 1 paard :=

Maar jij hebt ook wel een super luxe plek. :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:08

Ja 150 is een nette prijs vind ik.. Hoefsmid en alles word geregeld en wormkuren en inentingen.

Dat vind ik dan wel weer heel veel jannicke.. maar dan heb je wel alles.. maar zal er niet voor kiezen :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:09

Dat is wel heel fijn Lizet. :j

Pfoei moet je eens in het westen kijken, dan betaal je ruim 300 euro voor wat jannicke heeft, soms wel 400 euro. 8)7

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:11

ja idd! belachelijke prijzen := Maar meestal daar ook al 300 zonder weidegang etc

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:12

Bij mijn vorige stal betaalde ik 235, en daar moest ik alles zelf doen. Dat vond ik dan wel weer erg duur

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:12

Dat is wel erg duur idd.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:17

wij betalen 50 en in de winter 75 omdat er dan hooi bij komt

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:18

Emma ik heb je ff als vriendje toegevoegd, voordat je denkt wtf is dat :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:21

emma525 schreef:

Is daar niet nog een plekje vrij voor 2 pony's? :oo

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:52

Ik betaal nu 180 en moet heel veel zelf doen, op die andere plek betaal ik 160 en wordt alles voor me gedaan :P Maargoed, is ook wel wat minder luxe, en die 20 euro gaat wel in mijn benzine voor de scooter zitten :P

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 00:27

Ik ben nu al 2 uur bezig om een poging te doen om te slapen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:58

Uiteindelijk nog wel een beetje kunnen slapen? :(:)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:12

Sodeletuut schreef:
emma525 schreef:

Is daar niet nog een plekje vrij voor 2 pony's? :oo

hahaha, daar ga ik niet over }> maar ik ken hun ook van vroeger ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:22

:wave:

Nou ik ben chagi := Met m'n mobiel kan ik sinds een update niet meer inloggen op bokt, en m'n internet was hier thuis weer weg... Dus kon niet op bokt komen :P Alleen nog op twitter, facebook en hyves via m'n mobiel :P

Maar das idd niet veel wat jullie betalen! Ik betaal 190 per maand, veel zelf doen (doe ik met alle liefde), maar krijg er enorm veel voor terug, dus dat is ook wat waard :D

Had gisteravond mijn B debuut met m'n pony... Het is toch best frustrerend, met een pony tussen de paarden := Want hij liep echt heel fijn, dat vond geloof ik iedereen die het gezien had :) Hij liep bij stal zo met touw over z'n hals zelf de trailer in :D (Meneer bleef normaal op 5 meter staan kijken met een hoofd "daar ga ik niet in") Dus ik vol trots! Omdat Liek om 18:08 moest, heeft Boykin daar ongeveer een uur alleen op de trailer gestaan, met een hooinet, en hij stond rustig en heeft zich prima vermaakt :) Was ook wel erg fijn :)
Hij was daar heel braaf met opzadelen, en met inrijden liep ie ook heel fijn, af en toe een mislukte hinnik := Maar hij gedroeg zich goed en was fijn te rijden.
De 1e ring was een beetje eng, want daar liep echt een stroom water door heen, lees een soort rivier in de hoek :+ Nou daar mochten we gelukkig om heen rijden... 1e proef ging netjes maar Liek vond het iets te braaf, maar goed ik was allang tevreden :P
Gelijk 2e proef in, ging ook goed, met iets meer pit gereden (aan het eind kon ik wel aan de zuurstof... O:)) Maar ik was tevreden en de rest vond het geloof ik ook wel goed gaan...
Punten vielen wel een beetje tegen voor mij :o Had op de 1e proef 179 en commentaar waar we allemaal geen zak van snapten.. Dat ie in de rechter bochten en wendingen te recht was? Terwijl ie echt keurig liep rechtsom := Liek was het dus ook absoluut niet eens met het commentaar... En de 1e keer middendraf ging niet zo goed, dat dat dan een 5 is, vind ik prima.. Alleen de 2e keer ging echt fijn, staat ook op foto.. en dat is dan ook een 5? En staat bij, zie 2 (meer verruimen)... Dan vraag ik me gelijk af of ze dan opgelet hebben :=
En de 2e proef... had ik 180 punten.. Alleen vraag ik me daar af of ze überhaupt iets bekeken hebben, want er staat 2 keer een 5 op, de rest allemaal 6jes zonder commentaar, dus daar heb je dan ook niks aan := En een 8 op verzorging maar dat had iedereen :=
Ach ik heb iig een wp en Liek zei dat ik trots kon zijn, want je bent gewoon in het nadeel met een pony tussen de paarden, en het was mijn allereerste officiële wedstrijd ooit :P

Ik was iig tevreden hoe die liep :D En hoe het ging! Ook met m'n zenuwen ging het best goed, heb iig fijn kunnen rijden :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:30

Super kaat! :D

Vanavond lekker mamma mia kijken haha!