Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:02

Grappig! Hoor vaak verhalen over Piet, maar ken het paard niet.. en zo uit de verhalen maak je er zelf altijd een beeld bij en dacht altijd dat t grote vos was beetje tuiger/gelder type paard. Haha. Blijkt hij een fries te zijn XD

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:15

Hi, even snel een vraagje.
Mijn ouders komen vanavond naar mn les kijken. Maar kunnen zij nu gewoon op de parkeerplaats komen? Gaat de slagboom gewoon open of moeten ze op een knop drukken om door te geven dat ze voor de manege komen? Ik kom zelf altijd op de fiets.

musiqolog

Re: Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:51

Hoi Yinka, waarschijnlijk zijn je ouders en jij er inmiddels al achter :), maar voor de andere Boppers die meelezen en zich dat nog afvragen: Je moet een knopje indrukken, dan neemt er iemand van het hotel op. Als je zegt dat je voor de manege komt, mag je normaliter verder.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:23

Zo, even weer wat leven in dit topic blazen. Ik moet wat kwijt. Lugano is zo'n *censuur* op stal! Vroeger was hij nog redelijk te behappen met een hoofdstal of halster in, maar nu tegenwoordig haalt hij met zijn achterbeen uit zo gauw je een borstel op zijn lijf zet. Vindt hij blijkbaar niet prettig.

Maar ik heb wel heerlijk met hem gereden! De laatste tijd is hij een stuk voorwaartser. Of ik ben beter geworden, dat kan ook. Maar hij gaat niet meer per ongeluk-expres langzamer lopen, je krijgt elke overgang binnen een paar seconden gedaan en je krijgt hem (soms) zelfs van de hoefslag af als een paard voor hem doorloopt! En: je hoeft niet elk half rondje de galop te onderhouden. Dat waren toch niet altijd zijn sterkste punten. :)

Vrijdag weer een privélesje op Piet. Niet dat ik er geld voor heb, maar ik wil het wel heel graag.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:54

Wow, wat vervelend dat Lugano zo zuur is op stal! idd, hij was nooit al zo'n zonnetje op stal... maar trappen vind ik niet kunnen.
Zou het helpen als je hem uit de stal haalt en dan op de wasplaats zet? Pleasure is ook een draak op stal en die gedraagt zich normaal zodra ze op de wasplaats staat... maar zij is al moeilijk te vangen op stal (vind ik tenminste hihi! Wij kunnen gewoon niet zo goed overweg samen :P).

Ik denk dat jij gewoon al veel beter bent geworden in rijden, Musiqolog! Gaaf om te merken dat de paarden toch heel anders reageren op je als je meer ervaring hebt. :D
Doe Piet de groetjes als je weer privé les hebt! :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:38

Ja, van Pleasure is dat inderdaad bekend. Die moet je gewoon buiten de stal poetsen. En dan heb je nog een ervaren iemand nodig om haar überhaupt uit de stal te halen. Jij bent zeker niet de enige! :) Maar bij Lugano ligt dat anders: die heeft gewoon een hekel aan borstelen. Als het zadel eenmaal op zijn rug ligt, gaan de oortjes naar voren en kan hij niet wachten om de bak in te gaan. Voor de rest: ik zou hem gewoon een tikje op zijn schouder moeten geven als hij uithaalt, anders wordt hij alleen maar vervelender. Maar ja, eerlijk gezegd durf ik dat niet. Voor hetzelfde geld trapt hij dan raak!

Wat Piet betreft: ik moet nog veel leren. De dag dat ik hem een rondje kan laten galopperen, gaat hier de vlag uit!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:23

Stiekem lucht het me wel op dat ik niet de enige ben die moeite heeft met Pleasure op stal. Ik kende daar iemand die zei dat ze juist met haar rug naar het paard gekeerd de stal in liep. No way dat ik dat óóit zou doen bij Pleasure! Dan zou ze me al lang hebben gehapt! :O Maar die persoon kon wel goed met haar overweg, dus dan is het mssn anders. Geef mij maar Piet XD

Wat als je eerst Lugano opzadelt en dan pas gaat poetsen? Of zou hij het dan alsnog gaan doen? En dan wordt hij mssn ook vervelend met opzadelen. Nee dat is toch niet zo'n goed idee denk ik. :)

Als je Lugano al steeds beter onder controle hebt tijdens het rijden, dan gaat Piet ook wel lukken hoor! :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:30

Nee, da's niet zo'n goed idee. Als je ergens goed moet poetsen, is het wel onder het zadel en de singel (heb ik geleerd)!

O ja, het gaat nu al beter met Piet. Een paar maanden geleden kreeg ik hem niet eens de goede kant op in een slangenvolte!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:04

DJ_Ro schreef:
En Ymke leeft ook nog :) Ik kan alleen maar zeggen Tof!! Wat ik al zei: Eens een Groenesteyner, altijd een klein beetje Groenesteyner.... Leuk, erg leuk, wakker worden allemaal!

Jaaa Groenesteyn blijft altijd de beste manege! :D :D

De titel van dit topic is volgens mij nog van ons zelfgemaakte liedje op slaapkamp :P

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:28

Lisaa_ schreef:
DJ_Ro schreef:
En Ymke leeft ook nog :) Ik kan alleen maar zeggen Tof!! Wat ik al zei: Eens een Groenesteyner, altijd een klein beetje Groenesteyner.... Leuk, erg leuk, wakker worden allemaal!

Jaaa Groenesteyn blijft altijd de beste manege! :D :D

De titel van dit topic is volgens mij nog van ons zelfgemaakte liedje op slaapkamp :P

LOL, is het lied op een bekende melodie gemaakt? Ben wel benieuwd nu! :)

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:10

Ja is van als ik boven op de dom sta, en dan als ik boven op de hooiberg sta! :) Ik weet m alleen niet meer precies uit mn hoofd, zal er ff over nadenken haha

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:41

Iemkje? Ja, die leeft nog. Maar ze komt niet meer in de groepsles, omdat ze toch mer dan eens kreupel liep de laatste maanden. Misschien dat ze af en toe nog eens een privélesje afwerkt, maar het lijkt me waarschijnlijk dat ze haar binnenkort met pensioen laten gaan. Ze is ook al bijna 25...

Maar ik zal haar behoorlijk missen. Ze is toch het paard waarop ik heb leren rijden.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:15

Wat jammer dat Iemkje zo achteruit gaat. Ze is volgens mij voor vele mensen het begin van hun carrière in de paardensport geweest. :)

Zelf ken ik haar niet zo goed... Maar ze doet me altijd denken aan zo'n matriarch in een olifanten groep, een beetje de oermoeder van de manege hihi!

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:07

Lisaa_ schreef:
Ja is van als ik boven op de dom sta, en dan als ik boven op de hooiberg sta! :) Ik weet m alleen niet meer precies uit mn hoofd, zal er ff over nadenken haha

Haha ik weet hem nog wel hoor!!
Zal ik hem maar even zingen voor de nieuwsgierigen onder ons en voor een beetje nostalgie?

Als ik boven op de hoooooiberg sta, kijk ik even naar benee (naar benee!)
Dan zie ikke mijn manege, dat is toch echt oke (oke!)
Ja dan springt mijn hartsie oooopen, ik ben trots wat daggie wat!
Er is geen mooier pleeekkie als Groenesteyn mijn stal, als Groenesteyn mijn stal.

Groenesteyn mijn stal ja daar kom ik elke dag,
Ja Groenesteyn mijn stal, Ja Groenesteyn mijn stal.
Hooivorken, kruiwagens en mesthopen staan klaar,
Dat is toch nog best een beetje gaar,
maaaaar Groenesteyn het best van allemaal,
jaaaaaa Groenesteyn het best van allemaal!!

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:18

Ik zie nu dat het refrein ook in de beginpost van dit topic staat!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:15

hihihi die is leuk! Ik zie jullie al voor me: luidkeels zingend terwijl jullie op hooibalen zitten tijdens pony kamp. :D

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:58

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:13

haha Lies, ik wilde op 'vind ik leuk' drukken! Faaail....
Maar ja we hebben dit nummer gemaakt op een van de slaapkampen geloof ik, toen we door de bossen van maarsbergen aan het crossen waren :)
Mooie tijden!!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:41

Zo, even het topic omhoog halen :Y)

Niet alles bijgelezen, maar leuk dat er zo nu en dan nog eens wat gezegd wordt :)
En ja Lisa, dat lied is volgens mij gemaakt in Maarsbergen, het 2e en meteen laatste kamp daar.
6 of 7 jaar geleden? Wat vliegt de tijd zeg... De goeie ouwe tijd..

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:19

we kunnen de jaartallen nog terugzien op onze t-shirts :P
Kootwijkerbroek was 2010 dus Maarsbergen 2008 en 2009 inderdaad!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:34

Hé jongens (nou ja, meisjes vooral), we staan deze maand in de Bit! Het testteam heeft Groenesteyn uitgebreid doorgelicht, en de resultaten verdeeld over het papieren blad en de website. Ze zijn erg tevreden over de les, het gebouw en de locatie (al konden ze het natuurlijk weer niet vinden door dat kl*te-hotel...), maar vinden dat de paarden het vooral 's winters beter zouden kunnen hebben (want: nauwelijks weidegang). Erg leuk zijn natuurlijk herkenbare zinnen als:

Citaat:
We lachen om pony's met namen als Knofje, Kwebbel en Amuse die in schoon stro fourageren.

Citaat:
Marc zou het wel graag willen, maar een gewichtslimiet hanteert hij niet. Hij heeft een grote Fries die hij inzet bij zware personen.

Citaat:
Sweet Dreams is een voorwaarts paard. In de draf vliegt ze vooruit.

Verder staan er leuke plaatjes in van de manege, de lessen en Patricia die een kindje door het bos laat rijden. Kopen die dooie boom, en inlijsten! :)

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:31

Ik kan me wel vinden in de scores van het testteam. De nieuwe manege is echt heel netjes en ruim.
En ik heb me altijd vermaakt in de lessen, goede instructie.
Ik vroeg me wel eens af wat ze zouden zeggen over de oude locatie. Al is dat eigenlijk niet eerlijk... het was jaren onzeker of ze mochten blijven, dan snap ik het ook wel dat je geen grof geld gaat uitgeven aan onderhoud.

En de Grote Fries, Piet jeej! :D

Hoe gaat het met je paardrij carrière Musiqolog? :)

Wie is Sweet Dreams? Is ze leuk? Wat voor paard/pony is het?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:56

Ja, die oude manege... daar viel inderdaad wel het een en ander aan op te knappen. Bovendien had de tent geen echte kantine, wat de score onverbiddelijk omlaag zou hebben gehaald. Anderzijds: de oude manege kon je tenminste wél vanaf de weg zien liggen.

Sweet Dreams ziet er vrij standaard uit, een redelijk grote KWPN'er, inderdaad voorwaarts maar voor zover ik kan nagaan niet ongehoorzaam. Ik heb nooit op haar gereden. Al onze nieuwe paarden zijn voorwaarts, Senaat en Papillon dragen ook hun hoef niet om voor een flink potje rennen.

Ach ja, mijn paardrijvaardigheden gaan erop vooruit. :) Ik heb de laatste tijd om financiële redenen geen privélessen meer genomen, maar op Lugano (en een paar keer Piet, want Lugano is een tijdje kreupel geweest) gaat het heel aardig. De toch wel trage beesten komen steeds gemakkelijker in beweging, al kunnen ze wel een slechte dag hebben. Lugano had bijvoorbeeld een paar keer grote moeite om van de hoefslag af te komen als het paard vóór hem bleef doorlopen. Dat wordt toch zweepjeswerk. En de galop gaat soms wat moeilijk. Woensdag had hij weer zo'n Piet-momentje: wel heel hard draven, maar nauwelijks in galop. We hebben nu trouwens in de groepsles iemand die Piet op beide handen langdurig kan doen galopperen, en nog in de volte ook. Ik maak er echt een diepe buiging voor!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:26

Zo, dit topic loopt nog steeds als een trein. :) Even nieuw leven inblazen.

Mensen, wat hebben we het park goed gebruikt de laatste weken! Woensdag gingen we al voor de vierde keer op rij naar buiten, nu zelfs voor twee rondjes! De meeste paarden vinden het heerlijk; ze waren bij het tweede rondje nauwelijks te houden! Geeft niet, een beetje rijwind is wel fijn bij zulke onmenselijke temperaturen...

Ik heb hier vaak genoeg geklaagd over Lugano, nu mag ik ook wel eens iets positiefs over hem zeggen. Hij is de laatste tijd voorwaartser en gehoorzamer dan ooit. Ik krijg hem veel gemakkelijker de bocht om en de galop is geen probleem meer. Sterker nog: ik krijg hem nu bijna niet meer in middendraf, omdat hij bij een voorwaartse hulp meteen aanspringt! En nog veel belangrijker: hij kan ook heel lief zijn. Woensdag moesten de paarden worden afgespoten; omdat we maar één paard tegelijk kunnen doen, moest ik eerst een paar rondjes met hem door de bak lopen. Toen werd hij toch knuffelig! Alsof het Piet was. Kon hij zich op stal maar zo gedragen....

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:49