Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:19

Emmaa_ schreef:
skyline schreef:
Ach ja als ik ooit toch nog een kind krijg dan wil ik iedergeval dat het gezond is en geen beperkingen heeft.
Anders laat ik het weghalen :=

Meen je dit nou echt serieus? Sorry maar dit vind ik een ONWIJS domme opmerking.

Ja ik meen het wel sireus , Als jij een kind op de wereld zet wil je toch dat het gezond is .
Als je kind bijvoorbeeld het down syndroom heeft ofzo heb je altijd wel mensen die ze daar mee pesten oid
ook heeft ie altijd speciale zorg nodig en dat kan ik zoon soort kind niet bieden denk ik .

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:21

skyline schreef:
Ach ja als ik ooit toch nog een kind krijg dan wil ik iedergeval dat het gezond is en geen beperkingen heeft.
Anders laat ik het weghalen :=

tja nou mijn zoon heeft een beperking .Williams syndroom en waarschijnlijk autimise..Weghalen omdat het een beperking heeft?
Nou dan zouden er amper kinderen rondlopen.

Kevin is juist zo een topper en heeft zo een mooi karakter door wat hij heeft.
En ja hij wordt gepest maar wij doen alles voor hem.En genoeg mensen die van hem houden.
Laatst bijgewerkt door Dj69 op 10-04-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:22

skyline schreef:
Emmaa_ schreef:
Meen je dit nou echt serieus? Sorry maar dit vind ik een ONWIJS domme opmerking.

Ja ik meen het wel sireus , Als jij een kind op de wereld zet wil je toch dat het gezond is .
Als je kind bijvoorbeeld het down syndroom heeft ofzo heb je altijd wel mensen die ze daar mee pesten oid
ook heeft ie altijd speciale zorg nodig en dat kan ik zoon soort kind niet bieden denk ik .

Dus stel jij wordt zwanger en je hebt dus een levend wezen in je, je komt erachter dat het kind een handicap heeft en je zou het dan laten weghalen?!! Dit vind ik een domme opmerking ja, want denk je niet dat je onvoorwaardelijk van je kind zou moeten houden, en niet zodra de uitkomst je niet bevalt het zou moeten laten weghalen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:23

Pebbs schreef:
itunes kan toch ook ofzo?

Bij itunes moet je betalen. :P

Ik heb ook gewoon Frostwire, bevalt me prima. :P

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:26

Emmaa_ schreef:
skyline schreef:

Dus stel jij wordt zwanger en je hebt dus een levend wezen in je, je komt erachter dat het kind een handicap heeft en je zou het dan laten weghalen?!! Dit vind ik een domme opmerking ja, want denk je niet dat je onvoorwaardelijk van je kind zou moeten houden, en niet zodra de uitkomst je niet bevalt het zou moeten laten weghalen?

Tuurlijk moet je onvoorwaardlijk voor je kind houden maar het brengt wel een hoop moeilijk heden met zich mee ,
En ik zou dat dan gewoon niet kunnen bieden denk ik :o .
Daarom zou ik er voor kiezen om het weg te laten halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:27

skyline schreef:
Emmaa_ schreef:

Tuurlijk moet je onvoorwaardlijk voor je kind houden maar het brengt wel een hoop moeilijk heden met zich mee ,

Ik ga niet eens in discussie, het verbaasd me alleen maar heeeeeel erg.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:28

esiebessie schreef:
Pebbs schreef:
itunes kan toch ook ofzo?

Bij itunes moet je betalen. :P

Ik heb ook gewoon Frostwire, bevalt me prima. :P

Ik vind frostwire echt vervelend , Als ik een liedje zoek krijg ik bijna altijd van die reclame troep .
Van free apple ipod en dat soort troep .
en dat had ik bij limeware niet

Nadine_S

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:30

Ik weet niet wat ik zou doen.. Ik weet namelijk niet of ik goed voor een kind met een beperking kan zorgen. Het is namelijk onwijs zwaar. Dat is opvoeding natuurlijk sowieso. Maar een kindje met bijv. down syndroom heeft zoveel zorg nodig en ik weet niet of ik het kindje dat kan bieden..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:32

Maar anderzijds denk ik dat je alleen maar kunt oordelen als je in de situatie zit..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

Daarom vind ik het zo knap van Danielle! Zij voeden Kevin super goed op en doen hun uiterste best! En als ik Kevin op de manege zie rondlopen dan vind ik het echt een leuk ventje en is ie eigenlijk best normaal!
Dussee Daan! Petje af! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:52

daarnaast denk ik dat je nu wel een bepaalde mening kunt hebben, maar ik denk als je in de situatie zelf zit, er toch anders over denkt ..

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:14

Hoi

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:14

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat ik geen kinderen wil :D

Ik ook niet :))
Reizen is m'n passie en kost me klauwen vol geld.
Ik koop liever dure schoenen voor mezelf dan dat ik het aan een kind moet uitgeven dat elke maand wat nieuws nodig heb. Daarnaast vind ik ze ook helemaal niet leuk.
Sjoerd vindt ze geweldig ds misschien wordt ik ooit nog omgehaald maar zoals het er nu naar uitziet blijf ik heel egocentrisch :)

Pebbs schreef:
tja je kan het zo duur maken als je zelf wilt vind ik. Je kan je kind in g-star kleding laten lopen maar ook gewoon iets van c&a wat net zo leuk is :P

Hier ben ik het echt niet mee eens. Over het algemeen draag ik aardig dure kleding en schoenen en het gaat zoveel langer mee. Ik draag amper h&m omdat het klote kwaliteit is. Neen doe mij maar kwalitatief goede kleding voor een hogere prijs :n
skyline schreef:

Dat vind ik heel egoïstisch van je. Je kiest voor een kind om daar heel je hart aan een geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:22

Elja, AMEN!
Ga je morgen naar het vlekkenpaard? :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:40

Ik denk dat het in alle opzichten wel egocentrisch is. Je kan het weghalen om jezelf
de extra moeite te besparen en de kans op afstoting van moeder (+samenleving) te verkleinen.
Of je wilt persee het kind (ieder kind een kans, etc. ) met het risico op afstoting van de samenleving.
Aan beide kanten zit een nare smaak, en ik vind niet dat je iemand voor dom uit kan maken (miss kwam het
wat grof over, maar denk niet dat ze het zo bedoeld neem ik aan). Iedere moeder heb de keuze het wel
of niet weg te halen (wanneer er bekend is dat er wat mis is) en je moet zelf sterk genoeg zijn om het
wel te houden. Zoals Danïëlle al zegt het is een behoorlijke taak om er voor zorgen dat hij krijgt wat
hij verdiend, en uit mijn omgeving weet ik ook dat het ook een grote impact heeft op het leven van de
familie, zowel fysiek als geestelijk. Persoonlijk zou ik het ook weghalen wanneer blijkt dat er wat mis is.
(Bijna) vanzelfsprekend hou je zielsveel van je kind, maar je bespaart hij of zij vaak wel veel ongemak.
Zeker als de handicap dermate beperkend is dat diegene niet voor zichzelf op kan komen. De verhalen
van misbruik van gehandicapten geven hier het bewijs.

Ik vind het dan ook goed om erover na te denken wat je in zo'n situatie zou doen. Hier is geen fout
of goed, of dom, het blijft in alle gevallen een persoonlijke keuze.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:41

Kirsten: _/-\o_

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:47

Broccoli schreef:
Kirsten: _/-\o_

*D

Ik moest eigenlijk mijn kamer opruimen, daar gaat ik nu effe in de
tussentijd mee door haha

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:53

Pebbs schreef:
Daarom vind ik het zo knap van Danielle! Zij voeden Kevin super goed op en doen hun uiterste best! En als ik Kevin op de manege zie rondlopen dan vind ik het echt een leuk ventje en is ie eigenlijk best normaal!

dank je wel :-). Kijk het is pittig maar als ik dit wist dan zou ik alles weer net zo doen. .En het een is het ander niet.Maar Kevin zal altijd begeleiding nodig hebben.
Maar ik krijg ook( wij) ontzettend veel terug van hem.En omdat je het vaak niet meteen bij hem ziet kijken sommige mensen dom.Nou laat ze maar kijken.Ik leg het alleen uit aan mensen die ik ken of als ik er zin in heb..Kevin is Kevin. Punt uit!!!! Sommige vinden dat al te pittig.Kan hem niet missen en ik denk maar door zijn syndroom is hij zo een topper!!!
Laatst bijgewerkt door Dj69 op 10-04-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:55

Dj69 schreef:
Pebbs schreef:

dank je wel :-). Kijk het is pittig maar als ik dit wist dan zou ik alles weer net zo doen. .En het een is het ander niet.Maar Kevin zal altijd begeleiding nodig hebben.
Maar ik krijg ook( wij) ontzettend veel terug van hem.

Dat neem ik zo van je aan Daan! En ik vind je een hele goede moeder!!
Kunnen andere mama's wel een voorbeeld aan nemen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:15

goeie avond :D Wat heb ik lekker gegeten, we zijn uit eten geweest :D

eerst ff de boot gepoets (haddock) en daarna bij het restaurantje (bij haddock) gegeten, was echt super lekker, echt een aanrader om daar te eten :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:36

Heb ik jullie stil gekregen :')

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:29

Haai allemaal ! :D
Leuk weekend gehad?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:32

Jep :D jij??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:25

Ik zou het niet weg laten halen als het gehandicapt is.
Laten we dan straks ook kinderen weghalen met ADHD? Omdat die te druk zijn?
Kinderen met een handicap zijn pittige kinderen, maar je weet het tenminste tijdens de zwangerschap,
en kan er meer op inspelen.

Je kan ook een supergezond kind ter wereld brengen die later een moordenaar word.
Of die extreem last heeft van pubertijd, lijkt me ook pittig.
Allemaal maar laten weghalen?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:03

Dat laaste weet je allemaal niet vtv dus vind ik niet te vergelijken..