Melanieetjuh schreef:De paarden zijn er wel op achteruit gegaan hoor Anke.
Zeker als je zo'n lange tijd niet meer bent geweest.
Kartouch; Is echt een oud dametje geworden. Alhoewel ze met sommige echt nog wel lekker kan lopen. (Lieveling van Emma)
Inca; Echt onwijs braaf geworden. Kan gewoon normaal opstappen nu, zonder dat ze gaat draaien. (Doet ze overigens soms nog wel.)
Berlingo: Niet vooruit te branden. Al moet ik zeggen, dat ze de laatste tijd wel weer lekker loopt. Ze gaat steeds meer weer haar best doen. Voorheen stopte ze altijd bij de beginnersEn was ze ook echt niet meer weg te krijgen..
Dunja; Nog altijd het zelfde!
Bailey; Amper vooruit te krijgen.
Parade: Bij Parade vind ik dat je echt heel erg merkt dat ze er geen zin meer in heeft. Met springen moet je haar zowat over de hindernis heen meppen.
Hitstar; Word eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor bij de beginners, springt niet meer, hartstikke braaf.
Jozele: Lekker dwars bij sommige ruiters.
Aglona: Nog steeds fijn te rijden. Word wel steeds ondeugender (lees: Bokjes geven bij de beginners.)
Astor: Super paard. Kan ook lekker dwars zijn bij sommige!
Grava: Nog steeds hartstikke braaf. Wel erg stijf.
Djinn: Kan ook al zo lekker eigenwijs zijn bij de beginners! Lekker stoppen, en niet de goede kant op willen!
Twingo: Nieuw paard. Vergeleken met hoe hij was in het begin, vind ik hem ook wel achteruit gegaan zijn!
Roxanne: Nu ook al in alle lessen inzetbaar, ook flink achteruit gegaan.
Onyx: Niet mijn type paard.Net een ezel.
![]()
Nicky; Ook flink achteruit gegaan!
Even een klein overzichtje
Dat klinkt niet echt positief, maar wel te verwachten. Aan de andere kant kan ik hetzelfde lijstje maken met de paarden die er toen stonden. Er zijn altijd een paar nieuwe (aglone, hummie, inca) die super zijn en de rest is ingekakt en/of verbitterd (en terecht!!) Dit zal je altijd houden.
Ik merk het nu bij ons ook al. Wij hebben nu allemaal hogere paarden, L1, L2, Z enz. Die kan je wel 2/3 uur per dag laten lopen, maar ze worden niet meer geprikkeld zoals ze hiervoor wel werden. Dat merk je. ze moeten gewoon hun ei kwijt, en 4000 dezelfde rondjes per dag met 3 verschillende mensen die elk anders rijden of alleen maar zitten, zorgt er niet voor dat zo'n beest gemotiveerd blijft en wil blijven werken.

En was ze ook echt niet meer weg te krijgen.. 
Net een ezel.

Ik heb serieus overwogen haar oezi te gaan noemen. Ik vind het zo iets ergs.