Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 10:54

Ik ga vanavond voor het eerst met Puk op basiscursus, zou ze nog naar me gaan luisteren :'). Om te beginnen vind ze het geluid van de clicker al eng :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:13

Neeee toch. Een clicker? Pfff, werd daar zelf ook gek van :'). Maar verder wel leuk!

Wij gaan zaterdag kijken bij hondje. Ben benieuwd! Vooral ook hoe Bobbie reageert, haha.

Die landen lijken me idd gaaf!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:39

Hier gaan we naartoe, net bevestigd :D :D https://www.posthotel.at/

Hoe ging de cursus Es?
Leuk Sas dat jullie gaan kijken! Bobbi is toch wel vrij eenkennig (meen ik me te herinneren?)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 07:24

Gaaf hoor Antoinet ik las het op facebook! Dat zou ik ook nog wel is willen!

En spannend zeg Sas! Hopelijk klikt het tussen Bobby en het potentiele nieuwe hondje! Wat is het er voor eentje?

Training met Puk ging uiteindelijk goed. Rianne (vriendin van ons die ook veel op Puk past) en Leon waren ook mee en Leon was al wijselijk in de kantine gaan zitten :P. Rianne stond eerst bij me in de zaal (die volgt nu de theorie en gaat later de praktijk doen met haar eigen hond, die heeft nu een parasiet....) en toen de training begon moest ze aan de zijkant gaan zitten. Nou dat was grote paniek natuurlijk bij Puk want ja wij horen allemaal bij elkaar te staan. Dus na een hysterisch geblaf en gepiep kon ze gelukkig wel kalmeren. Tijdens de training deed ze het verrassend goed. Gister stond zit en blijf op het programma en de hond zijn focus op jou leggen. En dat deed ze heel goed. Nu kent ze die commando's ook wel maar in deze omgeving waar alles spannend, nieuw en eng was wist ik niet of ze wel zou luisteren :P. Maar het ging goed gelukkig :D. Zit tussen een hele groep met voornamelijk puppies, en die vind Puk natuurlijk ook allemaal leuk :'). Maar beetje jammer als al die pups luisteren en jou hond van 6 jaar je staat aan te kijken met wat moet je nou :P. Maar gelukkig dat deed ze niet :=.

Leon had wel weer een nieuwe liefde voor een pup, een bull mastiff. Die was al groot en pas 12 weken, wil niet eens weten hoe groot zo'n hond is als ie is uitgegroeit :').

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:25

Ja er stond een artikel kver dit hotel in de Bit en ik dacht wauw!! Er zijn ook sauna's zwembaden en ze verzorgen ook koetsritten .

Klinkt alsof Puk het goed oppakt Es en ja... Alle puppies zijn leuk. Bull Mastifs worden heel groot als ze volwassen zijn. Een vriendjn van mij in Engeland had zo'n hond. Ze hebben een gouden karakter bij de juiste opvoeding natuurlijk maar zijn enorm en... Dat gekwijl jek!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:30

Bij elke hond is de juiste opvoeding belangrijk, en natuurlijk sommige rassen moet je wat strikter opvoeden maar heb ook echt een keer een hele valse labrador meegemaakt... En die staan ook bekend als lief.... Veel mensen zijn ook bang voor Puk, mechelse herder heeft ook een naam natuurlijk.... Maar Puk is echt super lief en eerder bang voor andere honden :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:05

Herders, neuroten :o Er zijn altijd uitzonderingen en inderdaad, opvoeding is ook heel belangrijk.
Kaya is vanaf 1,5 jaar naar basiscursus gehoorzaamheid geweest. Daar toen ook al wat oudere honden. En daarna nog opvolg cursus. Madam is alleen zeer bijdehand, ze wist precies waarneer ze op cursus was en ze weet dondersgoed waarneer ze los is. Dan moest ze op cursus vaak boel ff opstelten zetten. En daarna was het weer goed, als ze zich ff uitgesloofd had. Concentratie op de baas is nog steeds moeilijk :o
Fijn dat Puk d'r best deed, hoe oud is ze? En bull mastiff, wat een honden, vind ik toch wel erg groot. Doe mij maar midden maatje.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:23

Puk is nu inmiddels geloof ik 6 jaar.... En vind maatje al la puk ook wel groot zat :'). Leon houd van grote stoere honden. Hij wil honden die heel lief zijn maar wel mensen af schrikken zeg maar :P. Want ja als je zo eentje hebt lopen gaat een inbreker je huis wel voorbij ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:22

Ja dan is een bull mastif wel het juiste ras voor Leon alleen dat gekwijl.....
Ik vind Herders machtig, vooral Hollandse herders vind ik erg gaaf alleen Gijs houd er niet van die heeft liever een eigenwijze terrier

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 11:40

Hahahaha ja kwijlen kan Puk ook nog wel aardig :P. Maar die honden zijn helemaal erg inderdaad :').

Ben herders ook wel meer gaan waarderen, ze zijn ook wel heel erg op hun baas gericht en willen graag voor je werken. Puk gaat ook echt volledig voor je, en nu met de training merk je ook wel dat ze echt wel op kan letten. Ben benieuwd hoe ver we komen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:39

Met 6 jaar nog aan de basistraining beginnen? Is het zo erg gesteld? :')

Gaat om het hondje wat ik laatst in de app gooide Es.

Bobbie is totaal niet eenkennig hoor Antoinette, dat was Troy ;). Bobbie vindt alle mensen in elk geval leuk. Voor honden heeft ie duidelijke voorkeuren. En jullie lekker op vakantie dus!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:33

Klinkt heel anders dan de eigenwijze retriever hier. Ze let graag op alles en iedereen en gaat liefst d'r eigen gang. Ze gaat bij iedereen even slijmen en kijken of er wat te eten te halen valt. Als ze succes heeft gaat ze volgende keer weer. Kaya gaat ook graag naar de dierenarts, voor eten. Buiten gaat ze het liefst d'r eigen gang, af en toe kijkt ze waar de baas is. Kaya waakt 's avonds en 's nachts wel, vooral grommen en blaffen. Sommige mensen lopen door d'r enthousiasme al stukje om voor d'r. Ik denk alleen dat ze niemand echt kwaad zal doen. Ze maakt meer lawaai, waardoor we wakker worden en wat afschrikt.

Ben benieuwd hoe het hondje is en of het klikt met jullie en Bobbie!

En ziet eruit als een goed vakantie adres, Antoinette! Mooi in de bergen in Tirol en paardrijden, lijkt me gaaf!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:05

Aaahhh dus Bobi vind vriendjes wel leuk, ik dacht me te herinneren dat hij Jock maar niets vond.

Ja Wen heb er uberveel zin in, we hebben 3 keer rijden geboekt en mischien dat we 1 keer omruilen voor een ritje met de kar. En elke dag massages, kan niet wachten!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:05

oeh, dat wordt ontspannen! En ritje met de kar, ook gaaf. Zijn ook veelzijdige paarden dan die lippizaners. Al kan elk paard alles leren.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:19

Naar honden is ie niet altijd zo makkelijk hoor. Hondjes als Jock zijn niet echt zijn type. Harige zwabbers vindt ie meestal wel leuk.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:35

Ok hopen dat het klikt!
lekker gerent?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:41

Ja, ging wel aardig. Ik heb je niet gezien, maar jij mij zo te horen wel?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:45

Ja we reden langs je vlak voor de tennisclub je hoofd kleurde leuk bij je shirtje :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:48

Haha, dankje :Y)

Hoe gaat het me jou in de sportschool? }>

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:43

Ik had hetzelfde probleem vandaag met mijn rode hoofd en roze shirt, slechte combi!
Sporten gaat lekker! Njoy is een fijne sportschool!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:00

Ik hoor een soort nieuwe hobby aankomen joh!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:50

Ja vind het echt leuk jullie nog plannen voor het weekend?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:45

Morgen met Mazzel kort rondje mennen en kijken of tuig nog goed zit na de grote schoonmaak. Jullie nog plannen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:19

Ik zou dit weekend gasten krijgen maar die moesten op het laatste moment afzeggen. Ik heb dus een lekker rustig dagjr

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:27

Balen is dat! Wel lekker even dagje voor jezelf!