** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:32

Oké!

Waar rijdt je nu?
Ook een leuke manege? Haha!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:35

Inmiddels wel, ik rij op HCMuiderberg. Sinds Joop het overgenomen heeft is het erg leuk. Alles is opgeknapt, paarden zijn goed (en ook daar alweer een lieveling gevonden).

Daarnaast rij ik in eemnes, op een pension, ik heb daar een bijrijpaard. Past helemaal bij mij: BWPer Haha! . Tis een druiloor, maar dat ben ik ook dus komt helemaal goed

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:35

Ik kan op mijn school wel altijd plaatjes zien! Lachen
Gelukkig!

Goeiemorgen trouwens..Lachen
Zit nu zogenaamd voor me examen te oefenen..
Heb net 40 minuten diehard gewerkt, vind het wel best! Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:43

Anke_Amigo schreef:
Inmiddels wel, ik rij op HCMuiderberg. Sinds Joop het overgenomen heeft is het erg leuk. Alles is opgeknapt, paarden zijn goed (en ook daar alweer een lieveling gevonden).

Daarnaast rij ik in eemnes, op een pension, ik heb daar een bijrijpaard. Past helemaal bij mij: BWPer Haha! . Tis een druiloor, maar dat ben ik ook dus komt helemaal goed

Oke, leuk! Haha!

Foto's van je lieveling & bijrijdpaard? Of heb je dat niet op je werk? Bloos

Beschrijf ze is als je wil Haha!!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:44

Springen ging gisteren poedersuiker, goed en daarna vet poedersuiker!
We gingen in de buitenbak springen, dus het was voor haar en mij helemaal nieuw!! Ze was heel druk, voorwaarts en kijkerig..
Maar ze liep wel super lekker!

We zullen wel weer zien of het volgende week weer beter gaat of niet!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:44

Wat voor examen heb je?

Ik zit net even op de site van Haven te kijken en komen wel hoop herinneringen boven: Hitstar ROFL gelukkig heb ik dat nooit hoeven doen, dat die meiden nog een kont overhadden na een uur
Onyx, heeft hij nogsteeds die wouw factor? Hij was er net, net voordat ik weg ging. Heb het geluk gehad er even op te mogen (persoon die erop rijdt kreeg heb niet aan het galopperen Rolleyes )
Aglona, ruiterbewijs, die kon scheuren!! Liesbeth zei nog, je hoeft alleen weg te rijden van de groep (normaal moest je vernellen in de galop maar door de regen, plassen en modder hoefte dat niet) was de groep nog niet uit of daar gingen we, doodsangsten Haha!
Inca, schitterend dier maar net als Bailey een zeikerd op stal
Berlingo (hoop dat ik niemand beledig) jeetje wat saai, beesje doet/deed alles wat je vroeg, wel mooi paardje trouwens
Astor, moet ik nog ergens een foto van mij en hem hebben

Ik mis er verder wel een aantal: Ge, sylvana, bouly, denver

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:45

@ melanie. Lachen ik heb antwoord gegeven op je vraag in het Ab topic.. Lachen
Zozo.. jullie hebben weer een aantal nieuwe leden zie ik.. Lachen OK dan!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:46

Gé, Bouly en Denver zijn er helaas helemaal niet meer.. Verdrietig
Groot gemis.
Sylvana is verkocht, en geniet nu van haar wel verdiende pensioen!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:47

Anke_Amigo schreef:
Wat voor examen heb je?

Ik zit net even op de site van Haven te kijken en komen wel hoop herinneringen boven: Hitstar ROFL gelukkig heb ik dat nooit hoeven doen, dat die meiden nog een kont overhadden na een uur
Onyx, heeft hij nogsteeds die wouw factor? Hij was er net, net voordat ik weg ging. Heb het geluk gehad er even op te mogen (persoon die erop rijdt kreeg heb niet aan het galopperen Rolleyes )
Aglona, ruiterbewijs, die kon scheuren!! Liesbeth zei nog, je hoeft alleen weg te rijden van de groep (normaal moest je vernellen in de galop maar door de regen, plassen en modder hoefte dat niet) was de groep nog niet uit of daar gingen we, doodsangsten Haha!
Berlingo (hoop dat ik niemand beledig) jeetje wat saai, beesje doet/deed alles wat je vroeg, wel mooi paardje trouwens

Ik zit dit jaar in me eindexamen jaar! Knipoog
Dat hebben we 19 mei..
Dus we zijn nu allemaal druk aan het oefenen met teksten enshit!

Nou, onyx heeft niet echt de wouwfactor meeeer! Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:49

P_Tries schreef:
@ melanie. Lachen ik heb antwoord gegeven op je vraag in het Ab topic.. Lachen
Zozo.. jullie hebben weer een aantal nieuwe leden zie ik.. Lachen OK dan!

Bedankt! Haha!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:49

Ik moet nu gaan, les is over een minuutje voorbij! Doei!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:56

Anke_Amigo schreef:

Jaaaa, dat hoorde ik. Op zich wel beter! Zijn die shetlanders er nog ?!

Ik heb eentje een keer perongeluk laten ontsnappen! Clown

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:59

DenK4ever schreef:
Lekker al zeg ik het zelf Haha!
sowieso heerlijk buiten gereden en we waren maar met z'n vieren Tong uitsteken
En Djinn liep uiteindelijk lekker! ze had zin in het springen!
met inrijden had ik er een hard hoofd in, maar flink wat tempo wissel oefeningetjes gedaan en toen reageerde ze steeds wat beter op me been... en tegen de tijd dat we gingen springen liep ze lekker.. vond ik Tong uitsteken

Toppie Sabrin Haha! ! Ging het bij de andere ook goed !!
Volgende keer kom ik weer (over 2 weken Boos! )

Wie zat er op Roxxi Haha! ?!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:59

Olaaaa Kirsten!! Haha!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:00

Kirsten_S schreef:
Anke_Amigo schreef:

Jaaaa, dat hoorde ik. Op zich wel beter! Zijn die shetlanders er nog ?!

Geen idee. Volgens mij niet, zo iig niet weten waar ze dan staan. We hebben wel net een veulentje Lovers

Ik heb eentje een keer perongeluk laten ontsnappen! Clown

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:01

Melanieetjuh schreef:
Olaaaa Kirsten!! Haha!

HEeeeyyy , gaa weer , moet eigenlijk de les in Tong uitsteken!

Ik zei: Ik kom zoo Tong uitsteken !

Doeei!!

Melanie_B

Oh! Okeee! Doeeg! Lovers

Anke_Amigo

Liisette_ schreef:
Anke_Amigo schreef:
Wat voor examen heb je?

Ik zit dit jaar in me eindexamen jaar! Knipoog
Dat hebben we 19 mei..
Dus we zijn nu allemaal druk aan het oefenen met teksten enshit!

Nou, onyx heeft niet echt de wouwfactor meeeer! Tong uitsteken

Oh, jammer. Spannend hoor! drukke periodes zijn dat altijd, succes!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:02

Melanieetjuh schreef:
Gé, Bouly en Denver zijn er helaas helemaal niet meer.. Verdrietig
Groot gemis.
Sylvana is verkocht, en geniet nu van haar wel verdiende pensioen!

Dat heeft ze idd verdient, die heeft er echt lang gestaan. Jammer dat die 2 er niet meer zijn Verdrietig

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:11

Idd...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:12

De paarden zijn er wel op achteruit gegaan hoor Anke. Ja
Zeker als je zo'n lange tijd niet meer bent geweest.

Kartouch; Is echt een oud dametje geworden. Alhoewel ze met sommige echt nog wel lekker kan lopen. (Lieveling van Emma)
Inca; Echt onwijs braaf geworden. Kan gewoon normaal opstappen nu, zonder dat ze gaat draaien. (Doet ze overigens soms nog wel.)
Berlingo: Niet vooruit te branden. Al moet ik zeggen, dat ze de laatste tijd wel weer lekker loopt. Ze gaat steeds meer weer haar best doen. Voorheen stopte ze altijd bij de beginners Clown En was ze ook echt niet meer weg te krijgen.. Nagelbijten / Gniffelen
Dunja; Nog altijd het zelfde!
Bailey; Amper vooruit te krijgen.
Parade: Bij Parade vind ik dat je echt heel erg merkt dat ze er geen zin meer in heeft. Met springen moet je haar zowat over de hindernis heen meppen.
Hitstar; Word eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor bij de beginners, springt niet meer, hartstikke braaf.
Jozele: Lekker dwars bij sommige ruiters. Clown
Aglona: Nog steeds fijn te rijden. Word wel steeds ondeugender (lees: Bokjes geven bij de beginners. Nagelbijten / Gniffelen )
Astor: Super paard. Kan ook lekker dwars zijn bij sommige!
Grava: Nog steeds hartstikke braaf. Wel erg stijf.
Djinn: Kan ook al zo lekker eigenwijs zijn bij de beginners! Lekker stoppen, en niet de goede kant op willen!
Twingo: Nieuw paard. Vergeleken met hoe hij was in het begin, vind ik hem ook wel achteruit gegaan zijn!
Roxanne: Nu ook al in alle lessen inzetbaar, ook flink achteruit gegaan.
Onyx: Niet mijn type paard. Bloos Net een ezel. Lips are sealed
Nicky; Ook flink achteruit gegaan!

Even een klein overzichtje Lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:15

Melanieetjuh schreef:
Oke, leuk! Haha!

Ik heb wel ergens foto's van mijn bijrijpaard, maar geen idee hoe ik dat hierop krijg en van het manege paard heb ik geen foto's

Beschrijving.
Urielle (bijrijpaard) is een BWP merrie van ong 10 jaar, donkerbruin, zwarte manen en staart, ong 1.67m. Ze komt ook echt uit belgie, heeft daar springwedstrijden gereden (tot ong 1.40m). Ze is daar echt heel slecht gereden, kent geen dressuur, heeft knopen in haar rug. We zijn hard bezig om haar laag en rond te rijden zodat er wat meer ontspanning in komt. Ze heeft een enorme onderhals, dus is niet zo makkelijk. Ze heeft wel een heel goed karakter. We kunne het allebei niet zo goed en hebben regelmatig miscommunicaties maar wij, zij zeker ook, willen gewoon heel graag. Ze wil echt voor je werken. Het is wel het meest ranzige paard als ze haar slobber op heeft Haha!

Omar (manegepaard) lomp, groot beest van de manege, niemand wel erop, is niet te houden. De eerste keer dat ik erop zat heb ik mijn instructeur op het hart gedrukt me hier nooit meer op te zetten of ik zou hem wat aandoen. Paar maanden later moest ik er toch weer op, nu met slof. Het ging echt geweldig, sindsdien nooit meer op een ander paard gereden. Hij blijft er sterk, ook hij wil ontzettend graag, heel fijn karakter!

Ik zal proberen wat van Urieplurie hierop te krijgen Haha! maar wordt dan sowieso vanavond

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:18

Melanieetjuh schreef:
De paarden zijn er wel op achteruit gegaan hoor Anke. Ja
Zeker als je zo'n lange tijd niet meer bent geweest.

Kartouch; Is echt een oud dametje geworden. Alhoewel ze met sommige echt nog wel lekker kan lopen. (Lieveling van Emma)
Inca; Echt onwijs braaf geworden. Kan gewoon normaal opstappen nu, zonder dat ze gaat draaien. (Doet ze overigens soms nog wel.)
Berlingo: Niet vooruit te branden. Al moet ik zeggen, dat ze de laatste tijd wel weer lekker loopt. Ze gaat steeds meer weer haar best doen. Voorheen stopte ze altijd bij de beginners Clown En was ze ook echt niet meer weg te krijgen.. Nagelbijten / Gniffelen
Dunja; Nog altijd het zelfde!
Bailey; Amper vooruit te krijgen.
Parade: Bij Parade vind ik dat je echt heel erg merkt dat ze er geen zin meer in heeft. Met springen moet je haar zowat over de hindernis heen meppen.
Hitstar; Word eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor bij de beginners, springt niet meer, hartstikke braaf.
Jozele: Lekker dwars bij sommige ruiters. Clown
Aglona: Nog steeds fijn te rijden. Word wel steeds ondeugender (lees: Bokjes geven bij de beginners. Nagelbijten / Gniffelen )
Astor: Super paard. Kan ook lekker dwars zijn bij sommige!
Grava: Nog steeds hartstikke braaf. Wel erg stijf.
Djinn: Kan ook al zo lekker eigenwijs zijn bij de beginners! Lekker stoppen, en niet de goede kant op willen!
Twingo: Nieuw paard. Vergeleken met hoe hij was in het begin, vind ik hem ook wel achteruit gegaan zijn!
Roxanne: Nu ook al in alle lessen inzetbaar, ook flink achteruit gegaan.
[b]Onyx: Niet mijn type paard. Bloos Net een ezel. Lips are sealed [/b]Nicky; Ook flink achteruit gegaan!

Even een klein overzichtje Lachen

Laat resy dat maar niet lezen Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:19

Oke, ben benieuwd! Haha!
Klinkt leuk!

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:19

Anke_Amigo schreef:
Melanieetjuh schreef:
Oke, leuk! Haha!

Ik heb wel ergens foto's van mijn bijrijpaard, maar geen idee hoe ik dat hierop krijg en van het manege paard heb ik geen foto's

Beschrijving.
Urielle (bijrijpaard) is een BWP merrie van ong 10 jaar, donkerbruin, zwarte manen en staart, ong 1.67m. Ze komt ook echt uit belgie, heeft daar springwedstrijden gereden (tot ong 1.40m). Ze is daar echt heel slecht gereden, kent geen dressuur, heeft knopen in haar rug. We zijn hard bezig om haar laag en rond te rijden zodat er wat meer ontspanning in komt. Ze heeft een enorme onderhals, dus is niet zo makkelijk. Ze heeft wel een heel goed karakter. We kunne het allebei niet zo goed en hebben regelmatig miscommunicaties maar wij, zij zeker ook, willen gewoon heel graag. Ze wil echt voor je werken. Het is wel het meest ranzige paard als ze haar slobber op heeft Haha!

Omar (manegepaard) lomp, groot beest van de manege, niemand wel erop, is niet te houden. De eerste keer dat ik erop zat heb ik mijn instructeur op het hart gedrukt me hier nooit meer op te zetten of ik zou hem wat aandoen. Paar maanden later moest ik er toch weer op, nu met slof. Het ging echt geweldig, sindsdien nooit meer op een ander paard gereden. Hij blijft er sterk, ook hij wil ontzettend graag, heel fijn karakter!

Ik zal proberen wat van Urieplurie hierop te krijgen Haha! maar wordt dan sowieso vanavond

urielle vind ik echt een leuke naam Pling