Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Melanie_B schreef:Flevolander schreef:Tja ik reed iets van 8 jaar toen ik Boef kocht, nou ik heb in het begin toch echt wel gemerkt dat ik eigenlijk gewoon een onervaren manege ruiter was en ik heb toen regelmatig zand gehapt. Ik zou het dan ook zeker niet aanraden om met nog geen jaar rijervaring al aan een eigen paard te beginnen..
Of het nou na 8 jaar is, of na 1 jaar.. maakt niks uit.
De ene begint er nou eenmaal sneller aan dan een ander.. dus waarom
het niet doen.....

Sabinee__ schreef:Omdat je als je minder dan een jaar rijdt gewoon nog niet de ervaring hebt om je paard GOED te rijden vind ik . Paard rijden is meer dan erop zitten en rondjes maken .. En die ervaring mis je dan nog..

Marjolein29 schreef:Ik kreeg heel veel les in het begin maar dat was juist helemaal fout. Schop hem in de krul was de gehanteerde manier. Ik zie dat nog steeds heel veel, mensen die een 3jarige inrijden met een slof. Sommige mensen rijden al jaren en rijden hun paard al jaren kapot les of niet.
Natuurlijk is een beetje ervaring prettig maar die ervaring doe je het best op met een eigen paard en als dat paard goed volwassen is en goed op zijn benen staat en jij met een goed verstand erop zit dan lukt het wel.
De mok is een drama, heb alles geprobeerd. Als het weer beter wordt is de mok ook weer weg.
Friezen en mok.............
Groetjes Marjolein.
Annie_ schreef:Sabinee__ schreef:Omdat je als je minder dan een jaar rijdt gewoon nog niet de ervaring hebt om je paard GOED te rijden vind ik . Paard rijden is meer dan erop zitten en rondjes maken .. En die ervaring mis je dan nog..
Tja over je paard goed rijden ik kan je verzekeren dat meeeer dan de helft van de mensen die
een eigen paard hebben hun paard niet goed rijden
paard die rug weg druk, hard in de mond is geworden, scheef is noem maar op.
Je doet het niet expres maar het gebeurt.
Maakt volgens mij niet uit hoelang je rijd
[/quote]Kirsten
[quote="Annie_ schreef:Sabinee__ schreef:Omdat je als je minder dan een jaar rijdt gewoon nog niet de ervaring hebt om je paard GOED te rijden vind ik . Paard rijden is meer dan erop zitten en rondjes maken .. En die ervaring mis je dan nog..
Tja over je paard goed rijden ik kan je verzekeren dat meeeer dan de helft van de mensen die
een eigen paard hebben hun paard niet goed rijden
paard die rug weg druk, hard in de mond is geworden, scheef is noem maar op.
Je doet het niet expres maar het gebeurt.
Maakt volgens mij niet uit hoelang je rijd
.
. Reageerde echt super op het been, en liep erg netjes. Enige minpunt was dat hij toen een beetje ging lopen duiken , maar goed, was ook na wat extra aandrijven en opvangen weer gefikst. Je ziet ook echt om het filmpje dat Karen gemaakt heeft dat hij duikt, ik drijf, en dat hij weer kantelt en recht loopt
, echt grappig ! En de achterhand ging niet zo lekker mee, maar naja, ook door zn bouw zal je die er nooit echt ver onder krijgen, maar we doen ons best. Vond dit al super na zo lang !
Annie_ schreef:MAar je zult toch elke dag op je paard moeten rijden,
en elke dag les nemen is ook een dure zaak.
Ja je kan toe passen wat je geleerd hebt in de les,maar paarden zijn niet elke dag het zelfde.
Sommige paarden gekdragen zich ook heel anders met les of als je alleen rijd.
Vorige week vrijdag had ik priveles en ik ging al vast rijden voor dat het begon.
Jas was echt een klier veelte hard lopen en als ik er in hield wou ze niet meer voor uit ging ze achter uit lopen en haar manier van dreigen ik kom om hoog.
En op het moment dat de lesgeefster voet in de bak zetten,
liep ze rustig en na gevelijk en ik deed echt niks anders.
En ging de hele les super zonder tegen een probleem te lopen,
die ik voor de les had.
Maarja deze discussie kan eindeloos door gaan ! Ik snap ook de gemengde meningen en ik vind dat iedereen ook op zijn eigen manier gelijk heeft ! Het verschilt ook echt met wat voor paard je koopt !
.
.
?
Kirsten_S schreef:Gutenabend!
Ennn hoe is het met Melanietjee?

Melanie_B schreef:Kirsten_S schreef:Gutenabend!
Ennn hoe is het met Melanietjee?
Ja gaat wel
Heb iets in me rug gekregen vanmorgen.. En wat?
Geen idee, zomaar opeens.. En het doet toch zeer.. Had het echt
zwaar te voorduren vandaag op de paarden.. deed echt zeer..
Naja, we hebben zalf en toestand ervoor gekocht, hopelijk is het morgen
wat beter..
Hoe is met jou??
) en bovenop marcenpein ! Jammie jammie
!
) pop, spandoeken, slingers en weet ik veel hoe veel
.. En we gaan met de familie en vrienden samen eten, we hebben vietnamees
.