Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:12

Super relaxt! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:24

Het is bijna maandag :):)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:35

Elja schreef:
Melis, wat gaat Joost doen in de toekomst qua werk? Je praat eigenlijk niet zoveel over hem, ben er wel benieuwd naar!

Haha ga niet zeggen Hey dames, Joost doet dit en dit voor werk :P
Ga dat niet zo uit mezelf zeggen! Als het ter sprake komt prima hoor haha!

Maar hij werft personeel voor een bedrijf dat beveiliging systemen aan bied! Maar hij heeft daar veel doorgroei mogelijkheden en hij verdient goed!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:15

Wat ben stiekem wel benieuwd wat iedereen hier uberhaubt voor werk doet :D ?
Werk jij nou/nog als dierenarts assistente Melis?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:41

Hahah Melis, moet lachen om jouw reactie :))

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:44

Goede avond !
daar ben ik ook wel benieuwd na sabine !

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:30

Elja schreef:
Weet iemand waar Laura staat met Watcho?

Hoi!!
Jeejtje dit is lang geleden... Hoorde van iemand op stal dat je naar mij vroeg El! :D

Ik sta inderdaad op Stal Lozeman. En het is in 1 woord echt perfect.... Op deze stal gaat het echt om het welzijn van het paard en dat het er ook nog super gezellig is is mooi meegenomen!
Het is een stal in een super mooie omgeving. Je bent praktisch in het bos dus je kunt er lekkere bosritten maken! Je hebt daar alles wat je je maar kan wensen. Ieder paard heeft daar zijn eigen wei en ze gaan het hele jaar door de wei in.
Je kan er ook voor kiezen om je paard in een groep de wei in te laten gaan, die gaan dan in een hele grote wei met z'n allen.
Er is een mooie grote binnenbak, die altijd vrij is en ze zijn vandaag begonnen aan een nieuwe eb en vloed buitenbak. Die word super groot.. 80x120 dus daar kan je 3 20x60 dressuur ringen in bouwen, of lekker in springen natuurlijk. *\o/*
Wat hier wel bijzonder is is de galoppeerbaan, waar je goede galoptraining kunt doen! Als het vies weer is hoef je niet naar buiten want je kunt alles binnen doen, de molen en de longeercirkel zijn bijvoorbeeld ook binnen. In de molen lopen ze op zand en het is ook een drafmolen dus dat is ook handig!
De paarden worden elke dag voor je in de wei gezet en weer binnen gehaald. Ze staan ongeveer van 8.30 uur tot 15.00 uur in de wei in de zomer en in de winter is dit iets korter, ongeveer tot 14.00 uur. Als het bijvoorbeeld sneeuwt en je wilt je paard liever binnen laten dan kun je dat natuurlijk gewoon zeggen en dan word hij voor je in de molen gezet.
En wat ook heel lekker is is het solarium! :j
Op de stal zelf staan echt super leuke mensen en iedereen doet lekker z'n eigen ding. Je hebt er echt van alles wat. De een rijd alleen maar op de renbaan en de ander is weer heel druk aan het dressuren.

Wat ik zelf heel fijn vind is dat iedereen zijn eigen instructeur mag laten komen om les te geven. Zo laat je iedereen in z'n eigen waarde en kan iedereen op z'n eigen manier rijden zoals hij zelf graag wilt. Ook de eigenaren van de stal zijn zelf heel fanatiek in de sport, dat vind ik ook belangrijk, dat geeft je ook een wat 'moderner' gevoel.
Het huis van de eigenaren staat trouwens naast de stallen dus er is ook altijd toezicht! :)
Wat veel mensen bij ons op stal heel fijn vinden is dat als ze een dag niet kunnen, het niet een probleem is omdat de paarden elke dag genoeg beweging en aandacht krijgen. Er worden elke maand officiele Knhs dressuur wedstrijden georganiseerd en vanaf April dit jaar ook Knhs spring wedstrijden. Ook organiseren ze een paar keer in het jaar een Oefencross, ook heel erg leuk! Iedereen kan daaraan meedoen, je kan dan zelf kiezen of je over een hindernis wil springen of niet. En daar horen de waterbakken natuurlijk ook bij! 8-)
De stallen van de paarden zijn ook groter dan normaal, dus lekker ruim!

Wat ik ook nog even wil zeggen is dat ik echt altijd met heel veel plezier bij Frans gestaan heb. Ik heb daar op veel paarden mogen rijden en veel van geleerd. Ik heb het daar jaren lang heel erg naar m'n zin gehad. Frans heeft mij enorm geholpen met het opleiden van Wacho. Want eerlijk is eerlijk, daar heb ik pas echt van leren paardrijden! :+ Wij zijn daar niet weg gegaan omdat we het daar niet meer leuk vonden. Maar wat mijn moeder en ik gewoon heel belangrijk vinden is dat die paarden gewoon lekker de wei in kunnen. En als je een paard hebt die dat niet heel leuk vind dan hoeft dit niet je grootste eis te zijn. Maar Wacho heeft tot zijn 5e in een natuurgebied gestaan en is echt een buitenpaard. Hij was/is jong en we wilden dat hij gewoon lekker paard kon zijn. En ik weet zeker dat als hij niet dagelijks lekker lang buiten kan komen dat ik er dan om de havenklap naast lig want daar word hij veel te wild van.... haha :o . En ik snap ook wel dat de paarden bij Frans in de winter niet de wei in kunnen want dan blijft er niks meer over van die wei.. Als de paarden een keer gaan rennen ploegen ze de hele boel om. Wij hebben in Nijkerk het voordeel dat de bodem onder het gras van zand is en niet van klei.

Stal Lozeman kwam echt toevallig op ons pad. Ik wist namelijk niet dat er zulke stallen bestonden! Ik hoorde via Dalarna van deze stal want die staat daar ook met haar paarden. Zij heeft ook jarenlang op Rsva gestaan. Wij betalen trouwens 310 euro per maand, en dat is inclusief alles *D . En eigenlijk is Nijkerk helemaal niet zo ver vanaf Almere. Wij rijden er vanaf Almere Buiten 25 minuten over. En Rsva was voor ons 15 minuten..
Verder weet ik niet zoveel van andere manege's of stallen in de buurt van Almere. Ik weet alleen dat Nickey ook bij ons in komen staan omdat ze bij de Zonnehoeve vaak hun afspraken niet nakwamen. Dan kwam ze bijvoorbeeld op stal en dan stonden de paarden gewoon binnen terwijl ze er extra voor betaalde om ze buiten te laten zetten. Maar ik hoorde laatst dat de Zonnehoeve een nieuwe eigenaar heeft dus misschien is het nu ook wel heel goed! :)

Kortom, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat we naar deze stal zijn gegaan!
Verder gaat alles heel goed met Wachie, hij doet erg zijn best. En ik ben nog steeds super blij met hem! :D
Ik hoop dat ook alles goed met jullie gaat! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:53

Z1 alweer Lau.. Jeetje zeg haha. Kan me nog prima herinneren toen ik de foto's die in je profiel ook nog staan maakte, lijkt zo lang geleden :p

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:58

Het is ook een hele mooi stal lau, vind henk jan ook super fijn les geven. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Denk dat je ook nu veel meer vooruit gaat per maand.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:09

Fijn dat het zo lekker gaat Lau! :D

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:30

Emmaa_ schreef:
Z1 alweer Lau.. Jeetje zeg haha. Kan me nog prima herinneren toen ik de foto's die in je profiel ook nog staan maakte, lijkt zo lang geleden :p

Niet normaal he... De tijd gaat zo snel...

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:31

Kirsten_S schreef:
Het is ook een hele mooi stal lau, vind henk jan ook super fijn les geven. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Denk dat je ook nu veel meer vooruit gaat per maand.

Ja hij is lief he! Hij heeft ook een paar keer op Wach gesprongen. Ook de grote picknicktafel... Nou ik doe het hem niet na! :')

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:33

Broccoli schreef:
Fijn dat het zo lekker gaat Lau! :D

:D :D

Ik hou jouw verhaaltjes ook netjes bij hoor op Facebook haha! :P

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:41

Wauw Lau klinkt echt super goed! Daar zou ik mijn paard ook wel neerzetten maar tegen de tijd dat het kan is die stal waarschijnlijk super bekend en populair met een dikke wachtlijst :))

Heel fijn dat Wacho het daar naar zijn zin heeft. Is uiteindelijk toch wel het belangrijkst dat je een gelukkig paard hebt :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:42

Hihi leuk! :D
Wij gaan alleen niet zo hard hoor, hahaha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:55

incalover schreef:
Kirsten_S schreef:

Ja hij is lief he! Hij heeft ook een paar keer op Wach gesprongen. Ook de grote picknicktafel... Nou ik doe het hem niet na! :')

Jaa die is eng he, die punt vond ik al erg toen ik voorbij liep. Heb hem gedaan, nou viel uiteindelijk best mee haha

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:57

Wou Laura, dat klinkt echt als een fantastische stal! En super hoor, Z1 met Wacho! Superrrrr!!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:53

Iemand hier die toevallig over twee uur buiten wil rijden in haven?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:55

Mel veel plezier vandaag ,wel foto's maken he!

Helaas el, iets te ver weg!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:20

Gedaan! Zal even wat plaatsen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:24

Nou onze merrie is er. Vanmorgen hebben we Aiko opgehaald.

Afbeelding

Aiko gaat ons nieuwe project worden. Er is lange tijd niks met haar gedaan, en dit kun je ook heel duidelijk zien. Ondanks haar 7 jaar is het nog echt een pupke, en heeft ze helemaal geen bespierig. Daarnaast is ze ook (te) mager en gaan we haar eerst is even wat bijvoeren. We gaan dan ook heel langzaam beginnen met de training van haar. Deze week gaan we sowieso alleen nog maar even wandelen, zodat ze haar voedingsenergie ook in haar zelf kan stoppen en er niet gelijk weer 'uitwerkt' door middel van longeren en dergelijke.

Even kijken hoe ze er over een week bij staat, en misschien dat we dan met licht longewerk beginnen.

Ik vind haar iig geweldig :+: En ondanks haar onbespiering, en het te mager zijn.. Geloof ik erin! Wacht maar eens af totdat we een halfjaar verder zijn... ~~}>

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:33

Leuk koppie hoor!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:47

Wat een leukie Mel! Heel veel plezier met haar!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:59

Ah dankje :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:29

Ziet er goed uit! ben benieuwd naar foto's van de rest! Vast een toppertje!