Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:38

Dat is ook altijd fijn :j

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:33

kooslover schreef:
Fenn de deelnemers van Ranking the Stars zijn bekent:
Rick Engelkes, Bridget Maasland, Susan Smit, Seastiaan Labrie, Valerio Zeno, Nicolette Kluijver, Gijs Staverman, Kim Lian van der Meij, Cas Jansen en Tanja Jess.

Ik geloof niet dat we iets missen :n

Trouwen f*cking belachelijk bericht van Tussen de Oren, wegens brandveiligheid moeten ze mensen van de lijst halen en natuurlijk ben ik dat weer :oo. Sorry, maar volgens mij hebben ze zelf teveel mensen aangenomen. Echt.... hoe ze daar werken is mij een raadsel :roll:

Opzich wel leuke mensen, vind het alleen jammer dat ze mannen en vrouwen door elkaar doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:57

hahaha sorry datik het 2x deed, O:), was niet expres.
Ben toch op Thomars gegaan, ging alleen niet zo goed. Zaterdag ga ik op Sophie.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:45

Hallo weer even een berichtje uit egypte :wave:

Maandag was hier het feest van het begin van de zomer, die dag heb ik een boottocht gedaan en wilde dolfijnen gezien :D. Mochten we met ze gaan zwemmen zijn die dingen natuurlijk weer verdwenen... Met foto's maken stond ik beneden op de boot en die man tegen mij spring erin, tja uhmmm camera van 600 euro in mijn hand... Maar ach vond het al tof dat ik ze gezien had!

Ik ga zo'n beetje elke avond uit met Mohmmed, een vriend van mij :). Dat is ook erg gezellig! Zou dinsdag met hem mee gaan op een safari, maar die dag was het echt heet! Dus belde m maar dat ik maar niet meeging. Dat was een hele goede keus! Heb bijna de hele dag in het water liggen dobberen, was echt zo heet (was wel grappig precies de dag na dat feest). Ik zou die dag ook laten weten of ik ging paardrijden, maar daar was het ook een beetje te heet voor. Die vriend van hem heeft alleen overdag tochten en dan in spijkerbroek door de woestijn te paard is niet echt fijn :o. Ik wil het nog wel steeds heel graag, maar geloof niet dat de temperatuur gaat zakken... Het is vandaag ook best wel warm en de wind is gewoon weg!

Zaterdag weer naar huis, helaas ;(. Maar ja als het bij jullie nog steeds goed weer is valt dat ook wel weer mee. Mohmmed gaat morgen (of vandaag) naar Cairo dus dan zie ik hem toch niet meer... In november ga ik waarschijnlijk toch weer terug en in september staat er nog twee weken turkije geboekt :D. Dus ik mag niet klagen!

Trouwens wel leuk hoor, dat ik de persoon ben die het topic draaiende houd (ben ook maar een klein beetje internet verslaaft :D). Voel me echt enorm gevleid }>.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:59

Ik ben het weekend ook weggeweest en gewoon veel colleges vorige week en afgelopen dagen en vanavond weer naar theater, gewoon veel te druk. Morgen eindelijk rustiger, dagje vrij.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:41

Ook even hier melden:
Heb mijn eindproject.......
GEHAALDDDDDDD

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:48

Gefeliciteerd *\o/*

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:48

Dank je :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:37

Aah wat goed :D Ben je nu klaar met school?
En Wen, waar ga je vanavond naartoe?
Es, dat klinkt allemaal erg goed... alleen die temperatuur... :+

Ik heb ook weer een lange schooldag gehad. Boring leerwerkbedrijf waarbij opeens de datum van de dag die wij moeten organiseren is veranderd. Aaah ik durf dat management waar ik steeds contact mee heb echt niet meer te bellen :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:10

Ik ben naar Veldhuis en Kemper geweest, was erg leuk :D
Nu lekker dagje vrij. Vanochtend mijn kamer maar eens beetje schoon gemaakt, was wel erg stoffig :o

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:11

We moeten praten? Daar gaan ze volgend jaar ook het hele seizoen nog mee door :oo Maar was wel erg leuk inderdaad :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:10

volgens mij wel ja. Oke, ja was met de vorige ook zo waren ze ook meerdere seizoenen mee te zien.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:10

Ja, best wel lang inderdaad :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:54

Goedemorgen weer iedereen :wave:. Dit keer een berichtje vanuit het koude Nederland :(. Waar het nu regent en waar ik echt niet blij mee ben!! Gister om 9 uur terug naar Nederland gevlogen waar ik om 1 uur (Nederlandse tijd) geland ben. Ik mis Egypte nu al, al waren de laatste drie dagen toch anders omdat Mohmmed er niet meer was (die was naar Cairo vertrokken voor zijn werk).

De laatste drie dagen was het weer niet echt geweldig, twee dagen zelfs geen zon en één dagje wel zon maar veel wind (wat we ook de andere twee dagen hadden). Van het paardrijden is toen als nog niet gekomen want tja dat kon alleen mohmmed regelen en die was er niet meer.... Maar ja in November gaan we weer terug en dan kan ik vast wel paardrijden!!

Ik ga zo even de foto's uploaden en dan zal ik ze hier ook wel plaatsen :D.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:24

Hoi Es!
Klinkt wel alsof je een topvakantie hebt gehad hoor :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:25

Dat heb ik ook zeer zeker hoor :D. Wil terug :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:52

Hahaha, Es komt terug en het gaat hier spontaan regenen :Y)
Maar klinkt inderdaad erg goed hoor :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:22

Ja idd gisteren was het nog droog.
Ik heb vanochtend weer van de regen genoten, op de kar met Mazzel ervoor :\

Es, waar heb je zonnetje gelaten dan? Niet in je koffer mee terug genomen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:26

Achtergelaten bij de douane zeker :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:05

Goed hier dan het verslag van mijn vakantie:

Dag 1 (dinsdag):
’s ochtends om 4 uur ging de wekker, sprong me bed uit heb me aangekleed, broertje werd wakker gemaakt (die ging ons brengen met de auto, heeft nu toch een rijbewijs) en vervolgens werden de koffers in de auto gegooid en zijn we richting Schiphol gereden. Hier kwamen we rond 5 uur aan en vervolgens mochten we in de rij gaan staan voor de bagage drop-off. We hadden al online ingecheckt en wisten al dat we lekker op rij 1 zaten met veel beenruimte :D. En we dachten dus snel door te kunnen lopen maar helaas ook voor bagage af geven is de rij enorm lang…. Eenmaal door de douane konden we lekker wat shoppen. Ik heb mijn Cliniqset weer aangeschaft en een fles Safari want die zou ik voor Mohmmed meenemen. Daarna gingen we richting de gate om te gaan boarden. Om half 8 verlieten we de Nederlandse bodem en vertrokken we richting Hurghada, Egypte.

Om ongeveer 12 uur kwamen we aan op het vliegveld van Hurghada, de warmte kwam ons al tegemoed zetten door de deuren van het vliegtuig. We werden in bussen geloosd en naar de aankomsthal gereden waar het echt gigantisch druk was…. Er waren vier vliegtuigen met russen geland voor ons en ja dat geeft nogal een chaos! We hebben daar de visums gekocht en daarna moesten we door de douane voor de stempel. De rij was nogal erg lang… Maar ja je moet altijd blijven lachen he!!

Afbeelding

Na de transfer van het vliegtuig naar ons hotel Arabella Azur konden we eindelijk een beetje relaxen. We werden op banken neergezet kregen een welkomstcocktail en we moesten een formulier invullen. Toen kregen we de kamersleutel, per toeval (of ze hebben het gewoon expres gedaan) kregen we weer A106, dezelfde kamer als dat we vorig jaar hadden. Dit vonden we toch ook wel heel leuk. De koffers werden naar onze kamer gebracht en daar hebben we eerst alles uitgepakt. Daarna hebben we lekker onze bikini aangetrokken en zijn we bij het zwembad een pizza gaan eten. Dat was toch wel even lekker! Daarna nog even wat door het park gelopen en vervolgens lekker gedoucht, drankje gedaan bij de El Khanbar en toen heerlijk gegeten in het Grill restaurant. Een aantal personeelsleden kwamen al naar me toe, is dit toevallig de tweede keer dat je hier bent. Was wel heel grappig, ik dacht die herkennen me nooit meer ze zien zoveel mensen in een jaar tijd. Maar toch waren er nog best veel die mij herkende (ik hen ook maar dat is anders). De enige die ik miste was Rada… Dat was een van de vriendelijkste bedienden in het restaurant….

Wat hotel foto’s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze buurman de duif:
Afbeelding

’s Avonds ben ik alweer uitgegaan met Mohmmed, die verdacht vroeg al wilde afspreken met mij… half 8 ’s avonds terwijl die meestal pas rond een uurtje of 10 half 11 kwam :P. Ik heb dr maar half 9 van gemaakt want ja anders moest ik wel erg snel eten. We hebben samen bij een barretje aan het strand gezeten en hij heeft zn telefoon gehad (ik heb een sony ericsson voor hem meegenomen en die heeft ie netjes afbetaald :), in Egypte hebben ze veel slechtere kwaliteit). Was weer een super gezellige avond! Lekker bijgepraat en heerlijk wat gedronken.

Eenmaal terug in het hotel heb ik heeeeeeeeeeeerlijk geslapen!

Dag 2 (woensdag):
Vandaag zijn we weer lekker vroeg gaan ontbijten en daarna lekker liggen zonnen op ons oude vertrouwde strandje! Tussen door heb ik nog wat gesnorkeld wat ook weer erg mooi was!! Foto’s daarvan volgen nog (als het nog wat is :P).

Ons strandje vanaf het hotel:
Afbeelding

Het hotel vanaf het strandje:
Afbeelding

’s avonds ben ik weer uit geweest met Mohmmed, we zijn naar de New Marina geweest. Dat is sinds een half jaar open. Echt heel mooi was het daar en heel relaxed! Ik heb gelijk drie van zijn vrienden ontmoet en die waren ook heel aardig. Kreeg allerlei verhalen te horen over hun studietijd in Cairo, was echt lachen! We hebben daar lekker op een terrasje gehangen en wat gedronken en vervolgens ben ik weer netjes bij het hotel afgezet :D.

Ons uitzicht vanaf het terras:
Afbeelding

Dag 3 (donderdag):
Natuurlijk ben ik vandaag weer lekker wezen zonnen en snorkelen (het zal niet). Tijdens het diner belde Mohmmed mij dat ie een nachtsafari voor ons tweeën had geregeld naar de woestijn. Het zat me toch niet helemaal lekker en ik heb hem gebeld of we dat echt moesten doen. Hij begreep het en vond het ok dat we iets anders gingen doen. We zijn naar de Cacaobar gereden waar al een tafeltje voor ons gereserveerd was en daar was een leuk feestje aan de gang. Ik had de fles safari meegenomen en daar hebben we heerlijk van zitten drinken onder het genot van muziek in de Bob Marley sfeer. Er waren ook weer een aantal vrienden en bekenden van Mohmmed in de bar en werd aan iedereen voorgesteld. Was wel weer gezellig :D. Rond een uurtje of 4 was ik weer terug in het hotel. Toch had ik een raar gevoel na deze avond, ik had het idee dat Mohmmed een beetje kwaad op mij was omdat ik niet met hem naar de woestijn wilde… Ik vertrouw hem wel maar wilde hem ook weer geen aanleiding geven om bepaalde dingen te gaan denken (echt een dilemma weer).

Dag 4 en 5 (vrijdag en zaterdag):
Deze dagen heb ik ook weer op het strand gespendeerd :D. Lekker zonnen en af en toe snorkelen bij het huisrif van het hotel. Waar echt enorme vissen rond zwemmen, en ook hele mooi gekleurde varianten. Ik heb deze dagen niks van Mohmmed gehoord en dacht eigenlijk dat ik ook niks meer zou horen omdat hij kwaad was… Hoewel ik telkens zei dat het me niks kon schelen deed het dat eigenlijk wel….

Wat bijslapen :P
Afbeelding

Afbeelding

We zijn ook een avondje gaan eten bij Bordien’s op het terrein van het hotel. Heb echt heerlijk gegeten en hoort ook gewoon bij het all-inn. Alleen de drankjes moesten we betalen. We hadden dan een fles rosé voor 140 egyptische pond en dat is ongeveer 20 euro. Niet echt goedkoop maar wel goede wijn en een leuke avond met dinner en show.

Dag 6 (zondag):
Vandaag ook weer lekker liggen zonnen. Ik ben deze avond samen met mijn moeder gaan eten bij Bordien’s in de New Marina. Dat was heel leuk! Je kan daar a la carte eten op kosten van het hotel (hoort gewoon bij het all-inclusief), alleen de drankjes moet je betalen. Ik heb naderhand toch maar Mohmmed een berichtje gestuurd. Het leek me niks voor hem om kwaad te zijn om zoiets vooral omdat ik hem al twee jaar ken…. Kreeg gelijk een berichtje terug dat ie niet kwaad was, hij had het een beetje druk gehad de laatste twee dagen. Vervolgens heb ik m uitgenodigd om wat met mij en mijn moeder te komen drinken bij de New Marina en dat kwam hij dan ook maar doen :D. Terwijl ik daar samen met mijn moeder liep kwam ik Mustafa nog tegen (vriend van Mohmmed), waar ik kennelijk al twee keer voorbij was gelopen terwijl die me riep :=. Ook nog even hallo tegen gezegd en vlak daarna kwam Mohmmed al aan en zijn we weer lekker op een terrasje gaan zitten.

Mijn mam en ik bij Bordien’s:
Afbeelding

dag 7 (maandag):
Vandaag werden we al vroeg opgehaald bij het hotel. We gingen op een snorkeltripje met een boot met alleen Nederlanders (was een optie en een stuk beter als met russen of op overvolle boten). Moet zeggen dat het ook wel gezellig was! De eerste stop was bij de Dolphin House, volgens de Hostess zie je nooit dolfijnen daar maar toch hebben we ze gezien!! Echt geweldig! Toen we het water in gingen waren ze helaas weg… En bij poging twee waren ze ook zo verdwenen. Maar daarvoor hadden wel andere mensen met ze gezwommen en ik had vanaf de boot ook al veel foto’s genomen. Vond het toch wel leuk om ze gezien te hebben! De volgende stop was om te snorkelen. Was niet echt heel bijzonder…. De vissen die ik zag waren bij het hotel mooier en groter. We zouden nog een derde stop doen, maar er was een meisje die het zat was en die al haar charmes in de strijd heeft gegooid om de schipper door te laten varen en dat is haar gelukt. Tot groot ongenoegen van de rest van de boot… Nu hebben we dus het mooiste snorkelplekje overgeslagen. Daar was ik voor gegaan omdat het koraal daar nog de echt mooie kleuren scheel te hebben. Nu heb ik de dolfijnen dus wel gezien en het mooie koraal niet. Was wel weer errug jammer!!

De dolfijnen:
Afbeelding

’s Avonds ben ik weer met Mohmmed uit geweest en zij we samen gaan biljarten. Ik heb hem de eerste keer ingemaakt, en de tweede keer heeft hij gewonnen. Waarna we maar snel gestopt zijn :D. Daarna heeft hij een vriend gebeld en zijn we naar de Havanna’s geweest. Een grote discotheek in Hurghada. Onderweg in de auto moeste die twee nog wat uitvechten, arabisch klinkt dan echt heeeeel erg agressief… Ik wist al dat die twee ruzie hadden gehad en dat ze het dus moesten bijleggen, maar zat daar echt achterin van hopelijk komt het goed… Voor we bij Havana’s waren was het weer ok en konden ze weer normaal praten :D. Bij Havana’s was het ook erg gezellig. Goede muziek maar Mohmmed wilde niet dansen :P, maar ach heb me goed vermaakt daar… Terug met de auto van die vriend zette die Celion Dion keihard aan en omdat ik het vroeg die van de titanic… Dus zaten we met zn alle gezellig te zingen :D. Heb echt gelachen!!

De visfoto’s volgen nog ;).

Dag 8 (dinsdag):
Weer lekker zonnen en snorkelen bij het hotel. Tijdens de lunch was tot mijn grote verbazing Rada er weer! En die herkende mij ook nog :D. Daarna was de service bij het eten weer perfect! Drankjes werden direct aangevuld als het op was borden waren zo verdwenen en ach soms een beetje flirten moet kunnen :P. Hij is gewoon erg vriendelijk en werkt gigantisch hard!

’s Avonds tijdens het diner kreeg ik nog een preek van een ander knulletje bij het hotel. Het was in het engels maar ik begreep er geen reet van…. Het ging in ieder geval over Mohmmed (ik had hem eerder in de vakantie verteld dat ik al uit ging met iemand in Hurghada) en het eindigde in I will kill him!! Zat m echt vol verbazing aan te kijken….

’s Avonds ben ik weer met Mohmmed uit geweest. We zouden naar een engelse pub gaan maar daar was het niet gezellig. Dus we hebben op een terras gezeten bij Mr. Sam. Hier was het ook wel gezellig en we hebben weer heerlijk kunnen lachen om een stel dronken russen!

Dag 9 (woensdag):
Eigenlijk weer het zelfde verhaal als altijd, zonnen en snorkelen :D. ’s avonds heb ik Mohmmed niet gezien want hij was laat terug van safari door gezeik van een stel toeristen. Dus heb ik lekker met mijn moeder op het hotel zitten borrelen bij de fire corner. Nog een lekker waterpijpje dr bij en genieten maar :D.

dag 10 (donderdag):
Vandaag viel het weer heel erg tegen. Het was bewolkt en koud…. Helaas begreep Mohmmed mijn hint ’s ochtends niet en waren we met de tweede (dit keer een duidelijke vraag) te laat om mee te kunnen op safari. We zijn die dag toen maar naar de Village Road gegaan om wat te gaan winkelen. We hebben lekker bij de Dutch bar senseo koffie gedronken en kreeg een gratis waterpijp en cake enz. Daarna vroeg de man van die shop of we bij het winkeltje van een vriend wilden kijken, dus dat hebben we maar gedaan. De man heette Ali en had een heel verhaal over Egypte hebben heel leuk gepraat! Uiteindelijk ook maar parfum van hem gekocht een flesje van 50ml voor 10 euro met een mooi flesje er apart bij (dit was volgens Mohmmed niet eens duur :D, dus we zijn niet afgezet). Was gewoon erg gezellig! Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel om te douchen en wat te eten.

’s Avonds heb ik afscheid genomen van Mohmmed, die vertrok vrijdag naar Cairo voor zijn werk. We hebben nog even wat gedronken bij een Egyptisch tentje waar ik echt lek geprikt ben door de muggen!! Ik ging hem nog wat woorden Nederlands leren was echt heel grappig :D. Ik ken geloof ik drie woorden arabisch mashjie (zoals je het zegt) dat betekend oke of goed, bosa betekend zoen, tamam is goed (als aan je gevraagd wordt hoe gaat het) owww en natuurlijk nog habibi en dat betekend liefje.

We zijn daarna terug gelopen naar het hotel, waar ik nog een afscheid met een zoen kreeg (zomaar op straat dat is heel wat in Egypte). En daarna liep ie heeeel hard weg (hij kan absoluut niet tegen afscheid nemen). Ik ga hem echt gigantisch missen! Gelukkig ga ik in november weer terug!

dag 11 (vrijdag):
Vandaag was het weer niet zulk lekker weer. ’s Ochtends hebben we nog even bij het zwembad gelegen en wat gebiljard. Daarna zijn we maar naar Sekalla geweest weer even wat winkeltjes afgelopen en een kopje koffie gedronken. ’s Avonds lekker nog gegeten op het hotel en wat gedronken bij de El Khan bar. Daarna alvast wat ingepakt. Vervolgens lekker gaan slapen.

dag 12 (zaterdag):
De laatste dag alweer. Gelukkig was het weer wat beter vandaag, zonnig maar wel wind. Ik heb ’s ochtends gelijk even gesnorkeld om foto’s te nemen en te laten ontwikkelen en daarna nog lekker liggen zonnen. Rond 2 uur zijn we gaan lunchen en hebben we afscheid genomen van Rada. Ik moest hem maar niet vergeten :P. Daarna douche laatste dingen ingepakt en uitgecheckt. Nog wat gedronken en gebiljard, foto’s opgehaald en toen kwam de bus alweer…..

Nog wat foto’s vanaf de kant genomen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vis op de laatste twee foto’s is trouwens dodelijk :D.

Op de luchthaven ging alles verbazend relaxed, laatste jaren was dat ook chaos en nu waren we overal zo doorheen. Heb zelfs de flesjes water zonder moeite mee weten te smokkelen :D. Op de luchthaven hebben we nog wat gegeten, daarna om iets van kwart over 8 half 9 boarden en om 9 uur verlieten we Hurghada… Moest toch wel een traantje laten :P. Tijdens de vlucht nog de film Yes man gekeken, die nog best wel grappig was. De heen weg hadden we Me and Marley ook wel erg leuk! Daarna nog wat geslapen en om 1 uur waren we alweer op Schiphol. Bagage opgehaald en gewacht op mijn vader die ons kwam halen en thuis weer heerlijk mijn bed in :D.

Zo dat was het hele verslag :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:07

Oef heb wel flink me best gedaan, het was vijf pagina's in word ;). Succes met lezen :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:18

ziet er leuk uit ;) vooral de foto's :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:24

Ik zit hier toch niet voor niks een heel verslag van mijn vakantie te schrijven he :P.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:43

Ehhh, foto's kijken is veel leuker, voor mij kan je beter een foto verslag doen :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:45

Gaaf Es :)) Die vissenfoto's zijn gaaf :oo Heb je er daar nog meer van :))