Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:10

Marjolein29 schreef:
Zo diep als Anky haar paarden instelt waarbij het paard dmv de stang in de krul gaat vind ik fout omdat hij niets anders meer kan zien dan de grond. Verder ben ik er4 van overtuigd dat het slecht is voor het lichaam van het paard.
Er zijn veel mensen die mijn mening delen en vele die dat niet doen, betreffende mijn eigen paard , hij is sterker dan ooit geworden door mijn methode. (De Klassieke methode)

Groetjes Marjolein

Misschien heb ik het mis hoor.. Maar ik vind dat je dat eigenlijk te snel
concludeert.. Want wie zegt dat Anky dat doet? Wie zegt dat zij haar paard(en)
in de krul trekt met de stang? Heb je dat zelf gezien/gehoord?
Slecht voor het lichaam.. Hoe zou jij graag willen dat jouw paard er bij
loopt? (pure interesse hoor..)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:11

Pebbs schreef:
Die stoere Fries had trouwens gister wel fans eey bij de les _O-
Kom ik in de stal, komt gelijk de halve pennyclub op me af, aaah waauuww een frieesss, en kijk eens wat een lang haar die heeftt :oo heeft u die zelf gevlochtennn ???

Mooooi man _O-
Dus ik loop even weg om me jas op te hangen ( hij blijft toch wel staan :+ ) nou huppaa gelijk hebben ze 'm vast hoor aan de teugels en ondertussen lekker aaien :D GE-WEL-DIG :D

En hij heeft vandaag uitgebreideee mokbehandeling gehad :D

Zorro paard 8-)

Anoniem

Re: Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Ik ben het persoonlijk ook niet eens met Anky haar rijstijl, maar ik denk niet dat het slécht is voor het paard, per sé. En ik bedoel hiermee totaal geen persoonlijke aanvallen, maar Anky schopt het wel héél ver, en de meeste mensen die er commentaar op hebben niet ;)

Pebbs

Yeaah baby :D Onze stoere Zorroooo *D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:12

Noor! Hoe komt hij aan mok als ik vragen mag :D ?

Melanie_B

Ik vind het altijd zo leuk dat mensen het niet eens zijn met een ruiter, maar nooit goed kunnen beargumenteren waarom ze het er niet mee eens zijn. :)

Marjolein29

Ik kreeg heel veel les in het begin maar dat was juist helemaal fout. Schop hem in de krul was de gehanteerde manier. Ik zie dat nog steeds heel veel, mensen die een 3jarige inrijden met een slof. Sommige mensen rijden al jaren en rijden hun paard al jaren kapot les of niet.
Natuurlijk is een beetje ervaring prettig maar die ervaring doe je het best op met een eigen paard en als dat paard goed volwassen is en goed op zijn benen staat en jij met een goed verstand erop zit dan lukt het wel.

De mok is een drama, heb alles geprobeerd. Als het weer beter wordt is de mok ook weer weg.
Friezen en mok.............

Groetjes Marjolein.
Laatst bijgewerkt door Marjolein29 op 25-02-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:13

Dat weet ik niet. Hij had het al toen ik begon met rijden.
Daarvoor moet je bij Marjolein zijn.
Maar tis een welbekend ''probleem'' bij Friezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:14

Dan heb je op dat moment geen goede instructrice gehad want voor zover ik mensen heb zien les geven en les heb gehad heb ik nog nooit iemand dat horen zeggen, op wat voor een manier dan ook.

En bovendien kijk je wel heel erg in hokjes als je dat zegt. Want het is misschien zo dat er mensen rondlopen die het normaal vinden om hun paarden met slof in te rijden, maar LANG niet iedereen vind dat. En je praat nu heel erg alsof er een grote boze wereld is, waarin iedereen zijn paard mishandeld, in de krul trekt en vooruit schopt, en jij als enige je paard met respect behandeld.

Sabinee__

Marjolein29 schreef:
De mok is een drama, heb alles geprobeerd. Als het weer beter wordt is de mok ook weer weg.
Friese en mok.............

Groetjes Marjolein.

Ik dacht dat mok altijd kwam door een ietwat vieze omgeving? Kon me dat echt niet voorstellen bij de manege?
Maar Friesjes zijn hier gevoelig voor ? :)

Melanie_B

Kan ook een oorzaak zijn doordat je de benen afspuit, maar vervolgens niet of niet goed genoeg afdroogd. (weet niet of
dit zo is bij Oebele, maar dit is wel vaak een voorkomende oorzaak.)

Sabinee__

Ems! Die vintage tas op je blog is echt te HOT voor woorden gewoon :oo !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:15

Sabinee__ schreef:

Hihi :D Ik vint'em ook heeul vet :+: Vond ik laatst gewoon in de rommelkast :oo Ik kreeg een halve beroerte man :')

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:16

Ho ff, we gaan nou niet Marjolein met ze alle platwalsen omdat zij een andere mening heeft over de rijstijl in het algemeen.
Laat haar lekker vinden wat ze vind en hou het bij je eigen mening. Komt op mij nu echt over alsof ze de grond word ingetrapt omdat zij een andere mening heeft over hoe Anky der paarden rijd.

Dussee bij deze vind ik het wel weer klaar zo met deze discussie.
Op deze manier word het een welles-nietes verhaal en komt er nooit een eind aan. Dus ik vind klaar nu :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:16

Emmaa_ schreef:
Sabinee__ schreef:

Hihi :D Ik vint'em ook heeul vet :+: Vond ik laatst gewoon in de rommelkast :oo Ik kreeg een halve beroerte man :')

Hij is echt waaaanzinnig. Ik wil ook een zolder dat gewoon 1 grote vintage inloop kast is :)) .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:17

Emmaa_ schreef:
Ik ben het persoonlijk ook niet eens met Anky haar rijstijl,

En waarom dan niet?

Pebbs

Friese zijn er wel wat gevoelig door, komt door de sokken.
Maar das ook niet helemaal waar want Oebele heeft het op z'n knieholte en daar begint z'n sok nog niet :+

Melanie_B

Pebbs schreef:
Ho ff, we gaan nou niet Marjolein met ze alle platwalsen omdat zij een andere mening heeft over de rijstijl in het algemeen.
Laat haar lekker vinden wat ze vind en hou het bij je eigen mening. Komt op mij nu echt over alsof ze de grond word ingetrapt omdat zij een andere mening heeft over hoe Anky der paarden rijd.

Op deze manier word het een welles-nietes verhaal en komt er nooit een eind aan. Dus ik vind klaar nu :)

Pardon? :P
Volgens mij heb ik niks verkeerds geschreven hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:18

Pebbs schreef:

Als er zo gedacht wordt - het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand de grond in te trappen, ik ben nogal fel in discussies, daar ben ik me van bewust, en dat komt niet omdat ik mensen persoonlijk wil aanvallen, maar omdat ik een eigen mening heb en die op een nogal duidelijke manier aan de rest van de wereld wil vertellen. Dus sorry daarvoor :)

Sabinee__

Pebbs schreef:

Ik vind het eigenlijk wel interessant om te weten wat iedereen zn ideale manier is om met paarden om te gaan .. :D
Maar idd, iets rustiger tegenover elkaar mag wel :j .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 25-02-10 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Melanie_B schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben het persoonlijk ook niet eens met Anky haar rijstijl,

En waarom dan niet?

Ik heb wel eens filmpjes gezien waarop zij haar paarden echt met de kin op de borst laat lopen, echt heel diep, en daar ben ik het niet mee eens. Maar ook ben ik van mening, dat als ze echt slecht had gereden en haar paarden helemaal kapot zou rijden, ze het nooit zo ver zou schoppen :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:19

Het was ook niet gericht tegen jouw melanie, dan had ik je naam er wel bij gezet....

maar je kan ook normaal op elkaar reageren.
Snap best dat je wil weten hoe iemand erover denkt en waarom, maar dat kan ook netjes.
En ik voel enige ondertoon hierbij. En tis niet omdat ik bijrijdster ben van Marjolein der paard dat ik voor haar partij trek ofzo.
Maar het kan ook gewoon op een vriendelijke manier

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:20

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel eens filmpjes gezien waarop zij haar paarden echt met de kin op de borst laat lopen, echt heel diep, en daar ben ik het niet mee eens. Maar ook ben ik van mening, dat als ze echt slecht had gereden en haar paarden helemaal kapot zou rijden, ze het nooit zo ver zou schoppen :)

Oke, duidelijk. :j
Maar inplaats van zo te denken... zou je je ook af kunnen vragen wáárom
zij dat doet. En dus niet gelijk het slecht benoemd moet worden. :)

Anoniem

Melanie_B schreef:
Emmaa_ schreef:

Oke, duidelijk. :j
Maar inplaats van zo te denken... zou je je ook af kunnen vragen wáárom
zij dat doet. En dus niet gelijk het slecht benoemd moet worden. :)

Daarom zeg ik ook dat ik het niet eens ben met haar manier van rijden, en niet per se dat het slecht is :)

Marjolein29

Ik heb Anky al vaak zien rijden ook live bij trainingen. Heb vele trainingen gezien van allerlei mensen en Anky komt wat mij betreft slecht uit de bus. Ze zit te gespannen en de bewegingen van haar paarden komen vaak voort uit die spanning.
Ik kan hier niet alles uitleggen daar heb ik een website voor. Mijn paard loopt aardig zoals ik het wil, heeft een sterk achterbeen en een sterke goed gevormde rug en hals, hetgeen hij allemaal niet had toen ik begon met hem. Hij kon niet galopperen en niet met zijn neus naar beneden. Ook miste hij coördinatie en struikelde hij veel. Dus ben ik het alles anders gaan aanpakken en hij is inmens beter geworden.

Wordt net gebeld moet werken op de dieren ambu is een ree aangereden Doeiii.

Groetjes Marjolein.