Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:01

Sabinee__ schreef:
En idd ; want Pris al zei ; er zijn ook veel dingen in de toekomst die kunnen veranderen. Daarom zou ik ook pas een paard nemen als ik financieel helemaal onafhankelijk ben en er geen andere factoren meer mee spelen ..
( Uitgaan, jongens, thuis wonen, op ouders steunen etc. Eigen paard is ook eigen kosten :D . )
( Dat vond ik ook zo stoer van Deb ; die stond om 5 uur op om de krant te lopen om Bandit te betalen ! ( toch :)) ? ))

Ja, dat zou ik persoonlijk ook wel gedaan hebben. :j maar dan hangt het
dus af van het financiele plaatje. En wat mij dus bezighield was het rij-ervaring ''probleem''.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:02

Daarom heeft iedereen ook zijn eigen mening, daar is niks mis mee, hoop alleen dat ze er even goed over nadenkt voordat ze zo'n grote beslissing neemt, ze zal vast weten wat ze doet, we hebben haar nu een aantal tips/ meningen gegeven, hoop dat ze daar wat aan heeft.
Ik gaat ffies gtst kijken :wave:

Melanie_B

Re: Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:02

Ik ook :wave: :*

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:04

gina2003 schreef:
Ik ben voor deze week voor de zondag..

mm....ik weet nog niet precies hoe ik zondag zit....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:05

Melanie_B schreef:
Sabinee__ schreef:
En idd ; want Pris al zei ; er zijn ook veel dingen in de toekomst die kunnen veranderen. Daarom zou ik ook pas een paard nemen als ik financieel helemaal onafhankelijk ben en er geen andere factoren meer mee spelen ..
( Uitgaan, jongens, thuis wonen, op ouders steunen etc. Eigen paard is ook eigen kosten :D . )
( Dat vond ik ook zo stoer van Deb ; die stond om 5 uur op om de krant te lopen om Bandit te betalen ! ( toch :)) ? ))

Ja, dat zou ik persoonlijk ook wel gedaan hebben. :j maar dan hangt het
dus af van het financiele plaatje. En wat mij dus bezighield was het rij-ervaring ''probleem''.

Als ze gewoon lekker les neemt mét haar eigen paard zou ik het dus geen probleem vinden. :)
Maar les op de manege kan je niet altijd toepassen op een eigen paard :) .
En op een bepaald punt ben je toch wel uitgeleerd, dat zie je bij jou ook. Jij hebt bij je broer echt onwijs veel geleerd in een paar lessen met WB - meer dan op de manege denk ik :) . Of althans, anders, omdat het 1 op 1 is , en omdat je les wordt aangepast op jouw paard :D .

Have fun met GTST !

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:12

Ben het met Sabine eens !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:28

Sabinee__ schreef:
Ehmn ik echt een té vette zonnebril, die ik echt al heel lang wilde :)) en 2 leuke truitjes van de Vero moda :D .
Manon ook 2 truitje van de Vero, sieraden van de H&M, een truitje van de New Yorker en echt een te leipe tas van Friis Company :D .

Zo. Dat was het volgens mij!

Leeeuk! :D Zit er een Friis Company in stad? :oo Waaaaaaarrrr?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:35

Achja, ze moet het zelf beslissen. :) En dan maar zien hoe dat gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:37

Ik hou wijselijk mijn mond O:)

Pffff ik had vandaag ruzie met Ushi :+ Ze liep echt te klóótviolen... had er ook al een tijdje niet meer op gereden.. ook al mag dat geen excuus zijn. Eerst de hele tijd niet op de hoefslag willen, ik een zweep erbij gepakt, en INEENS uit het niets begrijpt ze precíes wat ik bedoel... Op een gegeven moment was ik gewoon aan het stappen, zij liep gewoon netjes nagefelijk, gaat ze opeens lopen stuiteren ... := Ze schoot er echt vandoor, eerst kon ik haar nog wel inhouden maar man ze werd helemaal lijp := Dus heb ik haar effe een paar passen er vandoor laten schieten, toen weer gewoon teruggenomen en toen ging het ook wel weer :j

Alleen dat wijken blijft een punt... Ze schiet iedere keer onder me uit :=

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:40

Emmaa_ schreef:
Sabinee__ schreef:
Ehmn ik echt een té vette zonnebril, die ik echt al heel lang wilde :)) en 2 leuke truitjes van de Vero moda :D .
Manon ook 2 truitje van de Vero, sieraden van de H&M, een truitje van de New Yorker en echt een te leipe tas van Friis Company :D .

Zo. Dat was het volgens mij!

Leeeuk! :D Zit er een Friis Company in stad? :oo Waaaaaaarrrr?

Ehmn Divorza :P ? Bij de mac verkoopt ze !

Ohh Manon! Dat truitje dat we hetzelfde hebben, kan wel als jurkje :P net effe gepast en het staat hoooottt :D . Hahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:41

Oohh vet! :D Wist ik helemaal niet :oo

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:48

Nee, ze hebben verbouwd en hebben nu best wel luxe merken .. Friis, Guess .. Wel duur maar wel gááf :D .

Trouwens! Em! Waar was je zo blij over :)) ?

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:56

Ik heb nog nooit zoveel gezeik gehoord als hier. Hoe voorbereid je ook bent je doet niets aan een economische crisis waardoor je moet verkopen of een paard dat valt na 8 maanden en in moet slapen. Alles kan gebeuren maar als zij er nu over nagedacht heeft en voor zichzelf kan bedenken dat jongens of uitgaan niet belangrijker worden dan haar paard en dat ze het kan betalen (met of zonder hulp van haar ouders) dan zit ze wat mij betreft goed in elkaar. Betreffende rij ervaring, hebben we Anky fans hier, ik schiet liever mijn paard af dan dat ik een Anky met al haar ervaring in de buurt laat komen van mijn paard.
Ik vind dat ze er verdomd goed over na heeft gedacht en nu ik weer op een manege sta zie ik hoeveel mensen het maar voor lief nemen, ik zie mensen die al jaren rijden maar hun paard naar de klote rijden(ook op wedstrijd).

Groetjes Marjolein. (begonnen zonder ervaring net als iedereen)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:57

Amen ! _/-\o_

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:58

En wat is er dan zo verkeerd aan Anky? :)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:58

Ja pas op hoor Noortje!!! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:59

Nou durf ik niet meer inde buurt van je paard te komen hoor ! :=

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:00

Marjolein29 schreef:
Betreffende rij ervaring, hebben we Anky fans hier, ik schiet liever mijn paard af dan dat ik een Anky met al haar ervaring in de buurt laat komen van mijn paard.

Waar haal je dat vandaan? Ik zeg niet dat ze Z moet rijden, maar enige les bij een eerste eigen paard terwijl je zelf ook niet te veel rij ervaring heeft lijkt me alleen maar prettig voor paard en voor jezelf. En de gezondheid van je paard lijkt me geen gezeik .

Maarja, iedereen heeft een andere mening wat betreft de gezondheid van een paard. Zie je op bokt al genoeg ruzies over.

* ervaring moest les zijn ; sorry!
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 25-02-10 21:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:00

Anky kan naar mijn mening niet rijden. Ik ben zeer tegen rollkür en rijd zelf volgens de principes van de Klassieke Rijkunst oftewel met respect voor het paard. Diep instellen vind ik een vorm van mishandeling.

Groetjes Marjolein

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:02

Marjolein29 schreef:
Anky kan naar mijn mening niet rijden. Ik ben zeer tegen rollkür en rijd zelf volgens de principes van de Klassieke Rijkunst oftewel met respect voor het paard. Diep instellen vind ik een vorm van mishandeling.

Groetjes Marjolein

Anky niet kunnen rijden? Sorry, maar die mening deel ik niet met je. :)
Mag ik vragen waarom je dat mishandeling vind? :)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:03

Rij ervaring vind ik niet half zo belangrijk als liefde voor het dier. Je hoeft nog nooit op een paard te hebben gezeten om het wel aan te voelen. Als zij liefde heeft voor het paard zal ze naar alle waarschijnlijkheid eerder te snel dan te laat een da laten komen.

Groetjes Marjolein

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:03

Die stoere Fries had trouwens gister wel fans eey bij de les _O-
Kom ik in de stal, komt gelijk de halve pennyclub op me af, aaah waauuww een frieesss, en kijk eens wat een lang haar die heeftt :oo heeft u die zelf gevlochtennn ???

Mooooi man _O-
Dus ik loop even weg om me jas op te hangen ( hij blijft toch wel staan :+ ) nou huppaa gelijk hebben ze 'm vast hoor aan de teugels en ondertussen lekker aaien :D GE-WEL-DIG :D

En hij heeft vandaag uitgebreideee mokbehandeling gehad :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:06

Marjolein29 schreef:
Rij ervaring vind ik niet half zo belangrijk als liefde voor het dier. Je hoeft nog nooit op een paard te hebben gezeten om het wel aan te voelen. Als zij liefde heeft voor het paard zal ze naar alle waarschijnlijkheid eerder te snel dan te laat een da laten komen.

Groetjes Marjolein

Dat bedoel ik niet , natuurlijk zal ze een DA laten komen. Ik doel meer op de per ongeluk foute rijstijl die je zonder genoeg ervaring en les zou kunnen ontwikkelen ten koste van je paard. Je ziet zat topics op bokt over mensen die met alle liefde de kogel vangen voor hun paard, maar ook verbaast op kijken als je ze verteld dat ze door hun houding hun paard pijn doen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:07

Pebbs schreef:
Die stoere Fries had trouwens gister wel fans eey bij de les _O-
Kom ik in de stal, komt gelijk de halve pennyclub op me af, aaah waauuww een frieesss, en kijk eens wat een lang haar die heeftt :oo heeft u die zelf gevlochtennn ???

Mooooi man _O-
Dus ik loop even weg om me jas op te hangen ( hij blijft toch wel staan :+ ) nou huppaa gelijk hebben ze 'm vast hoor aan de teugels en ondertussen lekker aaien :D GE-WEL-DIG :D

En hij heeft vandaag uitgebreideee mokbehandeling gehad :D

Hoe komt de friese man aan mok? :oo

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:07

Zo diep als Anky haar paarden instelt waarbij het paard dmv de stang in de krul gaat vind ik fout omdat hij niets anders meer kan zien dan de grond. Verder ben ik er4 van overtuigd dat het slecht is voor het lichaam van het paard.
Er zijn veel mensen die mijn mening delen en vele die dat niet doen, betreffende mijn eigen paard , hij is sterker dan ooit geworden door mijn methode. (De Klassieke methode)

Groetjes Marjolein