dat wordt misschien de oplossing om te zorgen dat ruiters en menners uberhoud nog in het bos mogen rijden ze wouden het helemaal verbieden, en daar is een stokje voor gestoken volgens mij. opzich zou ik het niet zo erg vinden. Als het niet al te duur wordt. maar dan mogen bij ons de ruiterpaden ook wel beter onderhouden worden. want bij ons in het bos zijn sommige paden helemaal niet meer begaanbaar..
op het ene pas ligt al jaren een mega diepe plas waar bomen etc in liggen. eerst kon je er nog wel door. maar dat is nu levensgevaarlijk en over dat zelfde pad ligt ook een boom (op borsthoogte.. iets te hoog om te springen) en nog een pad die sinds de eerste storm weer onbegaanbaar is ook omdat er een hele grote boom op ligt..
Maar is het dan de bedoeling dat ik, als manegeruiter, zo'n pas moet gaan aanschaffen voor de 4-5 keer in het jaar dat ik buitenrij? (dan reken ik de week bij FP even niet mee)
Weet niet of ik dat zo tof vind. Al begrijp ik wel dat ze misschien geld willen om de paden wat aan te passen, zoals je zegt zijn niet alle ruiterpaden even goed onderhouden..
ik denk dat ze daar wel een oplossing voor hebben bijvoorbeeld dat de stal waar je rijd of je paarden huurt een "abonnement" krijgt ofzo. er zijn natuurlijk heel veel manege's die af en toe buitenrijden. die kunnen dan vast per maand of jaar een bepaald bedrag betalen..
_Lucy
Geplaatst: 16-01-14 16:21
op sommige plaatsen heb je al zoiets. dat als je in dat natuurgebied wilt rijden een ruiterpas achtig iets moet hebben.
voor de enkele keren is het idd niet zo fijn.. maar voor ruiters die vaak buiten rijden..
tja je betaalt als ruiter natuurlijk ook geen belasting ofzo. dus begrijf idd wel dat ze het geld ergens vandaan moeten halen
al zou ik er niet blij van worden als dat iets van 20euro per maand wordt..
Sicayes
Geplaatst: 16-01-14 16:32
Ja daar zat ik ook aan te denken, dat de overkoepelende organisatie waar je dan huurt (in dit geval dan het Fjordenpaard) dat die er dan voor betalen en niet de ruiters individueel.
Hoe ze dan de ruiters die op eigen paarden/verzorgpaarden rijden moeten belasten weet ik even niet maar dat leek me eerlijker.
Het staat nog in de kinderschoenen dus veel kunnen we er natuurlijk ook niet over zeggen
Er moet natuurlijk wat tegenover staan als wij gaan betalen dan moeten de paden ook actief worden onderhouden. En misschien het ( actiever) weren van wandelaars/fietsers/brommers op deze paden.
Ik heb hier niet eens een bos om in te rijden ga echt niet voor zo pas betalen
ach binnenkort kan ik helemaal niet meer rijden Tietus wordt verkocht omdat eigenaar de verzorging niet meer aankan. Ik mocht hem gratis overnemen maar ik kan het niet betalen
Lucy: Welke paden zijn niet meer begaanbaar dan?? Aangezien ik daar de omgeving ook wel aardig goed ken
Aaaah veel plezier mensen!! Lekker naar FP
Gaaaf Patries, wil dr ook al wel een tijdje heen ondanks ik ook vrij weinig met nederlandstalige muziek heb, maar gewoon de gezelligheid!
Kim: Heb je topic gelezen, super super super gaaf zeg! Enkel foto zit je er met een big big smile op hihi
Morgen stage, zaterdag manege en daarna door naar mijn vriend en zondag nog ff niks haha xD Auto rijden gaat echt lekker al in mn eentje. Dinsdag eerst klein stukje gereden met paps. Dat ging nog ff bagger. Woensdag naar dierenkliniek zuidlaren gereden en dat ging echt heel erg lekker. Paps thuis gezet en ik door naar mn moeder omdat ik wedstrijd jasje nog moest halen. Toen ik thuis kwam was mn opa er en die heb ik toen weer naar mn oom en tante gebracht omdat hij moest oppassen en toen weer lekker terug naar huis haha. Morgen rijd ik van stage terug naar huis en maandag rijd ik met mijn moeder naar stage toe hihi en die rijdt dan terug naar huis
en dit gaat natuurlijk alleen maar over de natuurgebieden die van staatsbosbeheer zijn. Anders kunnen zij ook niet bepalen of je er wel of niet mag rijden
oo leuk ben ik nog nooit geweest! zo kom ik nog eens ergens haha! Na mijn tentamen weken een keertje doen?
Chantaliiejj
Geplaatst: 16-01-14 19:52
hee meiden, Ik weet niet zo snel wat ik er van moet denken dat je voor ruiterpaden moet betalen ik snap wel dat de ruiterpaden onderhouden moeten worden maar om eerlijk te zijn hoeft dat betalen van mij niet Ik bedoel de 'meeste' hebben al een ruiterbewijs en die hebben ze niks voor niks gehaald lijkt me ?!
Simone, wat een leuke hond heb je Kim, super leuk dat je in uitgelicht staat leuk topic ook Andrea, wat k*t dat Tietus word verkocht hoop dat je snel een nieuw bij rijd paardje vind