Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Eerste wedstrijd is op Valentijnsdag, dan wilde ik eigenlijk wat leuks gaan doen met Leon. Al vond die het niet zo nodig om perse op Valentijnsdag te doen want dat vind ie een commercieel afgezaagd iets
. Is ook zo eigenlijk, maar dan moet ie me maar vaker verassen op andere dagen
.
Met galop ook weer geoefend op doorzitten rustig blijven draven en dan galop hulp en aanspringen en niet onder me weg lopen en in galop vallen. Na een ruim half uur begon hij het te snappen. Toen lekker kunnen rijden. Alleen helaas op de terugweg nog een bui hagel
.
. Ook al zo'n dwarse pony
.
. Daar zijn ook nog de nodige discussies over
.
.
. Geen idee waar ik last van heb, winterdip ofzo
.
!
.
!
. Hahahaha springen is zo eng ook niet
. Je moet alleen vertrouwen hebben in je paard en in de instructeur. Maar dat is lastig als je telkens op een ander zit natuurlijk. Als je eenmaal doorhebt dat ze echt wel elke keer springen dan komt er ook meer vertrouwen.
. Je bent gewoon direcht uit balans. Terwijl als je gewoon blijft zitten en op het moment dat je paard afzet meegaat in de sprong dan komt het helemaal goed. En ach ja dan ben je misschien soms iets te laat maar dat is beter dan dat je op de nek beland. Zeker op het niveau springen wat het bij Smit is, je gaat nu ook weer niet zo hoog dat je daarmee het paard in de weg zou zitten.
Weer terug in paddock gezet. En wil ik ze eind van de middag binnen halen, zet Amor zichzelf wel even binnen. Hoefde geen paddock open te doen, geen halster om te doen, alleen staldeur dichtdoen
!) op Adje gereden. Heb hem nog nooit zo lekker aan het lopen gehad, hij ging zelfs naar rechts buigen (zijn moeilijke kant) en liet rechts ook eigenlijk goed los. Tot de linkergalop.....toen ging hij klooien en had hij me tuk! Eerst rechts aanspringen, wil ik het corrigeren, staan we op het midden, komt Vamos er ook nog bij staan en toen werd ik boos. Wilde eerst terug naar de hoefslag waar ik vandaan kwam, maar Wil zei ook dat ik hem maar gewoon echt ff flink in galop moest zetten....en daar gingen we, haha! Daarna was wel al mijn harde werk om rechts los te krijgen voor niets geweest en had hij rechts weer vastgepakt....helaas! Maar begin het principe echt te snappen en zie ook resultaat!
.