Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:37

Bit draaien, hoe krijgt hij dat nu voor elkaar.. Je hebt toch gewoon een beroken trens neem ik aan?
Wel fijn dat het lekker ging! DAt geeft toch weer ene goed gevoel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:41

Ik heb een dubbelgebroken trens en idd hoe die het voor elkaar krijgt.... Is ook dan 1 helft waar die zo gedraait zit, dan zit mn teugel ineens heel raar waardoor ik het merk.

Hopelijk doet ie het vrijdag ook weer goed :). Eerste wedstrijd is op Valentijnsdag, dan wilde ik eigenlijk wat leuks gaan doen met Leon. Al vond die het niet zo nodig om perse op Valentijnsdag te doen want dat vind ie een commercieel afgezaagd iets :P. Is ook zo eigenlijk, maar dan moet ie me maar vaker verassen op andere dagen :').

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:21

Mocht vanochtend op zonnetje! Eigenlijk op zizo, maar ik doe het gewoon niet, dus geruild naar zonnetje en wat heb ik heerlijk gereden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:44

Knap paard heb je esther! Eigenwijze pony's, die krijgen vanalles voor elkaar, alleen hoe?

En ik heb vanochtend ruim een uur met Mazzel gereden, vanwege weer naar meeuwenoord gereden, daar duin door gereden en bij Schulpweg weer terug gereden. En laatste stukje lekker gewandeld, mijn tenen waren bevroren, konden ze even ontdooien. In begin was Mazzel echt stront vervelend, had hem maand niet gereden, alleen aangespannen. Wandelaars met een netjes zittende hond waren eng, gekraak van de bomen was eng, opvliegende duiven enz enz. Hij bedacht dat hij wel om kon draaien terug naar huis. Dus ik heb hem lekker aan werk gezet, been is reactie en ik bepaal het tempo. In begin in duin was hij lekker druk, dus hem eerst laten wachten met galop, daarna aangesprongen in zijn moeilijke galop (rechts) en hem toen een flink stuk laten galopperen, moest hem echt voorwaarts houden laatste stuk :Y) Met galop ook weer geoefend op doorzitten rustig blijven draven en dan galop hulp en aanspringen en niet onder me weg lopen en in galop vallen. Na een ruim half uur begon hij het te snappen. Toen lekker kunnen rijden. Alleen helaas op de terugweg nog een bui hagel :(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:44

En nog ff staan kletsen :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 14:48

Hahahaha Shaggy krijgt wel meer dingen voor elkaar waar ik vraagtekens bij kan zetten :').

Weer lekker met Mazzel bezig geweest zo te lezen ;). Ook al zo'n dwarse pony :P.

Het is dat ik geen tweede erbij mag, zou er zo gaan kijken: http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... Mt6JakieFU. Mooi maat, gangenwerk niet bijzonder maar wel gewoon goed, en leuke vraagprijs. Vind het helemaal niet erg dat er dan nog niet zoveel mee gedaan is... Liever een wat ouder paard waar rustig aan mee gedaan is dan een jong paard wat Z klaar is gemaakt terwijl ze er helemaal nog niet aan toe zijn....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:53

Lekker gereden dus Wen, heerlijk!

Leuk ding Es! en idd leuke prijs. Gelukkig is Shaggy er veelzijdig!

Ik ben vanavond naar het Queen concert geweest op 3 meter afstand van de band gestaan zwijmel zwijmel <3 <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:58

Je was niet de enige zag ik op feestboek. Leuk! :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:28

Leuke avond gehad dus! Ze maken goede muziek.

En was een lekker ritje, nu alleen wel spierpijn.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:57

En was Adam Labert een goede vervanging ;). Daar zijn ook nog de nodige discussies over :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:47

Hoe ik het bekijk is dat Adam Lambert geen vervanging is - een icoon zoals Mercury is gewoonweg niet te vervangen. Ze treden ook op onder de noemer Queen plus Adam Lambert niet onder de naam Queen.
Adam Lambert heeft wel een waanzinnig goede stem, en is een echte entertainer. Er waren ook een aantal nummers die zonder hem gedaan werden en die waren ook echt krankzinnig goed!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 08:57

Hij is goed op zijn eigen manier dus ;).

Zou nu wel alweer willen dat het weekend was :'). Geen idee waar ik last van heb, winterdip ofzo :P.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:57

Ja absoluut!
Weekend, welk weekend? Is veel te snel gegaan :-( Morgen weer een dagje naar Berlijn voor werk 'Pffff'

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:24

Heb vandaag echt zo'n lekker paardendagje gehad *\o/*!
Eerst lekker relaxed op mazzeltje naar buiten en vanavond heerlijk gereden op little miss bitchy Ushi!
Op stand was ze echt vervelend en toen ik de clip van het touw achter haar wilde losmaken trapte ze heel venijnig haar linker achterbeen naar achter..... Op een haar na werd ik gemist. Met opstappen en nasingelen was ze ook echt aan het klieren, maar daarna was het een voorbeeldig paardje.... Krijg het idee dat ik de knopjes bij ushi steeds beter ga vinden!
Vorige week hadden we vrijstelling gekregen van het springen, deze week moesten we er echt aan geloven -O-.
Na het balkjes draven hield ik er mee op, maar ben als laatste helemaal alleen nog twee keer over het sprongetje gegaan met wat hulp van Wil! En eerlijk gezegd, het tweede sprongetje voelde nog best een soort van o.k. aan :? :oo := :+!
Overigens waren adje en Leonie echt heel grappig met springen.... Leek elke keer net of adje eerst de balk eraf wilde of ging duwen met zijn neus..... Of dat ie misschien toch stiekem dacht dat er een mogelijkheid was tot limbodansen onder het mini sprongetje door _O- :D

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:08

Klinkt goed Milou!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 12:17

Lekker hoor Milou! Zag ook volgens mij nog foto's van jou voorbij komen op facebook van de buitenrit ;). Hahahaha springen is zo eng ook niet :P. Je moet alleen vertrouwen hebben in je paard en in de instructeur. Maar dat is lastig als je telkens op een ander zit natuurlijk. Als je eenmaal doorhebt dat ze echt wel elke keer springen dan komt er ook meer vertrouwen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:47

En als je een paard hebt wat het leuk vind om te springen en ook goed kan springen maakt ook een heel groot verschil...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:13

En bij springen komt ook veel gevoel kijken.... En dat moet je leren. Bij aad moest je altijd al in verlichte zit aankomen rijden naar de sprong. Dat moest ik echt keihard afleren. Als je dat namelijk doet en je paard weigerd dat lig je op de hals of nog erger in de hindernis ;). Je bent gewoon direcht uit balans. Terwijl als je gewoon blijft zitten en op het moment dat je paard afzet meegaat in de sprong dan komt het helemaal goed. En ach ja dan ben je misschien soms iets te laat maar dat is beter dan dat je op de nek beland. Zeker op het niveau springen wat het bij Smit is, je gaat nu ook weer niet zo hoog dat je daarmee het paard in de weg zou zitten.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:23

Ik vond het altijd wel leuk springen, maar doe het nu eigenlijk nooit meer. Een boompje, maar dat is ook geen hoogte.
Vanmiddag weer 2 pony's gereden. Helaas was laantje nog spekglad her en der. Had een stukje geprobeerd met Amor om lekker buiten te wandelen. Hij moet lekker verkeer in en veel zien, maar vond niet verantwoord. Na eerste kleine stukje liep hij al aantal keer te glijden, dus ben ik omgedraaid. De bak was gelukkig aardig te doen, vooral beetje modderig, maar gelukkig niet hard. Dus daar kunnen rijden met hem.
Daarna met Mazzel poging tot rijden gedaan. Mazzels staak gedrag uit zijn puberteit kwam weer boven. Zodra ik been of een mep gaf, ging hij stilstaan en bokken. Bokken uitgezeten en daarna weer op zijn kop gegeven. Zoveel gevraagd is doorstappen of een drafje niet. Ik heb maar heel veel overgangen gereden en veel ruzie gehad met hem. Uiteindelijk kon hij het wel zonder te bokken of te staken. Ondertussen nog geprobeerd om nog beetje te sturen. Galop deed hij uiteindelijk ook netjes, zelfs zijn moeilijke kant.
Ik had nog wat paarden in paddock gezet, konden ze van weer en elkaar genieten. Alleen Amor vond het tot 2x toe genoeg. Eerste keer liep ik net over erf, komt hij zo naar me toe gelopen heel schattig, maar niet de bedoeling <3 Weer terug in paddock gezet. En wil ik ze eind van de middag binnen halen, zet Amor zichzelf wel even binnen. Hoefde geen paddock open te doen, geen halster om te doen, alleen staldeur dichtdoen :+

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:17

Je hebt gelijk hoor Es, en het is ook zo dat je een hindernis beter wat 'hoger' kan hebben want dan springen ze beter. Die kruisjes stappen ze zo overheen....

Lekker paardendagje dus Wen heerlijk. Ik ga zondag weer naar Beek

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:02

Leuk!, weer poging doen om daar ritje te rijden? Of ga je lesje doen? Ik hoop dat het daar te doen is qua ondergrond door dit *(&^%$% weer

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 05:30

Tja, springen zal denk ik nooit mijn grootste hobby worden!
Vandaag (of eigenlijk ondertussen al best wel gister ;)!) op Adje gereden. Heb hem nog nooit zo lekker aan het lopen gehad, hij ging zelfs naar rechts buigen (zijn moeilijke kant) en liet rechts ook eigenlijk goed los. Tot de linkergalop.....toen ging hij klooien en had hij me tuk! Eerst rechts aanspringen, wil ik het corrigeren, staan we op het midden, komt Vamos er ook nog bij staan en toen werd ik boos. Wilde eerst terug naar de hoefslag waar ik vandaan kwam, maar Wil zei ook dat ik hem maar gewoon echt ff flink in galop moest zetten....en daar gingen we, haha! Daarna was wel al mijn harde werk om rechts los te krijgen voor niets geweest en had hij rechts weer vastgepakt....helaas! Maar begin het principe echt te snappen en zie ook resultaat!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:32

Ik hoop op bostraining Wendy, er is gisteren ook gejaagd dus ik denk (hoop) dat het wel doorgaat.

Ohh ohh die Adje wat is het toch een boef!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 12:22

Hahahahaha echt een boef die Adje, lijkt echt op Bowie qua karakter als ik dat zo hoor :P.

Antoinet: Nog stijf van gister? Hopelijk valt het allemaal mee!

Gelukkig is de gladheid weer voorbij, hopelijk gaan we nu snel richting hogere temperaturen en zon!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:11

Nee niet stijf ik heb alleen wel een suffig dof gevoel in mijn hoofd net alsof alles in de slo motion gaat(ben ook op mijn hoofd gevallen maar daar voelde ik gisteren eigenlijk niets van).
Jij ook een lekker paardenweekend gehad Es? Hoe gaat het met de uitnodigingen? ZIjn jullie er al uit?