stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:43

AndreaB schreef:
Je had het natuurlijk al verteld, maar blijft leuk!! :D Heb van de week met mn instructrice nog over gehad om Kick te laten dekken dit jaar, maar ik wacht het toch nog een jaartje af. Mocht ik het dan nog durven :P

Doe maar volgend jaar, dit jaar lekker starten :D

AndreaB

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:43

Pff... ben nu al thuis van een dag op school. En dan uitgerekend als ik eens lekker vroeg klaar ben MOET ik 's avonds naar stal :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:45

haha ja maar volgend jaar is ze al 10 :P Dan wordt t alweer zo'n oud wijf! Maar stel mn sportcarriere toch nog even voor, want dat is tenslotte waar ik haar voor heb. Het zou ook nu al kunnen en toch door sporten, maar het kost weer zoveel centjes dat ik een hoop andere dingen dan niet meer kan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:46

Ja en een veulen verkopen die je ook niet zo 1,2,3

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:47

Nee, maar ik fok hem dan ook wel voor mezelf :P Maar als ik mn centjes investeer in een baby dan moet dat trailertje wat langer wachten.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:54

Jaaaa, ik hoop echt dat er een palomino kleurige baby uit komt <3.

Maarja, eerst moet ze nog eens hengstig worden en alles goed gekeurd worden voordat de visjes richting de eitjes zwemmen :').

Tjaa, als ik dan start, zal ik met Eva toch bij de paarden moeten starten aangezien ik volgend jaar 18 word :).
Nja, ik heb altijd nog een steefje die ik kan plagen met mijn ideeén. Wie weet, heeft ie een verborgen talent.

Haha, dan word het wel een veulen jaar, in 2013. Aangezien Jan zijn paard dan drachtig is, die van de western ruiters, eefje wss, en nog een paar denk ik.. haha :). Een echt baby jaar.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:55

Ik ga ook maar is naar stal :). Doegh doeg!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:59

Het jaar dat je 18 wordt mag je nog bij de pony's starten :) Dus als je bv. jan 2013 18 wordt, mag je nog heel 2013 bij de pony's starten.

Cremello x vos geeft 100% palomino, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

Genoeg baby's in 2013 dus, kan ik best een jaartje wachten :P

Veel plezier op stal! Ik kom er zo ook naartoe. Heb echt zo'n kl*te tijd met die meid afgesproken xD haha Het komt eigenlijk allemaal NET niet uit :')

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:13

/
Laatst bijgewerkt door 060606 op 15-11-18 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:55

Leuk Pris! Houden jullie het veulentje?

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:57

Me ma wilde de kleine ukke puk wel gaan houden :).

Oohhh, dat zou dan trouwens idiaal zijn! Dan kan ik eerst lekker beginnen bij de ponys met eefje en daarna overstappen naar de paarden :). Als dat tenminste niet te vroeg is voor haar :).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:59

:wave:

Vast niet Pris.. :) Weet je, soms kan je ook een paar keer gaan starten voor de ervaring. Je verwacht niet van je paard dat ie dan binnen een jaar in het Z zit. :) Dat heeft ook met leeftijd te maken

Ik hoop wel dat ik dit seizoen de B ga uitrijden en hopelijk ook al L1 kan gaan starten met wat puntjes. Maar goed, Wally moet aan de bak en is ook al wat ouder en langer onder het zadel :)

Maar we zien wel hoe het loopt. Lukt het niet, is het ook geen probleem

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:10

Inderdaad zo zie ik het ook :).

Ik wil bij de pony's gewoon ervaring op doen, om het bij de paarden niet al te lastig te krijgen. Ik zie me al starten, Eefje met der 1.38 tegen een paard van 1.75 :). Njaa, er zijn genoeg pony's die het kunnen, misschien heeft Eef het in zich, heeft ze het niet in zich, dan is het trainen, trainen, trainen. Lukt het dan niet, dan is het gewoon jammer :).

Eigenlijk hoeven we maar 1 winstpunt in het dressuur want dan kunnen we springen :). Daar heeft ze tot nu toe het meeste aanleg voor, maar wie weet vind ze het dressuren harstikke leuk. Daar kan ik nu nog helemaal niks over zeggen :) haha.

Wie weet is Wally wel een natuur talentje :), rijd je met 4 wedstrijden het B uit :P. Een vriendin van mij heeft binnen 3 wedstrijden het B uit gereden, dus mogelijk is het wel :P. Dus, pak ze tijger!

Maarja, ik zie het wel, gewoon lekker rustig aan doen. Natuurlijk is lol en plezier hebben gewoon nu het belangrijkste :). Wedstrijden kan altijd nog, die lopen niet weg.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:13

En laat je niet gek maken door wat andere te zeggen hebben. Doe gewoon waar jij jezelf goed bij voelt meis :)

Wally is sowieso een natuurtalentje, noem haar niet voor niets mijn Totilasje. Maar goed, we gaan het zien. Mijn doel is in ieder geval de B uitrijden deze zomer en ik wil sowieso dan wel minimaal 1 L1 wedstrijd hebben gereden voor we weer moeten wachten tot het volgende seizoen :j En alles wat meer is in de L1. Dat is mooi meegenomen.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:16

Ik zal me best doen, we doen alles lekker op ons gemakje :).

Haha, als ze zo goed loopt als totilasje tijdens de wedstrijden, rijd je waarschijnlijk niet alleen het B uit maar misschien ookwel het L1 :) haha.

Ik zal voor je duimen 1 April :).

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:21

Ach, gewoon je best doen en plezier hebben! Dat is het belangrijkste :) Die winstpunten komen vanzelf wel.

Als je trouwens wil gaan springen hoef je die ene winstpunt niet perse met Eef te halen :) Dat dacht ik namelijk altijd :') Maar je moet gewoon met een paard, maakt niet uit welke, ooit een WP gereden hebben. Dus je kan ook vragen aan iemand met een Z-knol of je daar misschien mee mag starten voor die ene WP als het met eef niet wil lukken. Maar dat komt vast wel goed :) Gewoon lekker trainen! Maar goed, eerst maar eens inrijden :P

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:49

Ik vind het altijd zo leuk he, die wedstrijden haha. :D
Heb zelf maar altijd heel weinig wedstrijden gereden, maar behoorlijk vaak groom geweest. Vond het altijd super om te helpen!

Heeft er hier toevallig iemand het engelse boek "Wuthering Heights" gelezen? Ik moet een boekverslag maken voor school maar ik maak het mezelf weer is te moeilijk met een oud engels boek...
Ben al goed op weg, en moet nog maar een paar vragen beantwoorden, maar daar kom ik écht niet uit haha.

Ik ga eerst slapen, morgen weer een drukke dag op school en ook naar Baira, dus staat morgen een drukke dag op me te wachten.
Slaap lekker voor straks! <3

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:16

@AndreaB.

Dat is wel ff handig om te weten! Als ik met Steef zou starten en daarmee me punten voor het B haal, dan zou ik met Eef eventueel meteen kunnen springen :). Maar ik denk niet dat ik dat die arme pony meteen ga aandoen, der eerste wedstrijd meteen lekker springen.. Ookal vind ze het erg leuk, ik wil voor mezelf kijken of we toch net wat puntjes in het B kunnen halen, ookal zouden het er maar 2 zijn, dan zou ik ookal tevreden zijn op der.

Maarja, we zien het vanzelf :).

Ik ga maar is opschieten, ik zit vandaag van half 9 tot half 1, dus lekker kort. Kan ik nog ff thuis hard blokken voor me engels & me scooter theorie.. Ging gister oefenen, en het ging dus niet zo heel lekker.. 12 Fouten, terwijl ik er maar 6 mag hebben.. :( Zo jammer..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 09:51

AndreaB schreef:
Nee, maar ik fok hem dan ook wel voor mezelf :P Maar als ik mn centjes investeer in een baby dan moet dat trailertje wat langer wachten.

een trailer is ook te huur en als je niet erg veel weg gaat mogelijk goedkoper omdat het je stallingskosten bespaard

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:02

Wat is het een super mooi weer buiten zeg!! :D Jammer dat ik straks weer naar school toe moet xD

Ik weet dat trailers te huur zijn, maar de verhuurbedrijven hier in de regio zijn nu niet echt op korte afstand. En dan moet je ook maar weer net het geluk hebben dat ze op 'jouw dag' iets geschikts beschikbaar hebben. Op een dag als vandaag wil ik gewoon de trailer kunnen pakken en richting het strand rijden bijvoorbeeld :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 10:04

AndreaB schreef:
Wat is het een super mooi weer buiten zeg!! :D Jammer dat ik straks weer naar school toe moet xD

Ik weet dat trailers te huur zijn, maar de verhuurbedrijven hier in de regio zijn nu niet echt op korte afstand. En dan moet je ook maar weer net het geluk hebben dat ze op 'jouw dag' iets geschikts beschikbaar hebben. Op een dag als vandaag wil ik gewoon de trailer kunnen pakken en richting het strand rijden bijvoorbeeld :)

ik weet er wel 1 dichtbij, stuur pb

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:06

Ben benieuwd :P De trailer moet ook nog aan flink wat eisen voldoen gezien wij geen dikke bak hebben die elke trailer erachter mag hebben. Moet ook nog een beetje hoog zijn voor knollie en uiteraard veilig! En ik was ook al niet van plan om € 45,- p.d. te gaan betalen := Heb er eentje in Niewekerk gevonden voor €20,- maar dat zit dan weer op een half uur rijden :n

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:11

Denk dat ik het voorlopig houd bij die man uit Nieuwekerk. Die heeft hele nette trailers staan voor een schappelijke prijs. En dan na de zomer gewoon lekker mn eigen trailertje :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:00

Ik heb een vrachtwagen die met B rijbewijs te rijden is in spijk!

Vanaf april ga ik met paard ook weer wedstrijden starten via het avs dus wel ver in het land.. dit jaar de L in moet wel gaan lukken heb vorig jaar winstpunten gereden en omdat ik een hengst heb moet alles via het avs tot dat ik L + winstpunt heb. Daarna ook weer serieus endurance meepakken.. dat kan hij namelijk als de beste :D

Merrie of ruin waar ik tijdelijk wedstrijden mee zou mogen rijden ( en trainen ) zou makkelijker zijn! Maar helaas was mijn merrie die ik pas terug naar Duitsland heb gedaan niet geschikt om met mij wedstrijden te doen op korte termijn. Nu kijk ik af en toe voor een bijrijdpaard erbij maar je moet ook maar wedstrijden mogen starten, groot genoeg paard zijn en in de buurt zijn. Woensdag kijken om paard erbij te kopen maar die is ook nog 3 en onbeleerd dus helpt mij ook niet verder. Erg jammer dat er niet gewoon een eenmalige toelatingstest voor hengsten is.

Ik moet nu naar stal, heb zo priveles!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:51

Zipporah schreef:
Va
Ik moet nu naar stal, heb zo priveles!

Hoe ging je les?