Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:57

Succes, Esther met je wedstrijd, op naar de volgende winstpunten! Maar dat moet wel goed komen met jullie!

Veel plezier in Beek, Antoinette, dat het weer leerzame les mag zijn!

Lastig dan zo'n keuze, ik kan me wel begrijpen als je echt met paard de sport in wilt, dat je deze keuze maakt. Ik vind het beter dan paard verkopen, dan weet je ook niet waar hij belandt. Anders moet je idd kiezen om hem op het land te gooien en niets mee te doen. Al moet je dan ook wel kijken of paard het bevalt om veel buiten en in de kudde te staan. Zeker aan deze kant van het land zijn er niet veel plekken om paarden met pensioen te zetten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:53

Ja als een op het oog zijnde gezond dier een spuitje krijgt of 'naar het boertje in Drente' gaat is altijd lastiger dan een dier wat gewoon zichtbaar ziek is...al hebben wij met Major ook lang getobt en gedoktert.. Af en toe te lang denk ik wel eens.

Succes met de wedstrijd Es! Gaat vast een geslaagd dagje worden!

Ja paard waar ik op zat was gaaf. Voor een zitles ontzettend braaf en tijdens de jacht een powerhouse. Dat geeft maar weer aan hoe veelzijdig deze dieren zijn.
Gijs heeft zijn jacht op dit paard gereden en bij een aantal sloten had Gijs zoiets van urhhh hoe komen we hier overheen, teugel geven en het paard het werk laten doen, wel knap vind ik dat!

Ja minder tijd voor Mazzel is balen Wen gelukkig wordt het snel zomer dan kun je hopelijk s'avonds ook eens wat doen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:40

Wedstrijd ging niet echt lekker.... Doordat ik te kort had losgereden (moest vroeg starten en ook nog knotten en ging het allemaal ff niet op tijd redden) ging mn eerste proef echt slecht, heb 173 gereden. Daarna weer geprobeerd m wat fijner te krijgen, alleen hij schudde telkens met zn hoofd en bokte bij aangalopperen. Nog ff laten kijken of er soms iets niet lekker zat maar was niets te zien. Misschien het zadel wat gister weer is gevuld en recht gelegd waar die aan moest wennen ofzo. Tweede proef ging iets beter maar nog niet fijn, uiteindelijk wel nog 184.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 08:59

Als je zelf al aan het haasten ben breng je die spanning ook over daar kunnen ze zo gevoelig voor zijn. Gelukkig ging de tweede proef beter dan kun je toch min o meer goed afsluiten.

Wij waren op weg naar Beek en zijn weer omgedraaid richting NWH voor een strandritje. Er ligt te veel sneeuw in Beek en de grond te hard.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 09:02

Ohhhh jammer! Die kant op is idd veel sneeuw gevallen. Ben blij dat wij dit keer niet de sjaak waren!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:12

Ja was wel verbaasd maar had het weer ook niet in de gaten gehouden. Ga jij nog wat doen met de pown?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:37

Ja, hier hebben we geluk met sneeuw. Wel balen dit weer. Dan is een strandritje beter. Hopelijk volgende keer beter in beek, het zou weer gaan dooien komende week.
Vanochtend weer eens gemend met mazzel, was ook alweer 3 weken geleden vanwege regen en wind. Mazzel was wat traagjes, maar op eind was hij eindelijk wakker. verder was hij weer braaf.

En hoe was jullie strandritje, leuke en lieve paardjes?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:04

Lekker Wen!
Ritje was zalig! op het zonnigste peerd van stal {:}

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:26

Zonnetje! Dus jij hebt een hele zonnige ochtend gehad! En op wie mocht gijs? En Had je beetje goed strand, zonder al te veel drukte?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:49

Het strand was nagenoeg leeg en het was ook nog eens een lekker klepperdeklepper strandje :+
Gijs zat op Ziggy, die heeft ook lekker gereden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:07

Lekker! Dus dat was zeker lekker ritje met zo'n strand!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:43

Heerlijk! voor herhaling vatbaar :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 07:27

Ik had zaterdag ook een mooi strand, helaas alleen niet op een paard maar wel lekker met Puk samen. Maar oei wat vond ik het jammer dat ik niet op Shaggy zat! Het was inderdaad zo'n heerlijk strand waar je als je op geloppeerd dat mooie geluid van de hoeven hebt.... Om het nog erger te maken passeerde er nog een groepje in galop die dat geluid maakte :P. Hoop toch dat ik ooit ook nog met Shaggy op strand kan rijden!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:11

Kun je met Shaggy niet in Den Helder rijden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:17

Heb helaas geen vervoer zelf, anders zou ik denk wekelijks naar het strand gaan met de trailer :=. Je kan bij ons in Hellevoetsluis ook prima het strand op en Rockanje en Oost Voorne kan je ook mooi rijden door duin en over strand. Maar ja dat zit er nog even niet in ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:32

Ja dat is balen, zo jammer trailer rijden zo kostbaar is, rijbewijs trailer en auto die de trailer kan trekken... Staatsloten blijven kopen (of terug naar Noordwijk verhuizen).. :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:11

Wil sowieso een grotere auto, is ook voor kamperen handig. En als ie zwaar genoeg is hoef je geen BE rijbewijs natuurlijk. Al zou ik dat toch wel fijn vinden ;). Dan weet je tenminste hoe je met zo'n ding moet rijden. En tja trailer kan je kopen maar huren is voordeliger als je er niet te vaak mee weg gaat. Ga je wel veel op pad kan je er inderdaad beter zelf eentje aanschaffen....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:55

Dat is niet helemaal waar afhankelijk van het gewicht van je auto en het trekkend gewicht etc maar ik neem aan dat je dat hebt uitgerekend :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 07:27

Als we voor een auto gaan kijken wordt dat wel uitgebreid bekeken inderdaad :P. Al zou ik dan nog liever mn E halen, gewoon voor de zekerheid.... Dan leer je tenminste echt met zo'n ding rijden en zit je denk stuk zelfverzekerder in de auto...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:33

Ja dat snap ik. Ik mocht in Engeland gewoon met de landrover plus trailer rijden (maximaal gewicht van de trailer plus inhoud was 3500 dus daar zou ik wel een E rijbewijs voor nodig hebben gehad) maar omdat Gijs zijn E wel heeft mocht ik ermee rijden zolang hij naast me zat (met L platen).
Het rijden is niet moeilijk alleen de bijzondere verrichtingen zoals achteruit inparkeren en zowieso recht achteruit rijden zijn lastig.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:38

Rechtachteruit en bochtje achteruit enz zijn idd wel lastig. Je moet ook het hele tegensturen snappen en dat gaat bij veel mensen fout :P. Gelukkig heb ik dat inzicht nog wel omdat ik op de veiling ook altijd met een soort 'aanhanger' reed. En dan moest je ook altijd tegensturen enz als je achteruit ging ;).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:20

Ja dat tegensturen..... Gijs heeft me dat geprobeerd te leren maar we eindigden bijna in een echtscheiding _O- mission failed!

hoe gaat het met de trouwplannen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 10:31

Het is niet heel moeilijk maar je moet het doorhebben.... En komt ook een beetje gevoel en inzicht bij kijken :P.

Trouwplannen zijn aardig onderweg. Gemeentehuis is geregeld, eet en feestlocatie is geregeld, auto is geregeld, huwelijksreis is geboekt (ook niet verkeerd). Zal alleen van het weekend Leon maar is aan zn jasje trekken dat het nu echt wel tijd wordt om kaarten te maken en versturen :').

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:18

Inzicht, ja.... normaal gesproken heb ik dat wel maar met een extra 5 meter was het toch wat lastiger, was ook maar een eenmalige actie!

Trouwplannen zijn lekker onderweg dus, waar trouwen jullie ook alweer?
En waar gaat de huwelijksreis naartoe?
weet je al wat voor soort kaart je wil? Wij hadden (door een bevriende designer) een kaart laten maken met op de voorkant een Schotse Terrier in een vliegtuigje met aan de binnenkant de songtekst van Bijou van Queen (dit was ook het nr dat in het gemeentehuis gespeeld werd) en dan een uitnodigingstekst uit naam van Jock. Echt superleuke reacties op gehad. Van die kaart hebben we toen ook een gastenboek en bedanktkaartjes laten maken en ik heb er zelf nog menukaartjes van gefreubeld. Kijk maar eens op Xieje.com daar staan hele leuke ideetjes.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 13:13

We gaan in het gemeentehuis in Katwijk trouwen en hebben BBQ en feestavond bij de Zeemeeuw in Noordwijk.

Ik wil eigenlijk leuke foto van mij en Leon ofzo op het kaartje, in ieder geval inderdaad een eigen ontwerp. Die van jou klinken ook heel leuk zeg! En wat leuk om dat in het gastenboek door te laten werken. Dat is ook een goed idee! Menukaartjes/tafelplaatsing hebben wij niet echt met een BBQ :P. Zorg wel even dat ik een bank scoor ivm mn jurk en dat het eten maar gewoon naar me gebracht wordt :').