De Chardonners bokken door! [deel 3]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: De Chardonners bokken door! [deel 3]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:49

Volgende week ben ik weer van de partij! En misschien dat we dan ook thema kunnen bespreken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:57

EEFFFFFFFFFFFF joehoe wij zijn benieuwd hierzo!!!.....
ahhahahahahahahhaha

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:09

Oke ik ga m'n verslag even typen haha :P

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:22

Wat een super weer vandaag zeg! :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:44

Nou hier m'n verslag :D
Had de nacht vreselijk beroerd geslapen. Elk uur wakker worden. Hoe bedoel je zenuwen :')
Om half 8 ging de wekker, dus eruit! Klaargemaakt etc. En om half 10 stond Shanti ( Shanti_ ) voor de deur.
Toen zijn we samen naar de bank gereden, om het geld op te halen, en daarna weer vlug terug naar huis, spullen in de auto gegooid, en op naar stal! Dirk moest en zou ook mee, dus die ook maar mee op de achterbank :P
Eenmaal aangekomen, trailler aan de auto gekoppeld, en lekker op pad gegaan :D
We vertrokken om kwart voor 11 van stal. En om 1 uur waren we er eigenlijk al. Maar we hadden pas om 2 uur afgesproken, omdat Petra toen pas klaar was. Dus toen nog maar even een uur uitgebreid geluncht. :=
Toen weer opweg gegaan naar Hof van Ede. Waar we Petra en Isabel ( eigenaresse ) meteen tegen het lijf liepen. Isabel vertelde dat ze Clover net nog gewassen had, en dat dit geen enkel probleem geweest was voor haar. Ook had ze net een wormenkuur gehad, dus dit was ook helemaal super!
Clover eventjes begroet die met dr nieuwsgierige koppie over de staldeur stond te kijken.
Toen even lekker wat gedronken, en met Isabel het zakelijke gedeelte geregeld ;)
En toen was ze dan eindelijk van mij :D
Een nieuw halster gekregen van Petra, clover uit stal gehaald, en hup op naar de trailler :D
Alleen madame dacht daar wel even anders over :'), dood 'eng' vond ze 't, hoop gesnurk en grote ogen en schijnbewegingen verder, stond ze er dan eindelijk op. Snel vastgezet, klep dicht gedaan, en snel gedag gezegt. Tot ze opeens gigantisch begon te springen, heel de auto ging op en neer. Dus toch het deurtje nog maar even open gedaan, en ja hor. Madame hing met haar voorbenen over de voorste stang.
Oeps... Haar er uiteindelijk vanaf gekregen, en ze moest er toen dus weer uit. Toen begon de 'ellende' pas. Natuurlijk wilde ze er echt no way meer op. We hebben van alles geprobeerd, van iets te lief aan dr vragen, tot met 4 man duwen. Op een gegeven moment zag je gewoon aan heel dr houding dat ze er een spelletje van begon te maken. Ze stak nog net dr tong niet naar ons uit.
3 uur later, begon ze steeds meer door ons heen te drammen, en was het voor ons gewoon echt een beetje klaar. Er zat niets anders op dan de dierenarts erbij te halen. Zij heeft haar een prikje gegeven, dat ze wat duffer werd, en zo makkelijker te laden was. ( Dit is absoluut niet de manier waarop ik gehoopt had het te doen, maar ze moest helaas toch echt mee, en als we haar gewonnen zouden geven zouden we nog verder van huis zijn )
En ja hor, toen stond ze er binnen een kwartiertje op :D
Goed vast gezet, zodat ze niet om zou vallen, en meteen opweg gegaan. Het was toen kwart voor 5
De hele weg is ze perfect rustig geweest, we hebben haar helemaal niet gehoord of gevoeld. Er was een weg afgesloten, dus moesten een uur omrijden, en stonden toen ook nog kilometers in de file.
Maar gelukkig kwamen we toch al om kwart voor 8 aan op stal :D
Meteen de auto uitgegaan, en gekeken hoe m'n paardje erbij stond. Ze was weer helemaal bijgekomen, dus haar meteen losgemaakt, klep open, en zo langzaam als ze erin ging, zo snel stond ze weer buiten :')
Hoop gehinnik naar dr vriendjes, die niet reageerde :(:).
Even een stukje over het erf gelopen, hoop gesnurk en grote ogen :), maar ze bleef heel erg netjes bij me :). Haar toen even lekker buiten in de paddock gezet, zodat ze even een beetje dr beentjes kon strekken, en beetje om dr heen kon kijken. Elke keer als ik even bij dr ging kijken kwam ze naar me toe gelopen, met zo'n blik van waar ben ik?? Maar ik merkte aan dr dat ze ondanks al het nieuwe en alle spanning toch prima naar dr zin had!
Toen er een paardje in de bak naast de paddock ging rijden wilde ze even vriendjes maken. ( Heb eindelijk een sociaal paard :D )
Toen het laat werd haar richting de stal gehaald. Ze zou voor een nachtje op stal staan, om haar even lekker rust te geven, en het eigenlijk al te laat was haar nog in de kudde te zetten.
Ze heeft een buitenbox gekregen, dus daar naar op weg. Maar no way dat ze daar in wilde.
Ze vond het dood eng, en logisch, alle paardjes stonden verder op het land, het is een container box, iets wat toch een ander geluid maakt, en er lag stro in, iets wat ze ook nogsteeds beetje vreemd vind.
Ik had besloten dat het toch gewoon genoeg was geweest voor haar. Het is een hele heftige dag geweest voor dr, dus toen met de staleigenaar besloten haar maar even in een binnenbox te zetten. Daar stonden al 2 andere paardjes, waar ze lekker mee kon neuzen, en die stal liep ze echt gewoon direct in. Dus even een half uurtje aangekeken, maar ze stond lekker rustig beetje aan dr hooi te knabbelen, dus ben met een gerust gevoel naar huis gegaan.
Vanmorgen om 9 uur weer terug gegaan naar stal, ze was blij dat ze dr stalletje uit mocht, maar bleef verder ook nogsteeds gewoon hardstikke netjes rustig :)
Op naar het land!! Ze staat nu met 3 andere merries, die meteen heel nieuwsgierig aangegalopeerd kwamen. Eventjes neuzen, gillen, schijnbewegingen maken, en het was goed.
Clover moest nog wel eventjes dr energie kwijt, maar toen de merries weer gewoon rustig deden, ging ze de paarden op de 2 andere landen maar even aan het werk zetten :'). Hoop gegil en gerace heen en weer, zou me niets verbazen als ze nu nogsteeds heen en weer aan het crossen zijn :D
Volgens mij voelt ze zich wel thuis, mijn meisje :+:
Heb meteen gemerkt er wel handen vol aan te hebben, maar ik hoop dat dat allemaal wel goed komt :D
Shelley en Stefanie ( bliksem & Woplala ) zijn ook nog even op visite geweest, om haar te komen bekijken :D
Was een drukke, heftige dag, maar ze is thuis :+:

Jeany_Orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:48

Gaaf eef! *D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:50

Leuk verhaal eef...ahahahh nou je hebt wat meegemaakt ;)...
Fijn dat ze het al zo snel naar der zin heeft...
Wil ook gauw eens komen kijken hoor ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:06

Je bent van harte welkom hor kaar :D
M'n kleine racekikker bewonderen :D, Ze ging ook helemaal dr nek dr op zetten, staart in een vlaggetje haha, ze is toch ook wel een flink stuk warmbloed :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:07

ihhihihihihi ;)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:12

Wat leuk! :D

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:34

DJoysDesignz schreef:
Volgende week ben ik weer van de partij! En misschien dat we dan ook thema kunnen bespreken.

haha dan is het dus niet zo erg dat ik er gister ook niet was :)

jaa goed idee! kunnen we wel doen! volgende week is iedereen er gewoon weer toch?

op wie zat iedereen uiteindelijk dan gister?

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:35

jeetje wat een verhaal eef! gelukkig heeft ze het al zo snel aar haar zin! geniet er maar lekker van!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:46

leuk verhaal eva! het duurt even.. maar dan is ze eindelijk bij je! ze heeft wel het mooie weer meegenomen he!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:47

naja.. natuurlijk niet leuk dat ze niet zo graag de trailer op wilde enzo.. maar meer leuk dat je ons je hele dag hebt beschreven :)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:42

NIEUWE SCHOENEN!! :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:44

Ow poedersuiker steef!! kan helemaal niet zondag vlechten.... heb om 10 uur afgesproken met iemand in Alphen a/d Rijn

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:49

wat voor schoenen :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:49

Zal foto's plaatsen :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:52

Afbeelding

Close up:
Afbeelding

Iris_Absan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:12

leuk eef

Iris_Absan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:13

wil is er vnaaf op de manege

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:13

DJoysDesignz schreef:
Ow poedersuiker steef!! kan helemaal niet zondag vlechten.... heb om 10 uur afgesproken met iemand in Alphen a/d Rijn

:\ |( |(

JustJoyce

Ik ben er vanavond , op de manege!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:13

Oehh je schoenen zijn vet Joyce! Dat verhaal van Eef ga ik even een andere keer lezen := Nu kom ik er echt niet doorheen :=

JustJoyce

Thnx!