Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:35

Komt denk ik doordat de foto's met Tieg en Soe buiten zijn en er best wel wat wind stond :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:39

Vandaag weer gewerkt.. hebben goed doorgewerkt en waren
om 4 uur al lekker klaar.. Ben toen naar huis gegaan en heb me omgekleed
en ben weer terug gegaan naar stal om te rijden..

De Vip (v. Emilion) ging hartstikke fijn!! Gister zat ik daar voor het eerst
op, en man.. wat een fijn peerd.. :oo Echt een heerlijk dier.. ! Hij liep ook
super fijn! Eigenaars waren er ook bij, en die waren ook dik tevreden.. :D
Toen ik klaar was zeiden ze nog '' We geven je op voor zaterdag, kan
je er mooi een wedstrijd mee starten.. :Y) Grappenmakers. :P Ging
dus heel erg fijn, gisteren trouwens ook al.

Dat andere paard (van de zelfde eigenaars) heeft dat meisje zelf gelongeerd,
dus dat scheelde mij alweer! :) Dat is trouwens de Lux waar ik het over heb,
dat is dat paard die ik toen in februari ook al een poosje had gereden.

Toen naar Wim gegaan, en heb daar de stallen gedaan en heb Vendee
even lekker gereden, was een heerlijk ontspannen ritje.

Ben daarna Rarando wezen rijden. Rarando is eventjes uit de running
geweest, want afgelopen vrijdag, toen ik mijn oefenwedstrijd met
het viertal had.. had hij plotseling een heel dik voorbeen.. We hadden
hem helemaal klaar staan, knotten erin, alle overtollige haren eraf.. :+
Helemaal schoon, en toen kwam ik er achter.. was mega dik. (vind
het nog steeds frapant van me zelf dat ik er niet eerder was achter
gekomen..) en het was ook warm, dus zat wel een ontsteking in..
En met zo'n been ga je uiteraard niet rijden.. :n
Sinds vrijdag staat hij dus aan het water, zaterdag ben ik er mee wezen
stappen aan de hand, en maandag ook. Werd gelukkig al minder, en gister
kon ik er wel al op gaan zitten. Ben toen heel eventjes wezen rijden,
en alleen stap en draf. Been zag er vandaag weer goed uit, dus ben vandaag
iets langer wezen rijden, en heb er ook een galopje bij gepakt, kijken
hoe het morgen is.. we gaan langzaam opbouwen weer, want de 22ste
moet hij echt wel weer beter zijn 't liefst.. maar denk 't wel..

Ultra had vandaag vrij, en met Wonderboy begin ik zaterdag weer mee..
Tot die tijd staan ze lekker in de wei, en dan beginnen we hem
zaterdag weer op te pakken met het werk.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:16

Jeetje Iris das niet niks! en zeker als zoiets gebeurt als je op vakantie bent! Fijn dat Frans snel actie ondernomen heeft!

Ben blij dat ie weer wat beter was, weet je al iets over wanneer hij weer naar huis mag? of willen ze eerst nog aankijken hoe het gaat?

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:05

OMG AAA

dit gebeurd mij weer.

de kat heeft / had abces met pus dus.

nu was ik hem net aan het aaien is me hand op eens uhum vochtig.

is de wond dus gebarste en je raad het al.

Heb nu al het pus voorzichtig uitgeknepen met watjes die eers tin gekookt water gezeten hebben.

Heb al het pus dus verwijderd en de haren schoon gemaakt met bbiotex (moest ik voor dat het opensprong doen van de DA).

Maar nu weet ik dusniet wat ik met die openwond op ze koppie moet doen !

Hij wilt het zelf schoonmaken maar dat macht niet van mij
want da tmijkt hij het vuil met die poten van hem.

ik heb ook geen katte kraag wel een honge kraag maar die is wat te groot.

Dit gebeurt ook natuurlijk weer op dit tijd stip :+

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:54

Goedemorgen!! :)

Zometeen lekker ontbijten en aankleden en dan naar de paardjes.
Even met Dotje wandelen en Slash longeren, en dan weer naar huis.
Moet namelijk nog inpakken en boodschappen doen en nog wat dingen.
We vertrekken om 8 uur en we komen rond 10 uur sochtends aan dan.
Neem me laptop mee, lekker films kijken en denk dat ik de hele nacht wel aan het pitten ben hahaha :P .

Nou ik ga nu weer afsluiten en ik weet niet of ik vanmiddag nog tijd heb om hier te posten.
Dus bij deze: iedereen nog een fijne vakantie, doeeeeeg !

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:05

Zo net terug van de paardjes.
Slash was echt vervelend tijdens het longeren, niet luisteren naar me stem etc.
Dotje was weer lekker vrolijk zoals altijd haha :P .

Ik ga nu lekker wat eten en dan douchen, dan me tas inpakken, boodschappen doen, dan naar de moestuin daar konijnen voeren,
en dan weer eten, en dan zo ongeveer op vakantie.

Sabine; Hoelaat kom je hier? Je zou nog langs komen namelijk.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:09

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:16

Manon_S schreef:

Ik ga nu lekker wat eten en dan douchen, dan me tas inpakken, boodschappen doen, dan naar de moestuin daar konijnen voeren,

Nee? Ik zou je bellen ?
Ik had aan de telefoon gezegd dat het me niet verstandig leek om voor jou vakantie nog met je aftespreken ?

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:55

6 paarden?! Woow mel dat is inderdaad drukke boel! :P
Gelukkig dat het alweer beter gaat met Rarando, kan je inderdaad weer langzaam opbouwen ;)

Sjips Anna das niet handig! Ik zou ook niet weten wat je het best met die wond kan doen..is het een diepe wond of aan de oppervlakte?

Alvast heel fijne vakantie manon!

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:57

Zoo heb gelukkig weer een nieuwe fiets! Najah nieuw is ie niet, tweedehands, maar wel een mooi ding :)
Extra goed op slot zetten dus!
Zometeen weer lekker op Lazise rijden, rijd der alweer 2 weken! Ene keer gaat het beter dan de andere, maar tis echt een lief paard :) En 2 keer gesprongen, eerste keer was erg wennen, en afgelopen woensdag ging het al stukken beter, ze springt érg fijn!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:40

Sabinee__ schreef:
Manon_S schreef:

Nee? Ik zou je bellen ?
Ik had aan de telefoon gezegd dat het me niet verstandig leek om voor jou vakantie nog met je aftespreken ?

Nou bel dan ook maar niet meer!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:17

@ Iris, jeetje meid! Wat zullen jullie geschrokken zijn... gelukkig gaat het nu weer wat beter... enig idee wanneer die weer mee naar huis mag?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:54

Maaike wat fijn dat je zo lekker gaat met Lazise, en nog leuker
dat je ermee mag springen!! :):)

Oeh.. bij mij gingen de paardjes vandaag echt super fijn.. :+:

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:23

Manon_S schreef:
Nou bel dan ook maar niet meer!

(Late reactie, vanmiddag even geen zin meer om hier op te reageren) .

Oke, Daag Manon, dan niet . Veel plezier he ;) .

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:41

KANONNNEEEE WAT HEBBEN JULLIE VEEL GEPRAAAATTTT !!!
nou moet ik echt meegaaaa veel bijlezen !!!

Wat lees ik ? Maaike rijd Lazise ????? WAT LEUK ! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:45

Ik ben vanavond terug gekomen uit Duitsland, was echt super leuk ! afgelopen 3 dagen geholpen met stenen sjouwen haha, ze gaan een stapmolen bouwen dus moet helemaal bestraat worden. dus heb ik ff geholpen vonden ze wel fijn :)
verders veel gereden ( ook gesprongen ! heb me angst weer overwonnen !! :) ) ennuhm.. naar een paardenkraker geweest, naar concours wezen kijken want haar instructeur deed mee in het M. was echt zo jammer hij moest barrage rijden en had op de laatste een balk, kwam die net wat te hard in, echt heel jammer hij ging zo goed :P

Maar heb het echt super leuk gehad ! :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:00

pffff geen zin om bij te lezen :Z
als ik wat gemist heb willen jullie het dan ff melden ?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:42

weet iemand waar ik voor een redelijke prijs foto's kan uitvergroten ?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:46

Hema ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:05

Eva_D schreef:
Astor: Ik rijd op de maandag, ik ben ook niet vaak op andere dagen geweest dus denk niet dat mensen van hier me kennen/hebben gezien

Ikke ken jou wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:31

Zo, [naam] is terug van vakantie :D

Heb helemaal bijgelezen, maar ga niet overal op reageren omdat er nogal veel dingen waren.

Even wat dingen die bij mij eruit zijn gesprongen;

Andrea: Leuke foto's zeg! :D
Melis/Noortje: Ziet er goed uit! Melis, ik snap dat ze in het origineel wat onscherp waren door handmatig scherpstellen (waar ik trouwens echt respect voor heb, ik kan dat nie :n ), maar ik vind ze nu iets té verscherpt :) Noor, jullie blijven een top-combinatie!
Mel: Gaaf dat je nog een paard erbij hebt om te rijden! :D Ben nu wel benieuwd naar foto's hé :P En balen dat Rambo niet goed was :(:)
Iris: Wow! :oo Heftig zeg :\ Ik hoop dat hij er weer goed bovenop komt! (maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in, aangezien hij het veel te goed heeft bij jullie om vroegtijdig te vertrekken ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:08

Mijn vakantie was.... apart :+

Eerst hebben we 5 dagen in een huisje in Umbrië (Italië) gezeten. Veel dingen bekeken, waarvan vooral de stad Assisi er in mijn ogen erg uit springt. Prachtige stad met een stel machtige kerken. Perugia is ook een super leuke stad, maar veel minder cultureel. Ja, heel erg cultureel als je van winkelen houd O:) Verders niks gekocht hoor, allemaal veel te duur ;)

Toen kwam het kútste deel van de hele reis :+ De boottocht naar Corsica... Nou, het begon al lekker, we waren om 11 uur op het haventerrein in Livorno, de boot vertrok om half 2. Omdat het hele terrein vol stond hadden we zo bedacht dat er nog een boot om half 12/12 uur zou gaan, waar we mee gingen. Nou, niet dus. Half twee streek voorbij, en nog steeds niks. Uiteindelijk kwam de boot om 5 uur aan... In de tussentijd was er een fikse wind aan komen waaien, en je kunt het waarschijnlijk al raden, er was echt een extreem hoge golven-plaag. In de haven viel het nog wel mee, maar toen we eenmaal op zee zaten, begon de ramp. De eerste mensen gingen over hun nek, en daar wordt je misselijk van ja. In principe kan ik best tegen boottochten (dit was voor mij de 8ste keer op deze boot, aldoor naar Corsica en zelfs met nog slechtere omstandigheden) maar als iedereen om me heen over zijn nek gaat, wordt ik ook niet helemaal lekker. Uiteindelijk ben ik op de grond gaan liggen (dat is echt een aanrader, kussentje onder je kop en je ligt echt zo stabiel als het maar kan) en wachten tot het afgelopen was.

De eerste paar dagen op Corisca zijn we bij mijn oom en tante verbleven. Zij hebben net een nieuw huisje gebouwd, vlakbij de camping waar wij altijd zitten. Nog behoorlijk wat ruzie met mijn vader gehad, omdat ik echt 0.0 sociaal contact had met mensen van mijn leeftijd. Toen zijn we nog op onze eigen, vertrouwde camping gaan staan, Villata. De eerste keer dat ik daar kwam was toen ik 9 maanden was, en ook al is echt een HELE hoop veranderd, het blijft een geweldige camping :D

Na een paar dagen vriendinnen gemaakt met Bobby, een super lief meisje uit Greuningen... :D Nog een paar dagen lol met haar gehad, en toen was het tijd om weer naar huis te gaan :(

Ohja, we hebben ook nog gecanyond :+ Geloof me, dit is de moeite waard om te lezen _O-

Het begon nog best makkelijk, een beetje tussen rotsen door klimmen etc. etc, stukje zwemmen en ga zo maar door, maar het werd al snel lastig(er). We moesten van een waterval af springen, in een diep bassin. Nou, dat is het probleem niet, maar ik kneep mijn neus dicht terwijl ik sprong, wat je dus echt NIET moet doen. Een rib aan de rechterkant gekneusd. Een paar minuten moeilijk ademen was genoeg, maar het doet (nog steeds) echt onwijs pijn als ik hard lach of zucht/gaap. Toen werd het alleen nog maar moeilijker :+ We hebben expres voor een simpele route gekozen, zonder afdalingen met touwen en helmen zeg maar. Alles was springen en voor de rest moest je het zelf maar uitzoeken. Mijn vader is gelukkig erg lang, wat we wel nodig hadden. Sommige stukken waren erg lastig, waaronder een waterval waar je vanaf moest springen. Op een gegeven moment stond mijn vader op een rots, hij pakte hij pakte me om mijn middel vast (wat al onwijs veel pijn deed) en zette me op een rots. Een paar van de kleinere kinderen (mijn zusje, mijn nichtje en een super schattig jongetje waarvan zijn ouders bevriend waren met die van mij) sprongen gewoon, maar aangezien ik nogal wat meer volume heb dan kleine, dunne kindertjes ging het niet echt. Je moest ver springen, want onder je was nog een rots. Vervolgens kwam je in een ondiep bassin terecht. Ik zou dus gewoon op de grond springen, en hoogst waarschijnlijk nog tegen die kútrots aan komen ook. Toen kwam er één of andere Duitse Malboro cowboy die ons even ging laten zien wat de alternatieve route was. Dat was dus om al het gezeik heen, door het bos, over losliggende rotsen en blaadjes. Uiteindelijk ben ik de cowboy gevolgd. Een paar flinke schrammen aan overgehouden (wat een kútpad was dat zeg) en toen stonden we in een bassin. Ik was echt helemaal aan het trillen. Jullie kennen het vast wel, dat je echt niet bang bent om je grenzen te verleggen, maar dat er sommige dingen zijn waar je gewoon echt heel erg bang voor bent, en wat je dan ook niet doet. Nou, voor mij was dat dus over die rots heen springen. Beneden dus helemaal aan het trillen, huilen, etc. etc. Papa heeft me in het water geduwd en heeft me echt moeten onderdompelen, ik was helemaal oververhit. Nou, tijd om weer verder te trekken :+ Nog een paar keer van een aantal rotsen gesprongen, leuke foto's gemaakt met een onderwatercamera, en erg veel lol gehad :)
Ohja, een tip als je zo'n tocht gaat maken - neem of een waterdichte rugzak mee, of zorg dat je geen spullen bij je hebt die niet tegen water kunnen. Bijvoorbeeld elektrische autosleutels of mobieltjes. Als dat onder water komt kun je, je auto namelijk niet meer in. Én, zorg dat je twee auto's hebt. De één laat je onderaan de rivier achter, en met de tweede rij je met zijn allen omhoog, want omhoog lopen is NIET TE DOEN. Je daalt af, en de gene van de eerste auto, die je onderaan hebt laten staan, rijdt de gene van de tweede auto omhoog. De rest kan dan droge kleren aantrekken (!!) en even wat drinken. Als je twee auto's hebt rij je gewoon weer terug.

Afgezien van een paar bosbranden in de buurt waarbij in totaal 5500 hectare (!!) is afgebrand, heb ik echt een top vakantie gehad ;) Foto's volgen later :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:56

WAT SUPER EMMAAAA ! :D klinkt echt helemaal supeerrr ! :D

G1ovanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:05

ben ik weer een keerr:D
beetje bijgelezen:D
woww iriss! ik had dat toevallig vanacht met roxanne en brownie! brownie had knoop in de maag! dus ik samen met mark huop gelijk naar utrecht gereden vanacht om 12 uur! mochten bij de operatie zijn! is zoo raar ! je ziet geen bloed niks! en darmen waren helemaal opgezet kwam er echt uit alsof het een ballon was ofzo!
maar goeddd bij ons was oko spannend met narcose we hadden 50% kans dat ze eruit ging komen freaky echt waar!
maar goeddd!
denk plaats het hier ook ff :o

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:04

jeetje wat spannend met die paarden allemaal ! hoop dat ze er bovenop komen !