schouwse ruiters topic....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:15

Nog steeds niet zo heel veel beter, er zit wel iets vooruitgang in, maar er is zoveel bijgekomen.. maar iedere vooruitgang is er een. Inmiddels zal ze de kaarten wel hebben gehad, heb er een voor Kruin gedaan en een voor Anita.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:09

Ja het valt niet mee, zeker voor Anita niet!

Stil hier verder.
Hoe is het in Ermelo gegaan Jow?

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:25

Goh,zeker stil hier...?
Nou heb ik ook niet zoveel te vertellen,maar toch.
Maandag zijn de heren weer van de partij hoor shan.Roelon zorgt er de hele week al voor dat ik niet vergeet om appeltjes te kopen voor Blacky,Twinkel en Future.En ik moet foto's komen maken van hem en z'n papa Haha! Lekker jong,toch..
Ik ben ook wel benieuwd hoe het in Ermelo is gegaan.Esther is er met de kinderen geweest,dus was wel spannend voor hun denk ik. Lachen

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:13

4 met 57 procent. op 4 puntjes na derde!! ze hebben heel knap gereden en volgend jaar gaan we er weer tegenaan

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:06

O, goed gedaan van de kids!

Ja het gind weer super Katchina, hij vind het geloof ik echt heel leuk hoor.
En met Henk ging het ook heel goed!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:22

Jow schreef:
4 met 57 procent. op 4 puntjes na derde!! ze hebben heel knap gereden en volgend jaar gaan we er weer tegenaan

Goed gedaan, vast allemaal nerveuze meisjes om je heen........
Ik moet al gelijk afzeggen voor woensdag voor Cleo, Jow,geef jij dat even door aan Siebe?
Kinderfeestje met zwemmen erbij en niet op tijd thuis, dus jammer, dat gaat ook gewoon door.

We zijn gisteren naar Beesd geweest, WK vierspan, geweldig mooi om te zien, druk en blubzooi, maar erg leuk, mooie fair erbij, was versleten eind van de dag.
Gerrit en de pony'sw zijn door Wilma Kooman behandeld vorige week, 1 shet zat goed vast in de rug, de andere in de nek en mijn Gerritje overal zo'n beetje.......
Ze vroeg nog of ik goed kon doorzitten op hem, nou nee, niet echt soepel dus, dat vond ze wel logisch, hij zat van voor tot achter vast.
Week of wat eerder was de tandarts geweest om een afgebroken wolstand en melktandje te verwijderen, nu is hij losgemaakt, ik krijg vast een Salinero onder mijn kont volgende week.........
Met zijn gebit dat behandeld was, merkte ik al veel verschil, kan het iedereen aanbevelen hoor, een grote beurt!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:43

effe een aapeekaatje, Marion Haha! Knipoog kan wonderen doen !!

Wat een rottig weer he, heb gister wel een buitenritje gemaakt, maar met die storm werd zelfs mn Shire druk ! Clown
Met les gaat het super, ik vind het echt leuk !

Andere Shire staat in training in Duitsland, dus wel rustig zo met 1.

Net gezwommen met de kinders bij port Zelande, leuk zwembad zeg, die wildwaterbaan en die turbobaan,wat een lol Haha! , jeugdsentiment !!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:03

He, Marion, leuk he in Beesd, wij zijn ook geweest en natuurlijk gaat Karel daar niet zonder camera naar toe:

shan schreef:
Afbeelding

De rest van de foto's staan hier:

[EV-ITP] WK vierspannen, de marathon!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:20

geef ik door marion!! en je zult vast n zeker wel verschil merken!! ja ze waren zeker nerveus!! lana is er nu definitief mee gestopt voor t AB, alleen blijft zn mn vaste "assistent". Waarschijnlijk gaat denise ook meedoen dus hebben we weer een extra erbij. eeeeeeeen er komt waarschijnlijk ook nog een DE viertal!
gave foto`s weer shan

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:55

wat heb je een leuke pup Jow!!!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:48

hihi, hij s lief he!! en zo bijdehand!!! hij hing ook in die hond van Valk!
marion heeft m ook gezien.

hoe vond cleo t springen marion? siebe vond t erg leuk, enhij vond ze zo rustig, heb m ff uit de droom geholpen dat t over paar lessen wel anders is Tong uitsteken

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:33

The Pinky and the brain, the pinky and the brain, one is a genie the other is insane.. maar wie is nu wie Haha!
Morgen om kwart voor 6 laden om naar Ermelo te gaan, gaan jullie duimen? Er rijden er "maar" 24 in de klasse....
Enne Acacia, hoe is het met je paard? Gaat het een beetje in Duitsland, is wel ff een stukkie rijden zeg... pfoe.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:21

marion heeft m ook gezien.

hoe vond cleo t springen marion? siebe vond t erg leuk, enhij vond ze zo rustig, heb m ff uit de droom geholpen dat t over paar lessen wel anders is Tong uitsteken[/quote]

Echt een geinig hondje, een die meer hond is als dat je zou verwachten van zo'n klein ding........
Cleo vond het fantastisch, Lola deed het voor haar doen goed, is normaal een pony die niet doet wat zij wil en met 7 jaar ben je nog niet echt de baas.
Heb wel gezegd dat we het 3 keer bekijken, en dan besluiten of we doorgaan, 3 keer les in de week is nogal pittig, zowel voor haar als portemonneetechnisch, en ze wil ook nog op turnen, dus moeten er knopen gehakt worden!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:22

Trouwens veel plezier in Ermelo, hoop voor jullie dat het droger gaat worden, je krijgt er toch wat van zo...
Heb me trouwens nergens voor opgegeven qua wedstrijden, erg relaxt gevoel, ik kan bij voorbaat al de zenuwen krijgen, dus ff niks.....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:27

Veel succes morgen!

love_marnix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:29

Wie gaat er nog naar horse-event
ik ga morgen:D:D

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:30

doe je niet mee op renesse dan marion?? ja beestje heeft aardig wat in zn mars hihi, tis om de week springen toch??? dus heb je toch beetje vrij.. viertalle is goekoper Tong uitsteken Tong uitsteken

heb er nu al 7!!! en waarschijnlijk ook nog een DE viertal erbij

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:46

Yavanna schreef:
Enne Acacia, hoe is het met je paard? Gaat het een beetje in Duitsland, is wel ff een stukkie rijden zeg... pfoe.

met trailer precies 4 uur.... Clown
Ze staat bij SherwoodShires, Sherwood hier op bokt! en daar zijn wat probleempjes naar voren gekomen. Berdien schijnt flink dominant te zijn en gaat de strijd aan met Daphne ( Sherwood), dus er zit nog wat werk in. Haha!
Ben aan 1 kant natuurlijk blij dat dat naar boven komt, anders heeft Daphne ook zoiets van; waarom heb je dr gebracht, ze is hier zoooo braaf.... Clown
Ook wordt ze daar gedekt, dat is dit jaar niet gelukt, dus volgend voorjaar nieuwe kansen....

Ik ga trouwens niet naar Horse event.
Ik ga maandag wel Monty Roberts ontmoeten ! Haha!

Het weekend wordt het trouwens mooi weer hoor, al zou je dat nu nog niet zeggen ! Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:35

We zijn vorig jaar naar Horse Event geweest, vond het leuk, maar niet voor ieder jaar om te doen.
Was Equitana(indoor) nou maar ieder jaar, dat vond ik mega gaaf, maar veel te groot voor 1 dag en een eind rijden.
Ik sta nog steeds in de recreatieve stand, dus Renesse rijd ik niet mee, ben ook weer es blij als we en famile"" zijn in het weekend, JL nog een paar wedstrijdweekenden en dan weer ff rust.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:00

ja het moet wel leuk blijven he.... Knipoog dat lijkt mij tenminste...
even helemaal niks is ook lekker !!

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:28

Ik meld me ook maar weer eens een keertje Knipoog

Heb het druk met stage en daar niet echt de gelegenheid om op internet te komen.. Helaas..

Ik ben gisteren op Horse-event en het deed echt niks anders dan regenen! Was echt flink balen want werkelijk alles was doorweekt en de clinics ed. werden afgezegt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:17

Op een dramatisch terrein, hoewel, ze mochten rijden op een zo'n agterberg bodem, is het viertal 15e geworden van de 20, viel niet helemaal tegen, hoewel we zeker hadden gehoopt hoger te eindigen..
Het was helaas niet anders, het losrijden was klote, op een terrein waar eigenlijk niet normaal te rijden viel, Willemieke reed ook de wei op waar je moest parkeren en zat gelijk vast, en er waren er nog al wat ie ook vast zaten. De tractoren reden af en aan.. eigenlijk heel vaag voor een NK, dat moet toch beter gereden zijn.
Als je individueel moest starten, reed je op het gras, waar gewoon niet op te rijden viel
En de clinic van Anky was super..
"het is gewoon heel simpel, je moet gewoon simpel denken, en aangezien ik blond ben, denk ik ook heel simpel" onderweg appuyementen rijdend Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:02

Ik begreep dat het tempo niet lekker te rijden was , kunnen ze niet een ander voorop zetten die wat meer voorwaarts rijd, dan.....
Zonde dat het tegenviel, zulke evenementen moet het gewoon mooi weer zijn, dan leeft het ook meer onder de kijkers
Leuk dat Anky even wat moois liet zien,makkelijk gezegd ook, simpel denken, moet je es proberen, kom ik gelijk zwaar in de knoop.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:20

Tempo niet lekker was, Wil liep goed door hoor met Prim, Edie bleef wat achter, Aster was te snel, eigenlijk was Jeske heel stabiel achterin. Dus daar ligt het niet alleen aan. En als er nog meer voorwaarts gereden wordt, vallen er helemaal grote gaten, het ene paard, waaronder Prim is juist voorwaarts, terwijl de ander, Ro, juist goed voorwaarts gereden wordt, en vergeet niet dat Edie 13 is, en geen volwassene, net als Aster, die weer een jaar ouder is. En was het niet alleen het tempo, er waren er ene paar die gewoon fouten maakten, en dat hou je ook, heb je weer wat om naar toe te werken.
Dus nee, geen ander voorop.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:47

Ik ben maar een leek, maar in mijn idee, zou je juist kunnen proberen, tijdens het oefenen, wat het beste werkt, dan de 1 voorop , dan de ander, daar heeft leeftijd mijns inziens niet mee te maken,
maar daar leert iedereen toch van.