RSC Ini slot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:13

Oh en Donja, heb je hem trouwens wel gefixeerd, je tekening? Omdat hij met houtskool is getekend, kan hij anders gaan vlekken of zo als er iemand aan zit en dat zou zonde zijn. Je hebt er speciale fixeer voor in de tekenwinkels, maar haarlak doet het ook. :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:43

Ik heb hem niet gefixeerd, maar ze doet hem in een lijst ;) Ze was er overigens erg blij mee :D

Ik heb trouwens mijn springrecord verbroken. Ik dacht dat de hindernis op 1.25 stond, maar hij stond eigenlijk op 1.35! :oo Ik schrok me dood! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:20

wooooooooooooooooooooooooooooooow! Foto's O:)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:47

Heb ik niet :o Mijn zusje van 9 hielp me en die kan niet zo goed overweg met de camera en ik had niet van tevoren gepland dat ik zo hoog ing vliegen! :oo Ik heb trouwens wel bewijs, met mijn mobiel gemaakt, dat ik naast de hindernis sta :D Ik kijk even of ik ze op de pc kan zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:50

Haha echt cool, gaat lekker met jullie zo te horen! Ben echt benieuwd! :D

Gisteren heeeerlijk gereden in het lekkere avondzonnetje! Ik heb eerst grondig de lijst bestudeerd, want er stond wel [***] - Nini maar meestal is het een andere [***] die op Nini rijdt. Maar ik was dit keer toch echt de enige [***] van de les, dus ik mocht inderdaad op Nini! Onwijs leuk, maar ik vind het altijd wel erg moeilijk bij haar om haar ontspannen aan de teugel te rijden. In het begin zat ik dan ook onwijs te kloten. Gelukkig gingen we al een beetje vroeg lekker lang galopperen, daar wordt ze voor mijn gevoel altijd lekker los van. Dit keer ook, ze volgde fijn mijn hand en ging lekker nageven terwijl ik eigenlijk alleen m'n binnenbeen en buitenteugel er maar bij hoefde te houden :) . Was echt heeeeeeeerlijk genieten. Daarna was ze ook lekker fijn, en gelukkig moesten we steeds precies op het moment galopperen waarop ik dat even nodig had :Y) .
Zoals jullie misschien wel vermoeden heb ik echt lekker gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:51

Oeps, boktcensuur :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:34

Hebben we trouwens vandaag gewoon op de normale tijd les? Meestal is het in de vakantie een uurtje eerder, maar ik heb er vorige week niks over gehoord.. :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:03

Ik heb geeeeen idee :p
Zag je vandaag nog fietsen met de hond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:56

Ow, hihi, grappig. Was jij dat die toeterde? Ik hoorde iemand toeteren en ik heb wel gezwaaid, maar ik had geen ideeeee wie het was!

Gisteren weer lekker gereden, heerlijk buiten in het avondzonnetje. Was een fijne les!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:06

Gisteren de eenerlaatste les, en ik moest op nini. Was er niet dolgelukkig mee, maar vond het ook niet super erg. Ik heb weinig met nini, iedere keer wanneer ik op der rijdt gebeurd er wel wat. (Ik herinner me nog wel de kerstles waar ik als een raket door de bak racede. Of die ene keer dat ze zo héél heet was en er ik er even een half uurtje op moest rijden, wat later een uur werd en ik ook nog naar buiten moest. Waar dus ook een paar bokken op mij wachtten. :P ) Maar deze les heeft ze zich netjes gedragen en ze was ook lekker los enz. kreeg der op een gegeven moment een beetje door en toen wilde ze ook wel voorzichtig naar beneden. Merkte dus wel dat ik vooruit ben gegaan. En volgende week de laatste les :\ maar wel op Kanjer. :D

En ik ben nog gewond geraakt! En flauwgevallen vanmorgen, echt doodeng flauwvallen zeg. Het ene moment zat ik nog op de wc en het andere moment lag ik opeens in het halletje op de grond. %) Maar ik denk dat ik gewoon te laat gegeten heb, ik had gisteravond nog wel honger maar ik dacht, ach ik eet morgenochtend wel. Maar mijn lichaam had wat eerder honger dan 9 uur. :+ Werd opeens enorm heet, was lijkbleek, maar het gaat nu wel. Misschien stel ik mijn examenvoorbereiding nog een dagje uit. ^^ En oja, over mijn verwonding. We gingen de merrie's met dikke buiken weer naar de overkant verplaatsen en ik had fotty mee. Op het erf schoot ze opeens opzij maar oké, kan gebeuren. Maar Kiduna en Earst stonden in de wei en Fotty ging dus dominant gedrag vertonen. Ik had weinig door want er was enorm veel wind en al mijn haar waaide in mijn gezicht. En voor ik het wist had ik een hoef achter in me knie. Mevrouw ging even met der been naar voren maaien. Het deed niet enorm veel pijn ofzo, maar er zat toch een schaafwond en eenmaal thuis zag me zusje dat ik ook een mooie hoefrand achter in me been heb staan. ^^ Pees is een beetje beschadigt (gekwetst zoals Ron het mooi noemt :P ) maar dat zal wel overgaan. Fotty wilde denk ik een afscheidscadeautje geven. ^^

En nu nog 1 les te gaan... ik denk wel dat ik daarna nog wel langskom. Zowieso om de veulentjes te bekijken en na me examens om gewoon even een dagje niks te doen. Heb niks gepland, geen reis of wat dan ook. Dus dan kom ik wel een keertje langs. En nu maar lekker even luieren en mijn examenvoorbereiding nog een dagje uitstellen. Dat flauwvallen is toch wel een beetje creepy. }:0

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:42

_Mara_ schreef:
Gisteren de eenerlaatste les, en ik moest op nini. Was er niet dolgelukkig mee, maar vond het ook niet super erg. Ik heb weinig met nini, iedere keer wanneer ik op der rijdt gebeurd er wel wat. (Ik herinner me nog wel de kerstles waar ik als een raket door de bak racede. Of die ene keer dat ze zo héél heet was en er ik er even een half uurtje op moest rijden, wat later een uur werd en ik ook nog naar buiten moest. Waar dus ook een paar bokken op mij wachtten. :P ) Maar deze les heeft ze zich netjes gedragen en ze was ook lekker los enz. kreeg der op een gegeven moment een beetje door en toen wilde ze ook wel voorzichtig naar beneden. Merkte dus wel dat ik vooruit ben gegaan. En volgende week de laatste les :\ maar wel op Kanjer. :D

En ik ben nog gewond geraakt! En flauwgevallen vanmorgen, echt doodeng flauwvallen zeg. Het ene moment zat ik nog op de wc en het andere moment lag ik opeens in het halletje op de grond. %) Maar ik denk dat ik gewoon te laat gegeten heb, ik had gisteravond nog wel honger maar ik dacht, ach ik eet morgenochtend wel. Maar mijn lichaam had wat eerder honger dan 9 uur. :+ Werd opeens enorm heet, was lijkbleek, maar het gaat nu wel. Misschien stel ik mijn examenvoorbereiding nog een dagje uit. ^^ En oja, over mijn verwonding. We gingen de merrie's met dikke buiken weer naar de overkant verplaatsen en ik had fotty mee. Op het erf schoot ze opeens opzij maar oké, kan gebeuren. Maar Kiduna en Earst stonden in de wei en Fotty ging dus dominant gedrag vertonen. Ik had weinig door want er was enorm veel wind en al mijn haar waaide in mijn gezicht. En voor ik het wist had ik een hoef achter in me knie. Mevrouw ging even met der been naar voren maaien. Het deed niet enorm veel pijn ofzo, maar er zat toch een schaafwond en eenmaal thuis zag me zusje dat ik ook een mooie hoefrand achter in me been heb staan. ^^ Pees is een beetje beschadigt (gekwetst zoals Ron het mooi noemt :P ) maar dat zal wel overgaan. Fotty wilde denk ik een afscheidscadeautje geven. ^^

En nu nog 1 les te gaan... ik denk wel dat ik daarna nog wel langskom. Zowieso om de veulentjes te bekijken en na me examens om gewoon even een dagje niks te doen. Heb niks gepland, geen reis of wat dan ook. Dus dan kom ik wel een keertje langs. En nu maar lekker even luieren en mijn examenvoorbereiding nog een dagje uitstellen. Dat flauwvallen is toch wel een beetje creepy. }:0

Oeh, flauw gevallen?! Niet doen! Goed eten :(:) !!
En ja, volgende week de laatste les ;( .. Balen, maar ik hoop dat het gewoon een geweldige les wordt. Inge vroeg of ik nog voorkeur had op wie ik volgende week wilde rijden, maar ik kon gewoon echt niet kiezen dus ze mogen zelf wat leuks voor me uitkiezen ;) . Melina wordt 'm niet omdat ze drachtig is, en verder heb ik eigenlijk geen voorkeur :) . Ik dacht eerst 'zal ik nog gauw even zeggen dat ik toch liever niet op Rallywood wil' omdat ik bang ben dat het niet goed gaat. Maar ik dacht, ja ik heb al zo lang niet meer op 'm gereden, misschien kan ik het nu wel en dat zou juist een ontzettend leuke afsluiting zijn :) . Het enige probleempuntje is de galop, maar verder vind ik het een heerlijk paard. Je voelt echt die kracht bij hem, dus mocht ik op Rallywood mogen dan zou ik het eigenlijk stiekem wel leuk vinden denk ik. :D Ik ben benieuwd, ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:56

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:01

Waah ik lees net op hyves dat Kanjer hoefzweer heeft.. nee! Op wie moet ik dan mijn laatste les rijden! Kanjer was zo vanzelfsprekend... hoe snel is hoefzweer over? :P Neh, ik denk dat ik een ander paardje moet kiezen voor morgen. Ik zou wel partyman willen/kunnen kiezen, maar ik weet niet zo goed zijn gedrag de laatste tijd. En ik vind het ook vaak bij PM afhangen van zijn humeur en alles hoe fijn die is. Dus misschien ga ik dan voor Injoy, ook een tijdje geleden en die lijkt de laatste tijd wel heel erg fijn. Ja, ik denk Injoy. Of ini moet zeggen dat ik mijn laatste les een andere keer rij wanneer Kanjer weer beter is. ^^

Nouja, ik zie het morgen wel. Mijn laatste keer paardrijden... naja nu heb ik wel een excuus om nog een keertje privéles/ extra rijden te doen op Kanjer. ^^

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:27

Arme Kanjer!

Kwalfoto's komen eraan, Marjolein was hier gister dus wat dressuur en springfoto's gemaakt. :D Ook van 'mijn bijrijdpaardje' dus dan kunnen jullie die ook zien :D :P

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:01

Ben dr mee bezig hoor, Donja :P
Zal even wat verkleinen en dan zal ik er alvast een paar sturen, dan kun je een topic maken :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:16

Oke thanks :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:20

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:31

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:43

Hihi, en nou maar wachten op reacties :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:57

Gisteren mijn laatste echte groepsles gereden. Kanjer had inderdaad hoefzweer, was vet vies want hij moest met zijn voet in de soda en ik tilde zo zijn been op en toen kwamen er allemaal bloedspetters uit. (Hoefsmid was namelijk geweest om het een beetje bijteschaven of zo. :P ) Maar ini vond het zo sneu voor mij dat ze vroeg of ik misschien dan volgende week wilde rijden. Maar volgende week maandag ben ik pas om half 6 thuis dus dat wordt hem niet. Maar ik heb gekozen voor Injoy en ik ga dan nog een privéles op Kanjer rijden. :D Dat lijkt me ook wel supergaaf, waarschijnlijk na me examens. ^^ En ik kom nog wel langs, dat zei ini ook. Jij komt gewoon met je zusje mee! Ik wil je leren mensen les te geven. (Had die middag namelijk een meisje lesgegeven, nouja meer toezichthouden want zij reed zelf wel haar les. :P ) En owja, over mijn les. Injoy was super fijn, vooral de galop vond ik geweldig. Heerlijk in balans, en dan af en toe een middengalopje erbij. Heerlijk. :D Ja, was een leuke les.

En Inge ging gister ook voor het eerst op Bluemaid zitten, nouja het bleef niet bij zitten, ze gingen stappen en dat ging zo netjes dat ze direct een drafje probeerde. Jemig, alsof die het al jaren deed, super braaf! Echt woowie, geweldig paardje!

Maar ik kom nog wel eens langs op de manege, zoals ini al zei samen met mijn zusje en nog een keertje privéles en misschien na me examens nog gewoon. :D Want om nu nooit meer te komen, ik heb er toch wel in totaal zo'n 8 jaar gereden. En ik denk ook wel dat ik er later weer gewoon kom rijden, misschien zelfs wanneer ik studeer wel weer. Als ik erachter kom dat het misschien toch wel financieel haalbaar is. Maar ik speel nu gewoon op safe, want zometeen heb ik geen geld voor me collegegeld omdat ik zonodig wilde doorgaan met paardrijden. ^^

En nu ga ik je topic bekijken Donja, eindelijk foto's!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:05

Leuke foto's van jullie op Kwal, ik vind dat jullie haar allebei netjes rijden en Quality is mooier geworden vind ik :) . Ze lijkt gespierder, vooral op haar kont. Ziet er goed uit! Hoe oud is ze nu eigenlijk, Donja?

Aaaah ik had maandag ook m'n laatste les, raar idee is dat. Ik vond het erg leuk dat ik m'n laatste les op een Fries mocht, had ik niet verwacht omdat de meeste Friezen nu een veulentje hebben of krijgen. Maar er is natuurlijk één Fries die geen veulentjes kan krijgen, en dat is natuurlijk Okke :D . Leuk, was alweer een tijdje geleden!
In het begin ging het echt niet goed. Hij hield erg vast op de rechterteugel en dan heb ik zelf ook de neiging om te streng te zijn met die teugel. Gelukkig wees Ini me er al gauw op dat ik hem wat meer los moest laten, pfff, best lastig. Vooral omdat we rechtsom voltes moesten rijden en ik hem niet goed naar binnen gesteld kreeg zonder aan mijn binnenteugel te zitten, omdat hij ook niet zo goed reageerde op mijn rechterbeen. Maar op een gegeven moment liet hij rechts wat meer los en toen kon ik gewoon fijn aan hem rijden, lekker rechtsom en linksom buigen, toen werd hij echt fijn! Alleen was dat dan ook net het moment waarop mijn ouders kwamen kijken en m'n vader in het huisje foto's ging maken, hihi. Blijkbaar had hij een gigantisch, alleen voor paarden zichtbaar monster met grote tanden meegenomen, want elk paard hield hem nauwlettend in de gaten >;) , hihi. Gelukkig heeft m'n vader wel wat mooie plaatjes kunnen schieten, hoewel je wel op elke foto een oor strak op de camera gericht zit, hihi. :D

Echt raar dat ik nu gewoon geen les meer heb. Toen ik er heen ging wist ik natuurlijk wel dat het mijn laatste les was, maar tijdens het rijden en zo voelde dat toch niet zo. Tot ik weer naar huis ging en Ini even wilde bedanken voor alles. Pfff, dat was even moeilijk en toen schoot ik toch wel even vol, ik heb er tien jaar onafgebroken met ontzettend veel plezier gereden. Gelukkig wilde Ini me geen gedag zeggen, omdat ik gewoon nog een keertje terug zou komen. Ik moet natuurlijk nog wel alle veulentjes bekijken, vooral die van Melina! Na de examens kom ik gewoon weer een keer een dagje op stal helpen, ik kan gewoon niet daar nooit meer komen. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:01

Hahahaha precies wat ik ook heb Eef. Heb al een dag gepland, de maandag wanneer we wiskundeexamen hebben, die middag ga ik gewoon mee met me zusje naar de manege. Even pauze hoor van examens en lekker helpen en veulentjes kijken. :D We hebben we zolang rond gelopen/gereden, dan kan je niet in 1 keer weg zijn. ^^

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:24

Kwal is nu alweer 6 :oo Ouwe knol! :P

Vraag me niet hoe, maar we (ik en eigenarresse van de Haf, zij heeft vaker paarden voor de kar beleerd ;) ) zijn begonnen met Kwal voor de kar te beleren. Nouja, begonnen, ik wilde een keer met lange lijnen, en van het een kwam het ander :D Kwal is superbraaf, schrikt neregns van en draaft lekker rond met al dat geklapper en geklets van het geimproviseerde tuig :D

Het enige probleem is dat we geen kar hebben, want omdat Kwal zo super braaf is en we er met ongeveer 50 kilo aan kunnen hangen, hebben we niks meer om te leren en we hebben geen stalplaats voor een kar :P Maar als iemand nog een kar heeft, zeg het maar! :D