We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:38

vervelend linn.
Waarom heb je hem dan niet eerder geplakt? Dan had je waarschijnlijk gewoon kunnen plakken ipv alles nieuw moeten kopen..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:47

_Linn_ schreef:
Nou ik ben weer geld armer....me band was lek. Ik wist dat er wel al ergens een klein gaatje zat omdat die heel langzaam zachter werd. Maar dan pompte ik hem weer op en kon ik er weer een poos tegenaan. Maar vanmorgen was die toch egt plat. Maar moest tog egt naar de kvk. Dus hem weer opgepompt en toen kwam ik ook nog heel thuis. Toen maar weggebracht naar de fietsenwinkel. Moet een nieuwe binnen- en buitenband....zucht. Kost me weer minimaal 30 euro denk ik. En heb het nieuwste deel van glee gekocht, ook weer 30 euro.... Gelukkig krijg ik bijna weer stufie!

Als je hem geplakt had had het je inderdaad een hoop gescheeld denk ik zo :\

Morgen weer lekker paardje hobbelen. Ik ben er wel van overtuigd dat ik de goede beslissing gemaakt heb door over te stappen, vind het zo fijn om gewoon in het weekend niet aan het paardrijden vast te zitten en dus eindelijk weer gewoon de zaterdag zo vol kan plannen als dat ik wil hihi.
Reed vorige week op Silano, was wel een fijn paardje maar heel gevoelig in de mond, hoefde maar iets meer contact te nemen en meneer stond stil :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:03

Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt Suus :j Tis altijd rot als je achteraf spijt zou krijgen.
En wat leuk dat ze daar ook nog fijne en gevoelige paarden hebben! Zijn er zat die dat niet meer zijn die op een manege staan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:10

Ja ik kan niet zo goed banden plakken, zeker geen achterband. En een nieuwe buitenband kan natuurlijk altijd gebeuren...dat moet gewoon eens in de zoveel tijd. En het is maar me studentenfiets, zo heel vaak fiets ik er niet op. En het ging gewoon prima zo. Lekke band kan iedereen gebeuren natuurlijk.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:17

Dat is waar.
Maar had je meer geld willen besparen had je beter eerder lang kunnen gaan ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:17

EllaBellaah schreef:
Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt Suus :j Tis altijd rot als je achteraf spijt zou krijgen.
En wat leuk dat ze daar ook nog fijne en gevoelige paarden hebben! Zijn er zat die dat niet meer zijn die op een manege staan.

Zaterdag ga ik nog even langs op van Brenk. Hoorde net van britt dat de les definitief opgezegd is dus nog 1 keer meerijden gaat niet meer maar wil nog wel even afscheid nemen en mn kluissleutel inleveren en Witje en Sjors nog uitgebreid knuffelen :)

Heb tot nu toe elke week een andere gehad op Marcroix, heb dus niet echt het idee dat ik al lekker vooruit ga omdat ik elke week weer oet wennen aan een ander paard haha. hoewel ik Goofy en Luuk wel lekker had lopen :)
Maar ben dus benieuwd waar ik morgen weer op mag :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:20

Het is wel leuk dat je op die manier wel op alle paarden hebt gereden en leren kennen :) dan krijg je ook vanzelf wel een voorkeur voor een bepaald paard dat je leuk vindt :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:23

Tot nu toe vind ik ze allemaal wel leuk behalve de fries waar ik 2 weken geleden op moest. Nog helemaal onbespierd en vrij groen en ik kan dat niet zo goed handelen, veel te bang dat ik iets verpest ofzo :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:29

nou dit is het einde van het britt - stalvanbrenk - paardrijden..
les is weg en ik mag bij de 11 uur erbij maar dan kan ik niet. dus dag van brenk ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:37

kim345 schreef:
Dat is waar.
Maar had je meer geld willen besparen had je beter eerder lang kunnen gaan ;)

Uhm nou nee want toen was die nog niet plat.... Elke band loopt langzaam leeg, jij moet je banden ook oppompen toch...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:51

@Suus: Ja das idd lastig! Vind het altijd beetje zonde om zo'n paard dan op een manege te zeggen.. Wel super dat je ze tot nu toe allemaal leuk vond!

@Britt: Jeetje, nou lekker dan.... Ga je naar een andere stal toe?

@Lin: Ik pomp echt nooit mijn band op hoor, is nooit nodig :') Maar het is wel zo dat de buitenband na een tijdje slijt, is met een auto ook zo.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:06

Ja ze zei dat er droogte scheurtjes ofzo inzaten? En dan kan ik dus een klapband krijgen...nou liever niet. En ik moet thuis ook me banden wel eens oppompen hoor. Maarja boeie, iedereen kan een lekke band krijgen dus dit van mij is niet raar ofzo

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:15

@Ella
Ja nou ja ze zetten alleen de ruiters erop die wel redelijk kunnen rijden. Heb wel gelijk aangegeven dat ik dit gewoon niet aandurf en daar hadden e begrip voor gelukkig :) Normaal rijdt een meisje ook standaard op de 1 van de 2 groenere paardjes alleen zij was er niet die keer :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:51

Oh en ik had nog niet op Britt gereageerd. Wat stom zeg dat ze zomaar je les eruit knikkeren! Ga je nu naar een andere manege kijken? Of kan je niet doordeweeks in een les erbij?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:52

mooi dat het je bevalt tot nu toe suus :)
een beetje gevoelige paardjes op een manege vind ik ook wel fijn, soms heb je echt dat je eerst 3kwartier bezig kan zijn om hem 'normaal' te laten reageren op been en in de mond, omdat ze zo afgehard zijn..
nouja rij eigenlijk nooit meer op een manege, maar heb een tijd geleden wel een keertje op de bongerd vrijgereden, maar zat ook wel op zo'n groot breed vreselijk braaf maar sloom beginnerpaard waar je iedereen op kan zetten :P

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:32

Fijn suus dat je het daar zo naar je zin hebt!
Twis liep zoo lekker vandaag! Echt heel losjes heel licht heerlijk

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:46

Pfffff ik was weer verschrikkelijk down vanavond maar LA The Voices fleurt me altijd weer op <3 <3

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:41

Pffff laaanggeee dag op school. Geeeen zin in!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:18

EllaBellaah schreef:
@Suus: Ja das idd lastig! Vind het altijd beetje zonde om zo'n paard dan op een manege te zeggen.. Wel super dat je ze tot nu toe allemaal leuk vond!

@Britt: Jeetje, nou lekker dan.... Ga je naar een andere stal toe?

@Lin: Ik pomp echt nooit mijn band op hoor, is nooit nodig :') Maar het is wel zo dat de buitenband na een tijdje slijt, is met een auto ook zo.

nee k ga een proefles doen bij die nieuwe manege van suus, maar ik denk dat het gewoon einde verhaal is.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:39

Helemaal trots op Ruby & mezelf! We hebben vandaag voor 't eerst weer buiten gereden :)! Ze was erg gespannen, maar ik ben toch door gereden! Later ontspande ze en hebben we heerlijk gereden ! Daarna heb ik ze lekker buiten gezet :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:47

mooi dat het goed ging Steph!
altijd fijn gevoel als je uiteindelijk door die gespannenheid heen komt en gaat ontspannen! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:12

Omg wat een saaie dag. We zitten al elke keer van lokaal te wisselen en hebben vakken als commercieel management en managen voorraadbeheer ofzo........zucht. We hebben volgens het rooster tot 5 uur les maar gelukkig kan die man het zelf ook niet zo lang uithouden :p

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:26

Ja, inderdaad Lucy! Ik heb ook een periode gehad dat het me niet lukte; dat we beide zo gespannen waren en die tijd ging het ook echt niet goed! Ik was bang na al die tijd niet gereden te hebben, dat we daarin weer terug zouden zakken, maar gelukkig :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:37

Gaat het goed met je lies met rijden Steph?

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:58

Ja :) heel af en toe voel ik m zeuren; als Ruby echt heel tegendraads is op rechts; maar zelfs de galop gaat nu goed ( kon eerst niet meebewegen, omdat mn spier dan in de kramp schoot) ! Ik heb net ook mn instructrice gemaild om maar weer eens te gaan lessen!