Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:45

deedee19"]
[quote="Juut schreef:
Wat was dat nou, Annet? Mag er echt niet meer foto's tijdens de les genomen worden? Waarom dan eigenlijk niet?

Huh? Geen foto's maken.....waaaaaaaaahaaaaahaaaa mag ik even lachen *LOL* Heeft toch niet toevallig iets te maken met de discussie in het open dag topic???
[/quote]

Oké excusé moi ik snap hem inmiddels weer helemaal na een pbtje van Anne *LOL* Haha ik dacht al dit kun je toch niet serieus menen? En dat was ook zo Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:04

Georgette"]
[quote="deedee19 schreef:
Heb je het over foto's op de site? Sommigen daarvan zijn al best oud moet ik zeggen. Ik vind wel degelijk dat ze daar toch wel goed op letten hoor. Maar dat is bij ons in de les ik weet niet hoe het er bij de andere lessen aan toe gaat.

Nee, niet over de site, maar over de plaatjes in de BIT.
[/quote]
Dat zijn recente foto's, ja. En je hebt gelijk, als er zo goed op het dragen van caps wordt gelet, mag er ook wel gelet worden op het schoeisel onder de chaps.
Verder hadden ze idd van te voren het vermoeden dat deze ruiter van Bit was, ze reed op Marco; zegt al genoeg. Knipoog Maar toch, ik vindt het wel lachen! Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:26

Op welk paard werd er gereden door de proefruiter? Marco? Wie is dat?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:28

Marco is het paard van Claudia, dat had er tijdelijk gestaan omdat Claudia minder tijd had om hem zelf te rijden, of iets dergelijks.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:40

over die zadels, bij sommige is het mis wel te klein, maar die drukplekken hoeven niet aan het zadel te liggen, als een ruiter verkeerd op zijn paard zit ( wat vooral bij de fjorden en de beginners paarden is ) dan kunnen de paarden ook al drukkingen krijgen, over de paarden dat ze een 9 hebben gaat dat over de verzorging ( hoe ze eruit zien) of hoe ze te rijden zijn, want ik vind een 9 wel te hoog voor de paarden onder het zadel.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:42

Juut"]
[quote="Georgette"][quote="deedee19 schreef:
Heb je het over foto's op de site? Sommigen daarvan zijn al best oud moet ik zeggen. Ik vind wel degelijk dat ze daar toch wel goed op letten hoor. Maar dat is bij ons in de les ik weet niet hoe het er bij de andere lessen aan toe gaat.

Nee, niet over de site, maar over de plaatjes in de BIT.
[/quote]
Dat zijn recente foto's, ja. En je hebt gelijk, als er zo goed op het dragen van caps wordt gelet, mag er ook wel gelet worden op het schoeisel onder de chaps.
Verder hadden ze idd van te voren het vermoeden dat deze ruiter van Bit was, ze reed op Marco; zegt al genoeg. Knipoog Maar toch, ik vindt het wel lachen! Haha!
[/quote]

Fijn dat je het met me eens bent! Lachen Is Marco zo'n leuk paard dan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:43

Ik denk dat de 9 voor het uitzien en het rijden was. Vindt het voor verzorging alleen ook wat aan de hoge kant. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:45

Georgette schreef:
Is Marco zo'n leuk paard dan?

Het is een privé-paard wat op een aardig niveau dressuur schijnt te lopen.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:02

ik heb die marco wel eens zien lopen, maar dat zag er niet speciaal uit ofzow maar haar nichtje reed erop mis als zei hem rijd is hij wel cool volgens mij heeft hij m1 gelopen maar dat weet ik niet zeker want ze zie tegen mij dat ze nog een vos te koop had die m1 liep en dat is ook een vos

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:17

ollivia schreef:
ik heb die marco wel eens zien lopen, maar dat zag er niet speciaal uit ofzow

Daarom viel het dus ook niet op dat de testruiter een privépaard onder d'r kont had! Haha! Er hebben wel vaker klanten op gereden maar toch; tacktisch!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:04

Judith: Proficiat! OK dan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:11

Dank je. Bloos

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:09

lang zal ze leven.. lang zal ze leven.. lang zal ze leven in de gloria...

PROFICIAT!! Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:16

Bloos Bloos Bloos

Oké, mensen. Effe een vraag. Wie heeft de theorieboek van het ruiterbewijs bij de hand of wie weet het uit het blote hoofd; mogen wandelaars op het ruiterpad? Heb er in een ander topic een discussie over, maar m'n boek ligt op het werk en op internet krijg ik het niet gevonden.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:22

proficiat Knipoog volgens mij morgen wandelaars wel op een ruiterpad, ik ben me boek kwijt en voor dat ik die gevonden heb weten jullie t antwoord denk ik al Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:38

staat er op de bordjes niet zoiets als: betreden op aangegeven paden daarbuiten geen toegang? Volgens mij vallen de ruiterpaden daar ook onder en mag het dus wel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:43

Ik heb hier ook vaak discussies over gehad, in mijn ruiterbewijsboek (weet ff niet welk jaar) staat dat voetgangers eigenlijk niet op het ruiterpad horen er staat dus niet dat het verboden is, wel dat het gevaarlijk kan zijn. Wanneer er mensen op het ruiterpad lopen kun je ze er het beste op wijzen dat ze goed gevaarlijk bezig zijn en beter een wandelroute kunnen volgen.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:54

hey annetje doe jij nou zo'n vos verzorgen? volgens mij ken ik die, staat er zo'n bruin paard bij? en is da in een wei waar ook 2 andere paarden staan ( dravers ) daar staat mijn paard namelijk ook in de wei! als dat paard van die man die een auto garage heeft is het die wel!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:09

Uhm, ja klopt wat je zegt, alleen van die dravers niet
Ze staan met zijn tweetjes in de wei, er staan geen andere paarden bij.
Van jan zegers met autobedrijf Jan zegers Haha!
Maar waar stat je paard dan? Wendy en Spider (de vos en de grotere bruine) staan nu net onder het viaduct door.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:10

volgensmij mogen wandelaars wel op het ruiterpad.. kweet het niet zeker, maar ik heb eigelijk geen zin om m'n boek te zoeken
*ligt boven, en ik ben erg lui.. Bloos

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:34

ja dat kan wel kloppen, want nu staan ze niet in die wei die ik bedoel, ik bedoel die wei , niet waar die draver bij staan, maar die staan er naast, dat is onze wei en die ernaast is van jan, volgens mij komen die in de zomer er weer te staan, ze stonden er vorige zomer tenminste Knipoog maar het zijn wel schatjes, toen ik rinaldo nog had ( mijn paard) die had ik ook in die wei staan en ik deed hem altijd bijvoeren, toen was die vos altijd super jaloers Knipoog en ik gaf m ook altijd een handje Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:38

Die vos is niet altijd lief hoor Maar meestal wel.
Jij bedoeld daar bij het zandseveld? Daar komen ze niet meer in te staan, kinderen gooien daar heel vaak stenen naar de paarden, komen in de wei. En nu hebben ze vorig jaar de draad kapot geknipt Scheve mond Wendy stond nog braaf in de wei (de vos) maar Spider heeft een mooie wandeling gemaakt door het dorp heen Haha!

Jij bedoed dus al die jonge paarden? Of die er in elk geval jong uitzien.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:40

ohw dat wist ik niet van die kinden, maar onze paarden komen niet naar vreemden toen, dus dat is beter, in die wie staan meestal wat ouderen fokmerries ( dravers) omdat de afrastering met prikkeldraad is omheind en als je er jonge paarden inzet loopt t vaak niet goed af, maar van die vos klopt wel want hij wil nog welleens bijten ofnie Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:32

Ja die vos bijt idd wel eens en wanneer je niet rustig genoeg doet met zadel opleggen of borstelen trapt ze ook nog Scheve mond Maar het gaat als steeds beter!
Wel leuk dat je daar ook paardjes hebt staan! Rijd je ook daar? of rijd je ergens anders met die paardjes?

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:38

die paarden zijn van mijn baas, maar er staat nu 1 draver bij ( 6 jaar ) die ik heb gekregen, die andere draver is drachtig en het veulen komt geloof ik in juni, dus binne kort haal ik ze naar huis en ga ik die merrie zadel mak maken, ik rij gewoon op mijn werk, daar hebben ze een binnebak buiten bak en een renbaan en t bos is in de buurt dus dan rij ik liever daar als in die wei Knipoog