Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:37

@Shylah: goh, wat jammer dat je weer weg bent! Ik had je op zijn minst nog eens irl willen ontmoeten... Ik zou haast zeggen: kom af en toe nog eens langs om die knollen niet uit het oog te verliezen. Enne... in de Randstad is er een stuk meer werk te vinden, dus terug verhuizen is ook een optie. ;)

Nou ja, die wondjes, die zaten er gisteren nog steeds. Ik had er pleisters op geplakt en die lieten op een hardhandige manier los, dus dat werd ook geen succes. :P

Het grootste probleem met Piet is nu de galop. In die gang is het altijd moeilijk sturen, en omdat Piet (als je niets doet) naar rechts valt, stuurt hij je op de linkerhand door de boarding en gaat hij op de rechterhand mini-voltes om de X draaien. Je snapt dat de galop dan meestal weer snel voorbij is... Geeft niet, die stuurloze ik-wil-wel-galopperen-maar-dan-maak-ik-zelf-uit-waar-ik-heengafase heb ik met Lugano ook gehad, en dat is bijna helemaal goedgekomen.

Shylah

Re: Groenesteyn part VI: Als ik boven op de hóóóóóóiberg sta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:03

Ja, wie weet waar ik terecht ga komen... Eerst nog afstuderen en dan begint het vele solliciteren. Ik vind het wel spannend.

Ik kom nog wel een keer kijken op de manege, goed idee! :D Je rijdt op woensdag meen ik mij te herinneren?

Piet snijdt heel graag af. Ik ben echt super streng voor hem in de galop. Hij moet en zal over de hoefslag! Dus buitenhand streng en strak en soms met de zweep achter mijn binnen voet aantikken. En zeer actief met mijn binnenbeen drijven. Stukje bij beetje ging het steeds beter, op het laatst kon ik enkele rondes over netjes over de hoefslag galopperen.
Hij moet een beetje onder de indruk van je raken, dan merkt hij dat je het echt meent en zal hij luisteren. Ik ben 1x heel streng geweest en sindsdien doet hij bijna precies wat ik zeg. :P
Ik wil bij de E aangalopperen, en meneer zal bij de E aangalopperen. Ik wil vlak voor de hoek aangelopperen, meneer zal op die plek aangalopperen. Hij kan wel luisteren, het gekke paard. ;)

Maar als ik het zo lees begin je de Piet-gebruiksaanwijzing al aardig door te krijgen! Goed zo!!

Balen dat die wondjes er nog zitten, heb je nadien nog last gehad van het zadel? Anders iets van een sport/fiets broek onder je rijbroek doen? Dat schuurt wellicht minder... Wel heel vervelend zo!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:21

musiqolog schreef:
Nou, het loopt hier ook als een trein zeg...

Dat was vroeger wel anders in de 5 voorgaande topics, 5 pagina's in een avond was niks O:)
Ik betrap mezelf er ook op dat ik het simpelweg gewoon vergeet. Een hoop mensen van vroeger (vooral pension) staan ergens anders en hebben nu niks meer met Groenesteyn. Diep in hun hart wel, want met Groenesteyn zijn ze, net als ik, groot geworden. Misschien lezen ze toch stiekem mee, maar als de interesses ergens anders liggen kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze niet meer reageren.

Ik weet zeker dat er meer mensen van Groenesteyn op Bokt zitten, waarom ze hier niet komen? Ik weet het niet, die nuttige berichten om te mogen posten lijken me niet zo moeilijk. En de zoekfunctie lijkt me ook duidelijk.

Een levend topic is leuk, lekker bakkeleien over trage stijve manegepony's en paarden, tot je leuke of minder leuke ervaringen op een bosrit. En vooral foto's delen, iedereen is gek op foto's. Ik wil best een nieuwe aanmaken, deel VII, nieuwe generatie, maar is er genoeg animo?

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:23

Inderdaad ro: eens een groenesteyner, altijd een groenesteyner!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:26

Juist Rosanne!!! Zo hoor ik het graag! Dan kan je wel ergens anders staan, maar we zijn er allemaal mee groot geworden, Groenesteyn gaat nooit verloren...

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:36

Ik lees zo nu en dan ook nog het een en ander hier, omdat een klein stukje hart nog steeds bij groenesteyn ligt ;) dan moet er wel gesproken worden!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:43

En Ymke leeft ook nog :) Ik kan alleen maar zeggen Tof!! Wat ik al zei: Eens een Groenesteyner, altijd een klein beetje Groenesteyner.... Leuk, erg leuk, wakker worden allemaal!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:53

Lekker bezig Ro! Is er al een nieuw topic?

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:24

manou_diablo schreef:

Nog niet prinsesje, eerst ff de kat uit de boom kijken. Kan nooit lang duren nu jij je gemeld hebt *\o/*

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:36

DJ_Ro schreef:
manou_diablo schreef:

Nog niet prinsesje, eerst ff de kat uit de boom kijken. Kan nooit lang duren nu jij je gemeld hebt *\o/*

Als ik een nieuw topic open merk je het vanzelf, kost alleen wat voorbereiding. Gedoe met foto's uploaden enzo. Ik denk morgen. En Manoutje, als jij nog mensen kent van Groenesteyn. laat het maar weten hoor :+

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 08:25

Goh, ik wist mijn wachtwoord nog!
Volgens mijn profiel is Utinka nog 11 jaar.. best wel wat jaartjes geleden dus dat ik actief was op Bokt!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:05

Haha is goed! :o Heleen en Sanne?

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:20

Ik wil hier (als daar belangstelling voor is) best wat vaker updates geven over Jacintha uiteraard met foto's.
Laat maar weteb of jullie dat willen.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:49

Ben zelf inmiddels van de generatie uit de prehistorie, weet niet of dat zo interessant is Ro :D :+

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:45

GoLizz schreef:
Ik wil hier (als daar belangstelling voor is) best wat vaker updates geven over Jacintha uiteraard met foto's.
Laat maar weteb of jullie dat willen.

Net inderdaad het topic teruggekeken dat je van Jacintha had geplaatst, erg leuk!!! Ze ziet er inderdaad goed uit, en erg schattig dat grijze koppie!

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:03

Ik rij helaas niet meer bij Groenesteyn, maar ik hou dit topic altijd in de gaten...
In de hoop dat er nog wat nieuws over Piet verteld wordt en gewoon leuke verhalen. Ik ken de paarden dus dan is het altijd leuk om verhalen over ze te horen. :)

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:14

@Shylah, Over nieuwtjes gesproken.. als je toevallig volgende week zaterdag (20 december) niks te doen hebt ben je welkom om bij de pas de deux te komen kijken! (begint om 18.00 uur) Dat is altijd gezellig en leuk om te zien! :D {:)

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:55

haaaa halodijo

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:54

annabel__ schreef:
haaaa halodijo

Heeee!!
Hoe is het ermee? bevalt HKU nog? en is Zimba nog lief? :P

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:19

Zimba gedraagt zich vooorbeeldig!!!! en jaa, volgende week tentamens. vandaar dat ik hier zit :p

Lisettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:50

jup, same here.. hele dag achter de laptop, dus dan komen we hier maar weer langs!

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:00

haha bah, succes met leren!!!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:25

Ik had best nog wat meer over Piet willen vertellen, maar wat ik de laatste twee maanden met hem heb meegemaakt was van mijn kant een beetje gênant. Ik krijg hem maar niet in galop, hij duwt je steevast door de bakrand heen en als je hem toch hebt laten galopperen (zelden meer dan een half rondje) gaat hij daarna alle kanten op behalve waar je hem heen stuurt. Blijkbaar moet je gewoon heel, heel duidelijk zijn bij dat beest. En niet zonder je zweep opstijgen...

Maar je kunt er één ding over zeggen: ik neem nog bijna elke week een peperdure privéles om het toch onder de knie te krijgen, dus ik wil nog steeds heel graag op Piet leren rijden.

Overigens nam ik onlangs mijn moeder en mijn twee hoogbejaarde grootouders mee naar de manege. Ze konden één ding over Piet zeggen: 'wij durven er alle drie niet op!'

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:37

Haai Musiqolog! :D

De aanhouder wint! En in ieder geval zal jij dit zijn en niet Piet. ;)

Hij kan zo gruwelijk eigenwijs zijn... stiekem is hij een Shetlander volgens mij :P
Ik vind het wel knap dat je blijft proberen met hem! En het gaat toch steeds beter?
Je zweep is heel belangrijk, en hele strenge benen. Subtiel hoef je niet te zijn met je benen...

haha, ik dacht dat de zin over je moeder en grootouders zou eindigen met de woorden 'wat een prachtig paard!' Haha! Hoe kun je Piet nou eng vinden? Hij is wel groot ja, maar ook heel knap. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:29

Een shetlander? Hm, dan toch wel een groot uitgevallen exemplaar. :p

Tja, duidelijk zijn met je benen... Ik denk altijd maar zo, een paard is supergevoelig in zijn flanken, dus hij voelt je been heus wel. Maar bewust of onbewust kom je natuurlijk al constant tegen zijn zijkanten aan, dan kan het voorkomen dat hij niet meer reageert. Zeker omdat Piet zo breed is. Je moet gigantisch met je been zwaaien voor je hem een beetje raakt, en op zo'n moment voel ik het al gevaarlijk knakken in mijn knie (ik ben meer dan eens door mijn knie gegaan, zij het nog nooit te paard).

En ja, die familieleden hebben geen van drieën ooit gereden. Dan is zo'n Fries wel eng hoog als je ervoor staat.... :) Maar ze vonden "Zwarte Piet" ook alle drie erg mooi om te zien!